Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Ja, kanskje folk vil ha en kjøligere sommer slik at de har en god unnskyldning for å tyne grensen på kredittkortet for en ferie i varmere strøk? ;)

I de senere årene husker jeg spesielt sommeren 2008. Den begynte med en voldsom haglskur i begynnelsen på juni, men fra ca. St.Hans og utover i juli var det nydelig og varmt vær! Det var skikkelige sommertemperaturer om dagen. Sommeren for 2 år siden var det også et anstendig bra antall sommerdager, og jeg rakk å lese noen bøker.  (Innendørs blir det lett for at Internett overtar for bøker, men jeg har et privat forbud mot å bruke laptop utendørs!)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Sitat fra: seoto på juni 24, 2013, 15:38:15 PM
Ja, kanskje folk vil ha en kjøligere sommer slik at de har en god unnskyldning for å tyne grensen på kredittkortet for en ferie i varmere strøk? ;) 

seoto, jeg tror du har truffet spikern på hodet  :)

Jeg snakket med noen bekjente ifjor som jeg vet er typiske klima-alarmister, med "Fjellreven"-sekk og alle de "riktige holdningene". I juni, før ferien begynte ifjor, ja da var planen at de skulle ta seg tur i den norske fjellheimen, og det var bare sååå mye bedre å feriere i Norge enn i "snyden" ...  men så fikk vi desverre 2012 - året uten sommer, og joda... De panikkflyktet til Italia - de og. De unnskyldte seg med at det var jo så kaldt for barna... Jeg humret innvendig, men sa ingenting høyt. For jeg ser ingenting galt i å ønske seg varmere sommervær enn det vi har hatt de siste årene.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Jeg fant denne linken hos Tallbloke takket være Tim Channon.

Willi Dansgaard, Frozen Annals - Greenland Ice Sheet Research - PDF

Hele boka gratis. Her er det garantert mye interessant.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Fra 2020 og fremefter gælder ny udstødning krav i EU.

EU 's medlemsstater og Europa-Parlamentet vedtog mandag aften at nedsætte grænsen for CO2-emissioner for nye biler fra 2015 til 2020 på 130 g / km i gennemsnit til 95 gram.

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/co2-ausstoss-autobauer-schiessen-sich-auf-schaerfere-eu-abgasvorgaben-ein/8405308.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

 Climate alarmism's 10,000 commandments  ::)

The United States will "do more," before it's "too late" to prevent "dangerous" global warming, President Obama told Berliners last week. If Congress won't act, he will.
Back in Washington, his Environmental Protection Agency is already devising oppressive new rules to control carbon dioxide emissions, by regulating thousands of facilities that use hydrocarbon energy — and ultimately, almost everything Americans make, grow, ship, eat and do.
However, the global-warming "disasters" exist only in computer models and assertions by scientists who are addicted to billions of dollars in government climate-Armageddon grants. Moreover, the "preventative measures" are far worse than the disasters EPA claims to be preventing.

http://www.washingtontimes.com/news/2013/jun/24/climate-alarmisms-10000-commandments/#ixzz2XGDEwIwq
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Klimaplanen som USAs president Barack Obama la frem i en tale tirsdag kveld blir godt mottatt fra naturvernhold.

Dette er en stor forandring i amerikansk politikk. Det er definitivt et skritt i riktig retning. Vi ventet på dette i hans første fireårsperiode, sier leder i Norges Naturvernforbund, Lars Haltbrekken, til NRK.no. ::)  ::)  ::)

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.11100359
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Obelix

Australia blir nå kvitt en statsminister som er utpreget klima-alarmistisk. Det er å håpe at den nye vil være mer klima-realistisk:
Australias statsminister Julia Gillard går av
No fear for the real men! No hope for the scared!

stjakobs

Hun måtte gi seg. Maken til humørsyk dame.

Her fikk hun sparket en journalist som spurte henne om frisøren hun hadde gående hos seg var homofil.

I tillegg laget hun en hel brudulje fordi hennes politiske motstandere hadde vært ute og spist "Julia Gillard-Vaktler - små bryst - store lår".

Håper likevel arbeiderpartiet der taper valget til høsten.
"IPCC is a four letter word."

