Solheim, Stordahl & Humlum med ny artikkel om (naturlige) historiske faser

Startet av Telehiv, desember 08, 2011, 12:46:45 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Jeg har fulgt litt med Vucevic i et par år. Han er en merkelig skrue med trang til å være annerledes. Teoriene er noen av dem svært spesielle. Jeg har tatt ham med en klype salt.

Jeg ser ikke bort ifra at det finnes endel gullkorn (og bent fram sannheter kan hende) i det han sier, men mye minner om numerologi. Han har en forkjærlighet for å spå solaktivitet basert på polynomer og trigonometriske funksjoner.

Han får så hatten passer av enkelte kjente størrelser.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to


Telehiv

Fra Tyskland er det nå kommet en interessant artikkel med relevans for denne tråden, og som er en direkte støtte for den tiltakende trenden i dagens klimadebatt, dvs. at sola og de store sirkulasjoner (naturlige variasjoner) blir mer og mer troverdige som hoveddrivkraft i klimatrendene på bekostning av AGW/CO2-hypotesen som smuldrer mer og mer etterhvert som kloden nekter å oppføre seg som projisert i IPCC-bandens modeller.

Den tyske seniormeteorologen Klaus Eckhart Puls skriver i et arbeid til European Institute for Climate and Energy (EIKE) om det han kaller "den skrikende motsigelsen mellom IPCCs prognoser og den observerte virkeligheten", der han viser til at IPCCs skremsler om en temperaturøkning på 0.2C per tiår bommer totalt; det siste tiårets globale temperatur har faktisk sunket.

Resultatet av disse fakta er at det sterkt varmist-pregede Max Planck Instituttet er havnet i en panikksituasjon der de prøver å framstille virkeligheten som om oppvarming fremdeles foregår. Puls vil ikke akseptere dette, og skriver en oppsummering om det han vurderer som fakta.

Puls har åpenbart fått nok, når han først spør hvorfor modellene deres bare viser oppvarming?

"Er det rart, da?" kommenterer Puls: "Det er fordi modellbrukerne bevisst overser de viktigste klimadrivende faktorene som havsykluser og solsykluser og deres forsterkningsmekanismer, og feilaktig overfører disse faktorenes respektive varmevirkning over på menneskeforårsaket CO2".   

Modellers ignore natural factors sun and oceans, massively inflate CO2

So why do their models continue to produce only warming? It is because the modellers are deliberately ignoring major climate driving factors such as ocean cycles, solar cycles and their amplification mechanisms, and wrongfully transfering their respective warming effects over to human-emitted CO2. Volumes of data and the trends of the last 15 years show this is wrong to do – but they continue to intentionally do it anyway.

Puls legger fram en rekke data fra flere institutter som understreker hans poenger, og denne beskrivelsen er vel talende nok om hva Puls mener om varmistenes oppførsel nå:

"From wrong science to fraud science"


Dere finner Puls' angrep på IPCC-svindelen i denne artikkelen:

http://notrickszone.com/2012/02/25/klaus-eckhart-puls-hello-globalcooling-scientists-bordering-on-fraud/



 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Det er gull verdt at stadig flere tør tale Rom imot. Takk for denne, Tele. :D

forskning.no har Terje Wahl for noen timer siden kommet med en kronikkoppdatering. Der avskriver han plutselig AMO fullstendig.

Undres over hva Humlum et. al tenker om det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Hei Joste,

her er link til den tyske originalen med flere grafer, jfr. at du pleier å like slikt  8)

http://www.eike-klima-energie.eu/news-cache/g-l-o-b-a-l-c-o-o-l-i-n-g-wo-bleibt-die-erderwaermung/

Her er link til CRU/Phil Jones: http://www.cru.uea.ac.uk/cru/info/warming/

Hadcrut data: http://www.cru.uea.ac.uk/cru/data/temperature/hadcrut3vgl.txt

Og en Daily Mail artikkel som helt sikkert mange vil like å lese: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2093264/Forget-global-warming--Cycle-25-need-worry-NASA-scientists-right-Thames-freezing-again.html

PS: Når det gjelder Wahl & gjengen; tror vi snakker om den samme panikk som Puls beskriver for Max Planck-instituttet? Den lammende følelsen av at skuta synker under deg, ned i et vann som er langt kaldere enn modellene forespeilte deg...... 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Takk for link! Ja, den panikken de utviser gjør seg merkelige utslag. Hvorfor klarer aldri AGW-alarmistene å ta til seg gode råd som "When you are in a hole, stop digging!"?

Kan ha vært dette som gjorde at Gleick fikk et anfall av total selvdestruktivitet også.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Hehe!
Joste, se også de andre linkene jeg la inn i samme innlegg over (som du kanskje ser, jeg tar ofte et par oppdateringer rett etter jeg har lagt inn noe, så det kan ofte være lurt å vente noen minutter med å kommentere til jeg har mekket fra meg).   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Nå blir Solheim et. al omtalt på Kaltesonne.de

Jeg fant denne saken på NoTricksZone - Sorry – Yet 2 More Studies Show Significant Part Of Warming Since 1850 Is Caused By The Sun.

Ettersom de herrer ikke ser ut til å slite ut innsiden av brilleglassene her på Klimaforskning, får den vanlige opplysningsleverandøren overbringe nyheten. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg har skaffet meg en liten postbil - med el, dvs. postelbil



Posten skal fram.  8)

ebye

Og nå ligger artikkelen på nett, fritt tilgjengelig for alle

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1364682612000417

Tidligere kostet det litt å laste den ned, nå har J-E Solheim betalt for oss alle.  :)

Det burde jo være et fond hvor støtte til slik presentasjon var mulig. Dette må jo være fantastisk for E. Solheim, at Norge er med i 1. divisjon: Slik er klimaet!   ;)

De (E Solheim/H Sørensen) burde kunne sponse fremragende forskning.  ;D  8)

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye


Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Når du treffer blinken, da skjer det noe, så også her:

12. mars ble Jan-Erik Solheim intervjuet av Canadisk fjernsyn: The Rutherford Show, som sendes over hele provinsen Alberta, i Canada.

et lite utklipp av forspørsel:

SitatWe are hoping to set up an interview with you on Monday, March 12 on
The Rutherford Show - a live news talk radio show which airs
throughout the province of Alberta in Canada.

The interview would be with regards to your paper "The long sunspot
cycle 23 predicts a significant temperature decrease in cycle 24,"
what your findings showed and the predicted little ice age that might result.

Brilliant hva?  ;D 8)

Gratulerer!

I følge vanligvis godt informerte kilder er emeritusen godt fornøyd.

Klimaforskningsdetektivbyrået er satt i verk for å finne ut om det finnes "tapede" saker her.

Og CICERO-generalen fant ikke artiklene interessante nok til omtale hos dem. De 4 artiklene utmerket seg ikke i særlig grad.

En gang uttalte en erfaren finsk epidemiolog: Noen ganger er kunnskapshullene så store, at de ikke engang kan sees!

Vi er fornøyd, med utdeling av Klimarosen for januar 2012!    8)


Jostemikk

Takk for oppdatering, Bye. Legg for all del ut link til fjernsynssendingen fra Alberta når/hvis du får den i hende. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren