Ny liten istid i anmarsj

Startet av Jostemikk, oktober 10, 2011, 20:55:35 PM

« forrige - neste »

Jostemikk



Maleriet av en frossen Thames i 1677 er fra Wikimedia. Klikk bildet for kilde.



BRITAIN is set to suffer a mini ice age that could last for decades and bring with it a series of bitterly cold winters.

And it could all begin within weeks as experts said last night that the mercury may soon plunge below the record -20C endured last year.

Scientists say the anticipated cold blast will be due to the return of a disruptive weather pattern called La Nina. Latest evidence shows La Nina, linked to extreme winter weather in America and with a knock-on effect on Britain, is in force and will gradually strengthen as the year ends...

...The prediction, to be published in Nature magazine, is based on observations of a slight fall in the sun's emissions of ultraviolet radiation, which may, over a long period, trigger Arctic conditions for many years.

Express.co.uk

Hva har skjedd? Har forskerne hos Met i England oppdaget naturlige klimavariasjoner, og overbevist ledelsen i Nature om at det fortjener å bli publisert?

Hvordan kan den nordlige halvkule gå inn i en ny istid? Jeg trodde vi slet med global oppvarming? Blir det neste at AGW-folket påstår at en ny istid er fullt forenlig med global oppvarming?

Les hele saken hos WUWT - New Climate Scare: Europe May be Facing Return Of 'Little Ice Age'.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg vil ikke ha verken global, nordlig halvkule- eller europeisk nedkjøling! Jeg vil ha oppvarming!
Dersom disse spådommene slår til, vil det da bety at vi vil få mange klimaflyktninger som rømmer fra kulda?
Kanskje det kan hjelpe økonomiene i Hellas, Italia og Spania? Kuldeflyktninger.
Uff å uff, så mye galskap det blir med denne globale oppvarmingen!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jeg tror et godt råd er å slappe av og se hva som skjer. Meteorologene/klimatologene hos Met Office i England sa sommeren 2009 at kommende vinter ville bli god og varm grunnet El-Nino. Det ble en skikkelig El Nino, men allikevel var det forferdelig kaldt i England da vinteren kom alt for tidlig.

Året etter sa de samme "ekspertene" at sjansen for enda en kald vinter var nær mikroskopisk, og spådde atter en varm vinter. Det førte til kulderekorder da vinteren kom.

Nå spår de altså en iskald vinter grunnet La Nina. Det virker som absolutt alt går motsatt vei av det klimatologene spår. Har de truffet en eneste gang med noe som helst?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: seoto på oktober 10, 2011, 21:35:47 PM
Jeg vil ikke ha verken global, nordlig halvkule- eller europeisk nedkjøling! Jeg vil ha oppvarming!
Dersom disse spådommene slår til, vil det da bety at vi vil få mange klimaflyktninger som rømmer fra kulda?
Kanskje det kan hjelpe økonomiene i Hellas, Italia og Spania? Kuldeflyktninger.
Uff å uff, så mye galskap det blir med denne globale oppvarmingen!

Huff jeg ble så frostig av å lese dette at jeg kjørte sesongåpning på peisen.

Ellers, som du er inne på, må vel alle nordmennene, svenskene, finnene, islendingene osv som har flyttet til Spania, Hellas, Tyrkia osv. anses som klimaflyktninger? Det er i hvert fall et faktum at mange av dem gjør det av helsemessige årsaker, og ikke bare på grunn av billig børst.

Og hva med all industrien som er i ferd med å flykte fra engelske strømpriser, hvordan skal de karakteriseres? Som energiflyktninger?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

SitatSom energiflyktninger?

Se der! Sannelig fikk vi et nytt klimauttrykk ;)

Ellers synes jeg synd på mange engelske som vil lide under en kald vinter, med mangel på energi (vindmøller som ikke produserer særlig i kaldt vær, når energien virkelig trengs) og altfor høye priser for folk som ikke har eller finner jobb. Kan bli en tøff tid. Kanskje det blir flere som dør av kulde enn av varme?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Energiflyktninger var et flott klimabegrep. Herved implementert i klimaordboken. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren