Skremselspropaganda i Norge

Startet av Telehiv, oktober 31, 2011, 10:00:12 AM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

SitatIstedet for å si seg enig sånn umiddelbart, kom det endel rare lyder... argumenter til fordel for el-biler! Det var litt overraskende. Og neida, Tesla var ikke konkurs og ville aldri gå konkurs, Elon Musk var for rik til det. "Hmm..". tenkte jeg, "Hva er dette?". Ikke lenge etterpå kom svaret, han viste seg bildet av sin nye Tesla.... 
Husker ikke helt temaet eller teksten, men det var noe gammalt og enkelt om at vi liksom ingen hadde sett no makan før.....?
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Å vekke kjøpelyst hos folk er ingen stor kunst i dag. Psykologer utdanner seg på feltet ;) Egentlig burde skolen lære barn om dette, slik at de blir mer motstandsdyktige - men da ville de jo ikke bli ivrige forbrukere?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

torewiik

#1502
Senest i går var det et innslag fra NRK Østfold om hvordan kvaliteten på drikkevannet i Fredrikstad var blitt gradvis forringet gjennom de siste 15 årene på grunn av stadig varmere klima i byen - det var i hvert fall hva den ansvarlige for vannverket sa.

Veldig pussig, for jeg har systematisk registrert temperaturen på Jeløy, Moss siden 1996 og trenden er jo ikke oppvarming, men nedkjøling! Kurven under kontinuerlig siste 12 måneders gjennomsnittstemperatur med to trendlinjer.

Interessant også at vannverket brukte varmere klima som grunn for å legge på vannprisen, og det var til og med 5-på-gaten- intervju for å høre hva folk flest syntes om at vann nå ble dyrere i Fredrikstad på grunn av klimaendringer. Makan! Det likte de ikke, de syntes at prisen på flaskevann i butikken var for høyt som den var!! Jadda!


seoto

Jeg fikk også med meg den delen av sendingen. Takk for at du legger det ut, torewiik :)
Det er også veldig interessant å se resultatet av dine målinger!
Så er det vel vann som er det neste i planen. Målet er jo at vannet skal privatiseres, men jeg håper noen får stoppet myndighetene før dette skjer. Jeg lengter mer og mer tilbake til den tiden da vi var samfunnet Norge, og ikke AS Norge. Det utgjør en fryktelig forskjell for innbyggerne!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Nest etter drikkevann/badevannmålere (osv), så blir nok lignende ut-innåndningsapperatuser like vanlige som den gjengse vannmåler i vår verden, skal man se! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 21, 2014, 23:00:17 PM
Nest etter drikkevann/badevannmålere (osv), så blir nok lignende ut-innåndningsapperatuser like vanlige som den gjengse vannmåler i vår verden, skal man se! :)

I så fall skal jeg tamegfaen skaffe meg et godt hjemmebrenningsapparat og koble ut-innåndingsapparatatet til det!
;)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

#1506
Jorden varmes fortsatt opp iflg NASA iflg VG (også nevnt i TV2-nyhetene med bilde av en ildrød klode):

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10120733
SITAT:
Tallene til NASA viser at gjennomsnittstemperaturen på kloden var 14,6 grader. Det gjør 2013 til det sjuende varmeste året sammen med 2006 og 2009 siden statistikken begynte i 1880.
Temperaturen begynte for alvor å stige på 60-tallet, og menneskeskapt forurensning og brenning av fossile drivstoff har ført til at CO2-innholdet i atmosfæren er på sitt høyeste på 800.000 år, ifølge NASA.
Om ikke tendensen blir snudd, kan vi vente at hvert tiår vil være varmere enn det forrige framover, sier Gavin Schmidt i NASA.
SITAT SLUTT

Nå er det vel ikke så mye å "skryte" av i CAGW-sammenheng at 2013 var det syvende varmeste siden 1880. Ikke mye fres i oppvarmringen da.
Ser at det er Gavin Schmidt som blir  sitert og han er vel en vidgjeten klimalarmist.
Vi får da også klar beskjed om ikke å tvile på at klimaendringer er på gang selv om det skulle komme kuldeperioder innimellom.
Et tydeligvis vedldig viktig dette, å passe på at vi ikke TVILER på klimaendringer, og at de er MENNESKESKAPTE.
Å plante en dose angst pg dårlig samvittighet blant folk er ikke å forakte.
Er det det uvanlig kalde været i USA som har gitt Gavin Schmidt bokstavelig talt kalde føtter med et derav påtrengende behov for å "opplyse" verden om at det egentlig er veldig varmt ?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

Det er ikke bare VG som skriver om saken, "alle" MSM refererer saken som kommer fra NTB (ikke noen overraskelser derfra, nei)

seoto

Sitat fra: bøvelen på januar 22, 2014, 11:15:07 AM
Det er ikke bare VG som skriver om saken, "alle" MSM refererer saken som kommer fra NTB (ikke noen overraskelser derfra, nei)

Du har helt rett når det gjelder NTB. De er ikke rent lite av en propagandamaskin  >:(
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Ifølge et TV2-innslag i dag tidlig, ville skipstrafikken i Arktis  øke kraftig i årene som kommer grunnet økende issmelting.
Men det spørs vel hvordan det går med de planene nå når trenden til ØKENDE is sannsynligvis har begynt.

Ligger det til rette for nye pinlige redningsaksjoner
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

#1510
Vi har jo visst det lenge, at på klimafronten er det en svært ensidig formidling i msm.

Og jeg hørte nå på TV2 morgennyhetene at en av de ypperste representantene  innen klimalarmisme,Rasmus  Benestad, er invitert tll studio for å fortelle oss om hvordan vår klimahverdag blir fremover og hvordan vi skal forholde oss til den.

Ja, dette blir nok en rysare........
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Nå har jeg nettopp sett Vår Staudes tafatte og null kritiske intervju av Benestad.
Og han durte jo videre på sin kjente sti med varmere, våtere, høyere havnivå etc etc.

Og Vår nikket og smilte og behandlet han som Vårherres klimaorakel.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

bøvelen

NTB med Hygen kjører på i Dagbladet idag,
Norge må forberede seg på mer ekstremvær

http://www.dagbladet.no/2014/01/23/nyheter/ras/teknologi/global_oppvarming/vitenskap/31429654/

Og ikke nok med det: En video viser hvordan verden er blitt varmere fra 1880 til 2013.
Fra NOAA og NASA

http://www.dbtv.no/?vid=3089223988001&dbtvl=1

Ser vi en offensiv fra dem?

seoto

Takk for at  dere holder oss oppdaterte :)

Bøvelen: "Ser vi en offensiv fra dem?"

Dødskramper, heter det vel. Husker det fra min barndom når dyr ble slaktet, og verst av alle var høner uten hjerner.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

bøvelen

Sitat fra: seoto på januar 23, 2014, 08:53:57 AM
og verst av alle var høner uten hjerner.

Hehe,
Enda en som svinger seg: Rasmus i VG om villere vær

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=10120821

Enig i at dette er krampaktig