Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Bebben

I arbeidet sitt med formidling av klimaforskningen kan CICERO og den nye Ekkokammer-gruppen kanskje søke råd hos John Christy, som nylig deltok på en klimakonferanse der både varmister og vanlige forskere deltok?

GlobalWarming.org ligger linker til Christys svært enkle og oversiktlige presentasjon og kommentarer.

Enkelt sagt:

* Dataene viser ikke mer ekstremvær
* Det blir ikke satt flere varmerekorder enn før (i USA)
* Klimamodellene har bommet totalt på de siste 15 årene
* Selv om klimamodellene hadde vært riktige, ville et 50 % kutt i CO2-utslippene i USA bare ha medført en varmereduksjon på 0,07 grader i 2100 [skulle vite å like hva effekten av et 100 prosents kutt i Norge ville ha blitt!]
* En politikk som ikke er økonomisk bærekraftig i det lange løp, er heller ikke politisk bærekraftig
* Klimaendringer på grunn av CO2 har hittil [hvis det har vært noen] vært små sammenlignet med alle fordelene for folks helse, planteliv og matproduksjon takket være rimelig energi fra fossile drivstoff.

Enkelt og greit, i grunnen. Anbefales for CICERO.
;) 8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på juni 01, 2013, 19:47:30 PM
I arbeidet sitt med formidling av klimaforskningen kan CICERO og den nye Ekkokammer-gruppen kanskje søke råd hos John Christy, som nylig deltok på en klimakonferanse der både varmister og vanlige forskere deltok?

GlobalWarming.org ligger linker til Christys svært enkle og oversiktlige presentasjon og kommentarer.

Enkelt sagt:

* Dataene viser ikke mer ekstremvær
* Det blir ikke satt flere varmerekorder enn før (i USA)
* Klimamodellene har bommet totalt på de siste 15 årene
* Selv om klimamodellene hadde vært riktige, ville et 50 % kutt i CO2-utslippene i USA bare ha medført en varmereduksjon på 0,07 grader i 2100 [skulle vite å like hva effekten av et 100 prosents kutt i Norge ville ha blitt!]
* En politikk som ikke er økonomisk bærekraftig i det lange løp, er heller ikke politisk bærekraftig
* Klimaendringer på grunn av CO2 har hittil [hvis det har vært noen] vært små sammenlignet med alle fordelene for folks helse, planteliv og matproduksjon takket være rimelig energi fra fossile drivstoff.

Enkelt og greit, i grunnen. Anbefales for CICERO.
;) 8)

Jeg har tatt opp dette med effekten utfra den estimerte effekten av CO2, som dessuten er riv, ruskende gal, men de får den nå for eksemplets skyld.

Null effekt på global temperatur å bygge 1000 kjernekraftverk.

Jeg satt det norske bidraget du spurte etter til 0. Har noen lyst til å sjekke utslippstall og landareal, så kom gjerne med resultatet hvis det har færre nuller enn 7 etter komma.

Det er derfor Feigenfjell påstår så høylytt at Norge skal redde verden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Reference List Of Media Reports On UBA-Gate...German Environment Agency Goes After US And American Skeptics

What follows is just a list media reports on the German Umweltbundesamt abusing its power by singling out, naming and defaming climate skeptics in a 122 page pamphlet that was funded by tax payers. It's for your reference and hopefully it will help German readers.

When was this last used in Germany, we have to ask.

http://notrickszone.com/2013/05/29/referance-list-of-media-reports-on-uba-gate-german-environment-agency-goes-after-us-and-american-skeptics/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

I dag har Mike Adams, Natural News, en fin artikkel knyttet til en forskningsrapport som gis ut nå. Denne artikkelen kan jeg anbefale spesielt for folk som er usikre på hva CO2 gjør eller ikke gjør. Det er skrevet på en måte som absolutt alle (som kan lese engelsk) kan forstå. En slik forklaring kan med fordel oversettes og brukes til å forklare f.eks. naboen hvorfor CO2 er livets gass.

Al Gore backlash: Why environmentalists are celebrating rising CO2 levels

Etter at redaktøren først skrevet artikkelen i går, har han nå lagt til bl.a. følgende:

Sitat#1 - NO, I do not support the coal and oil industry, and in fact I think they are terrible polluters of our planet for lots of reasons that have nothing to do with CO2. As it turns out, all the coal and oil being burned across our world right now only slightly impacts CO2 levels, especially when compared with CO2 emissions by ocean life. So my support of CO2 as an essential plant nutrient in no way is any kind of endorsement of the oil and coal industries. My long track record of activism against corporate monopolists is irrefutably solid.

#2 - YES, CO2 is an essential plant nutrient. Despite all the idiotic beliefs of people who have been brainwashed by Al Gore into believing scientific mythologies, higher CO2 levels support faster plant growth and the re-greening of our planet, period! Anyone who disagrees with this is flatly uninformed, brainwashed or just plain ignorant of plant biology (and that's a lot of people). Recent science is proving that rising CO2 levels are, in fact, expanding plant growth and reforestation around the world. Read Increase in Carbon Dioxide Levels "Greening" the Deserts at NatureWorldNews.com or read the press release from the original researchers out of Australia who documented this correlation. And everybody needs to read www.PlantsNeedCO2.org

#3 - The current level of CO2 in Earth's atmosphere is 400ppm. By comparison, Oxygen exists in the atmosphere at 210,000ppm. When you exhale, your own breath contains 40,000ppm of CO2, and if you know anything about emergency first aid, then you know that breathing this 40,000ppm of CO2 into another person's body (mouth-to-mouth resuscitation) is a lifesaving action. It's not uncommon for CO2 to reach levels of 3000ppm in homes, schools and offices. OSHA allows workers to work in environments with up to 5000ppm of CO2. (Because, again, oxygen is present at 210,000ppm, vastly out-weighing the CO2.)

So all this talk of carbon dioxide threatening the entire planet at just 400ppm -- less than one-half of 1/1000th of the air -- is pure nonsense. Total quack science fearmongering.

Og her er link til den nye forskningsrapporten:

Wiley - Online Library: CO2 fertilisation has increased maximum foliage cover across the globe's warm, arid environments
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

#2344
Er det noen som føler seg kallet til å søke på midler til klimaforskning?

Midler fra Klimaprogrammet vil bli utlyst i juni, med søknadsfrist i oktober. Det skal lyses ut 130 millioner kroner i 2013.



Dere finner mer informasjon på: http://www.forskningsradet.no/no/Utlysning/KLIMAFORSK/1253982504184

Er ikke Klimarealistene en tilnærmet ideell organisasjon som dermed skulle tilfredsstille kravene?
"IPCC is a four letter word."

Jan Erik Ellingsen

"Færre tror på klimaendringer"
http://www.aftenbladet.no/energi/klima/Farre-frykter-klimaendringer-3189893.html#.Ua2jSLU4XIU

Kanskje folk etter hvert tar til vettet? Lagt inn en liten kommentar, så får vi se da om det kommer noe oppgulp fra klimahypokonderne...




Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi Randershøyskolen AP

Jostemikk

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på juni 04, 2013, 10:27:05 AM
"Færre tror på klimaendringer"
http://www.aftenbladet.no/energi/klima/Farre-frykter-klimaendringer-3189893.html#.Ua2jSLU4XIU

Kanskje folk etter hvert tar til vettet? Lagt inn en liten kommentar, så får vi se da om det kommer noe oppgulp fra klimahypokonderne...

Jan Erik Ellingsen, Professor i Klimahypokonder-strategi Randershøyskolen AP

Jan Erik, det var et knakende godt innlegg! Må innrømme at det tok et par minutter før jeg ble i stand til å lese det, noe som ene og alene skyldes Jan Erik Ellingsen · Professor i Klimahypokonder-strategi hos Randershøyskolen AP! Det kan være vrient å lese når kroppen rister i krampelatter!

Du avsluttet innlegget med noe som opptar meg mer og mer:

SitatDet er for meg en stor gåte hvordan en hel verden så lett kan la seg lure. Bare løgnen er stor nok, så går det meste an ser det ut til...

Du svarer selv på noe av årsaken. Det var en rimelig kjent tysker som forsto dette for 70-80 år siden. Løgn er et kraftig våpen. Det minner meg også om et annet sitat. Verden vil bedras. Tar vi med kognitiv dissonans, blind autoritetstro, fullstendig falskneri fra mainstream historikere, hvis yrkesstolthet kun undergåes av mainstream journalister, så tenker jeg vi nærmer oss i det minste deler av svaret på ditt spørsmål.

De som har hatt monopol på det trykkede ord, har også hatt monopol på "sannheten". Det er derfor vi nå ser at mektige mennesker og organisasjoner utvikler en større og større frykt for Internett, og ønsker tiltak for å begrense de opplysninger mennesker skal ha tilgang til.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jan Erik Ellingsen på juni 04, 2013, 10:27:05 AM
"Færre tror på klimaendringer"
http://www.aftenbladet.no/energi/klima/Farre-frykter-klimaendringer-3189893.html#.Ua2jSLU4XIU

Kanskje folk etter hvert tar til vettet? Lagt inn en liten kommentar, så får vi se da om det kommer noe oppgulp fra klimahypokonderne...

Takk for ditt flotte og grundige svar i Aftenbladet :)

For drøyt tre år siden hadde du også et fint innlegg i ABC Nyheter: Verdens største bedrag - noen observasjoner.
Linken til den artikkelen er forlengst lagt inn på vår side "Linker" (under ABC Nyheter).

Dagens skremselsartikler i MSM er enda mer propaganda fra NTB. De gjør folk helt forvirret i forståelsen av ordet "klimaendringer". Selvsagt tror jeg på klimaendringer, for det har jo alltid eksistert! Men jeg tror ikke på eventyrfortellingen om CO2. Vi skal være glad for all økning av denne livgivende gassen, den gjør jorda grønnere og gir oss mer mat. Men nå begynner været/klimaet å minne meg mer om den lille istiden, med mye nedbør og ødelagte avlinger (altså det som tidligere ble kalt uår, fordi folk sultet og døde når avlingene sviktet). 2013 ser ut for å kunne bli et kriseår når det gjelder landbruk, både i Norge og mange andre land i Europa. Vi hadde trengt mer sol og varme - kombinert med mer CO2.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

For et par år siden var det 20 % nordmenn som ikke trodde på IPCC. Litt senere var det omlag 40 % som var tvilende til IPCC.

Og nå er det mer enn 50 % som ikke bryr seg om dette IPCC-tøvet, basert på en fiktiv CO2-dogme.

En ting er helt klar: Det går ikke akkurat de "CO2-troendes" vei.

Jeg håper bare at denne avlæringsprosessen om IPCC-kunnskapene går fort. Det hindrer, forhåpentlig, alt for mange klimakroner å lekke ut av den norske sparegrisen.    ;)     8)

Spiren

Klimaændringer giver færre insekter i Arktis  :o

Danske forskere har fundet den første tydelige sammenhæng mellem insektbestande og temperaturstigninger i Arktis. En uafhængig biologiprofessor kalder opdagelsen »foruroligende«.
  ???  :-\
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/klimaaendringer-giver-faerre-insekter-i-arktis#comments
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Bebben

Sitat fra: Spiren på juni 04, 2013, 22:10:54 PM
Klimaændringer giver færre insekter i Arktis  :o

Danske forskere har fundet den første tydelige sammenhæng mellem insektbestande og temperaturstigninger i Arktis. En uafhængig biologiprofessor kalder opdagelsen »foruroligende«.
  ???  :-\
http://videnskab.dk/miljo-naturvidenskab/klimaaendringer-giver-faerre-insekter-i-arktis#comments

Så "forskerne er bekymret" (hvor har jeg hørt dette før?)... men hvilen naturlov tilsier at ingen nye planter kan begynne å vokse og trives i dette området, dersom det blir permanent varmere? Og gi større variasjon i blomstring osv. og dermed gjerne flere insektsarter også?

Litt mer anekdotisk, fra min egen hage, kan det konstateres at mens klimaendringene i 1999-2009 ikke kverket noen rosebusker, har de siste årenes klimaendringer tatt knekken på 50% av dem hver av de siste vintrene. På toppen av det hele tok den siste våren kverken på praktisk talt hele det buskaset jeg er freidig nok til å kalle en "hekk" - og jeg har konstatert andre tilfeller i nabolaget. Dette er et klart trendskifte, og "forskerne burde være bekymret".   :(

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på juni 04, 2013, 23:39:16 PM
Litt mer anekdotisk, fra min egen hage, kan det konstateres at mens klimaendringene i 1999-2009 ikke kverket noen rosebusker, har de siste årenes klimaendringer tatt knekken på 50% av dem hver av de siste vintrene. På toppen av det hele tok den siste våren kverken på praktisk talt hele det buskaset jeg er freidig nok til å kalle en "hekk" - og jeg har konstatert andre tilfeller i nabolaget. Dette er et klart trendskifte, og "forskerne burde være bekymret".   :(

Tiltredes. Min bedre halvdel rapporterer at rosene er døde og trenger totalfornying. Kan det være klimaet eller bare Plantasjen som har funnet en måte å ta knekken på produktene ett år etter de er solgt? Og hekken, ja den har betydelig midskill i år, brun på toppen og grønn på sidene, muligens inspirert av politikken.  ???
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på juni 04, 2013, 23:55:09 PMOg hekken, ja den har betydelig midskill i år, brun på toppen og grønn på sidene, muligens inspirert av politikken.  ???

Haha! ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#2353
Putter det her da jeg ikke ser noen hensikt i å starte en egen tråd om dette. Har lest annetsteds et spørsmål om tornadoer i Norge.

De finnes, og de kan bli forbannet kraftige. 50-100 meter brede, og voksen furu- og granskog blir revet opp med røttene eller brekkes så flisene spruter. Den dagen en av disse treffer et byggefelt, vil det gå aldeles ille. Jeg har gått i sporene etter to slike tornadoer, og det er voldsomme krefter som har satt sine spor i naturen. En gang så jeg en tornado begynne å utvikle seg, men mens jeg desperat lette etter videokameraet, bestemte den seg for å klappe sammen før den nådde bakken. Jeg har restene av den på film.

Den siste av disse tornadoene tråkka skikkelig til da den startet på eiendommen Svenneby i Spydeberg, Østfold tidlig august 2009. Jeg har en del bilder av herjingene, men nøyer meg med å vise et bilde fra Aftenposten som dekket denne saken.



Jeg kjenner gårdeieren, og jeg er for å si det mildt, rimelig kjent i de traktene. Heldigvis og som ved et under, holdt den seg unna all bebyggelse. Laget denne illustrasjonen for å vise omtrentlig spor:

[attachimg=1]

Så pass på. Været kan være forbasket farlig også i Norge. Hva er det reklamen sier? Følg med, vi kommer snart til et nabolag nær deg! Jeg har gått hele den gata tornadoen etterlot seg og som vises på dette bildet fra Smålenene.no:

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#2354
Jeg må komme med noen kommentarer angående mitt forrige innlegg. I Norge er vi belemret med Meteorologisk Institutt.

Yr.no - Dette ser du aldri i Norge

Publisert 21.05.2013 08:59.

SitatSmå tornadoer i Norge

Vi har små tornadoer i Norge. De over vann kaller vi skypumper, mens de andre små kaller vi tromber. Disse klarer ikke å vokse seg store nok i Norge til å bli betegnet som en tornado.

– Vi har så vidt vi vet ikke hatt noen sterke tornadoer i Norge. Når du ser trær som har veltet og hustak som har blåst vekk er dette mest sannsynlig utfallsvinder, som er kraftige kast som kommer rett nedover fra skyene, sier Johnsen.

Et inntrykk jeg lenge har hatt forsterkes mer og mer ettersom årene går. Kunne det vært en idé om meteorologer, klimaforskere, og den generelle hop av de med "naturfaglig bakgrunn" stakk hodet utenfor utgangsdøra fra tid til annen?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren