Klimarosen 2012

Startet av ebye, januar 12, 2012, 23:25:58 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Bebben på november 07, 2012, 21:36:33 PM
Sitat fra: ebye på november 07, 2012, 00:42:26 AM
Det var det, Jostemikk.

Her har Klimaforskning en kanal ut i utlendigheten. Den største utfordringen er nok å formidle juksteringene, med valid dokumentasjon.

Denne klimaveien blir virkelig til mens vi går!   8)

Spennende ebye - jeg lurer på, kunne det ha vært en ide med internasjonale sider? De beste juksteringene på engelsk, til dømes?

Ebye har også nevnt ideen med sider på engelsk. Jeg er enig i at det ville være en god idé. Er det noen som melder seg frivillig? Noen som har svar på mer praktiske løsninger?

Da vi startet dette forumet for snart halvannet år siden, ante vi ikke hvordan det ville utvikle seg. I dag ser vi at interessen stadig øker, og vi har mange lesere, ikke minst fordi vi valgte at også ikke-medlemmer skulle få full tilgang til alle innlegg, grafer og bilder. Det er to viktige virkemidler: At vi, heldigvis, har noen svært aktive medlemmer som bidrar med gode innlegg, gjør at forumet blir mer lest, og vi ser at det er stadig økning i de som er inne og leser uten å være medlemmer. Så vi når ut til flere og flere, men det er fryktelig mye som gjenstår. Så takk til alle som kommer med gode forslag - og gode løsninger :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Takk for alle hyggelige tilbakemeldinger om Klimarosen og Die kalte Sonne. Og seoto, fint at du har lagt linken til dette på Hovedsiden.

Det var stor interesse fra Lüning om å ta inn "klimadrypp" fra Norge. Han oversetter tekst fra engelsk. Hvordan dette ordnes må vi se an litt: frekvens, omfang, hvordan, hvilke klimasaker, osv. Alle kan bidra der, ikke bare Klimaforskning.

"Temperaturjuksteringene" er i hvert fall en innertier, når dette er godt beskrevet.

"Indoktrinering i skoleverket" er et tema som favner bredt internasjonalt, det er også et aktuelt tema.

Mht. til en engelsk "kanal" her på forumet, så finnes det noe "forarbeide" til en presentasjon. Vi fullfører den, seoto, og ser an hva som er praktisk gjennomførbart utover det.    8)

ebye

#92
Klimarosen for november 2012



Tildeles:

Jan-Erik Solheim: for sitt engasjement gjennom mange år, for å øke kunnskapen om solas innvirkning på klimaet. Det har han gjort via vitenskapelige artikler, foredrag, undervisning i VGS og medforfatter til klimaheftet "Naturen".  Han har internasjonal anerkjennelse.

ebye

Klimarosen for Desember 2012

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen for desember 2012:

Martin Hovland: for sine bestrebelser på å beholde det vitenskapelige standpunktet i klimadebatten. Nå sist i artikkelen på ABCNyheter: Klima-endring i revers?

Onar Åm: for sin bok: Kampen om klimaet, som kom ut allerede i 2007. Boka er meget kritisk til IPCC og AGW.

Bjørn Lomborg: for sin iherdige innsats for å bruke klimamilliardene i den 3. verden. Han har skrevet boken: Hold hodet kaldt. Sannheter og skrøner i klimadebatten (2008).

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Forslag på ytterligere kandidater må sendes på denne tråden innen 2. desember.

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke.


ebye

Jeg foreslår Willy Fjellskaar som kandidat til Klimarosen.

Som meldt av Bebben, har Fjellskaar hatt et innlegg på forskning.no, om "den glemte gravitasjonen"

Havnivået og gravitasjonen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,961.msg20134.html#msg20134

Han etterlyser hvorfor Bjerknessenteret tar denne gravitasjonsfaktoren med i de siste modellene, noe de ikke gjorde i 2009. Den gangen var dette omdiskutert, og Fjellskaar spør hva som har endret seg, siden de nå tar dette fenomenet med. Det skal bli interessant å se hva de svarer.

Fjellskaar har i mange år hatt innspill om havnivået. Han var dessuten i debatt med Jonas Gahr Støre, på nrk1, etter den famøse rapporten sammen med Al Gore, om havet og polisen, i forbindelse med COP15 i København.

Han er dr. scient i geofysikk, og har en stilling som professor II ved Universitetet i Stavanger

Her er et intervju fra 2007, han var tidlig ut med å ta til motmæle mot dominansen til AGW-erne her i Norge

Forsker mot strømmen

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/1.3553145

seoto

For meg høres det ut som et bra forslag :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

#96
Gode kandidater alle sammen.

Mitt prioriterte forslag denne gangen er Martin Hovland, for sitt faglige mot, sin stayerevne og sin vilje til å representere et seriøst mottrykk i offentlige debatter og MSM generelt.

Hovland hadde i sistnevnte forbindelse en meget godt profilert artikkel i VG for et par dager siden (han fikk midtblokken på leserinnleggene, positivt av VG!), med en meget god "journalistisk"/lesbar vinkling for lekfolk (uten å sette det faglige i vanry) som trolig gjorde mange lesere interesserte i hva det er som egentlig foregår i klimaforskningen. Et slikt innlegg på VG-sidene leses jo av et uendelig større antall enn de mer "lukkede" fagrapportene, noe som muliggjør at alarmistene i MSM-redaksjonene nettopp har omtrent fritt spill overfor publikum. Når Hovland klarer å få inn et slikt innlegg i Norges mest leste avis, er det meget viktig for allmenn folkeopplysning!

Jeg syns generelt at Martin Hovland bør oppmuntres med enda mer ros fra oss.

Alternativt er Fjellskaar selvsagt en annen aktuell kandidat, begge får min støtte denne gangen. Fjellskaar har gjentatte ganger tatt til seriøst faglig motmæle når alarmister under dekknavn "forskere" har levert sine makkverk rundt om.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: Telehiv på november 29, 2012, 11:58:28 AM
Hovland hadde i sistnevnte forbindelse en meget godt profilert artikkel i VG for et par dager siden (han fikk midtblokken på leserinnleggene, positivt av VG!), med en meget god "journalistisk"/lesbar vinkling for lekfolk (uten å sette det faglige i vanry) som trolig gjorde mange lesere interesserte i hva det er som egentlig foregår i klimaforskningen.
Husker du hvilken dag det var Telehiv? Gode saklige og faglige debattinnlegg er bevaringsverdige!    :)

Martin Hovland har også holdt foredag hos Klimarealistene, 18. 9. 2010:

Vannplaneten Tellus

Der pekte han på undersjøiske vulkaner, som et lite uutforsket tema i klimasammenheng. I presentasjonen her fremgår det også at Hovland har vært medlem av FNs klimapanel.   ;)

BaseBallStick

#98
Sitat fra: seoto på november 07, 2012, 23:35:11 PM
[Ebye har også nevnt ideen med sider på engelsk. Jeg er enig i at det ville være en god idé. Er det noen som melder seg frivillig? Noen som har svar på mer praktiske løsninger?

What if we simply added a button that open our site through the excellent Google Translate-pages? Like shown on the link underneath?

http://translate.google.no/translate?sl=no&tl=en&js=n&prev=_t&hl=no&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fklimaforskning.com%2Fforum%2Findex.php%2Ftopic%2C492.msg20177.html%3FPHPSESSID%3Dgnd3tfjn4veclr8bulupsurea2%23new

Edit: Hehe, ebye's bottomline; Gru you in time...
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

ebye

Google translate ser jo ut til å fungere godt nok, BaseBallStick. Da trenger vi egentlig bare en kort introduksjon om Klimaforskning.com på engelsk, med en oppfordring om å bruke Google Translate. Dog, det kan tenkes det vil lette brukervennligheten dersom vi har en liste med prioriterte og anbefalte tåder.

seoto

#100
Jeg har akkurat prøvd ut oversetteren på klimaforskning.com, og et spørsmål fra Ebye ble da seende slik ut:

Do you remember what day it was frost heave? Fair and objective scientific debate is worth protecting!
Martin Hovland also held foredag ​​at Klimarealistene, 18 9. 2010:

Slike automatiske oversettingsprogrammer kan by på mye moro ;) Jeg håper alle kjenner igjen medlemsnavnet Telehiv.
Og dersom det er skrivefeil i tillegg, blir det ekstra mystisk.

Det skal finnes en måte å få en slik funksjon inn på forumet, men jeg ser at mange har hatt problemer med å installere det, og for å være ærlig: Jeg vet ikke om jeg tør prøve! Er veldig redd for å ødelegge innstillinger. Forumet har et program jeg ikke er fortrolig med (ikke html).

Forøvrig tror jeg at de fleste vil være klar over google-funksjonen for oversettelser:

http://translate.google.com/

I den venstre skriveboksen kan man skrive inn nett-adressen til den siden man ønsker å oversette. Trykk på "Oversetter...".
Dersom man legger inn http://klimaforskning.com/forum/index.php og deretter får opp oversettelse av hovedsiden til forumet, vil man få oversatt til engelske alle tråder og innlegg man velger.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

ebye spør:

Husker du hvilken dag det var Telehiv? Gode saklige og faglige debattinnlegg er bevaringsverdige!    :)

Nei, det var et par dager siden, håper noen andre så det og tok kopi?
Jeg har vært på reise og dysfunksjonell på dette området  :-\
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Her i Oslo kan VG også kjøpes i ettertid, og avishuset har avisene til gjennomsyn, Telehiv. Det ordner seg nok.    :)

Bebben

Gru you in time, ja Seoto, automatiske oversettelser ser ofte ut til å forutsette at man kjenner originalspråket, så det kan vel best testes fra et språk man ikke har peiling på. Jeg tror de er blitt en del bedre i senere år, men man finner jo kjapt slik som

Sitathvordan å lage et system støvel fra en cd

Det slår meg forresten også at Benestads

SitatFor andre gang har individer fra kretsen "klimarealistene" forsøkt å sette en stopper for hva jeg skriver på NyeMeninger.

inneholder en liten "tøtsj" av automatisk språk... Hva kan det komme av tro?  :D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Klimarosen for desember 2012



Tildeles

Martin Hovland:  for sine bestrebelser på å beholde det vitenskapelige standpunktet i klimadebatten. Nå sist i artikkelen på ABCNyheter: Klima-endring i revers?