Bildetråden om alt - men selvfotografert

Startet av Jostemikk, september 06, 2012, 20:21:08 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Nå for tiden har de fleste et brukbart kamera som er både raskt å bruke og av god kvalitet. Tenkte derfor det kunne være greit å starte en tråd der den som har lyst kan legge ut bilder. Vi kjører ikke noe tema. Bare du har tatt bildet selv, og holder deg innen sømmelighetens grenser.

Jeg bidrar med første fotografi, og det er av en aldeles nydelig solnedgang i går, eller rettere, noen flotte skyer en god stund etter at sola gikk ned.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg har vært så heldig å få tilbringe ei drøy uke i et av de største skogsområder i vårt vakre land. Dårlig vær hører med på slike turer. Jeg valgte å bruke kameraet den ene dagen sola viste seg.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

Det var godt å være på jakt igjen. Ikke minst å få brukt kroppen og sovne utslitt etter en dag i godt selskap. Det er ikke mange forunt å bo i et så vakkert land som vi gjør, men ingen må bruke dette som sovepute. Selv der jeg tok disse bildene sniker herjingene til staten seg brutalt innover ødemarka.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Slenger på et bilde til, og den oppmerksomme fiskermann ser muligens noe interessant. Oppfordrer også flere til å legge ut bilder. Det er det denne tråden er til.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs




Her har noen forberedt seg på en ny istid!
"IPCC is a four letter word."

Bebben

Nydelige bilder Joste og StJakobs. Og joda, vaket var vel det første jeg så... :)

Min planlagte siste fisketur i rennende vann for i år ble ødelagt av en luftveisinfeksjon som var "unprecedented" siden alderen min sluttet på -ten.  :'(

Får se om jeg finner igjen kameraet etter hvert + ledningen og hvordan dette henger sammen med en datamaskin...

Ellers forteller denne tråden meg mellom linjene (bildene?) noe jeg for så vidt visste fra før: Typiske klimaskeptikere elsker naturen og vil strekke seg langt for å verne om den.

Godt å vite...
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Jeg ble nesten hektet på bilde nr. 2 og 3. Det ene så typisk for en god septemberdag med lavtliggende tåke på morgenen og blå himmel :)
Det andre gir en veldig trolsk stemning, med den tørre furua med tyttebærlyng(?) rundt stammen.  Nydelig :)

Vi får håpe at flere medlemmer liker å ta bilder. Selv mangler jeg nesten all kunnskap om å ta gode bilder, selv om jeg kjøpte mitt første kamera da jeg var bare 12. Det kjøpte jeg for potetpenger jeg tjente. Det kostet hele kr 29, og tok veldig små svart/hvite bilder. Lærte fort at ny film og framkalling raskt oversteg investeringskostnaden ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Twisted Sister

Sitat fra: seoto på september 19, 2012, 09:43:17 AM
Lærte fort at ny film og framkalling raskt oversteg investeringskostnaden ;)

Det er det som er så flott med digitalkameraer. En kan ta tusenvis av bilder, og så kan en slette alle de mislykkede bildene. Så sitter en igjen med kanskje en håndfull flotte bilder. Så kan en heller koste på seg proff framkalling av de bildene en vil ta vare på :)

Flotte bilder, Jostemikk!

ebye

#7
Dette er et bilde tatt med kompakt-kamera i 1994.



Jeg var på konferanse på hotell Alexandria i Loen, utflukt til Briksdalsbreen. Dette viser breporten!

Litt grovkornet, men det er et papirbilde som er scannet.

Dette er jo nesten klima, men jeg tok sjansen.   ;)

Jostemikk

Klimabilder er lov i denne tråden. Ingen regler uten unntak. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg ble inspirert av Twisted Sister, og alt det fine nymotens. Det som kalles det digitale liv.  :)

Her er et bidrag til observasjon av artsmangfoldet, Jostemikk, dog fra 1999, tidlig i klimasaken.  ;)

Dette bildet er fra en safaritur i Tanzania.



Det var jobb å få de to giraffene til å stå stille i den fotostillingen!  :)

Samme teknikk som mitt forrige bilde (Briksdal): kompaktkamera, papirbilde, scan. Og det er riktig Twisted Sister, det ble tatt mange bilder den gangen, for å sikre ett bilde pr rull. Det ble visstnok 20 ruller (a 36) i Tanzania/Kenya, og jeg er nok fornøyd med 20-30 shots. Men, giraffene er top one.   8)


Jostemikk

Artig bilde, ebye, og det fikk meg til å tenke på en barnefortelling, mulig fra Torbjørn Egners munn på radio. Var det pølsedyr de het? Hode i begge ender hadde de i hvertfall. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Tok meg en tur ut på verandaen for å vente håpefullt på ettermiddagens solnedgang, som forøvrig ble ganske vakker. Mens jeg satt der kom pus på besøk, men dessverre forsvant den før fargene var skikkelig på plass i horisonten.

[attachimg=1]

[attachimg=2]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det var en nydelig solnedgang!
Både med og ikke minst uten katt ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Takk for diktet om stemorsblomsten, Reppen. :D

Skal utbedre tråden om tips for bildeinnlegging en av dagene som kommer, og er det noe du lurer på da, kan du bare spørre så mye du vil i den tråden.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

I samband med åpningen av biblioteket i Aleksandria, var jeg på uterestaurant i Egypt. Bildet er riktignok ikke egenfotografert (for jeg er nr. 2 fra høyre på bildet), men det var tatt med mitt kamera.

[attach=1]
"IPCC is a four letter word."