Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Flott gjort, Amatør1 :) Du begynner nok å irritere moderatorsjefen nå, for han kan ikke ta deg på usaklighet  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#2656
Sitat fra: seoto på oktober 20, 2013, 16:45:32 PM
Flott gjort, Amatør1 :) Du begynner nok å irritere moderatorsjefen nå, for han kan ikke ta deg på usaklighet  8)

Takk. Tvert imot er det moderatorsjefen selv som er usaklig og som "bevisst sprer usannheter" for å bruke hans egen terminologi. Det kvalifiserer ifølge hans egen praksis til permanent utestengelse fra VGD  :o 

Det er ingenting som irriterer mer enn saklig framstilling av udiskutable fakta, så jeg vil nok tro at søndagsmiddagen sitter langt opp i halsen hos den godeste moderatorsjefen. Han har nemlig en utrolig dårlig sak å forsvare.



Edit 18:21: Nå er forresten slettingen i gang. Dette forsvant som dugg for solen:

[attachimg=1 width=550]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Jeg må si at debattanten RH678 høres mest ut som et utkommandert stykke programvare til bruk i trengte situasjoner.

Sitat fra: RH678Dette er barnslig metode, rasisme. Mitt språk 3 er norsk. Du må bruke dette for å skjule din mangel på: Logikk

Lurer på hva språk 1 og 2 er. Muligens Bash og Python?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på oktober 20, 2013, 18:08:37 PM
Sitat fra: seoto på oktober 20, 2013, 16:45:32 PM
Flott gjort, Amatør1 :) Du begynner nok å irritere moderatorsjefen nå, for han kan ikke ta deg på usaklighet  8)

Takk. Tvert imot er det moderatorsjefen selv som er usaklig og som "bevisst sprer usannheter" for å bruke hans egen terminologi. Det kvalifiserer ifølge hans egen praksis til permanent utestengelse fra VGD  :o 

Det er ingenting som irriterer mer enn saklig framstilling av udiskutable fakta, så jeg vil nok tro at søndagsmiddagen sitter langt opp i halsen hos den godeste moderatorsjefen. Han har nemlig en utrolig dårlig sak å forsvare.



Edit 18:21: Nå er forresten slettingen i gang. Dette forsvant som dugg for solen:



Først en takk til de som har bidratt på MSM-bloggene angående dette. Det er et meget stort samfunnsproblem det vi ser utspille seg. Når MSM har utviklet seg til et rent redskap for beskyttelse av "den rette mening" fra de politikere, e-tjenestefolk og finansfyrster som mener de er rette forvaltere av "fakta", er dette lite annet enn et bevis på at demokratiet har forlatt Norge. De stenger rett og slett ute alle upassende deltakere i samfunnsdebatten, og dette har intet å gjøre med om disse er saklige og argumenterer godt for sine synspunkt. Har man ikke den rette oppfattelsen av "sannhet", blir man behandlet slik:

Sitat fra: Jostemikk på oktober 14, 2013, 13:39:12 PMVi husker jo hva som skjedde den dagen vi forsøkte protestere mot slik oppførsel fra Goddardsirkusborchskeptiker. Da ble tråder stengt, og folk ble utestengt. Nå er det over et år siden, og for noen dager siden sendte jeg e-post til moderator på VGD, og fikk endelig svar, noe jeg ikke har fått ved tidligere henvendelse:





I perioden forut for utestengelsen hadde jeg stilt et par av de lønnede trollene upopulære spørsmål om hvem de representerte, og før det hadde jeg skrevet innlegg om hvordan nettredaktørene i VG og de andre MSM-organene møttes for å avtale hvordan de skulle stoppe klimafornekterne.

Les Debattens Fugl Føniks - Ingen "Hockeykølle" i Finland heller, samt Debattens Fugl Føniks - Troll med mange netthoder.

I realiteten blir de som er kritiske til mainstreamoppfatningene i dagens samfunn behandlet mye verre enn som så. De blir overvåket, og trusselen som ligger bak en slik handling er så stygg som noe kan bli.

Det vi snakker om er i virkeligheten lite annet enn en MSM-redaksjonell versjon av USAs Patriot Act. Husker dere hva tidligere hysjhysj-sjef Jørn Holme sa? Han kom med en direkte trussel mot mennesker som ikke utøver annet enn sin lovgitte ytringsrett:

Sitat fra: seoto på august 12, 2012, 20:37:15 PM
Sitat fra: Jostemikk på august 12, 2012, 19:35:00 PM
... Problemet er imidlertid at PST spiller på lag med disse gærningene. Jørn Holme uttrykte i en kronikk i Aftenposten at det var motstanderne av slike folk som var prioritet nummer 1 for PST.

Det var også en artikkel i Dagsavisen torsdag 14. august 2003, der de hadde denne artikkelen (på første side, og fortsetter på s. 4-5):

SitatJustisdepartementet:
Globaliseringskritikere truer rikets sikkerhet
I en fersk trusselvurdering for Norge omtaler Justisdepartementet to grupperinger under tittelen "politisk ekstremisme": høyreekstremister og "antiglobaliseringsbevegelsen". Vurderingen liggger til grunn for arbeidet til Politiets sikkerhetstjeneste (PST).
Statssekretær Jørn Holme benekter at radikale, politiske miljøer stigatiseres:
- Antiglobalisering er ikke negativt selv om bevegelsen er omtalt sammen med høyreekstreme under overskriften politisk ekstremisme. PST skal bare følge opp de voldelige delene av bevegelsen.


Det den tidligere PST-sjefen gjorde i og med denne oppsiktsvekkende trusselen var å ulovlig innføre Patriot Act hit til Norge.

[attachimg=1]

Noe rettsvern har vi ikke. I USA kan de arrestere hvem som helst uten noen rettslig kjennelse. Familien får ikke vite noe. Advokat har de ikke rett på. E-tjenestene står fritt til å bruke hvilke typer tortur de måtte ønske, og det hele er toppet med retten til vilkårlige henrettelser. Selv etter slike får ikke familiene til ofrene vite noe som helst. Folk blir bare borte.

[attachimg=2]

Denne forbrytelsen mot menneskeheten er innført også i andre land, blant annet Canada:

[attachimg=3]

Om man kritiserer "klima"saken, "terror"saken, IMF, WTO, FN, Gro Harlem Sandberg eller andre representanter for Eliten spiller ingen rolle. Som Sandberg har sagt, så henger alt sammen med alt.

Do not blame those who do evil. Instead, blame those who look the other way, and thus permit that evil happens.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

#2659
Takk for et utrolig viktig innlegg, Jostemikk!

Noen ganger kan jeg forstå at folk velger å lukke øynene for, og snu seg vekk fra sannheten. Den er så skremmende at den er vanskelig å ta inn over seg. Dessuten har propagandaen vært så solid at det er vanskelig, kanskje umulig, for mange å komme seg ut av sin fantasiverden.  Det folk snart må begynne å forstå, er at verdens elite er svært syke mennesker, de er ødelagte av sitt eget maktbegjær. Menneskeliv spiller ingen rolle. De har skapt fiendebilder som ikke eksisterer, eller er skapt av dem selv.

Edit: Lagt til bilde.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#2660
De velkjente småtrollene har nå startet et eget kvalifiseringsheat til permanent utestengelse fra VGD. Dog blir trolig kvalifiseringene underkjent av moderator. Regler gjelder ikke likt for alle.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Amatør1 har gjort noe helt enestående på VGD i tråden om sletting av kommentarmuligheter:

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1779762/tittel/svein-e-omdal-vil-stenge-kommentarfelt-og-hindre/side/1

Som allerede nevnt av seoto, så tar han ved hjelp av korrekte observasjoner og dønn saklighet knekken på VGDs moderatorsjef. Jeg anbefaler alle å lese hvert eneste innlegg han har skrevet, samt alle svar han har fått.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#2663
Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2013, 21:27:25 PM
Amatør1 har gjort noe helt enestående på VGD i tråden om sletting av kommentarmuligheter:

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1779762/tittel/svein-e-omdal-vil-stenge-kommentarfelt-og-hindre/side/1

Som allerede nevnt av seoto, så tar han ved hjelp av korrekte observasjoner og dønn saklighet knekken på VGDs moderatorsjef. Jeg anbefaler alle å lese hvert eneste innlegg han har skrevet, samt alle svar han har fått.

