Asylbarn og rettspraksis Erik Fosnes Hansen

Startet av Gerten, januar 27, 2013, 01:37:03 AM

« forrige - neste »

Gerten

Et godt innlegg om rettspraksis og likebehandling.  Av og til kan vi være glad vi har kulturARBEIDERE

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/A-rette-barn-for-smed-7100879.html

2013 vil bli et år der asylbarn blir diskutert og diskutert. Men hva blir konklusjonen?
Det blir en test på det norsk folks empati. Noe politikerne tydeligvis mangler fra SV til FrP.
It's the clouds!

seoto

Det er ille det som skjer med enkelte barn, selv om de er født i Norge og ikke snakker andre språk, blir de altså allikevel kastet ut. Jeg tror nok folket føler stor empati, og mange har nok felt tårer for disse uskyldige og rettsløse barna i vårt land, men jeg har aldri sett en politiker felle tårer. Er det slik vi ønsker det? Disse barna ba da ikke om å bli født i Norge. Har vi fått et umenneskelig system i landet vårt?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Et utrolig tankefult og sårt tema!
Har ikke egne barn skjøl, men sliter veldig omkring detta alikavæl...

En god artikkel du linka til her, Gerten....og et veldig fint innlegg av Seoto...
SitatDet er ille det som skjer med enkelte barn, selv om de er født i Norge og ikke snakker andre språk, blir de altså allikevel kastet ut. Jeg tror nok folket føler stor empati, og mange har nok felt tårer for disse uskyldige og rettsløse barna i vårt land, men jeg har aldri sett en politiker felle tårer. Er det slik vi ønsker det? Disse barna ba da ikke om å bli født i Norge. Har vi fått et umenneskelig system i landet vårt?
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Gerten, dette er et like viktig som trist tema, og du har aldeles rett i at dette problemet synes tverrpolitisk neglisjert. Dette er et problem som har oppstått på grunn av politiske beslutninger, og som vanlig har jeg ingen tro på at de som skapte problemet er de som skal klare løse det. Finnes eksempler på at dette har skjedd?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Censuren antager også opsigtsvækkende former i Norge

Europa
Også i Norge har vi haft en indvandrerdebat, og den er endt med et officielt forsvar for det som kaldes et "multikulturelt samfund", og som angiveligt skulle være en følge af globaliseringen, som skulle efterfølge nationalstaten.

http://denkorteavis.dk/2013/sigurd/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Takk for link til en interessant artikkel :)

Her er en nærmere presentasjon av Skirbekk, hans bøker og omtaler av bøkene:

http://www.skirbekk.info/

Han er nok et torn i øyet på mange av våre moderne samfunnsforskere som mangler evnen til å se at skogen består av trær.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.