Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på mai 21, 2013, 00:08:54 AM
Sitat fra: Jostemikk på mai 20, 2013, 21:00:36 PM
BorisA på VGD om politikk, ensretting og gruppepress. Les også innlegget til Karbonbasert_livsform litt lenger ned, som viser en sunn tilnærming til hele klimasuppa.

Takk for det Jostemikk, men nå er tiden for å holde hodet kaldt. WUWT og Bishop Hill har vært blant skeptikernes beste kort, og i den senere tid har jeg satt stadig større pris på sistnevnte, til tross for at den til tider har sterkt fokus på britiske forhold og politikk.

Å debattere "klimasensitivitet" er selvfølgelig å debattere på varmistenes egne premisser, men det forhindrer ikke at når "klimasensitiviteten" etter hvert nå begynner å nærme seg det som ikke vil være målbart, faller også begrunnelsen for mye av klima-molbopolitikken bort. Det er en annen tilnærming.

Jeg ser ingen taktisk klokskap i å begynne å skyte på hverandre, omtrent som anarkistene og kommunistene under den spanske borgerkrigen. Heller ikke ser jeg noen gevinst av å grave seg ned i en skyttergrav og kaste granater med fornærmelser mot dem som i utgangspunktet er våre allierte, på grunn av de falsifiserte drivhusteoriene. På dette punktet vil vitenskapen gå sin gang, og drivhuset vil gå av moten på samme måte som det har gjort to ganger allerede.

Se ellers et innlegg av Richard Verney på Bishop Hill som jeg velger å legge ut i en egen tråd.

____________
Amatør1: Det eneste du kan dokumentere, er skjev moderering. Hvis jeg for argumentets skyld godtar at javel, trollene er betalt - så hva så? Skeptiske argumenter er det de er, dette gjør ikke noe fra eller til.

Bebben, jeg skyter dem ikke, og har mange ganger takket dem her på forumet for det de har gjort. Det jeg gjør nå er å forsøke å få folk til å åpne øynene og se hva disse to bloggerne står for, og hvordan de er en bremsekloss for de som ønsker få en slutt på klimagalskapen. Vi er kun en solid El Nino unna flere nye år med håpløse skremsler og alarmisme. De to bloggene har ikke hjulet til å få satt en stopper for noe som helst. Tvert imot, de er med på å holde klimapengemaskineriet i full vigør.

Jeg mistenker at jeg var den første som begynte å nevne dette en tid tilbake, og da visste jeg at jeg ville gi folk sjokk, og kanskje gjøre dem irriterte. Heldigvis har flere begynt å få opp øynene for det, så nå er det i det minste mulig å ta opp uten å få barberblad og knappenåler i lapskausen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Joste, Watts har gjort Bob Tisdale kjent.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

En kort kommentar om Netthoder og Troll kan temmes-videoene, og media som styrer debatten. Har ingen lurt på hvorfor en viss debattants kommentar til Nina Kristiansen fikk løst problemet med klimaskeptikerkaossirkus? Det er bare å slutte å være så bevisst naive som enkelte er, for opplysningene og dokumentasjonen på hva som skjer bygger seg opp både i Norge og i utlandet. Sistnevnte har vi en ny tråd om.

Styrt debatt har ikke noe i et demokratisk samfunn å gjøre, og de som forsøker bagatellisere slikt svineri bør flytte til Nord-Korea snarest, for jeg tror de vil trives godt der.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 21, 2013, 00:58:22 AM
Jeg mistenker at jeg var den første som begynte å nevne dette en tid tilbake, og da visste jeg at jeg ville gi folk sjokk, og kanskje gjøre dem irriterte. Heldigvis har flere begynt å få opp øynene for det, så nå er det i det minste mulig å ta opp uten å få barberblad og knappenåler i lapskausen.

Jeg har fått opp øynene, takket være Jostemikk's mange gode innlegg!

Og vedrørende nettrollene: Vi må ikke gjøre oss tullete naive i en misforstått høflighet ovenfor motparten! - De viser ingen nåde mot våres side! Så vi må se virkeligheten slik den faktisk er. Nett-trollene finnes, og de er på et oppdrag!

Det vi klima-realister kan gjøre er enkelt: Å stå opp imot dem!
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på mai 21, 2013, 01:00:29 AM
Joste, Watts har gjort Bob Tisdale kjent.

Watts har gjort mye annet bra også. Vi må bare få en slutt på at han utdanner eventuelt nye skeptikere til å tro at det ikke finnes naturlige sykluser, at atmosfæren varmer havet, at atmosfæren varmer sin egen varmekilde slik at den blir enda varmere, og at det finnes noe som heter klimasensivitet knyttet opp mot CO2. Hadde han tatt visse forbehold og pekt på usikkerhetene knyttet til egne påstander, ville ikke denne saken vært særlig viktig for meg. Dessverre har han gjort det motsatte, og det på en rimelig diktatorisk måte.

Kan han ha valgt å omgi seg med feil type mentorer i klimasaken?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på mai 21, 2013, 01:22:40 AM
Sitat fra: Bebben på mai 21, 2013, 01:00:29 AM
Joste, Watts har gjort Bob Tisdale kjent.

Watts har gjort mye annet bra også. Vi må bare få en slutt på at han utdanner eventuelt nye skeptikere til å tro at det ikke finnes naturlige sykluser, at atmosfæren varmer havet, at atmosfæren varmer sin egen varmekilde slik at den blir enda varmere, og at det finnes noe som heter klimasensivitet knyttet opp mot CO2. Hadde han tatt visse forbehold og pekt på usikkerhetene knyttet til egne påstander, ville ikke denne saken vært særlig viktig for meg. Dessverre har han gjort det motsatte, og det på en rimelig diktatorisk måte.

Kan han ha valgt å omgi seg med feil type mentorer i klimasaken?

Vel Joste, du vil nedkjempe både klima-monsteret og dine mektigste allierte på en gang. Det blir ikke lett.

Hva med å høre på erik bye og holde en litt lavere profil/sigar?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

Ja, stjakobs, dette klimaet er det ikke lett å bli klok på. For fem-ti år siden skrek folk opp her i Norge, da var det varmere enn andre steder, sammenliknet med normalen. Ser en på HadCRUT4 har temperaturen sunket kun 0.08 grader siden 2000 (tilnærmet). Rundt 2005-2008 hadde vel temperaturen steget 0.8 grader siden 1850. Nå går det nedover, men klimaendringene er tilsynelatende mye kraftigere. Kulde, kaldt vær og snøfall  forstyrrer vårt normale "bilde". Men, nå er det ingen som skriker opp om en mulig "mikroistid". For hva sier klimaforskerne? Jo, global oppvarming pågår, temperaturen er på stø kurs. Og av alt, varmen har sneket seg forbi bøyer og de første 100 meterne i havet, og gjemt seg. Når alle "trylleriene" er brukt opp, vil vi muligens få høre litt om de kalde utsikter.     ;)     8)

Spiren

 Klima skeptikere er dumme eller korupte.

Klima skeptikere præsentere data, en stigning i CO2-niveauet, men viser et fald i den globale opvarmning. Sådanne repræsentationer er bagvasket af det tyske føderale Miljøagentur og anses som kætterier.

Miljøagenturet sammenligner en artikel i Welt med nazistiske Reich litteratur kammer. Årsagen er en ny brochure hvor skeptikere af den globale opvarmning er den kritiserede standardsats.

http://www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2013/05/52214/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Tysk bilindustri ber regeringen om hjelp.
De klarer ikke å overholde de strenge krav til CO2 udslip i EU.

http://www.deutsche-mittelstands-nachrichten.de/2013/05/52260/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

ebye

Det som virkelig er alarmerende i dette, Spiren, er at Klif ikke har noen dokumentasjon på at CO2 representerer noen miljøfare. Det er visstnok IPCC (FN)  som har bestemt at CO2 er en forurensning. Et slikt administrativt vedtak er altså nok til å sette i gang hele denne IPCC - fadesen. Med avgifter, CCS og alle de globale flyreisene med forurensende utslipp.


Stakkers CO2-molekylet. Det er ikke fair å behandle nødvendig næring på den måten.    ;)     8)

Spiren

 DEBATTEN I KVELD KL. 21.30
FLOM OG MYE NEDBØR VIL VI SE MERE AV I TIDEN FREMOVER.
KLIMA/OPPVARMING HAR SKYLDEN.

Det tyder på at noen er fornøyde med flommen vi har nå.
I tillegg kan flommen også brukes i det kommende valget.  :'(

Dårligt veir stopper helt av seg sjøl, verre er det med ondskapsfulle/skadefro mennesker.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Legg merke til for eksempel han fra campingplassen i Sperillen: Vi må helt tilbake til 1967 for å se høyere vannstand. Er det kanskje besteforelrene våre vi skal anklage for det [naturlige] som skjer? Det er jo følgene av alarmistenes "logikk".

Denne ytnyttelsen av flommen fra sentrale til politiske formål bør etter mitt syn være straffbar, for det er ikke mangel på kunnskap som er ute og går.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Det burde være en kjensgjening for alle og enhver, også mikrofonstativene i mediene at ved kjøligere vær enn "normalt" så får vi våtere vær. Og motsatt, ved varmere vær enn "normalt" så får vi tørrere vær.

Flommen i Norge i disse dager blir av bl.a. ARK utlagt til å skylde mennekseskapte klimaendringer. Altså et resultat av oppvarming. Vel her en morsom liten artikkel om at historien gjentar seg:

1975: Tornado Outbreaks Blamed On Global Cooling

Det er et innlimt bilde av en avisartikkel fra 1975. Historien går i bølger gitt....
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Denne flomsaken er full av små snurrigheter, Amatør1. For to dager siden hørte jeg 50-årsflom bli nevnt. Ingen ettertenksom reaksjon. Heller: jøss er det så ille.

Ingen lurte på (høyt) hvordan begrepet 50-årsflom ble etablert.

Dette er selektiv historieløshet.       :o