Merkelige ting mellom himmel og jord

Startet av Jostemikk, oktober 27, 2013, 02:14:16 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

Circulus Antarcticus

Tilbake til kart som viser ting de ikke kan vise pr. rådende paradigme. Mesteren for disse (kopiene fra andre?) het Oronce Finé, og jeg tror aldri det har skjedd tidligere at en mann er så foraktet og hatet av paradigmerytterne som han. Skal en trekke en parallell, må det kanskje bli The Team versus Steve McIntyre.

Oronce Finé var visstnok en bløffmaker, en falskner, en kjeltring (satt i fengesl titt og ofte), og dessuten en stut av en matematiker som trodde at jorda var sentrum i universet. Dessuten var han ingen oppdagelsesreisende, og heller ikke tegnet han inn Antarktis på kartet sitt, selv om det ligger på rett plass, har de korrekte hovedtrekk, og han til og med har lagt inn Antarcticus-sirkelen som navn, hva nå enn denne sirkelen er. Hovedbegrunnelsen til alle de som avskyr ham er at han har tegnet Antarktis på kartet da ingen ennå hadde oppdaget Antarktis, og dessuten har han tegnet inn flere av fjellkjedene korrekt, selv om disse knapt synes i dag under all isen. Ergo, han var en juksemaker. Minst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Oronce_Finé

SitatOronce Fine (or Finé;[1] in Latin, Orontius Finnaeus or Finaeus; Italian: Oronzio Fineo) (20 December 1494 – 8 August 1555) was a French mathematician and cartographer.

Life

Born in Briançon, the son and grandson of physicians, he was educated in Paris (Collège de Navarre), and obtained a degree in medicine in 1522.

He was imprisoned in 1524, probably for practicing judicial astrology.

In 1531, he was appointed to the chair of mathematics at the Collège Royal (the present Collège de France), founded by Francis I of France, where he taught until his death.

Mathematics

Although primarily a populariser, Fine was one of the most prolific authors of mathematical books of his age. He worked in a wide range of mathematical fields, including practical geometry, arithmetic, optics, gnomonics, astronomy, and instrumentalism.

He gave the value of pi (= 3.1416) to be (22 2/9)/7 =  3.1746 in 1544. Later, he gave 47/15 =  3.1333 and, in De rebus mathematicis (1556), he gave 3 11/78 = 3.1410.

En titt på kartene

Dette første kommenterer jeg ikke særlig, men synes det er interessant nok å legge inn, hjerteformet som det er. Dessuten er Grønland tegnet inn som ei øy, og Antarktis som som tidligere nevnt med, men ikke detaljert på denne utgaven.

[attachimg=1]

Det neste kartet er fra 1531, og til tross for sine begrensninger, da særlig i nord der han har rett i at Arktis består av hav, men ikke har med Beringstredet, og at Australia ikke er med, har han med mange kjente steder, så som Finskebukta, Østersjøen, Svalbard, Grønland som øy, og Baffin Island. Noen større øyer er lagt inn for å pynte på manglende kunnskap om polhavet. Sørover ser vi Sri Lanka og India, Madagaskar og andre kjente steder.

Det mest interessante er allikevel hvordan han har tegnet Antarktis, der Weddelhavet, Rosshavet, Dronning Mauds land og andre steder er rimelig godt plasserte. Også fjellkjedene har fått sin kystnære plass.

Juks/godt tippet eller ikke. Her er kartet. Først en forstørrelse av tekstboksen, så en liten utgave av hele kartet, før det avsluttes med de to "hemisfærene" delt for større detalj.

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Vannets kretsløp - enorme krefter selv ved lite(?) globalt vann

Jeg har ved hjelp av Google Earth lett etter noe Google Earth ikke vil vise oss, og det er egentlig ganske mye. Blant annet alle "grunne" kyststrekninger der man kunne forvente å finne tidligere bosettinger. Dette kan jo i hovedsak skyldes diverse militære installasjoner.

Som et biprodukt av det jeg egentlig lette etter, dukket det opp spor i eldgammel havbunn som minnet mistenkelig om elveleier. Deler av dem av den meandrerende sorten.

I utgangspunktet er ikke dette så merkelig. Lavere havnivå bundet opp i innlandsis og store elver. Problemet er bare at det ser ut til å være 3-4 tusen meter havvann over utløpet av noen av disse elvene nå i dag.

Kan noen noe om dette, vil det være interessant å få en grei forklaring.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sagteknikk og kjerneboring i granitt av steinalderkulturer

I et tidligere innlegg la jeg ut en del bilder av fantastiske steinarbeider fra blant annet Tiahuanaco-ørkenen i Bolivia. Mainstream skal ha oss til å tro at dette arbeidet, som blant annet består av utskårne granittblokker på titalls tonn, attpå til utskåret som LEGO-klosser for videre konstruksjon, er utført av en indianerstamme hvis foretrukne krigsredskap var ei steinklubbe.

Problemet er imidlertid at selv med dagens teknologi innen denne bransjen, ville de hatt meget store problemer med å gjenta kunststykkene selv med moderne, diamantherdede redskaper. Her er et par av bildene fra det innlegget.





Egypt var også et senter for fantastiske steinarbeider for mange tusen år siden - finnes tilsvarende der?

Jeg legger rett og slett ut noen bilder med tekst fra denne meget interessante nettsiden:

http://www.gizapower.com/pma/index.htm

Dette er fra Giza der de tre kjente pyramidene og Sfinksen befinner seg i nedre rike, Egypt.



Exhibit 5. More saw marks on pavement with appearance of being cut with circular saw.
Material ~ Basalt.
Location ~ East of the Great Pyramid.



Exhibit 13. Contoured block on the Giza Plateau
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ South corner and 100 yards east of Khafre's pyramid.



Exhibit 14. End view of Exhibit 9 with overlaying circles
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ South corner and 100 yards east of Khafre's pyramid.



Exhibit 15. Front view of Exhibit 9.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ South corner and 100 yards east of Khafre's pyramid.



Exhibit 17. Using forming wax to check the consistency of the corner radius (see Advanced Machining in Ancient Egypt for further discussion).
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ South corner and 100 yards east of Khafre's pyramid.



Exhibit 18. Contoured block of granite near Valley Temple.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ South side outside the Valley Temple.



Exhibit 23. Core drilled hole.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ West lintel in South East hall inside the Valley Temple.





Exhibit 24. Core broken out of drilled hole.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ University College London, the Petrie Museum. Discovered at Giza by William Flinders Petrie - 1881.



Exhibit 25. Saw marks.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ Abu Rawash.



Exhibit 26. Box carved from solid piece 7-1/2 ft. wide 9 ft. high 13-½ ft. long.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ Rock tunnels of the Serapeum at Saqqarra.



Exhibit 27. Inspecting the inside of another box at the Serapeum using precision toolmakers instruments.
Material ~ Aswan pink granite.
Location ~ Rock tunnels of the Serapeum at Saqqarra.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Noen flere bilder av det umulige

Først noen ord om hva det er vi ser. For å gjøre det klart med en gang, så er jeg ikke sikker på hva dette dreier seg om. Det vi ser er ingeniørmessige mesterverk skåret rett ut av fjellet, på enkelte steder mange mil unna nærmeste mulige steinbrudd. Det er flere typer stein, noen av dem knallhard granitt.

Hvordan kunne dette skje? Hvem gjorde dette? Jeg har ikke svar på noen av de to spørsmålene. Det vi ser er et arbeid jeg tviler på at noen i bransjen ville ta på seg i dag, og dette gjør det til et mysterium. Mainstream forteller oss at dette ble gjort av indianere i hundreårene før spanjolene erobret Sør-Amerika. Dette er tullprat. Indianerne benyttet seg av steinredskaper, og på noen av stedene lå de enorme og kompliserte byggverkene i ruiner. Tusener av tonn med gigantiske, nøyaktig utskårne granittblokker kastet hulter til bulter av enorme krefter.

Jeg antar at også indianerne fant ruiner når de vandret inn nordfra for mange tusen år siden. Samme hvor en studerer dette, fra Mexico City i nord, til Tiahuanaco i sør, ser vi primitive reisverk av stein bygget på tuftene av megablokkene. Mange av disse er ikke særlig mer forseggjort en en norsk rydningsmur på kanten av en åker på Jæren bygget gjennom århundrene. Jeg skal gi et eksempel. Mange av bildene har jeg hentet her:

http://www.gizapower.com/TechnoTour.htm

Machu Picchu i Peru

Dette er fantastiske byggverk på toppen av et fjell på ca 2500 meters høyde.



Tar man en titt på fundamentene denne fjellbyen er bygget på, ser man slike imponerende byggverk:

[attachimg=1]

Tar man en titt på overflaten, synes også den fantastiske ingeniørkunsten, men i all hovedsak ser vi en mye mer primitiv byggekunst, noe neste bilde illustrerer. Her ser vi den fantastiske til venstre på bildet, og den mer primitive og enkle byggeskikken til høre:

[attachimg=2]

Her skal dere få tilsvarende eksempler fra et annet sted, og det ser ut til at det ikke bare var tidligere tiders indianere som benyttet gammel byggekunst når de reiste nye boliger. Her fra Cusco i Peru:



De fem neste bildene er fra Ollantaytambo, Peru, og husk at dette ikke er murverk. Hvor utrolig det enn høres er det utskårne blokker, noen på flere hundre tonn:





[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

De siste bildene er fra Puma Punku i Bolivia-ørkenen. Det minnes igjen om at dette er hele stykker skåret ut av fjellet titalls kilometer unna, og at enkelte av blokkene er på mange hundre tonn. Minner igjen om at incaene verken hadde funnet opp jernet eller kruttet, og i realiteten levde i en steinalderkultur, hvor enn avansert den var.

[attachimg=6]

[attachimg=7]

[attachimg=8]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Flotte bilder. Man blir tankefull.

Fakta: Noen har gjordt dette. Det er snakk om et visst teknologisk nivå.
Undring: Når ble det gjort? Av hvem? Hvorfor? Hva forteller det oss idag?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på november 10, 2013, 01:43:40 AM
Flotte bilder. Man blir tankefull.

Fakta: Noen har gjordt dette. Det er snakk om et visst teknologisk nivå.
Undring: Når ble det gjort? Av hvem? Hvorfor? Hva forteller det oss idag?

Gode spørsmål med vanskelig tilgjengelige svar. Jeg antar at vi for å finne ut av dette må kreve tilbake retten til vår egen rases historie. Occams razor blir ofte nevnt i klimadebatten, og skal vi forsøke oss med den også i denne tråden, har jeg vanskelig for å se annet enn at ut av Afrika-hypotesen for 60.000 år siden står på enda mer råttent fundament enn AGW-hypotesen. Jeg har et par mapper stappfulle av forskning som forlengst har revet dette i fillebiter. Spørsmålene vi bør stille er hvorfor de fôrer oss med umuligheter, og hvorfor vi så lett sluker det de hiver til oss?

Foruten paradigmerytterne og deres bakmenn har vi tre andre ødeleggende faktorer som hver for seg er ille nok. Sammen er de knusende, bokstavelig talt.

Vi har religionen og den makt som har ligget her og hos bakmennene, en makt som fortsatt er dominerende i dag. Så har vi istidene som har dukket opp med jevne mellomrom etter 10-15.000 års mellomistid, og varer ca. 100.000 år de siste million år. Så har vi platetektonikk, der ingen med sikkerhet kan si hva som har skjedd når, og til hvilken varierende hastighet. De to siste punktene gir også et fjerde problem, og det er sterkt varierende havnivå, noe jeg på en måte allerede har vært innom i denne tråden med å vise spor av noen av jordas store elver på 3-5 tusen meters dyp.

Fram til nå har jeg bare lagt ut noen av de mengder tilsvarende byggverk, alle antatt fra samme ukjente epoke. De finnes alle så nære ekvator at de har vært uberørt av istidene.

Foruten at dette er fundamentale spørsmål vi må finne svar på for å lære om vår egen eller lignende rasers fortid, og det bør være av generell interesse for alle som ikke er fastlåst i gamle, ubrukelige paradigmer, tar jeg opp disse sakene for å vise at klimavitenskapen på sine vaklende pipestilker kun er én av svært mange områder innen vitenskapen der rådende paradigme virker å være mer av et bevisst apparat for tåkelegging av sannheten enn nysgjerrig tilnærming til interessante, vitenskapelige problemstillinger og oppdagelser.

Hvorfor er en hai fortsatt en hai etter titalls millioner år, mens mennesket påstås å ha utviklet seg lynraskt fra firbent treklatrer? Og ja, jeg er klar over at jeg nok vil bli utsatt for unison fordømmelse bare ved å så vidt se med kritisk blikk på Darwins teori. Det får ikke hjelpe. Spørsmål må stilles, og de er på langt nær besvart tilfredsstillende i dag. Ei krokodille er fortsatt ei krokodille, og har vært det siden den levde sammen med dinosaurene. Sjimpansene, vår påstått nærmeste slektning, så akkurat ut som en sjimpanse for svært lenge siden. Skilpadder er fortsatt skilpadder. Og ta en titt på denne her. Den var antatt utryddet sammen med dinosaurene, men dukker opp etter 70 millioner år uten å ha utviklet seg en millimeter. Kvastfinnefisken sjokkerte forskerne, og betegnes i dag som et levende fossil.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kvastfinnefisker



Et annet viktig spørsmål man bør stille til det kjedsommelige til dagens paleontologer er hvorfor de plutselig har blitt så uinteresserte i The missing link? Hva er det som plutselig har gjort dem så uinteresserte i det som i hundre år var et av vitenskapens store spørsmål?

Denne er antatt å være 10-12 tusen år gammel, og er en del av et stort arkeologisk funn i Göbekli Tepe i Tyrkia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Göbekli_Tepe











Disse bildene linket jeg fra Smithsonian-instituttet, utrolig nok. Det er få institusjoner jeg misliker sterkere enn denne. Den får som regel CICERO og Bjerknessenteret til å virke som sannhetssøkere.

http://www.smithsonianmag.com/history-archaeology/gobekli-tepe.html#

Her er mer granitt. Denne gang som perfekte sfærer. Slike finnes flere steder, men det for greie seg med utgavene fra Costa Rica denne gang. Klikk på linken under:

https://www.google.no/search?q=Stone+spheres+of+Costa+Rica&client=opera&hs=yrg&channel=suggest&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Ku1-Uvi7B8eE4gThhoAo&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=608

Legger ut tre smakebiter:





Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Kanskje det er Vårherres klinkekuler, som Erik Bye sang om?

Takk for at du legger ut dette stoffet, det setter tankene i sving ... Hva er det som skjuler seg i menneskehetens historie?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Zevdo Nym

Jostemikk:
SitatSjimpansene, vår påstått nærmeste slektning, så akkurat ut som en sjimpanse for svært lenge siden.
Har du noe dokumentasjon på dette?
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

Jostemikk

Sitat fra: palelnan på november 12, 2013, 00:01:29 AM
Jostemikk:
SitatSjimpansene, vår påstått nærmeste slektning, så akkurat ut som en sjimpanse for svært lenge siden.
Har du noe dokumentasjon på dette?

Noen dokumentasjon har jeg ikke på noe, men ørlite forskning har jeg tittet i gjennom.

http://www.anth.uconn.edu/faculty/mcbrearty/Pdf/McB%20%26%20Jablonski%202005%20First%20Fossil%20Chimpanzee.pdf

SitatThe age of the chimpanzee fossils is constrained by 40Ar/39Ar dates of 545 ^ 3 kyr (thousand years) on underlying K2 and 284 ^ 12 kyr on overlying K4 (ref. 12). Because they are derived from a position low in this stratigraphic interval, they are probably closer to the maximum age of 545 kyr. Homo fossils KNM-BK 63-67 and KNM-BK 8518 from K3 are bracketed by 40Ar/39Ar dates of 543 ^ 4 kyr and 509 ^ 9 kyr12

Tenkte du på den saken om hvor overrasket forskerne har vært over hvor mye menneskefossiler de har funnet, mens sjimpansen glimret med sitt fravær? Jeg kan ikke noe om dette, så har du kunnskap håper jeg du deler litt med oss. I hvertfall hvis det er så merkelig at det hører hjemme i tråden.

Har det kommet nyere og antatt god forskning om dette senere, der de for eksempel har dokumentert rimelig solid at tennene var menneskelige, er det bare fint å få slettet et dårlig eksempel.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det er nok flere og flere som setter store spørsmålstegn ved den etablerte historien om menneskeheten.

SitatHouston Anthropologist Reveals Irrefutable Proof that Recorded History is Wrong

Evidence Found Across the Globe of Highly Evolved Human Species from before the Ice Age, Demand Scientific Recognition of our Past that Depicts Societies of Advanced Technology and Culture

Houston anthropologist, Dr. Semir Osmanagich, founder of the Bosnian Archaeology Park, the most active archaeology site in the world, declares that irrefutable scientific evidence exists of ancient civilizations with advanced technology that leaves us no choice but to change our recorded history.  An examination of the age of structures across the earth reveals conclusively that they were built by advanced civilizations from over 29,000 years ago. ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på november 17, 2013, 19:52:00 PM
Det er nok flere og flere som setter store spørsmålstegn ved den etablerte historien om menneskeheten.

SitatHouston Anthropologist Reveals Irrefutable Proof that Recorded History is Wrong

Evidence Found Across the Globe of Highly Evolved Human Species from before the Ice Age, Demand Scientific Recognition of our Past that Depicts Societies of Advanced Technology and Culture

Houston anthropologist, Dr. Semir Osmanagich, founder of the Bosnian Archaeology Park, the most active archaeology site in the world, declares that irrefutable scientific evidence exists of ancient civilizations with advanced technology that leaves us no choice but to change our recorded history.  An examination of the age of structures across the earth reveals conclusively that they were built by advanced civilizations from over 29,000 years ago. ...

Flott at du la ut om dette, seoto! Planen min er å ta opp dette svært grundig, og da vil jeg sette ganske sterkt fokus på hvorfor dette har blitt forsøkt undertrykt, når man først begynte å skjule denne delen av historien vår, hvordan man gjorde det ved å bygge over eller grave ned bevisene, og kanskje jeg også tør driste meg til å nevne litt om hvem som har stått bak udåden. Det er en rød tråd, og på mange måter minner det om bokbrenning. Ofte nok har jeg nevnt at for å få ting til å falle på plass og henge på greip, må vi snu mye av det vi har blitt fortalt trill rundt.

Et eksempel på denne "bokbrenningen" er et sted jeg nevnte for et par innlegg siden. Göbekli Tepe ble bevisst dynget under jord, sand og stein for mange tusen år siden. Hvorfor, og av hvem? Av en eller annen merkelig grunn er dette også nevnt på WUWT nå i dag.

http://wattsupwiththat.com/2013/11/17/climate-and-human-civilization-over-the-last-18000-years/
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Den hardfunne sannheten

Sitat fra: Jostemikk på november 10, 2013, 03:24:40 AM
Sitat fra: Amatør1 på november 10, 2013, 01:43:40 AM
Flotte bilder. Man blir tankefull.

Fakta: Noen har gjordt dette. Det er snakk om et visst teknologisk nivå.
Undring: Når ble det gjort? Av hvem? Hvorfor? Hva forteller det oss idag?

