Tele, jeg føler først og fremst takknemlighet for det du skrev, dernest for å ikke være den som står i siktelinja til den revolveren du skrev det innlegget med. I gamledager hadde vi, i hvert fall tilsynelatende, revolverjournalister. De av dem som fortsatt lever vil bli grønne av misunnelse hvis de leser det du skrev. En mengde innertiere skutt ut av et klimatastaturløp ingen har sett maken til tidligere.
Som Jostemikk sier
Og takk også til ebye som startet diskusjonene 
Når det gjelder den forholdsvis nye debattanten, "Trond Hansen", er han et typisk eksempel på et problem som øker sterkt: debunkere! De har ikke noe å tilføre debatten. De bare forstyrrer den gjennom unødvendige spørsmål og svada. Mange av dem er tilknyttet kretsen rundt vepsen.no, som som bl.a. John Færseth og Gunnar Tjomlid. Det er bortkastet å bruke tid på dem, for de er ikke interesserte i en reell debatt. Blant annet EU, USA og Canada bruker penger på dette, og jeg ville være svært forbauset om ikke også noen av de norske debunkerne mottar betaling for sitt arbeid. Om ikke annet, kan det sikkert finnes opp noen "prispenger" for godt utført arbeid
I noen tilfeller er det kanskje jobb for trygd?
Vel, folkens,
da ofret jeg julefreden på Nye Meninger med å levere et oppfølgende irettesettelsesskriv til Rasmus Benestad:
Se kommentar #25 her:
http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread290131/?next=20Under fullt navn, som er nødvendig når man har som innledende plan å foreta en klassisk nakkeristing av en klassisk sjarlatan "udi de videnskabelige Strømme" som salig Holberg ville sagt. Jeg har sett meg så lei på disse talløse mindreverdige "forskningsproduktene" de gjensidig hjelper hverandre å overleve med, at jeg bestemte meg for å si tydelig fra.
Jeg håper at min siste tekst også viser at jeg i all beskjedenhet baserer meg på en betydelig tyngre vitenskapsteoretisk skolering under vesten enn Benestad og desslike har fått på sine moderne syltynne mastere og ph.d-er. Et par tiår mer erfaring med intellektuelle strabaser gjør også mirakler mht. å identifisere en oppblåst Wannabe som surrer rundt i sin egen metodiske graut igjen og igjen. Og prøver å true andre fra å påpeke det....
Inderlig fornøyd med mitt siste sprell tar jeg nå ferie fra alle typer klimaeksesser, og går kun etter empiriske observasjoner (les: vestlandsk AGW-regn sideveis rett i trynet...) til langt over nyttår
Fortsatt god jul og godt nyttår til dere alle!
PS: Jeg har fortsatt ikke søkt jobb på Meteorologisk Institutt, da jeg ikke er sikker på hvem som vil sitte i ansettelseskomiteen