Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Jostemikk på desember 01, 2013, 13:18:21 PM
Svenske Klimatupplysningen, eller Stockholmsinitiativet, tidligere under navnet The Climate Scam, har en viktig sak om Club of Rome, Rockefeller, og om andre blant planetens elite. Denne eliten som har utpekt menneskene som sine hovedfiender. En hovedfiende som skal bekjempes.

Klimatpolitikens intressenter – Romklubben

Dette er et såkalt gjesteinnlegg, og forfatteren er Lars Bern. Han har skrevet en bok om Club of Rome som gis ut i disse dager. Det er mye kjent stoff her for de som har fulgt med på det som er skrevet om saken her på Klimaforskning, og jeg siterer deler av det, for det er viktig at flest mulig forstår hvilken makt som ligger bak og trekker i trådene som kontrollerer oss alle.

Nå har Lars Bern et nytt gjesteinnlegg på Klimatupplysningen, med utdrag 2 fra hans bok:

Den nya adeln älskar klimatlarmen.

Denne artikkelen kommer med forklaringer på hvorfor det vi så på som demokrati råtner på rot, og om de personlige tvangstanker om makt bryter seg fram. Hele artikkelen anbefales - her er bare et lite sitat:

SitatPolitikerna klättrar i hierarkin från lägre arvoderade förtroendeuppdrag upp till väl avlönade kommunalråds-, riksdags- och statsrådsposter. När man avslutar sin lite otrygga tid som vald förtroendeman väntar mycket generösa livslånga pensioner, tjänstemannaposter som generaldirektör, landshövding, styrelseledamot eller chef för statliga och kommunala bolag samt välarvoderade utredningsuppdrag som man beviljar sig själva. Näringsliv och olika intresseorganisationer hjälper även till med högt arvoderade styrelseposter och andra uppdrag, där man kan ha nytta av politikernas kontaktnät inom stat och kommun. Ursinnet över nya folkrörelsepartier som Ny Demokrati och Sverigedemokraterna som tränger sig fram till köttgrytan och konkurrerar om arvodena skall ses mot denna bakgrund. Den politiska adeln vill ha guldkalven för sig själva. Utvecklingen av de politiska maktstrukturerna mot en tilltagande likriktning över partigränserna är bekymmersam för demokratin ur flera synvinklar.

Uthevingen er min. Dette er nøyaktig det samme mange klager over også i Norge i våre dager - i det store og hele spiller det ingen rolle hvilket parti man stemmer på.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

... og gitt ham tilgang til IPCC AR5: Synthesis Report Pre-First Order Draft.

Fra dokumentet:

SitatDISCLAIMER: this document is an internal paper of the Core Writing Team (CWT) of the Synthesis Report (SYR) of the IPCC Fifth Assessment Report (AR5), based on the drafts of the IPCC Working Group contributions to the AR5, for internal use only. All content is very preliminary and may be subject to major changes. This paper is pre-decisional, strictly confidential and is not for citation, quotation or distribution.

Sant å si ante jeg ikke at det var "strictly confidential" før jeg hadde åpnet det. Hvordan kunne jeg vite det?

LINK til Tallbloke.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: Bebben på desember 09, 2013, 18:21:39 PM
... og gitt ham tilgang til IPCC AR5: Synthesis Report Pre-First Order Draft.

Fra dokumentet:

SitatDISCLAIMER: this document is an internal paper of the Core Writing Team (CWT) of the Synthesis Report (SYR) of the IPCC Fifth Assessment Report (AR5), based on the drafts of the IPCC Working Group contributions to the AR5, for internal use only. All content is very preliminary and may be subject to major changes. This paper is pre-decisional, strictly confidential and is not for citation, quotation or distribution.

Sant å si ante jeg ikke at det var "strictly confidential" før jeg hadde åpnet det. Hvordan kunne jeg vite det?

LINK til Tallbloke.

Vi får takke julenissen, Tallbloke og Bebben. Skal bli interessant å titte på denne. De bruker penger de har rappet fra oss vanlige innbyggere i den vestlige verden for å hamre sammen den vinglekødden av ei trehytte de kaller IPCC-rapportene, og da blir det ike verken hel- eller halvstrictly hemmelig bare fordi noen har skrevet at det er det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

I siste nummeret av Klima fra Cicero kommer det en interessant innrømmelse. Professorene Arild Underdal og Tora Skodvin skriver i en kronikk opprinnelig publisert i Dagens Næringsliv at:

SitatDe tette koblingene mellom vitenskap og politikk innenfor [Klima]panelets egne organer skaper likevel spenninger og motsetninger. Det er derfor ingen overraskelse at IPCC-rapporter ofte blir forbundet med en eller annen hendelse som springer ut av dette spenningsforholdet.

Et eksempel er bruduljene etter ferdigstillelsen av arbeidsgruppe én sin andre hovedrapport i
1995. Den gang ble det, i strid med spillereglene, foretatt endringer i hovedrapporten etter at den var godkjent av arbeidsgruppens plenumsforsamling. Det utløste alvorlige beskyldninger mot panelet om at det bedrev en form for vitenskapelig renvasking av hovedrapporten.

Hva som ligger i uttrykket "vitenskapelig renvasking" i denne sammenheng, er litt vanskelig å forstå, men at de vitenskapelige konklusjonene ble omskrevet, er jo godt kjent av skeptikerne men "fornektet" av varmister i alle de år siden. Men her ser vi altså professorer som presenterer det som "fakta", hvis jeg tolker det riktig.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på desember 10, 2013, 01:48:20 AM
Hva som ligger i uttrykket "vitenskapelig renvasking" i denne sammenheng, er litt vanskelig å forstå, men at de vitenskapelige konklusjonene ble omskrevet, er jo godt kjent av skeptikerne men "fornektet" av varmister i alle de år siden. Men her ser vi altså professorer som presenterer det som "fakta", hvis jeg tolker det riktig.

Jeg synes ikke det er så vanskelig å forstå. Vitenskapen er renvasket for elementer som står i strid med politikken. Det var som sagt dette med "spenninger og motsetninger".

Det mest interessante er at dette nå erkjennes.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

#2767
Hvis vi tar på oss klimanærsynt-brillene - for å irritere klimahysterikerne som tilsluttet seg profetien om at "snow is a thing of the past" - er det mye moro å hente i denne linken:

http://vgsporten.vg.no/2013/12/11/verdensrekord-fansen-som-snodde-bort/

Saken gjelder altså at gårsdagens Champions League-kamp i Tyrkia måtte avlyses pga. snø.....og dette var altså ikke i nord, oppe i fjellene og sånt, men nede ved havet, i sør, i Istanbul....

- som det har blitt de siste årene: også i vinter blir det nok snørydding ved Klagemuren i Jerusalem, og skigåing på Betlehemsmarkene - blant fårene.

Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: Telehiv på desember 11, 2013, 09:38:38 AM
Hvis vi tar på oss klimanærsynt-brillene - for å irritere klimahysterikerne som tilsluttet seg profetien om at "snow is a thing of the past" - er det mye moro å hente i denne linken:

http://vgsporten.vg.no/2013/12/11/verdensrekord-fansen-som-snodde-bort/

Saken gjelder altså at gårsdagens Champions League-kamp i Tyrkia måtte avlyses pga. snø.....og dette var altså ikke i nord, oppe i fjellene og sånt, men nede ved havet, i sør, i Istanbul....

- som det har blitt de siste årene: også i vinter blir det nok snørydding ved Klagemuren i Jerusalem, og skigåing på Betlehemsmarkene - blant fårene.

Dette så jeg på Viasat i forbindelse med Mesterligaen i går kveld. Men hva tror dere Aftenklassekampen skrev? De kunne jo ikke skrive at det snødde på et slikt sted, så de gikk for denne:

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Jorden kan have fået en ny kulderekord

Jordens absolut koldeste kontinent Antarktis kan have sat ny kulderekord. Det er amerikanske forskere, som har opdaget Jordens nye kuldepol, hvor der har været ned til helt ekstreme -91 grader.

http://vejret.tv2.dk/artikel/id-73030655:jorden-kan-have-f%C3%A5et-en-ny-kulderekord.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på desember 11, 2013, 13:37:04 PM
Jorden kan have fået en ny kulderekord

Jordens absolut koldeste kontinent Antarktis kan have sat ny kulderekord. Det er amerikanske forskere, som har opdaget Jordens nye kuldepol, hvor der har været ned til helt ekstreme -91 grader.

http://vejret.tv2.dk/artikel/id-73030655:jorden-kan-have-f%C3%A5et-en-ny-kulderekord.html

Kan nesten virke som om det tomme intet fra verdensrommet tok seg en tur nedom området. Er vel nesten forhold for dannelse av tørris?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

#2772
Hehe,

begrepet "tørris" (= fryst karbondioksid/CO2) kom faktisk ikke før i 1925.
Og det får man vel fra rundt minus 78-79 C, hvis jeg husker riktig?

Ellers er 1925 et år å minnes for en rekke andre ting enn tørris-begrepsoppstandelsen:

Internasjonalt:
3. januar – Benito Mussolini utroper seg til italiensk diktator.
5. januar – Nellie Tayloe Ross blir USAs første kvinnelige guvernør.
26. februar – NSDAP ble grunnlagt på nytt.
29. mars – Presidentvalg i Tyskland. Den naziststøttede kandidaten Erich Ludendorff fikk bare 211 000 av 27 millioner stemmer.
26. april – Feltmarskalk Paul von Hindenburg valgt til president i Tyskland i annen valgomgang.
14. juli – Allierte okkupasjonsstyrker begynte tilbaketrekningen fra Ruhr.
18. juli – Første bind av Mein Kampf ble utgitt.
21. juli – I Dayton, Tennessee blir biologilæreren John T. Scopes dømt for å ha undervist om evolusjon, noe han får 100 dollar i bot for.
16. oktober – Locarnoavtalen ble undertegnet.
12. desember – Reza Pahlavi blir utropt til sjah i Iran.

Norge
Normalplan for byfolkeskolen.
1. januar – Kristiania skifter navn til Oslo.
15. januar – Regulære kringkastingssendinger starter.
27. februar – Thor Bjørklund får patent på ostehøvelen
30. mars – Det første nummeret av Hamar Arbeiderblad blir lagt ut for salg.
10. april – Bybrann i Bergen
14. august – Norge overtar suvereniteten over Svalbard.

Denne listen setter i gang mange ulike tanker, hva?  8)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

#2774
Den anonyme "R. Tattersall" er for de som ikke vet det: Roger "Tallbloke" Tattersall.

Edit: Hos Tallbloke omtales en viss Ivanka Charvátová. Det er et kjent navn jeg var mye borti for noen år siden, dvs. gjennom dette paperet:
Can origin of the 2400-year cycle of solar activity be caused by solar inertial motion?

Det handler om den såkalte "barysentrismen", og er etter mine vurderinger et klart villspor. Men det skal bli interessant å se om det har kommet nye opplysninger og om Jan-Erik Solheim har noe i ermet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to