Apophis

Startet av Amatør1, januar 09, 2013, 21:36:27 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Dette handler (heldigvis) ikke om klima men asteroiden Apophis som farer forbi Jorda idag


Asteroid Apophis to sweep closely past Earth on January 9, 2013


Det var for noen få år siden en liten mulighet for at Apophis ville treffe Jorda i 2036, dersom den traff et "nøkkelhull" ved neste jord-passering i 2029. Men det er altså avklart at det hele går bra.  :) Men at Apophis i 2029 vil passere nærmere enn geo-stasjonære sattelitter forteller oss at et tilsvarende treff vil skje i ny og ne.

"What would happen if Apophis did strike Earth? Researchers say it would cause an explosion 100,000 times more powerful than the nuclear weapon detonated over Hiroshima."

Da tror jeg det lett kunne få utslag på klimaet også...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på januar 09, 2013, 21:36:27 PM
Dette handler (heldigvis) ikke om klima men asteroiden Apophis som farer forbi Jorda idag


Asteroid Apophis to sweep closely past Earth on January 9, 2013

"What would happen if Apophis did strike Earth? Researchers say it would cause an explosion 100,000 times more powerful than the nuclear weapon detonated over Hiroshima."

Da tror jeg det lett kunne få utslag på klimaet også...

Høres ut som noe som kunne ført til en plutselig null-interesse for det meste. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Men menneskeskapte co2-utslipp hadde blitt radikalt redusert....

Jostemikk

I så fall er det ikke lenge før trollene på VGD begynner å håpe...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1


Så nær blir passasjen i 2029

Predicted April 13, 2029 Apophis Earth approach


"If Apophis did hit Earth the effects would depend a lot on its composition, but the impact is estimated to be the equivalent of 510 megatons. That would do significant damage to an area thousands of square kilometers in size, but would have no long term global effects."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på januar 09, 2013, 22:24:32 PM
I så fall er det ikke lenge før trollene på VGD begynner å håpe...

Troll A: Så klimasurrealistene håper på hjelp fra oven og feiger ut. Selvmål som vanlig.

Troll B: Dine synspunkter på dette er i grunnen ikke særlig interessante for noen. De er ikke publiserte i fagfellevurderte vitenskapelige tidsskrifter (så som Think Progress, Real Climate, Skeptical Science eller Pricewaterhousecoopers). Siden du i grunnen ikke har noe kompetanse på området er det i grunnen ingen som er interessert i synsing fra din side.

(Men her er et 30-talls linker som jeg har funnet mens jeg satt oppe i natt for å svare på innlegget ditt.)

Troll C: Med min ubetalelige harselas over paraskeptikere og min kreative, uforlignelig stilsikre prosa og klimafilologiske innsikt i ortografi og atmosfærefysikk valser jeg enkelt over både halvstuderte røvere som Lindzen og alle andre paraskeptikere og uopplyste folkeslag i verden. Asteroider? Spør en klimafilolog. Og nei, jeg betalte ikke overpris for skriveseminaret i 1975 - hvordan kan kontrarier og andre livsformer påstå noe slikt? Dessuten kan de ikke se trærne for bare SKOG.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Hahaha! - Tatt på kornet, alle tre  ;D   ;D  Har jo litt sans for C da  :P
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Klimafilolog? Går Leiv-Otto Marstander igjen?

Bebben

#8
Sitat fra: ConTrari på januar 09, 2013, 23:25:24 PM
Klimafilolog? Går Leiv-Otto Marstander igjen?

Han rir igjen ConTrari, i umiskjennelig trav.

For å være helt ærlig så savnet jeg ham aldri så lite. Jeg tror det har noe å gjøre med plattheter som søker opp mot de høyere sfærer i kunsten, med forbløffende effekt. Eller kanskje ikke bare i kunsten, men i hele mennesket. Som i klimarenessansemennesket.

Eller som det akkurat slo meg: Jeg elsker ham selvfølgelig fordi han er den moderne inkarnasjon av Don Quixote, oppstått helt av seg selv og uten behov for noen Cervantes til å skrive seg, og komplett med vindmøller, kasserollerustning og en jomfru-verden i nød.
:D

Edit: + pop-stilistiske grep fra samtidens populærlitteratur: For Don Quijote ridderromanene, for Don Leiv Otto vulgærklimatologien, eller folkeklimatologien som den også kalles, med innlagte ad-homs.
:)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Bebben på januar 09, 2013, 23:34:23 PM
Sitat fra: ConTrari på januar 09, 2013, 23:25:24 PM
Klimafilolog? Går Leiv-Otto Marstander igjen?

Han rir igjen ConTrari, i umiskjennelig trav.

For å være helt ærlig så savnet jeg ham aldri så lite. Jeg tror det har noe å gjøre med plattheter som søker opp mot de høyere sfærer i kunsten, med forbløffende effekt. Eller kanskje ikke bare i kunsten, men i hele mennesket. Som i klimarenessansemennesket.

Eller som det akkurat slo meg: Jeg elsker ham selvfølgelig fordi han er den moderne inkarnasjon av Don Quixote, oppstått helt av seg selv og uten behov for noen Cervantes til å skrive seg, og komplett med vindmøller, kasserollerustning og en jomfru-verden i nød.
:D

Edit: + pop-stilistiske grep fra samtidens populærlitteratur: For Don Quijote ridderromanene, for Don Leiv Otto vulgærklimatologien, eller folkeklimatologien som den også kalles, med innlagte ad-homs.
:)

Å! Er det "Kili-me-softly-with-his-crap"?

Den gamle var bedre, men du har en herlig beskrivelse av personligheten. Sånn går det når man sniffer orkideer!

Marstrander var til og med "realfagorientert klimafilolog". Da jeg spurte om hvilket lærested som tilbyr denslags kvalifikasjoner, ble innlegget slettet på AD....

Bebben

"Marstrander var til og med "realfagorientert klimafilolog". Da jeg spurte om hvilket lærested som tilbyr denslags kvalifikasjoner, ble innlegget slettet på AD...."

Hm. "Immediate constituent analysis" forteller at hovedordet er "filolog", som er "modifisert" eller "bestemt" om du vil av attributtene "klima" og "realfag", som igjen er ytterligere "modifisert" av "orientert".

Dette som en rent filologisk analyse.

En pragmatisk oversettelse: "Jeg er en filolog som har fått laud i et fag, og jeg har lest om klima og realfag i avisen. Det er interessant og jeg er "orientert" mot det, som flinke folk på skriblernivå i næringslivet av og til lirer av seg uttrykker det".

Denne oversettelsen mangler selvfølgelig et vesentlig aspekt, men det får heller overlates til spesialister på kognitiv (klinisk?) psykologi, dog ikke til visse klimaspesialister på klimakognitiv klimapsykologi.
;)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!