Bebben

Gillard:

"Jeg står fast ved det jeg har lovet"

Det gjorde hun ikke da hun innførte karbonskatten.
Hun hadde tvert i mot lovet det motsatte, og førte med andre ord sine velgere bak lyset.


Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Spiren

Lomborg: Obamas miljø-ideer slingrer

Den danske klimaskeptiker kritiserer USA's præsident for at vige uden om tre tabuer i klimapolitikken

Barack Obamas store klimatale får Lomborgs kniv, fordi præsidenten blot broderer videre på det, som den internationalt anerkendte meningsdanner betegner som "fantasier".

Men der er også ros til USA's præsident for sit fokus på tre satsningsområder i fremtiden: Fracking-energikilden, tilpasning og innovativ grøn energi

Men det er forkert, når præsidenten hævder, at vedvarende energi udgør en væsentlig del af fremtidens klimavenlige energiforsyning, skriver Lomborg.

Og så erklærer Bjørn Lomborg i klummen atter sin indgroede skepsis over verdens tro på succes ved de internationale klimaforhandlinger

"Vi har prøvet det i 20 år, og vi har kikset det, og det mislykkes igen i Paris i 2015.

http://jyllands-posten.dk/international/ECE5668897/lomborg-obamas-miljoe-ideer-slingrer/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Det er såvisst ikke bare i Europa vi har hatt det vått i det siste:

https://www.facebook.com/cnyflooding

Her er det mange bilder.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Nye toner fra den engelske regjeringen?
Men dette har da "skeptikere" forsøkt å fortelle dem lenge?
Når vil vi høre slike toner fra den norske regjeringen?

SitatThe Sunday Times 30. juni 2013:

See, global warming has a bright side



A SURGE in global temperatures caused by greenhouse gas emissions could create a boost for parts of the British economy, a government report will suggest this week.

The National Adaptation programme, to be published tomorrow by Defra, the environment ministry, will suggest that farming, forestry and tourism will all benefit from warmer summers, while shipping will profit from the shorter sea routes caused by the melting of the ice caps.

It will even say that rising warmth might boost Britons' health, encouraging them to spend more time outdoors, where exposure to sunshine would boost vitamin D levels.

Er dette et forsøk på å smette unna ansvaret for all klimagalskapen det siste ti-året? Prøver de å slippe unna ordene: "Vi tok feil! Vi ble lurt! Vi har kastet bort enorme beløp! Det trengs dyktigere folk i styre og stell!"

Med takk til GWPF :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Hedegaards klimakvoter får flertal i Strasbourg

EU-Parlamentet stemmer ja til at trække klimakvoter ud af markedet, efter at Hedegaard i april fik et nej.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/07/03/0703125016.htm

Se også

Hedegaard vil hurtigt videre med CO2-redningsplan

- Men jeg synes, det er interessant, at efter alt den debat, der har været, så er vi endt med, at de siger ja til et kvotehandelssystem, der fungerer i Europa, siger Hedegaard, der gerne vil hurtigt videre med de næste skridt i forhandlingerne.

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/07/03/0703161050.htm
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Bebben

Sitat fra: stjakobs på juli 03, 2013, 20:40:08 PM
Frp har rett i klimadebatten (Kronikk - NRK pr. 28.06.13):

http://www.nrk.no/ytring/frp-har-rett-i-klimadebatten-1.11103920

Interessant debatt - merker meg innlegg fra StJakobs om paradigmeskifte, men også noen svært bra innlegg fra Harald Groven.

Når man leser slike innlegg som denne kronikken, må man jo ellers nesten klø seg i hodet - hvor i alle dager kommer de fra alle sammen, disse velmenende drømmerne fullstendig uten kontakt med økonomiske realiteter? De må vel være et typisk tegn nettopp på det "overflodssamfunnet" de kritiserer?

Altså - kutt ut velferdsordningene, legg ned oljeindustrien, forby fly og biler og skattlegg CO2-utslipp med 500.000 kroner per tonn, ja i det hele tatt gi dem det de ber om - da vil ifølge min modell kronikker av denne typen forsvinne fra spaltene.  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!