Arktis på offensiven: Rekordmye is i Beringhavet

Startet av Telehiv, april 12, 2012, 23:35:57 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Det ser ut til at tiltykningen av is i Beringhavet bare fortsetter, nå har de målt "mer is enn noengang siden målingene begynte":

http://www.theregister.co.uk/2012/04/11/bering_sea_ice_cover/
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

Som jeg leste et annet sted i dag, isbjørnene, hvalrossene og selene kan ta en lengre chillout på iskanten :p

Ingen mangel på isbiter til drinken for grensevaktene heller.  ;D

Da venter vi bare på alarmist-påstander om at dette er forårsaket av global oppvarming?
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Da er det bare for CAGW-rørsla å starte en isfjerningsdugnad for å få modellene til å stemme. ;)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

For og til mange gode formål, også kalt isterningsdugnad, BorisA.   8)

Jostemikk

Jeg tittet på grafen til NSIDC i går kveld. Tenkte at i morgen kan det hende at linja krysser normalen. Nå har de tydeligvis funnet ut at dette under noen omstendighet må skje. Etter at jeg tittet i går, har de gått inn og forandret hele grafen.

Hva de har gjort? De har forandret normallinja! Les mer hos Steven Goddard:

Goddard - Breaking News : NSIDC Gets In The Data Tampering Act.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Har Real Science fått med seg manipuleringene til James Hansen, Jostemikk?

Her er venstre klikkbilde nederst på oppslaget

http://www.real-science.com/hansen-tampering-data-planet

;)  ;)  ;)


Telehiv

Jeg tenker for meg selv: Hvor lenge kan disse kjeltringene holde på?

Det er jo en hel forskningsverden som vet hva som foregår etterhvert!?

Eller er slike forskere så lite med i verden at de ikke følger med i hva som avsløres fortløpende rundt om?

Jeg liker ikke surt og kaldt vær, men av og til tenker jeg at det hadde smakt med en 3-4 år med SKIKKELIG kaldt og traurig vær rundt stasjonene til NOAA, GISS, CRU, litt skigåing i Jerusalem og New York (der de store beslutningstakerne har bankboksene sine) hver påske, og en ekstra haglskur nedover brødhodene på CICERO på Sankthansaften 3 år på rad...såpass at selv enkelte Aftenposten-journalister begynner å lure på om de har blitt lurt...  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Bye:

Jada, jeg følger med på Goddards noget ampre innlegg om Hansen. Mye å hente der. ;)

Tele:

Har tenkt på det samme, men om så kloakken fryser på disse folkenes landsted på Hawaii, vil de påstå at det aldri tidligere har vært så varmt som det er nå. De har et meget anstrengt forhold til både sannhet og virkelighet.

Kan det ha blitt for mye for dem?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Telehiv kommenterer ønsket om et mer representativt vær når disse klovnene møtes til konferanse.

Husker du ikke klimamøtet i København hvor været var usedvanlig kaldt og surt.

I tillegg måtte Obama  & Co fly hjem før planen, fordi omfattende snøstormer ville stenge ned alle flyplassene på NorvØstkysten av USA

Etter det har alle klimakonferansene vært holdt i områder med minst Middelhavsklima, slik at denne armeen av sjarlataner ikke skal bli minnet på at det ikke eksisterer noen klimakatastrofe.
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på april 18, 2012, 19:45:59 PM
Telehiv kommenterer ønsket om et mer representativt vær når disse klovnene møtes til konferanse.

Husker du ikke klimamøtet i København hvor været var usedvanlig kaldt og surt.

I tillegg måtte Obama  & Co fly hjem før planen, fordi omfattende snøstormer ville stenge ned alle flyplassene på NorvØstkysten av USA

Etter det har alle klimakonferansene vært holdt i områder med minst Middelhavsklima, slik at denne armeen av sjarlataner ikke skal bli minnet på at det ikke eksisterer noen klimakatastrofe.

Høydepunktet for meg i Købenvar is-isbjørnen som aksjonistene laget, og som skulle smelte under konferansen for å demonstrere CAGW. Men den jævla bjørnen nektet å smelte i kaldværet der nede.

Og det var ikke særlig klimakrisevennlig vær i Cancun heller.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på april 18, 2012, 19:37:13 PM
Bye:

Jada, jeg følger med på Goddards noget ampre innlegg om Hansen. Mye å hente der. ;)

Tele:

Har tenkt på det samme, men om så kloakken fryser på disse folkenes landsted på Hawaii, vil de påstå at det aldri tidligere har vært så varmt som det er nå. De har et meget anstrengt forhold til både sannhet og virkelighet.

Kan det ha blitt for mye for dem?

Virkeligheten skapes på nytt -hver dag! Det er da forfriskende.

Men alarmistene -og de aller fleste av dem ser ut til å mislike olje og gass- burde være glade for meldinger om mer is i Arktis, for mindre is gir større sannsynlighet for økt utvinning av olje og gass der oppe i fremtiden.


Telehiv

#12
Con Trari,
en historie som etterhvert kan fortelles:

Noen bekjente av meg dro ned til Køben for å velment bistå med isbjørn-smeltingen:

Etter en mindre barrunde stilte de seg diskret opp og forsøkte å bruke sine varme kroppsvæsker til å forsere smeltingen.
Men dessverre var det så kaldt at isbjørnen straks bare la på seg et (lett gulfarget) lag til med is.

Til slutt gjaldt det forøvrig for klimamakta å få fjernet dette overbevisende monumentet for global oppvarming så snart som mulig, så der forsvant dessverre også de konkrete - men fremdeles stivfrosne - bevisene på den politisk vedtatte nedsmeltingen av København i de dage....

PS: For evt. kildekritikere skal det finnes foto av isbjørnen etter at denne smule misfarging fant sted...
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

#13
Saken om plutselige "justeringer" av grafen fra NSIDC for sjøis i Arktis har fått en dramatisk utvikling. Dramaet dreier seg om løgn fra ledelsen av senteret (National snow & ice data center/NSIDC), og ikke minst om den totale unnfallenhet fra Anthony Watts.

WUWT - NSIDC's oops moment – uncoordinated changes make for an interesting 24 hours.

Watts forteller her at han i utgangspunktet så på dette som en ikke-sak, men forandret syn på dette da han satt seg litt mer inn i saken.

Han kontaktet ledelsen ved NSIDC, og tok nok disse fullstendig på senga. De var rett og slett ikke klar over noen justering. Dette er vel og bra. Watts fikk dette klart fram i dagen. Men så er det slutt på alt som er vel og bra.

Ledelsen ved NSIDC forklarte til slutt denne "justeringen" med at deres daglige oppdatering ble regnet ut ved hjelp av et tredagers midtstilt gjennomsnitt, og denne utregningsmetoden fører til en litt "logrete" ende på trendlinjen. Deres justering i går bestod i å gjøre om til femdagers glidende snitt.

Anthony Watts slo seg til ro med denne forklaringen, og man hører faktisk den logrende halen slå borti både sofa, stolben og kaffekrus på salongbordet.

Gi pokker i daglig glidende snitt, det er GJENNOMSNITTSKURVEN de har trikset med!

Og den kan ikke påvirkes en eneste millimeter av utregningsmetode for daglig ismengde i Arktis. Her er en animasjon som tydelig viser hva de har gjort:

[attachimg=1]

Til slutt to bilder som viser før og etter, og som grovt viser størrelsen på "justeringen":

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Joste,

jeg tok meg den frihet å starte en ny artikkel om dette litt før idag, da jeg tror det blir mer debatt om dette etterhvert.
Jeg syns det var mer futt i Eschenbachs generelle refs av klimafeigingene enn Watts kommentar til justerings-fanteriet, som var svært logrende, slik du skriver.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten