Små historier fra hverdagen

Startet av seoto, juni 30, 2011, 12:36:45 PM

« forrige - neste »

seoto

Vår moderne verden, der alt leveres så utrolig raskt!

På mandag ettermiddag (den 27.) bestilte jeg et lite naturprodukt, som skal ha positiv effekt på diabetes, fra Guatemala. Litt skeptisk på om jeg noen gang ville se pakken, var jeg jo. Om ikke annet er alltid tollen raske til å stoppe varer, selv om innholdet er helt uskyldig. Tok allikevel sjansen, siden det ikke var snakk om særlig mye penger. Transporten var $ 20. Så mottok jeg kvittering på e-post, og etter hvert et sporingsnummer. Det er herfra jeg er imponert! Opp med hjemmesiden til DHL og inn med sporingsnummeret. Hurra! Det er den mest bereiste pakke jeg noen gang har vært borti! Bør nesten ta vare på innpakningen som har vært i så mange land.

Reiseruten var følgende: Guatemala - Panama - Venezuela - Barbados - England - Tyskland - Norge. Pakken tok ett minutt gjennom tollen (kl. 08.02.-08.03), og nå er den allerede på bilen, etter å ha innkommet Norge til sortering kl. 07.40, og gikk på bil kl. 09.28. Mens jeg skriver dette, ringer mobilen, jeg la inn mobilnummeret mitt da jeg sporet pakken første gang, og sannelig - etter 2 døgn og 19 timer - har pakken blitt levert på døra! Avlevering kl. 12.25.

PS. Jeg vet ikke hvor stor andel av CO2-utlippene min lille pakke utgjorde ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatPS. Jeg vet ikke hvor stor andel av CO2-utlippene min lille pakke utgjorde
CO2 andelen får nok nesten de mer spesielle fugla regne ut, seoto.....men detta var ivertfall utrulig kjapt og multippelt effektivt ekspedert!
Håper bare at skjølve remedien funker like godt og effektivt nå! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ConTrari

Du får trøste deg med at det ikke er så ille som den gamle mannen som sa:

"Jeg kan huske at vi løp efter pigerne, men jeg kan ikke.....huske hvorfor."