Humoristiske klimaklipp

Startet av Amatør1, august 26, 2011, 23:28:44 PM

« forrige - neste »

seoto

Ha-ha! Den var morsom - og passende. Har sett for meg et visst system, men ikke at de hadde det på tastaturet. Men de må vel ha et ekstremt enkelt system for å være i stand til å betjene det ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

affen

Tenkte denne kunne passe i denne tråden:

Her om dagen dumpet det er brev ned i min postkasse.
Ved siden av portomerket står det: "Klimanøytral distribusjon"   :)

Tidligere har jeg også mottatt "Klimanøytral postpakke".

Hvordan man i praksis forklarer dette, er meg stadig vekk uforståelig,
men kom ikke her og si at ikke disse gutta i Posten er seg sitt samfunnsansvar bevisst  ;D

Ja, ja.  Verden vil bedras er bedratt.

Amatør1

Sitat fra: affen på februar 25, 2014, 12:24:42 PM
men kom ikke her og si at ikke disse gutta i Posten er seg sitt samfunnsansvar bevisst  ;D

Det vil si å være politisk korrekte. Det er min klimanøytrale mening.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Det er sikkert fraktet med elbil.

Eller kanskje ikke - kanskje det er klimavennlig fordi elbilen sto i sju steiner, eller fordi postbudet fant ut at det var mer behagelig å gå.  8)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Zevdo Nym

Klima er jammen meg nevnt her også:
Panikkangst for skumle udyr

Men det mest interessante (og humoristiske) er utsagnet fra Dagbladets redaktør:
"Sjefredaktør i Dagbladet, John Arne Markussen, vil ikkje gå med på at hans journalistar bevist spelar på frykt. Han ville heller ikkje ta seg tid til å vere med på eit intervju om emnet."

Det skal sikkert stå "bevisst" og ikke "bevist", men at Dagbladets journalister spiller på frykt er jo både bevisst OG bevist.
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Jostemikk

Sitat fra: Pål Elnan på februar 25, 2014, 15:50:18 PM
Det skal sikkert stå "bevisst" og ikke "bevist", men at Dagbladets journalister spiller på frykt er jo både bevisst OG bevist.

;D Det er nok en rimelig bevisst redaktør om årsaken til at han ikke vil la seg intervjue om det er bevist at det er bevisst at de spiller på folks ubevisste uvisshet om de skal la seg skremme.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

Her er demo av et South Park-spill. Det gjør narr av Al Gore:
https://www.youtube.com/watch?v=XG4UJt8Plwo
"IPCC is a four letter word."

Amatør1

På Stehpan Lewandowskys blog "Shaping Tomorrow's World" foregår det pussig nok en livlig meningsutveksling der skeptikerne dominerer i kommentarene, hvor av noen er ganske pussige  :)

Sitat
Recursive Fury goes recurrent

Foxgoose at 09:57 AM on 25 March, 2014

Is there any truth in the rumour that UWA is about to be renamed The University of West Anglia?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

[attachimg=1]
"IPCC is a four letter word."

stjakobs

[attach=1]
"IPCC is a four letter word."


Ewer Gladblakk.

Norge blir ofte helt utrulig rundt av og til, Bøveren....og slik er det vel med den saken..?   :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Pachauri har jo absolutt rett i det han sier her:

http://youtu.be/-pvS72S0czE?t=1m30s

ALLE er berørt av denne saken, enten de tror på den eller ei. Men det er nok den politiske og økonomiske siden av den vi blir mest berørt av ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.