Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

ebye

Sitat fra: bøvelen på juni 13, 2013, 09:30:30 AM
I dag morges kl 0530, presenterte NRK denne saken (har ikke hørt den igjen i senere sendinger):

Klima-allianse advarer mot ny regjering

Alliansen "Klimavalg 2013" advarer velgerne mot å stemme Høyre, Arbeiderpartiet og FrP. Det er Fremtiden i våre hender som har gått gjennom klimapolitikken i partiprogrammene på vegne av alliansen "Klimavalg 2013". Alliansen har over 70 medlemsorganisasjoner. Blant annet er Den norske kirke med.

http://www.nrk.no/nyheter/1.11078010
Innslaget om Klimavalget kom om igjen flere ganger mellom 06.30 og 07.30.

Arild Hermstad (FIVH), Guri Melbye (V) og Ketil Solvik Olsen (Frp) ble intervjuet.

Nå blir forskjellene mellom NGO-er og politiske partier stadig mindre. Bare saken er viktig nok, kan smale særinteresseorganisasjoner ta på seg en "partipolitisk" debatthatt.

I følge Guri Melby, så er klimasaken så gudommelige, at det er helt naturlig at kirken kaster seg inn i kampen.

Ja, ja, den ene troen kan jo være like god/dårlig som den andre!    ;)       8)

Guri Melby virker som en god Klimaklovn-kandidat!

Jostemikk

Sitat fra: bøvelen på juni 13, 2013, 09:30:30 AMAlliansen "Klimavalg 2013" advarer velgerne mot å stemme Høyre, Arbeiderpartiet og FrP. Det er Fremtiden i våre hender som har gått gjennom klimapolitikken i partiprogrammene på vegne av alliansen "Klimavalg 2013". Alliansen har over 70 medlemsorganisasjoner. Blant annet er Den norske kirke med.

http://www.nrk.no/nyheter/1.11078010

Den norske kirken. Den britiske. Den svenske. Vatikanet, (Vatikanbanken, som er tom for alt annet enn musemøkk) alle har de satset sin økonomiske framtid på "grønnt" og "alternativt". Jeg minner atter en gang om BBCs pensjonsfond. Nesten 60 milliarder satt på spill, og klarer ikke BBC å opprettholde falskheten og kjøret med videre klimaskremsler på like ensidig vis som fram til nå, og klimasvindelen klapper sammen, da er BBC konkurs, og tusener av BBC-pensjonister blir sittende uten et rødt øre i pensjon.

Grunnen til deres "bekymring" er ikke klimaet eller miljøet på jorda. Årsaken heter Mammon. For de som undersøker hvem som for over 200 år siden skaffet seg makta over Vatikanbanken ved hjelp av en Medici, vil muligens et annet navn enn Mammon være det mest korrekte, og derfor å foretrekke.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Dagsavisen v/ Hege Ulstein fortsatt i klimarus med dette innlegget kalt "Grønn Sak":

Utdrag:
Klimasaken er vår tids viktigste politiske spørsmål. Men er den viktig nok for den norske valgkampen?
I går la organisasjonen Framtiden i våre hender fram en karakterbok der ni norske partier vurderes på en klimaskala fra én til seks. Miljøpartiet de Grønne, Venstre og SV er de heiteste partiene ifølge målingen, mens Ap, Høyre og Frp møtes med en kald skulder. Partiene er vurdert ut fra hvor godt programmene stemmer overens med kravene til Klimavalg 2013, en bred allianse som ønsker at høstens valg skal dreie seg om nettopp denne saken.
Høyres miljøpolitiske talsmann, Nikolai Astrup, var til stede under framleggelsen. Han var rasende. Høyre får 3- og kåres som nest verst. Bare Frp gjør det dårligere med 2-. Arbeiderpartiet får en treer. Astrups poeng var at partiene bør måles på det de har fått til av praktisk politikk, ikke på hva de lover for neste periode. Men hvis dét skal være styrende for stemmegivningen, blir neste spørsmål hvorfor partiene i det hele tatt lager partiprogrammer.

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread277217/#post_277217
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Kan Hege Ulstein selv være på vei til å bli en grønnsak? I hvert fall har hun fortjent en plass på ebyes liste ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Ja, selvfølgelig, seoto.

Hun har faktisk ropt om dette et par ganger nå!

Men, en må ha abonnement for å komme til de artiklene Hege Ulstein skriver (på nett). Men med så gode referater som BorisA gir, blir det begrunnelse god nok.    ;)      8)

Amatør1

Sitat fra: seoto på juni 14, 2013, 15:19:29 PM
Kan Hege Ulstein selv være på vei til å bli en grønnsak? I hvert fall har hun fortjent en plass på ebyes liste ;)

Heh... ukens grønnsak... kunne være en ny "utmerkelse"  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på juni 14, 2013, 18:18:18 PM
Sitat fra: seoto på juni 14, 2013, 15:19:29 PM
Kan Hege Ulstein selv være på vei til å bli en grønnsak? I hvert fall har hun fortjent en plass på ebyes liste ;)

Heh... ukens grønnsak... kunne være en ny "utmerkelse"  ;D

Hehe, men hvordan vokser grønnsaker uten bakkekontakt?  Kan det være modellgrønnsaker?  Boblegrønnsaker?   ;D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Boblegrønnsak synes jeg er et godt ord!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat fra: seoto på juni 14, 2013, 22:45:44 PM
Boblegrønnsak synes jeg er et godt ord!  ;D

Klimagrønnsak er kanskje ikke å forakte heller... et nytt ord til samlingen min!

Forresten, mens vi er inne på det, tror jeg vi kanskje har en kandidat til klimagrønnsaken her ....
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Jeg er glad i grønnsaker, men disse klimagrønnsakene får meg til å miste matlysten  ::) Kanskje de er genmodifiserte?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juni 14, 2013, 22:39:41 PM
Hehe, men hvordan vokser grønnsaker uten bakkekontakt?  Kan det være modellgrønnsaker?  Boblegrønnsaker?   ;D

Har hørt at de lever av CO2......   8)  "Frukt er en grønnsak som vokser uten bakkekontakt;D

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på juni 14, 2013, 23:48:48 PM
Sitat fra: Bebben på juni 14, 2013, 22:39:41 PM
Hehe, men hvordan vokser grønnsaker uten bakkekontakt?  Kan det være modellgrønnsaker?  Boblegrønnsaker?   ;D

Har hørt at de lever av CO2......   8)  "Frukt er en grønnsak som vokser uten bakkekontakt;D

Jøss! Det visste jeg ikke. Mottar de næring fra bakken ved hjelp av klimagasser? Eller er de teleconnected til sine røtter på andre kontintenter ved hjelp av Mannomatics?

... Det sies jo at klimaet er vanskelig å forstå, men jeg lurer på om ikke klimaforskningen er vel så vanskelig å bli klok på. Noe som er "artig, i grunnen", som en typisk klimaklok person pleier å uttrykke det.  :D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

I dagens Aftenposten (papir), 19. juni 2013, er det en kronikk fra Statistisk Sentralbyrå:

Oljekutt er effektiv klimapolitikk

Denne ligger ikke på nett ennå, men jeg regner med at den kommer dit.

SSB har gjennomført beregninger på hvor mye det globale utslippet av CO2 faller, ved en reduksjon i norsk oljeproduksjon på 1 %. Det er ca. 1 mill tonn. De har ikke beregnet hva CO2-nivået (i ppm) går ned til. Mulig de ikke har store nok regnemaskiner, med nok siffer, til å få dette frem.

Artikkelen er en stillferdig klimaskremselskronikk. Men åpenbart, SSB er med i klimakrisekoret, de tror på IPCC og det hellige klimaforliket. Ja, for ellers hadde de vel ikke prostituert seg på denne måten. Det må da finnes andre måter å tjene penger eller sitt land/folk på, enn å gå alarmistenes ærend? Det er fem forskere fra SSB som er forfattere. Jeg undres over hvordan det er å være annerledestenker på det instituttet?    ;)

bøvelen