Gode spørsmål med vanskelig tilgjengelige svar. Jeg antar at vi for å finne ut av dette må kreve tilbake retten til vår egen rases historie. Occams razor blir ofte nevnt i klimadebatten, og skal vi forsøke oss med den også i denne tråden, har jeg vanskelig for å se annet enn at ut av Afrika-hypotesen for 60.000 år siden står på enda mer råttent fundament enn AGW-hypotesen. Jeg har et par mapper stappfulle av forskning som forlengst har revet dette i fillebiter. Spørsmålene vi bør stille er hvorfor de fôrer oss med umuligheter, og hvorfor vi så lett sluker det de hiver til oss?

Sannheten finnes, i heldigste fall, kun i brokker. En brokke er en liten del av noe som en gang har gått i stykker. Som en keramisk vase kastet i illsinne med stor kraft inn i en fjellvegg tusener av år tilbake. Disse bitene vil vi i dag bare finne noen av, og med flaks, og ikke så rent lite dyktighet, finner vi nok av dem til å kunne fastslå hva det er vi har funnet.

En enda hardere motstander i vårt ofte fåfengte forsøk på å spore opp sannheten, er at den i generasjoner på generasjoner er forsøkt skjult for oss. Vi er tillært en følelse av uvelhet som kommer snikende hver gang vi føler en nysgjerrighet som truer med å overskride grensen for det tillatte. Jeg kan vanskelig forestille meg annet enn at vi er født med en ubendig trang til å søke etter sannheten, det er ikke der problemet ligger. Problemet skyldes at vi fra vugge til grav, bit for bit, får plukket trangen til nysgjerrighet og søken fra oss. Spørsmålene vi bør stille oss er fra hvem denne negative påvirkningen kommer, og hvorfor?

Tidligere hadde jeg et sitat fra J. F. Kennedy under mine innlegg. Jeg antok da, som jeg gjør nå, at svært mye av forklaringen er å finne der. Ikke nødvendigvis fordi det var Kennedys mening med det han sa i sin tale til amerikanske pressefolk, men på grunn av hva jeg selv fant av sannhet i hans ord.

...For we are opposed around the world by a monolithic and ruthless conspiracy that relies on covert means for expanding its sphere of influence...

Hvilken monolittisk (enhetlig) gruppe er det vi kan finne? Hvem forvalter kunnskap kun innad? Hvem nekter alle utenfor gruppen innsyn? Hvor ligger det historiske startpunktet? De brokker jeg selv har funnet av mulig sannhet peker alle i en retning. Ikke fordi jeg har lett etter dem med dette som utgangspunkt. Tvert i mot. Jeg har som alle andre måtte bryte med egne tillærte oppfatninger for å i det hele tatt tørre løfte blikket og se i den retningen som brokkene pekte. Det ubehaget jeg har følt gir dessverre ingen garanti for at jeg har satt potteskårene sammen på rett plass. Det betyr imidlertid at jeg forsøker ha en ærlig tilnærming, der hovedfienden er den samme for meg som for alle andre, menneskenes store, mentale mangler.

Så hvem er de? Kan vi ikke begynne et langt stykke ut i historien? Den gang Den hellige stol for første gang ble plassert under rumpa på en representant for krefter som ikke nødvendigvis hadde menneskehetens beste i tankene? Selv om jeg da provoserer både protestanter og katolikker, anser jeg provokasjonen som mye mindre skadelig for egen helbred enn om jeg pekte på den egentlige opprinnelsen.

Sitat fra: Amatør1 på november 10, 2013, 01:43:40 AM
Flotte bilder. Man blir tankefull.

Fakta: Noen har gjordt dette. Det er snakk om et visst teknologisk nivå.
Undring: Når ble det gjort? Av hvem? Hvorfor? Hva forteller det oss idag?

Vi snakker ikke om et visst teknologisk nivå, vi snakker om prestasjoner som selv ikke i dag blir gjentatt. I mitt forrige svar nevnte jeg den håpløse ut av Afrika-hypotesen. At alle menneskelignende skapninger har sitt felles opphav der, og vandret ut for 60.000 år siden.

Vi har "menneskelignende" gener i oss

Nature.com - Mystery humans spiced up ancients' rampant sex lives

SitatMystery humans spiced up ancients' rampant sex lives

Genome analysis suggests interbreeding between modern humans, Neanderthals, Denisovans and a mysterious archaic population.

[attachimg=1]
An excavation in Denisova cave in Siberia, Russia, where remains of Denisovan hominins were first
discovered.
RIA NOVOSTI/SPL


SitatNew genome sequences from two extinct human relatives suggest that these 'archaic' groups bred with humans and with each other more extensively than was previously known.

The ancient genomes, one from a Neanderthal and one from a different archaic human group, the Denisovans, were presented on 18 November at a meeting at the Royal Society in London. They suggest that interbreeding went on between the members of several ancient human-like groups living in Europe and Asia more than 30,000 years ago, including an as-yet unknown human ancestor from Asia.

"What it begins to suggest is that we're looking at a 'Lord of the Rings'-type world — that there were many hominid populations," says Mark Thomas, an evolutionary geneticist at University College London who was at the meeting but was not involved in the work.

På andre siden av Atlanterhavet ligger et gedigent kontinent. Hvor mange forskjellige raser oppsto der? Kulturen vi kjenner i dag oppsto ikke før enn for få tusen år siden. Det tok noen tusen år med gunstigere klimatiske forhold etter forrige istid. Hva om deler av det amerikanske kontinentet hadde meget gunstige klimatiske forhold i de snaue 100.000 årene istiden varte?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Her sto indianerne med steinklubbene sine, og slo og hamret løs granittblokker på flere hundre tonn, fullstendig uten tanke på hvordan de ødela fjellveggene.



[attachimg=1]

Etter så mye hamring og hogging var det kanskje ikke så rart at de ikke orket rydde etter seg.

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Utgravinger i Paracas, Peru 2013

Levninger ble utgravd i Paracas nå i sommer, men som så ofte skjer med alt som har med dette stoffet å gjøre, forsvant den offisielle nettsiden til naturhistorisk museum i Peru like raskt som den dukket opp. Her er linken som ikke lenger fungerer, og som var grunnlaget for den ene skallen jeg legger ut bilder av i dette innlegget.

http://paracasculture.com/paracas-history-museum/

Langskaller - innbindingsteknikk brukt av mennesker i ettertid?

Ingen kranieforming kan øke skallevolumet opp mot en halv liter, og ikke på noen måte forandre de grunnleggende kjennetegnene på homo sapiens.

Her er bakhodet til mennesket:

[attachimg=1]

Neste bilde viser bakhodet til det som ble funnet i Peru nå i sommer. Vår type skallesøm fra bakhodet mot issen er fullstendig fraværende.

[attachimg=2]

Den mangler enkelt og greit det som er et av "fingeravtrykkene" til vår rase. Her er skallen fra andre vinkler:

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

Langskaller også i Egypt

I et tidligere innlegg i denne tråden skrev/siterte jeg følgende:

Sitat fra: Jostemikk på oktober 27, 2013, 19:45:27 PMNikotin og kokain i egyptiske mumier

Nå hopper vi flere tusen år tilbake i forhold til når de gamle kartene ble tegnet, og til den enestående historien om da forskere fant spor av nikotin og kokain i egyptiske mumier. Dette dreier seg ikke om senere påvirkning fra eventuelle røyksugne og narkomane innehavere av disse mumiene, og det reiser et stort spørsmål. Hvordan kunne egyptisk adel nyte slike droger for mange tusen år siden, når både nikotin og kokain kommer fra planter i Den nye verden, Amerika?

http://www.faculty.ucr.edu/~legneref/ethnic/mummy.htm

SitatAmerican Drugs in Egyptian Mummies

S. A. Wells, www.colostate.edu

Abstract:

The recent findings of cocaine, nicotine, and hashish in Egyptian mummies by Balabanova et. al. have been  criticized on grounds that: contamination of the mummies may have occurred, improper techniques may have been used, chemical decomposition may have produced the compounds in question, recent mummies of drug users were mistakenly evaluated, that no similar cases are known of such compounds in long-dead bodies, and especially that pre-Columbian transoceanic voyages are highly speculative. These criticisms are each discussed in turn. Balabanova et. al. are shown to have used and confirmed their findings with accepted methods. The possibility of the compounds being byproducts of decomposition is shown to be without precedent and highly unlikely. The possibility that the researchers made evaluations from  faked mummies of recent drug users is shown to be highly unlikely in almost all cases. Several additional cases of identified American drugs in mummies are discussed. Additionally, it is shown that significant evidence exists for contact with the Americas in pre-Columbian times.  It is determined that the original findings are supported by substantial evidence despite the initial criticisms.

Her skyter jeg inn at nevnte Balabanova et. al rett etter dette oppsiktsvekkende funnet mistet retten til egen forskning, og at mumiene ble unndratt både dem og offentligheten og låst inn i et hvelv.

SitatIn a one-page article appearing in Naturwissenschaften, German scientist Svetla Balabanova (1992) and two of her colleagues reported findings of cocaine, hashish and nicotine in Egyptian mummies. The findings were immediately identified as improbable on the grounds that two of the substances were known to be derived only from American plants - cocaine from Erythroxylon coca, and nicotine from Nicotiana tabacum. The suggestion that such compounds could have found their way to Egypt before Columbus' discovery of America seemed patently impossible.

The study was done as part of an ongoing program of investigating the use of hallucinogenic substances in ancient societies. The authors themselves were quite surprised by the findings (Discovery, 1997) but stood y their results despite being the major focus of criticism in the following volume of aturwissenschaften. Of the nine mummies evaluated, all showed signs of cocaine and hashish Tetrahydrocannabinol), whereas all but one sampled positive for nicotine.  It is interesting too that the concentrations of the compounds suggest uses other than that of abuse. (For example, modern drug addicts often have concentrations of cocaine and nicotine in their hair 75 and 20 times higher respectively than that found in the mummy hair samples.) It is even possible that the quantities found may be high due to concentration in body tissues through time.

Without question, the study has sparked an interest in various disciplines. As Balabanova et. al. predicted, "...the results open up an entirely new field of research which unravels aspects of past human life-style far beyond [sic] basic biological reconstruction."

Kritikerne kastet seg selvfølgelig over denne forskningen, og i all hovedsak dreide kritikken seg om "argumenter" som ingen akademiker med selvrespekt vil tørre påstå at det var kontakt mellom Egypt og Sør-Amerika for så lenge siden, og ingen akademiker med ønske om ytterligere finansiering vil en gang tørre nevne at en slik mulighet er reell. Altså, ingen søken etter muligheter eller hva som er mulige fakta, kun en maktpolitisk akademisk arroganse. En personlig innskytelse her er at jeg selv oftere og oftere tenker på akademia som akademammamia.

Tutankhamon - en geistlig langskalle

Enkelt og greit. Her er mumien:

[attachimg=6]

Her er diverse gjengivelser av faren til Tutankhamon, Akhenaten:





Dette er Tutankhamons søster:

[attachimg=7]

Her er mange bilder av skaller fra Sør-Amerika:

https://www.google.com/search?q=Paracas,+Peru+skulls&hl=en&biw=1067&bih=596&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=WnytTvOgL6jY0QGAxOTADw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CBIQ_AUoAQ

Et eksemplar:

[attachimg=8]

Her er en kort film fra Youtube som viser en anatomiekspert som tar for seg en annen type skalle funnet i Peru. Han tviler på at det er snakk om vår art. Levningene ble funnet i en kongegrav, altså nok en geistlig, (som i Egypt) og denne gang av hunkjønn:

http://www.youtube.com/v/MyQl3xedhg8

Konklusjon

Dagens akademia trenger ikke mer penger til forskning. De trenger øyeblikkelig jordpåkastelse.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Mye rart å spekulere på her, Joste. Jeg fant denne fra Cuzco i Peru, som ser ut til å vise en type steinbyggerkunst som er noe helt for seg selv:

http://www.youtube.com/v/K-X-hCxF3w8?hl=en_US&version=3
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to