Sterk UHI-effekt i Sør-Korea

Startet av Jostemikk, desember 29, 2011, 21:33:06 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg fant denne på WUWT akkurat nå, og har ikke rukket å lese alt. UHI in South Korea – responsible for over half of the warming

SitatOn average, the total temperature increase over South Korea was about 1.37 °C; the amount of increase caused by the greenhouse effect is approximately 0.60 °C, and the amount caused by urban warming is approximately 0.77 °C.

Link til selve forskningen, Journal of Atmospheric Environment
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Bra info, Jostemikk. På grovskalaen betyr det at global oppvarming siden 1900, som ikke skyldes UHI, er 0.4 deg. Nå er det ikke mye igjen.  ;)

Jostemikk

Nei, og trekker man fra 0,2 for reduksjon i skydekket fra 1985 til 2002, samt 0,2 for variasjonen i sola etter Den lille istid, er det så man kan undres over hvordan det hele har vært mulig. En gang lette jeg etter absolutt alle, og da mener jeg virkelig ALLE naturlige temperaturpådrivere. Jeg endte opp med at CO2 har en global nedkjøling pr. dobling på i overkant av 1 grad de siste 130 år. Det holdt jeg kjeft om, og forsøkte meg en gang til på samme regnestykke. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Er det mulig, at neste hovedtittel fra IPCC blir:

Vi har en negativ oppvarming.

Kostelig!  ;)

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 29, 2011, 22:01:15 PM
Nei, og trekker man fra 0,2 for reduksjon i skydekket fra 1985 til 2002, samt 0,2 for variasjonen i sola etter Den lille istid, er det så man kan undres over hvordan det hele har vært mulig. En gang lette jeg etter absolutt alle, og da mener jeg virkelig ALLE naturlige temperaturpådrivere. Jeg endte opp med at CO2 har en global nedkjøling pr. dobling på i overkant av 1 grad de siste 130 år. Det holdt jeg kjeft om, og forsøkte meg en gang til på samme regnestykke. ;D

Fikk du et annet svar på andre gangs "gjennomkjøring av modellen"?

Kanskje du rett og slett regnet riktig?

Cooling of Atmosphere Due to CO2 Emission

SitatAbstract

The writers investigated the effect of CO2 emission on the temperature of atmosphere. Computations based on the adiabatic theory of greenhouse effect show that increasing CO2 concentration in the atmosphere results in cooling rather than warming of the Earth's atmosphere.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg kom til enda sterkere nedkjølingseffekt for CO2 ved gjennomkjøring nummer to. :D

Det jeg gjorde var selvfølgelig kun grove utregninger. Dessuten gjorde jeg, etter teorien om at CO2-økningen er jevnt fordelt, kun disse regnestykkene utfra to temperaturserier her fra Norge. Det ligger liksom i kortene at CO2 har en nedkjølende effekt, så lenge den henger etter temperaturen. Vi ville fått en skikkelig runaway oppvarming hvis CO2 virket oppvarmende. Varmt, så varmere grunnet CO2, som igjen fører til lavere opptak i havet, ja sågar en stor økning i utslipp fra havet, som ville gjort det varmere osv.

CO2 overfører vel ikke kinetisk energi kun i en retning heller. Ikke kommer all langbølget varmestråling fra bakken, så det skjer nok ting høyt over hodene våre som ingen har snakket om i særlig grad. Det er i hvertfall ikke slik at dette er noe de presenterer på hedersplass når de truer oss med dommedag. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Nok et kraftig skudd for baugen for "globale" temperaturserier og UHI-skeptikere

Takket være Anthony Watts - City UHI makes spring bloom earlier ble jeg klar over denne nye forskningen fra Maryland-universitetet.

SitatMid-Atlantic suburbs can expect an early spring thanks to the heat of the big city

FROSTBURG, MD (March 8, 2012) – If you've been thinking our world is more green than frozen these days, you're right. A recent study has found that spring is indeed arriving earlier – and autumn later – in the suburbs of Baltimore and Washington, D.C. The reason? The urban landscape traps heat in the summer and holds it throughout the winter, triggering leaves to turn green earlier in the spring and to stay green later into autumn. The result is a new, extended growing season.Scientists used high-resolution satellite data collected over the past 25 years to look at the number days that trees have green leaves in the forests of the Mid-Atlantic. The study found that urban heat islands affected the growing season in areas within 20 miles of the city. As a result, gardeners may have more time to grow their vegetables and plant new varieties.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mars 09, 2012, 16:57:58 PM
Nok et kraftig skudd for baugen for "globale" temperaturserier og UHI-skeptikere

Takket være Anthony Watts - City UHI makes spring bloom earlier ble jeg klar over denne nye forskningen fra Maryland-universitetet.

SitatMid-Atlantic suburbs can expect an early spring thanks to the heat of the big city

FROSTBURG, MD (March 8, 2012) – If you've been thinking our world is more green than frozen these days, you're right. A recent study has found that spring is indeed arriving earlier – and autumn later – in the suburbs of Baltimore and Washington, D.C. The reason? The urban landscape traps heat in the summer and holds it throughout the winter, triggering leaves to turn green earlier in the spring and to stay green later into autumn. The result is a new, extended growing season.Scientists used high-resolution satellite data collected over the past 25 years to look at the number days that trees have green leaves in the forests of the Mid-Atlantic. The study found that urban heat islands affected the growing season in areas within 20 miles of the city. As a result, gardeners may have more time to grow their vegetables and plant new varieties.

Må være en spøk -fra Frostburg!

Selv med tiltagende gullfiskhukommelse, kan jeg klart erindre at bjerketrærne sprang ut tidligere i Storgata enn på Kjelsås.

New extended growing season? Byene var varme før også. Bare spør kråkene.

Jostemikk

#8
Roy Spencer - McKitrick & Michaels Were Right: More Evidence of Spurious Warming in the IPCC Surface Temperature Dataset.

SitatUPDATE: I've appended the results for the U.S. only, which shows evidence that CRUTem3 has overstated U.S. warming trends during 1973-2011 by at least 50%.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren