De 10.000 første

Startet av Jostemikk, mars 14, 2012, 17:38:14 PM

« forrige - neste »

seoto

I denne saken gir jeg Amatør1 min fulle støtte. Debattene som går rundt i vårt land handler ikke bare om klimasaken. Jeg ser på muligheten til å debattere anonymt som en svært viktig sikkerhetsventil for mange, spesielt for de som sliter med å tilpasse seg hva som skjer i samfunnet. Kanskje skal man heller ikke alltid tilpasse seg? Her kan vi se tilbake på klimasaken. Det er bedre at folk får utløp for sine meninger, slik at de kan korrigeres av andre debattanter, noe vi svært ofte ser. Skal vi legge lokk over alle ubehagelige tanker og uttalelser kan vi en dag få en ny, farlig eksplosjon. For de som sliter med den "korrekte tilpasning" er det vanskelig å stå åpent fram med sine meninger i det offentlige rom, foran familie, venner og arbeidsgiver. Det kan gi dramatiske resultater for dem selv. Det er når de ikke lengre kan ytre seg, at presset kan bli for stort.




Til det øvrige i ebyes innlegg ovenfor:

Jeg likte denne uttalelsen i din første link:

"Jeg tror kjernen til konflikten ligger her: Rasmus Benestad skulle ønske forskning.no var noe annet, kanskje aller helst et propagandakontor for Rasmus Benestad."

Takk for at du la ut linken, her var det virkelig mange opplysninger. Siden jeg ikke er psykiatriker, kan jeg ikke gi noen diagnose på vårt sinte klimalemen. Men ord som klimaforstyrret går kanskje an?

Det er trist at Erik Tunstad ikke fortsatt er fagredaktør i forskning.no

Denne debatten er et viktig historisk tilbakeblikk når det gjelder Benestad, og jeg vil påstå at han blir totalt avkledd.

Takk for link nr. 2, ditt forsvar av Per Engene. Har lagt inn link til både ditt og hans innlegg.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mars 14, 2012, 17:38:14 PM
Det ble seoto som fikk æren av å skrive innlegg nummer 10.000. Takk til alle bidragsytere! :D

og jeg vil gjerne ønske et nytt medlem velkommen; otliman som vi husker fra AD. Hyggelig å se deg her!  8)