Svenske Klimatupplysningen, eller Stockholmsinitiativet, tidligere under navnet The Climate Scam, har en viktig sak om Club of Rome, Rockefeller, og om andre blant planetens elite. Denne eliten som har utpekt menneskene som sine hovedfiender. En hovedfiende som skal bekjempes.
Klimatpolitikens intressenter – RomklubbenDette er et såkalt gjesteinnlegg, og forfatteren er Lars Bern. Han har skrevet en bok om Club of Rome som gis ut i disse dager. Det er mye kjent stoff her for de som har fulgt med på det som er skrevet om saken her på Klimaforskning, og jeg siterer deler av det, for det er viktig at flest mulig forstår hvilken makt som ligger bak og trekker i trådene som kontrollerer oss alle.
I uppmarschen till FN:s stora miljömöte i Rio år 1992 spelade den slutna lobbygrupp som kallas Romklubben en viktig roll bakom kulisserna. Rom-klubben består enligt egen utsago av en grupp världsmedborgare som delar en gemensam oro för mänsklighetens framtid. Romklubben grundades 1968 på David Rockefellers egendom i Bellagio i Italien. Medlemskadern är en ganska traditionell samling av grandiosa världsförbättrare med fd statsöverhuvuden, FN-byråkrater, ledande politiker och regeringstjänstemän, diplomater, vetenskapsmän, nationalekonomer och storföretagsledare. De kommer från hela världen men med en stark slagsida åt en västlig elit.
Romklubben fick sitt genombrott med den alarmistiska rapporten Tillväxtens gränser (Limits to Growth, Jørgen Randers min kommentar) som gavs ut år 1972. Målsättningen med skriften var av allt att döma att med tillspetsad skrämselpropaganda, mobilisera världsopinionen och världssamfundet för en åtgärdsplan för att möta de stora hållbarhetsproblem som man hävdade att mänskligheten stod inför. Man krokade på den debatt om global överbefolkning som dragits igång av den närstående Paul Ehrlichs uppmärksammade bok Befolkningsexplosionen. Rapportens grundläggande slutsats var i god neomalthusiansk anda att befolkningstillväxten och det ökande välståndet skulle komma att orsaka en ekologisk kollaps under de kommande hundra åren. Oron för befolkningsutvecklingen uttrycktes så här:
The overwhelming growth in world population caused by the positive birth-rate loop is a recent phenomenon, a result of mankind’s very successful reduc-tion of worldwide mortality. The controlling negative feedback loop has been weakened, allowing the positive loop to operate virtually without constraint. There are only two ways to restore the resulting imbalance. Either the birth rate must be brought down to equal the new, lower death rate, or the death rate must rise again.
Övertygelsen att livet på jorden och dess olika yttringar har bestämda grän-ser har blivit en kärnfråga inom ekologismens trossystem och för Romklubben. Denna förnimmelse av gränser och s.k. tipping-points är kärnan i deras teorier om hållbar utveckling. Tron visar sig såväl i modeller för ekologiska fotavtryck som i rädslan för överbefolkning. Det är en övertygelse om att livets utrymme är begränsat, ömtåligt och lätt att överanstränga. Man tror att vi redan lever långt över gränsen för vad jorden förmår.
Det som Romklubbens rapport blev mest känd för, trots den pessimistiska synen på människan, var att den förutspådde en snar brist på ett antal strategis-ka råvaror och viktiga metaller. Bl.a. skulle oljan börja sina redan år 1992 – det som idag kallas Peak Oil. Bristen skulle även drabba aluminium, koppar, guld, bly, kvicksilver, molybden, silver, tenn, wolfram, zink samt naturgas.
...
Noen kommentarer om hvem og hvordanVerdt å tenke på her er at uhyggelig rike og mektige mennesker som sitter på olje-, gass- og mineralrettighetene, og som blir enda rikere ved å presse opp prisene på disse, benytter "grønn" retorikk og trusselen om å gå tom for slike ressurser. De ville selvfølgelig blitt avslørt og brettet ut i all sin skam av MSM for lenge siden, hvis det ikke var for en ting, at de også dominerer både aviser og fjernsynskanaler. Ted Turner er bare en av de viktige MSM-magnatene i Club of Rome. Jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg er mest imponert over genialiteten bak denne råe maktutøvelsen, eller mest vettskremt over hvordan hele menneskeheten har blitt tvunget til å marsjere i takten til denne selvutnevnte, globale eliten, som i tiår har gjort alt de kan for å styre verden mot NWO.
For å nå sitt mål har de hele tiden vært avhengige av korrupte politikere, og dette er årsaken til at jeg så mange ganger har satt søkelyset på hvilke maktmennesker i Norge som i generasjoner har vært i lomma på blant annet Rockefeller. Harlem- og Stoltenbergslekten er de mest kjente av disse.
...
År 1991 publicerade man en ny skrämselrapport med titeln Den första globala revolutionen som nog kan sägas ha haft en central betydelse för den, fram till idag, framgångsrika skrämselpropagandan rörande antropogent orsakade klimatförändringar. I rapporten framgår tydligt att eftersom man misslyckats med mobiliseringen av världssamfundet med att skrämma med befolkningstillväxten och brist på råvaror, så måste man hitta ett effektivare argument den här gången. Man skrev i rapporten:
In searching for a common enemy against whom we can unite, we came up with the idea that pollution, the threat of global warming, water shortages, famine and the like, would fit the bill. In their totality and their interactions these phenomena do constitute a common threat which must be confronted by everyone together. But in designating these dangers as the enemy, we fall into the trap, which we have already warned readers about, namely mistaking symptoms for causes. All these dangers are caused by human intervention in natural processes, and it is only through changed attitudes and behavior that they can be overcome. The real enemy then is humanity itself.
Här går Romklubben så långt att man utnämner mänskligheten till sin egen fiende. Den antihumanism som man ser här dyker även upp i flera andra av ekologismens profetior.
...
Klikk linken øverst i innlegget for å lese hele saken.
Vi har en bank-, finans-, industri- og oljeelite som styrer verden, og denne eliten forakter menneskerDenne selvutnevnte eliten har samarbeidet gjennom antidemokratiske og menneskefiendtlige laug som Club of Rome, Bilderberg-møter, WWF, Trilateral Commission, og mengder av tilsvarende, og målet er det samme som andre psykopatiske og storhetsgale rabiate har hatt opp gjennom historien. De kaster verden ut i kriger der millioner av mennesker blir drept for å nå sine våte drømmer om totalt verdensherredømme. Jordens befolkning har ingen annen verdi for dem enn det rent produksjonsmessige. Vi er forvandlet fra å være mennesker til å bli gjeldsslaver ved deres samlebånd. Kanonføde i deres kriger. Tanketomme forbrukszombier.
Aldous Huxleys tanker om hvor enkelt det er å manipulere og hjernevaske masseneI 1959 skrev Huxley:
Under rettssaken mot Hitlers rustningsminister Albert Speer etter den annen verdenskrig holdt Speer en lang tale der han med merkelig skarpsindighet skildret det nazistiske diktatur og analyserte dets metoder. "Hitlers diktatur," sa han, "skilte seg på et vesentlig punkt ut fra alle sine forgjengere i historien. Det var det første diktatur på det nåværende trinn i den moderne tekniske utvikling, et diktatur som gjorde full bruk av alle tekniske hjelpemidler for å beherske sitt eget land. Ved hjelp av tekniske oppfinnelser som radioen og høyttaleren ble 80 millioner mennesker berøvet all selvstendig tanke. Dermed ble det mulig å bøye dem under én manns vilje ... Diktatorer før Hitler trengte høyt kvalifiserte medhjelpere selv på det laveste plan, menn som kunne tenke og handle på egen hånd. På det nåværende stadium av den tekniske utviklingen kan et totalitært system klare seg uten slike menn. Takket være moderne former for masseformidling av propaganda lar det seg gjøre å mekanisere det lavere førerskap. Som et resultat av dette har vi fått en ny type mennesker - mennesker som ukritisk mottar ordrer."
Tenk litt på hvilke muligheter disse kreftene har nå i dagens informasjonssamfunn. Vi hjernevaskes hver eneste dag. Tvinges til å lystre autoriteter, og disse autoritetene er ikke lenger først og fremst foreldre/familie, men fra stadig yngre alder staten. Og som dette innlegget jo handler om, er staten i realiteten styrt av en selvutnevnt elite.
Sannheten er løgn - i The Matrix er ikke noe som man trorDa disse problemstillingene ble tatt opp første gang her på Klimaforskning, var det omtrent ikke respons å finne. De få som kom, var negative. Klimasaken hadde ikke noe med politikk å gjøre, og nåde den som forsøkte kritisere Arbeiderpartiet, Harlem eller Stoltenberg. Senere har jeg satt tilsvarende fokus på blant andre Siv Jensen, men jeg mistenker at de færreste har forstått grunnlaget for kritikken. Folk flest trodde tydeligvis at Club of Rome og tilsvarende maktkonstellasjoner ikke eksisterte i virkeligheten. At det bare dreide seg om en konspirasjonsteori. Da følger det naturlig å bli aggressive overfor de som forteller at
våre samfunnstopper representerer disse kreftene.
Ting kan tyde på at det finnes en ørliten bedring. At noen få begynner forstå at det i de aller fleste tilfelle ikke dreier seg om konspirasjonsteorier, men en beskrivelse av virkeligheten. Problemene er reelle. Til tross for dette snev av bedring synes det store flertallet av befolkningen å leve i en evig katatoni, der man kun reagerer instinktivt på triggende påvirkninger fra autoriteter.
KonklusjonDet er viktig å avsløre klimasvindelen på vitenskapelig måte, men det vil ikke løse den egentlige trusselen vi står overfor. Selv vet jeg ikke om det er mulig å vinne over disse voldsomme kreftene, krefter som minner meg mer og mer om Sauron og Sarumans mobilisering i Tolkiens
Ringenes Herre. Skal vi ha ørlite snev av mulighet er vi nødt til å grave i historien. Den som tør og evner har muligheten til å finne en virkelighet som skiller seg så mye fra den oppleste og vedtatte at det forhåpentlig vil øke forståelsen av hvorfor jeg enkelte ganger nevner
The Matrix.Som sagt, jeg er svartsynt når det gjelder muligheten for å stoppe ondskapen. Det er vanskelig. En ting er jeg imidlertid helt sikker på, og det er at det ikke hjelper å fortsette å stemme årsakene inn på Stortinget. Disse menneskene må avsløres, ikke stemmes inn.