Med et glass beaujolais i hånden hadde jeg egentlig lagt inn klima-årene for kvelden, men her må det rykkes ut:

Hyllesten av Amatør1 tiltredes!


Jeg har også sansen for "smartskalle" sitt harmdirrende innlegg om klimamaktas herkseteknikker, som jeg tillater meg å gjengi i sin helhet:


"Den såkalte mainstream "klimaforskning" eller "saken", er et glimrende verktøy for makthavere.

- De oppretter et "intergovernmental panel" som består av politisk utvalgte representanter som har utvist lojalitet mot "saken".

- Disse politiske aktivistene profileres som "verdens beste forskere", til tross for at "verdens beste" overhode ikke har vært noe utvalgskriterium, heller deres politiske syn.

- Alle som stiller kritiske spørsmål ved "saken" forsøkes latterliggjort og marginalisert.

- Det neste er å stenge dem ute fra enhver debatt.

- Deretter kan det hevdes "konsensus", da det ikke lenger finnes opposisjon.

- Fraværet av motargumenter og debatt brukes som argument for å innføre enda flere reguleringer til støtte for "saken. "Alle er jo for!".


Teknikken er kjent fra historien.......

Det fine med denne "saken" er at noen har funnet det geniale i å framstille CO2 som "giftig", "forurensning", "ødeleggende for klimaet", "den forsurer havet" og liknende påstander som ikke engang har et snev av sannhet i seg. CO2 er en nyttig sporgass som kun finnes i helt mikroskopiske mengder, og er en meget viktig byggestein i fotosyntesen.

Så kommer skattleggingen av "utslipp av CO2", som om dette er noe giftig som noen driver å "slipper ut". CO2 og H2O er jo bare biprodukter ved forbrenning av hydrokarboner, der H2O er den eneste gassen som påviselig har en innvirkning på temperatur og "klima".

Det neste er å søke "globale løsninger", hvilket betyr å fjerne lokalt demokrati og overføre mer makt til overnasjonale styringsorganer. "Den Nye Verdensorden" som Erik Solheim kalte det.

Og nå begynner det å likne på noe! En våt drøm for enhver som ønsker å styre verden.

Det ingen tidligere i historien har klart med våpen, ser noen nå en mulighet til å oppnå ved tidenes antakelig største politiske svindel.

Derfor er det skremmende å observere at ytringsfriheten igjen er under press, denne gangen til og med fra store aviser som trykker Svein E. Omdal sin artikkel.

Det er tydelig at vi ikke må ta noe for gitt, men stadig kjempe i mot antidemokratiske krefter.

Det er antidemokrati som er trusselen, ikke det latterlige "antifakta" som Omdal mener på ha funnet."



Takk til både Amatør1 og smartskalle - dere er gode som orker å holde ut på landets hovedscene for inn-til-beinet-infame-og-sjelesjuke-nettroll-med-tilsvarende-moderator-som-har-stengt-flere-enn-meg-ute-på-livstid  8)

Link: http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1779792/tittel/boer-kommentarfelt-i-avisene-stenges/side/3
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Jeg hadde akkurat kommet meg til siste side i tråden, og var i ferd med å skulle linke til Smartskalles glimrende innlegg, Tele!

Det er også mange andre gode innlegg i den tråden, og et poeng verdt å merke seg, er at enten er IPCC-skeptikerne vesentlig bedre til å ordlegge seg ved hjelp av sunn logikk og tilegnet kunnskap enn flertallet, eller så er mitt syn farget.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Mange takk Joste og Tele, det varmer  :)  ... og det har ikke noe med CO2 å gjøre.

Noen ganger blir jeg så eitrende indignert overfor den uretten som råder. Jeg har noen private og klima-uraleterte problemer gående som gjør meg ekstra sensitiv overfor manipulasjoner, og dette har gitt meg et eget perspektiv på hva redelighet og sannhet er for noe. Og denne VGD-sjefen representerer hverken redelighet eller sannhet. Dessuten er han ikke særlig smart, for det er en kurant sak å påvise VGDs brudd på egne regler.

Det er et poeng å være über-saklig i slike sammenhenger, om man kan. Ikke fordi den du debatterer med fortjener det, men fordi du da blir tilnærmet uangripelig. Da har man vunnet "the moral high ground" hos de som observerer debatten. Ingenting er mer irriterende for alarmistene enn å ikke finne noe å angripe hos skeptikere. Faktisk ble jeg en gang angrepet av Hutrefulken som var sint fordi jeg ikke hadde sagt noe som kunne angripes!  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

#2666
Ny sletting i kveld, mens det heter seg at VGD-sjefen er så uendelig opptatt. Pussign nok er det utsagn om at VGD sliter med et problem som blir gjenstand for konsekvent sletting:

http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1779762/tittel/svein-e-omdal-vil-stenge-kommentarfelt-og-hindre/innlegg/40038791/#40038791

[attachimg=1 width=550]
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Dette er alvorlig, Amatør1, og det dokumenterer til fulle viktigheten av Debattens Fugl Føniks. Den bloggen har jeg lenge mistenkt for å være en større torn i siden til redaksjonene i MSM enn folk flest nok er klar over. Den må oppdateres slik at de nyeste overgrepene fra moderatorer og redaksjonen i VG kan linkes direkte til.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 21, 2013, 23:04:59 PM
Dette er alvorlig, Amatør1, og det dokumenterer til fulle viktigheten av Debattens Fugl Føniks. Den bloggen har jeg lenge mistenkt for å være en større torn i siden til redaksjonene i MSM enn folk flest nok er klar over. Den må oppdateres slik at de nyeste overgrepene fra moderatorer og redaksjonen i VG kan linkes direkte til.

Du har et godt poeng, og det må gjøres. Jeg er dessverre veldig opptatt i 2 uker framover, så det blir svært knapt med tid. Men dette er jo en løpende historie også. Om noen kunne assistere med å lage en oversikt med linker og annet stoff, så kan jeg oppdatere Fugl Føniks etterpå.

Jeg ser at Fugl Føniks får den rollen jeg hadde tenkt, selv om mine to håpefulle bokstavelig talt lo seg skakke av prosjektet da de så det første gang. Men det er kraft i slik dokumentasjon.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Karbo fikk ikke dette innlegget godkjent hos Adressa:

SitatTilsynelatende er det både deprimerende elitistisk og udemokratisk å definere noe som sannhet for så å begrense tilgangen til offentligheten for dem som er uenige. I realiteten er det slik verden går framover."
"Tilsynelatende?" Sensur er ikke "tilsynelatende" elitistisk og udemokratisk.
Ytringsfriheten er en av våre aller mest sentrale og viktigste rettigheter.
Med hensyn til "å definere noe som sannhet" er dette et svært dårlig ideal. Tanken i et demokratisk samfunn er at man skal komme fram til enighet gjennom den frie meningsbryting som Omdal synes å ønske å oppheve.
George Orwell skrev en bok der makthaverne stadig kunne "definere noe som sannhet", gjennom "Sannhetsministeriet".
Omdal bør merke seg at denne boken var ment som en advarsel, ikke som en lærebok.

Redaksjonene i MSM ser ut til å være enige om en ting. Ingen av dem liker å bli minnet om George Orwell og hans 1984. Jeg benytter atter anledningen til å takke alle som har deltatt i de to forskjellige trådene på VGD. Dette er viktig stoff, for slik jeg ser det, går det rett til rota med hensyn til årsaken til hvordan de klarte kjøre fram hele klimatullet. Og klimatullet er bare én av sykdommene verden er smittet av.

Klarer vi blottlegge hele rota, velter treet ved første vindkast.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren