La Bomba: Ting som kan skje

Startet av Bebben, desember 08, 2012, 00:42:50 AM

« forrige - neste »

Bebben

Litt for sent og etter hvert litt for mange skåler til seriøs debatt på en fredagskveld, er jeg redd...

La Bomba har en gøyal tråd på VGD kalt "Ting som kan skje", og jeg føler at min egen sans for humor er veldig nært beslektet med hans... så ikke minst til trøst for de stakkarene her som er utestengt fra VGDs Selskap for Fremme av Klimafolkeskikk (ved styreformann GoddaSkalle), vil jeg gjengi åpningsinnlegget (med kildehenvisning i tilfelle jeg skulle bli beskyldt for (ikke) å være linkende galen):

Sitat- Kloden blir 5 grader varmere

- Jesus vender tilbake

- Ari Behn blir en sympatisk fyr

- Havet stiger med 1 meter

- Alarmister blir høflige og saklige debattanter

- Hunder begynner å fly

- AP reduserer skattene

- Norge får 4-felts motorveier mellom alle de største byene

- Det blir bevist at CO2 styrer global temperatur

- Ull-Kisa vinner seriegull

- Rasmus Benestad skriver en intelligent artikkel

- Bensinprisen faller til under 3 kroner

- Goddard forstår det han kommenterer

- En UFO lander på Bislet Stadion

Dette måtte jeg jo bare følge opp....

Sitat- Elvis kommer tilbake og fikser klimaet

- Al Gore blir buddhistmunk i Tibet og gir bort alt han eier til Redd Barna eller SOS barnebyer

- Knut Alfsen ber nordmenn nyte livet

- Pål Prestrud ber om unnskyldning for å ha kalt russiske kolleger for "spinnville og gale"

- Trondhjem lenker seg fast for å protestere mot miljøfiendtlige vindmøller

- Bjerknessenteret annonserer at klimamodellen deres er ubrukelig som grunnlag for politiske beslutninger

- Erik Solheim skriver et innlegg i Klassekampen der han konkluderer med at verden har en liten mulighet til å overleve uten Solheim

- Pål Steigan finner en ny sak der han blir tatt alvorlig

- osv. Gøyal tråd!

Og det beste er at det er utallige flere muligheter...  ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Tråden ligger på lista over flest tomler! Dere har fått hver deres tommel.  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ikke av meg. VG stjal tomlene mine. >:(
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

#3
Synes ofte det blir for undelig å lese enkelte steder på slike debattfora som bla VGD, i en smule på ettertid...
Moddene og gudene veit liksom alt, å står i og sletter så til de grader i hytt og gevær uten spesifikasjon og opplysning for de som er litt seint ute, at det egentlig bare blir en knapp halvmåne igjen av hele greie, hele tia, og av alt sammen av så mye..?..nesten verdiløst blir det, for den som leser litt i ettertid, og aldri får vite om det som bare har blitt borte....med noen fine unntak i gjenlevende sitatutsnitt.
Og noen av trolla som ofte tilsynelatende hersker der...tja, kansje dem også står på den samma menings-lønningslista....men det er det vel bare de samme gudene som veit...

Det ser uansett ofte fryktelig flaut ut når alt kommer til alt i "sluttfasit", ivertfall....karakteren blir i høyden valgfusk av ytterste klasse, med bare klimatanken i hue, faktisk.....og i neste, bare spalteglipp og reklameplass, som reklame til den "værste hora i strøket"...

Modderne og polimikkerne burde byttes ut med noen nye og bedre vidsynte, hvis ikke blir det hele bare til en parodi med EN retningsbestemt og illeluktende omgangssjuke....og hele greia kan like gjerne legges ned, før..., og bare bli borte som noe annet like verdiløst....
 
Normale folk kan å moderere seg skjøl, med sin egen samvittighet....ikke minst fordi at de alltid blir avslørt om noe annet!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Glitrende, Bebben.

I disse kalendertider er jo "utsagnene" som skapt for kalenderen: Tenk om, Forberedelsen, eller Klimautopia. Totalt mangler to luker. Forslag?    ;)    ;D     8)