Skal vi bli litt mer Franske... Ulv, ulv...

Startet av ageof37, desember 09, 2013, 13:40:59 PM

« forrige - neste »

ageof37

Jegere, skyteglade, selvskrytende, eiegode og følelsesløse idioter med våpen og hund? Vet ikke jeg, kanskje. Kanskje ikke.
Norsk kulturhistorie som jakt med løs hund er i fritt fall, mest pga farligheter i store deler av landets skoger. Jegerene VET at det er farlig, slutter de å slippe hundene sine for det? Nei, de gjør ikke det. Dette har nok litt sammenheng med "det skjer vel ikke meg" eller "Skjer det, så skjer det"-mentalitet.
Alikevel blir det stor ståhei hver enda gang noen mister en hund, eller det jaktbare viltet er søkk borte. I media diskuterer folk så busta fyker om hvem som har rett. Så... Hvem har rett?
Man kan faktisk ikke få i pose og sekk hva denne saken angår. Enten får ALLE jegere (skytekåte og normale sådanne) legge ned våpnene på landsdekkende basis, for hva skjer i naturen når det ikke jaktes på noe vilt mer? Kan bli spennende å se. Det er veldig mange som mener jegere er verdens avskum, og at de ikke trengs mer. Kanskje, kanskje ikke.

Min oppfordring til alle jegere: Legg ned våpnene, la oss si i 4, kanskje 5 år. Så får vi fasiten.

Litt moro å skrive dette, for dette vil aldri skje... Det er garantert.
The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Viktige poenger. Legger jegerne ned våpnene i 5 år, vil det stryke med mange mennesker i forbindelse med elgpåkjørsler. Så kan jo alle tygge litt på om norske forsikringsselskaper syntes det var en god eller dårlig idé å etablere en ny ulvebestand...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

La oss si at alle jegere unnlot å jakte. Ser for meg at følgende ville skjedd:

- Viltskatt for trafikanter.
- Grunneiere vil bli pålagt å skyte elg, hjort og rådyr. Hvis de nekter; klekkelige bøter.
- Nye regler for jegerprøver. Ikke aktiv siste år, hele kurset og eksamen må tas om igjen.
- Inndragelser av våpentillatelser.
- Stort behov og press for sentralisering, da dyrene trenger mer plass.

Osv, osv, osv... Blir moro detta :-)

[attachimg=1]


The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Det du kom med her, ageof37, hørte nøyaktig ut som den politikken folk bak WWF, Bilderberg, og diverse oligarktenketanker har fremmet i mange år, og som vi nå begynner se resultatet av i for eksempel USA. En dag, i en bedre verden, håper jeg folk flest forstår hva WWF er.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ageof37

The minut you think you have figured it out... Think again.