Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Silkebækken har akkurat levert en sviske av herlige dimensjoner på Nye meninger:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread292022/#post_292033

Gjennomført ellevilt! Men en korrekt anti-tetisk oppsummering til siste kvernede havørn!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: Telehiv på januar 02, 2014, 19:57:35 PM
Silkebækken har akkurat levert en sviske av herlige dimensjoner på Nye meninger:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread292022/#post_292033

Gjennomført ellevilt! Men en korrekt anti-tetisk oppsummering til siste kvernede havørn!
Leste den akkurat nå, og det er noe av det beste jeg har lest på svært lenge  :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på januar 02, 2014, 19:57:35 PM
Silkebækken har akkurat levert en sviske av herlige dimensjoner på Nye meninger:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread292022/#post_292033

Gjennomført ellevilt! Men en korrekt anti-tetisk oppsummering til siste kvernede havørn!

Stjerne til Silkebækken  8)

Slike retoriske grep er ganske effektive....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Uff! Danskene får inn for lite avgiftspenger når folk er lydige og går over til bio- og vedbrensel! Klart at slikt må straffes kraftig!

SitatDanmark innfører vedskatt

Bakgrunnen for vedskatten er den danske regjeringens ønske om å redusere bruken av fossile brensler som gass, kull og olje av hensyn til klimaet.

Regjeringen regner med at flere vil gå over til å fyre med biomasse og ved fremover, og vedskatten innføres for å kompensere for bortfall av inntekter fra avgifter på fossile brensler.


Konklusjonen må bli: Ikke gjør som myndighetene sier - det kan straffes gjennom økte avgifter!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

Sitat fra: seoto på januar 03, 2014, 14:56:40 PM
Uff! Danskene får inn for lite avgiftspenger når folk er lydige og går over til bio- og vedbrensel! Klart at slikt må straffes kraftig!

SitatDanmark innfører vedskatt

Bakgrunnen for vedskatten er den danske regjeringens ønske om å redusere bruken av fossile brensler som gass, kull og olje av hensyn til klimaet.

Regjeringen regner med at flere vil gå over til å fyre med biomasse og ved fremover, og vedskatten innføres for å kompensere for bortfall av inntekter fra avgifter på fossile brensler.


Konklusjonen må bli: Ikke gjør som myndighetene sier - det kan straffes gjennom økte avgifter!

Hva blir det neste?
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på januar 03, 2014, 16:40:36 PM
Hva blir det neste?

Det er helt sikkert noen byråkrater som klarer å komme opp med noe å tipse politikerne om ;)
Ikke hjelp dem gjennom å komme med forslag!  >:(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Sitat fra: Gloføken på januar 03, 2014, 16:40:36 PMHva blir det neste?

Godt spørsmål, for nå må de vel snart gå tom for avgiftsmuligheter? Vi betaler overpriser for strøm, og "politikerne" våre driter i alt som heter hjemfallsrett. Vi betaler avgifter for å kunne spise, drite, drikke og pisse. Vi betaler avgifter for innpakking av dagligvarer, og vi betaler avgifter for å kvitte oss med dem igjen. Vi betaler avgifter for drivstoff, og vi betaler avgifter for å kunne bruke opp drivstoffet ved bilkjøring gjennom bilavgifter. Deretter må vi betale avgifter for å kunne kjøre på veiene, og her har de vært så smarte at de tar dobbelt betalt for hver eneste meter vei de bygger. Jeg tuller ikke. Først tar de våre skatte- og avgiftskroner for å betale firmaene som får anbudene under veis i prosjektene, og deretter tar de mer enn dobbelt opp ved å påføre oss en ny avgift, denne gang bomavgift.

Det er ufattelig at dette har kunnet skje. Ja ikke bare skje, de får herje fritt uten at noen en gang gidder stille spørsmål om hvor det blir av pengene. Enda mer motbydelig enn "politikerne" er de som synes disse avgiftene er OK. Selvgode mennesker som ikke har vett eller medfølelse nok til å forstå at ikke noe i dagens samfunn fører til større sprik mellom fattige mennesker og de mer heldigstilte.

For et vanvittig råttent samfunn "politikerne" våre og de som stemmer på dem har gitt oss. Jeg vemmes.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Sitat fra: Jostemikk på januar 03, 2014, 17:13:40 PM
Sitat fra: Gloføken på januar 03, 2014, 16:40:36 PMHva blir det neste?
Godt spørsmål, for nå må de vel snart gå tom for avgiftsmuligheter?

De går nok aldri tom, Jostemikk.  De er geniale og vi er stokk dumme.


Sitat fra: Jostemikk på januar 03, 2014, 17:13:40 PM
For et vanvittig råttent samfunn "politikerne" våre og de som stemmer på dem har gitt oss. Jeg vemmes.

Hør, Hør!  Råtaskapen har slått rot og folk sover i timen.
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Amatør1

Sitat fra: seoto på januar 03, 2014, 17:10:16 PM
Sitat fra: Gloføken på januar 03, 2014, 16:40:36 PM
Hva blir det neste?

Det er helt sikkert noen byråkrater som klarer å komme opp med noe å tipse politikerne om ;)
Ikke hjelp dem gjennom å komme med forslag!  >:(

Er det én ting politikerne klarer på egen hånd, så er det å finne på nye avgifter, det er jo slik de ser sin rolle: Å finansiere eliten ved å underkue folk flest mer og mer, etter "boiling frog"-metoden. Men vi får vise dem motstand.

Forøvrig morer jeg meg med å poste dette innlegget fra en Raspberry PI en bitteliten "PC" på størrelse litt mer enn et kredittkort, men med alle fasiliteter ellers :-)     
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Havstrygeren

Det neste blir vel å innføre en vindavgift for oss med seilbåt, for å kompensere for tapte klimaavgifter. Jeg skjønner etterhvert også tankegangen til den norske regjeringen - uavhengig av farge; jo mer olje det pumpes opp, jo mer bensin og diesel brukes det, jo mer hover Staten inn på klima- og CO2 avgiftene. Forbrukerne og middelklassen ses kun på som kroneautomater for  etablissementet.

Ewer Gladblakk.

En årlig fødselsavgift fra dag èn, kansje basert litt på det årlige forbruket av konsumentatmosfæren ville nok gjordt seg også....alle monner drar jo, sa musa som pissa i havet.
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Havstrygeren på januar 03, 2014, 18:39:45 PM
Det neste blir vel å innføre en vindavgift for oss med seilbåt, for å kompensere for tapte klimaavgifter.

Vær forsiktig så du ikke gir dem ideer...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Judith Curry har en ny artikkel som er verdt å lese, og dit kommer en ved å klikke på tekstbildet under. Det er allikevel dette tekstbildet av to av kommentarene jeg har valgt å presentere. Som jeg har forsøkt få folk til å forstå siden vi startet opp forumet, så har det aldri handlet om forskning. Det dreier seg om penger og makt. Merkelig at utlendinger har så enkelt for å forstå dette, mens det her i Norge har vært som å banne i kjerka å nevne disse korrupte oligarkene som styrer de like korrupte "politikerne".

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for innlegget :) Fint å se at noen kan svare Omanuel. Ja, det handler alltid om penger og makt. Men hva skal folk krangle om dersom klimakrisa skulle bli avblåst og sannheten komme for en dag? Jeg tror folk trenger å krangle om noe - seg imellom.

Først den dagen folk flest begynner å forstå hva dagens kapitalisme handler om, vil de forstå hva som skjer. Men da må de først utvide sin horisont. Det vil være vanskelig for nordmenn, for vi er oppdratt til å stå med hatten i hånda og senket blikk når vi møter folk over oss i hierarkiet. Og vi skal i hvert fall ikke protestere overfor dem eller mistenke dem for å ha annet enn noble tanker!

I kveld fikk jeg en link til en som har jobbet med å sette seg inn i dagens kapitalistiske system i 49 år! Som en gest til menneskeheten gir han ut sitt verk, gratis til de som vil lese.  Jeg skal i hvert fall laste ned og begynne å lese. Det nytter ikke å forstå vår tid uten å forstå maktens og kapitalismens utvikling gjennom de siste hundreårene. Jeg håper jeg har mange nok år foran meg til å lære nok ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.