Klimarosen 2012

Startet av ebye, januar 12, 2012, 23:25:58 PM

« forrige - neste »

ebye

Klimarosen for Januar 2012




tildeles


Ole Humlum, Kjell Stordahl og Jan-Erik Solheim, for deres to artikler med klimamodeller uten bruk av CO2.

Jostemikk

Flotte saker, Bye, og gratulerer til vinnerne. Vel fortjent!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Takk for det, Jostemikk. Ja, de paperne er gull verdt.

Det er interessant og lærerikt, å bruke boblemetoden for sortering. De beste bobler opp!  8)

Prisvinnerne er varslet, "Luringen" kan postgangen.  :)

Telehiv

Jeg tror vi trenger all hjelp vi kan få fra Ole Humlum, Kjell Stordahl og Jan-Erik Solheim og deres to artikler med klimamodeller uten bruk av CO2. For noe må være veldig galt med modellene som ved hjelp av en magisk CO2-faktor allerede på 90-tallet fastslo at vi snart hadde sett den siste snø i Norden.

Jeg slår opp i Bergens Tidende idag, etter først å ha lest om 1 m tykk is rundt Alaska (der det heller ikke skulle bli vinter så mye lenger) og ufremkommelighet for skipsfarten, at det laver ned på Kvamskogen utenfor Bergen, under oppslaget:

Fjellstue kollapset i Kvam.
Jonshøgdi fjellstove tålte ikke vekten av snøen.


Jaja, man får bare skru opp CO2-sensitiviteten i modellene enda mer, så skal dere se at modellene tar igjen det tapte ganske raskt.....  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Mine gratulasjoner til
Ole Humlum, Kjell Stordahl og Jan-Erik Solheim! :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Da var klimarosen for januar på plass på forsiden også, ser jeg. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på januar 13, 2012, 14:55:42 PM
Da var klimarosen for januar på plass på forsiden også, ser jeg. :D

Flott, seoto?

Ja, la oss håpe det blir et vær-tegn!  ;)

ebye

Sitat fra: Telehiv på januar 13, 2012, 14:32:49 PM
Jaja, man får bare skru opp CO2-sensitiviteten i modellene enda mer, så skal dere se at modellene tar igjen det tapte ganske raskt.....  8)

Jo, jo - men den skruen må ha litt av en pitch, det er jo snart ikke varmeeffekt igjen i disse stakkars CO2-molekylene

http://www.nrk.no/nyheter/klima/1.7890045

Tenk å bli herset med på denne måten. De skulle jo bare bygge livet.  ;)

seoto

Kanskje vi bør dele ut papp-årer også - sånne til å ro med ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Ja, dersom vi skulle markere et årlig tilbaketog, eller årlig et tilbaketog, ja så kunne jo både "termometer", "barometer", "pH-meter", "dupp" o.l. være aktuelt.  ;) Eller a la tennis: KlimaGameball.  :)

ebye

#10
Klimarosen for februar 2012

Nå skal vi dele ut Klimarosen for februar 2012.

Jeg har følgende to forslag:

Per Engene, for hans klimabok "Klimaet - vitskap og politikk" (sammen med Göran Tullberg), initiativet til dannelse av Klimarealistene og hans iherdige innsats for å forklare CO2's rolle i atmosfæren.

Pål Brekke, for hans utrettelige kamp for å bringe andre klimafaktorer enn CO2 inn i klimadebatten.

Alle dere andre har nå muligheten til å foreslå andre kandidater, 1-2 stykker, fortrinnsvis innen Norden.
Gi en kort begrunnlese. Alle forslag vil bli registrert og vurdert.

Svar her innen 5. februar, deretter kommer det samme opplegget for avstemming som i januar.

Jostemikk

Helt øverst på siden er det nå en ny avstemning, denne gang for Klimarosen for februar. Avstemningen varer ei uke, og resultatene kommer til syne etter at den er stengt.

Husk, HELT øverst på siden. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Huske å stemme på klimarosen for februar :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Ikke lett det der, både Engene og Brekke fortjener prisen.

Man kan trøste seg med at det er 12 måneder i året, så det blir sikkert en anledning til for å stemme på den andre.

Og så vil jeg gjerne nominere Prof. Fritz Vahrenholt til neste måneds avstemning, på grunn av hans bok og fortsatt deltagelse i klimadebatten i Tyskland.
It's the sun, stupid!

Bebben

En mulig kandidat til neste klimarose er Martin Hovland ved UiB?

SitatAlthough I have been a long-time member of the American Geophysical Union (AGU), I hereby refuse to pay my membership fees. The main problem is the organization's Position Statement on the purported "Human impacts on Climate".

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!