Skremselspropaganda i utlandet

Startet av Amatør1, november 01, 2011, 19:59:21 PM

« forrige - neste »

ebye

Jeg er helt enig, BorisA.

Har det skjedd noe med episode 6?

jarlgeir

Weekendens underholdning: The shrinking sheep of St. Kilda  ;D

Royal Society i Storbritannia har gjentatte ganger blitt beskyldt for å bedrive lobbyvirksomhet for å påvirke offentligheten i klimaspørsmålet uten at det er belegg for deres påstander.

Det har lenge gått rykter om at det er stor uro blant mange vitenskapsmenn i foreningen over den omfattende politiske lobbyvirksomheten, og nå har Bishop Hill publisert et brev fra en pensjonert professor i Canada til foreningens leder Paul Nurse. http://bishophill.squarespace.com/blog/2012/2/12/a-letter-to-paul-nurse.html

Blant de mange elegante forumleringene i brevet som er vel verdt å lese i sin helhet, gjengir jeg en av professorens begrunnelser for at CAGW-argumentet til Royal Society står ekstremt svakt:

"Finally, there is an excellent correlation between the US postal rates since 1900 and global temperatures, [11]. Thus the assertions that AGW is responsible for the shrinking sheep of St Kilda or the vanishing snows of Kilimanjaro or any other alarmist pronouncements do not establish that the warming is man-made. This should be obvious to Fellows of the Royal Society, many of whom have used such correlations to support the existence of catastrophic AGW".

Så får vi se om det tause flertallet er i stand til å skifte ut den diskrediterte ledelsen i Royal Society?
It's the sun, stupid!

BorisA

Sitat fra: ebye på februar 12, 2012, 22:27:20 PM
Jeg er helt enig, BorisA.

Har det skjedd noe med episode 6?
Må innrømme at jeg tenkt det samme.
Har kommentarene blitt endret i siste liten?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: jarlgeir på februar 13, 2012, 01:50:06 AM
Weekendens underholdning: The shrinking sheep of St. Kilda  ;D

Det verste er at det med de krympende sauene ikke er noe professoren har funnet på: Climate change is shrinking sheep
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på februar 12, 2012, 22:08:03 PM
Nå har jeg nettopp sett siste del av BBC-serien "Ei iskald verd".
Og jeg må til min forundring konstatere at "klimakrisa" nesten ikke har vært tema.
Kan så vidt erindre at det ble sagt et par setninger om global oppvarming i 1. episode.
That's all!

Er det bare jeg som er forundret?

Jeg så bare 4 episoder, men er enig med deg, Boris. Så ikke noe som irriterte meg angående AGW-alarmisme, og sannelig hadde de lært leksen, og la ut tekst om at de nyfødte isbjørnungene ble filmet i dyrepark.

Vakker filming og en flott serie. Det skal de ha. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Amatør1 på februar 13, 2012, 08:36:10 AM
Sitat fra: jarlgeir på februar 13, 2012, 01:50:06 AM
Weekendens underholdning: The shrinking sheep of St. Kilda  ;D

Det verste er at det med de krympende sauene ikke er noe professoren har funnet på: Climate change is shrinking sheep

Takk for linken - interessant :)

Jeg tror denne professoren må være en alarmist med blind tro på modeller:

SitatAs for the future of the sheep, the team believes that they are still shrinking.

"The next step is to extend our description of past change into a predictive model," said Professor Coulson.

"But it's too early to say if, in 100 years, we will have chihuahuas herding pocket-sized sheep."

Den siste setningen blir litt tåpelig når det er kjent at Soay-sauene ikke er typisk flokksau, men sprer seg i alle retninger dersom man forsøker å bruke gjeterhunder til å samle dem ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Det er tegn til tiltagende hysteri rundt omkring, bare se på Unscientific American:

http://news.yahoo.com/farmers-may-kicked-off-local-climate-change-3-205700360.html

Da, blir det litt omskrivning av verdenshistorien:

Den Minoiske varmeperioden skyldes da manglende satsning på kollektivtrafikk
Den Romerske varmeperioden skyltes trehugsten til de mange korsene som trengtes til kristne martyrer
Den Middelalderske varmeperioden skyltes vikingenes uvettige omgang med fyrstikker under de mange plyndringsferdene.
Nedgangen derfra kommer da av tilveksten i skogen etter 1350 siden Svartedauen drepte 30-50% av de som brukte ved til matlagningen.
Den tidlige varmeperioden etter den lille istid skyltes den omfattende brenningen av hekser i Europa

Utmerket!
Hvis det nå blir kaldere, så får vi med bruk av samme logikk starte heksebrenningen igjen, det skulle være nok av grønne hekser å ta av, og i likestillingens navn kan man nå forsyne seg av begge kjønn.
Ovenstående er nok å foretrekke fremfor å slippe løs Svartedauen igjen for å løse klimaproblemet :p

Alle kimavariasjoner er skapt av mennesket, det er umoralsk å tvile.

Ha en fortsatt god dag
It's the sun, stupid!

seoto

Dette må være et av de mest motbydelige tiltakene fra alarmistene, http://1010global.org sin video "Splatter-gate", som kan finnes på notricksxone.com's liste over 129 Climate Science Scandals, og fortsatt også finnes på Youtube.


http://www.youtube.com/v/skW6krOLL20?version=3&hl=nb_NO&rel=0


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Var nok for tidlig ute med å"rose" BBC for manglende CAGW-propaganda i serien "Ei iskald verd".
Ser at det kommer en egen del 7 i kveld som skal ta for seg klimaendringer.

Det er vel bare å stålsette seg å se hva somm kommer.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på februar 19, 2012, 15:29:44 PM
Var nok for tidlig ute med å"rose" BBC for manglende CAGW-propaganda i serien "Ei iskald verd".
Ser at det kommer en egen del 7 i kveld som skal ta for seg klimaendringer.

Det er vel bare å stålsette seg å se hva somm kommer.

Ja, som tidligere annonsert....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

#70
Sitat fra: Amatør1 på februar 19, 2012, 16:16:03 PM
Sitat fra: BorisA på februar 19, 2012, 15:29:44 PM
Var nok for tidlig ute med å"rose" BBC for manglende CAGW-propaganda i serien "Ei iskald verd".
Ser at det kommer en egen del 7 i kveld som skal ta for seg klimaendringer.

Det er vel bare å stålsette seg å se hva somm kommer.

Ja, som tidligere annonsert....
Ja, jeg husker du nevnte det.
Og nå ser jeg på programmet.
Og nå kjører de skremselspropagandaen for fullt.
Foreløpig handler det bare om Arktis.
Dramatisk musikk, det virker som det er like før verden går under.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Jeg går litt til og fra dette propagandaverket - når de ikke tør å si at Grønland smelter så kjører de oppforstørrede sekvenser av (den ordinære og årlige) brekalvingen som skal gi inntrykk av katastrofe  Trøste meg.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

#72
Nå begynner det å handle om Antarktis.
Isen er ikke det den en gang var da Schackleton holdt på. Dramatiske endringer er skjedd de siste 100 årene iflg programmet.
Særlig de siste 30 årene sier de. Dramatiske temperatursigninger også der påstås det.
Fuglelivet ligger tynt an.
Huff, dette blir verre og verre. tror jeg må slå av.
Men jeg ser videre.
Nå handler det om adelepingviner. Men nå finner ikke de seg ikke til rette lenger heller. Og igjen er det temperaturen sin skyld. (at den ikke kan holde seg stabil!!)
Oi, de innrømmer at det antarktiske kontinentet ikke har blitt varmere.
Men isen kan smelte pga varmere vann under isen. Tenkte det nok, vi kan ikke slappe av på det området heller.
Tydeligvis går det til helvete også her. Haugevis av dystre tegn og signal. Masse ting som kollapser nå. Is bryter seg løs i en vannvittig fart. Isen er i ferd med å smelte i voldsom fart nå. Dette er rene skrekkfilmen. Hvem trenger å gå på kino?
Nå mistet jeg nattesøvnen.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Telehiv

Antarktis: De sa ikke noe om at innlandsmassivet har økt i 30 år, men fokuserte alt på halvøya og bremmen der. Meget uredelig presentasjon.
Arktis: Og selvsagt var 2007 fremdeles det som gjelder, vi fikk ingen oppdatering om hva som har skjedd etterpå.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på februar 19, 2012, 23:06:55 PM
Antarktis: De sa ikke noe om at innlandsmassivet har økt i 30 år, men fokuserte alt på halvøya og bremmen der. Meget uredelig presentasjon.
Arktis: Og selvsagt var 2007 fremdeles det som gjelder, vi fikk ingen oppdatering om hva som har skjedd etterpå.

Takk for sitatene, gutter. Da slapp jeg å se makkverket.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to