Bumerke ditt?

Startet av ebye, oktober 23, 2011, 22:34:27 PM

« forrige - neste »

ebye

Hallo Godtfolk.

Jeg er visst grunnleggende nysgjerrig. Nå lurer jeg på hvorfor du har valgt den logoen (buemerket) du har valgt? Er det en historie bak valget?

For meg er det følgende:

Påskeferie på Mallorca 2011. Hotell i Palma. Castell de Bellver, på en høyde rett utenfor selve byen. Denne borgen ble bygget på 1300-tallet, av kong Jaume 3. På borgen, i det tårnet jeg har valgt, internerte de de som tenkte annerledes!

seoto

Først valgte jeg noe gammelt jeg hadde liggende på pc-en. Det illustrerte riktignok en kvinne, men hun var tydeligvis så stygg at nesten ingen ville snakke med meg!

Så kom jeg tilfeldigvis over et kobberstikk på Wikipedia. Jeg syntes det symboliserte mitt kjønn, og valgte det. Da ble det lettere kontakt ;) Skulle ønske jeg hadde en mer spennende historie, men så banalt var altså mitt valg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Valgte et bilde av ei blå jord som merke på fanen man har oppe når man er på Klimaforskning sine sider. Da valgte jeg like så godt det bildet som avatarbilde også. Ble litt upersonlig kanskje, men passet liksom så greit. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Mitt er lånt fra Wikipedia Commons, og har vel egentlig tittelen "angry hobo".....la til frustrert, diffus og litt hjælpesløst håpløs, og da satt det som et skudd! :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

#4
Fikk meg nettopp et.

Dobbelt årsak: 1) Her stilles det spørsmål ved ting. 2) Hablo cristiano.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Telehiv

God morgen i by og land!

Nicket Telehiv er mest for å markere at jeg anser det som høyst sannsynlig at de neste tiårene vil bli preget av mer telehiv her på berget enn de siste tiårene.

Bildet med advarseltrekanten og utropstegnet om telehiv synes jeg passer godt som en pekefinger for de som i ren klimarus fjernet brøytebudsjettene i norske kommuner for noen år tilbake...de styrtet etterhvert over i pleiesektoren og kastet noen pasienter på gangen for å komme på banen igjen...

Mitt motto for telehivet er: "In hoc signo vinces" (under dette tegn skal du seire)

PS: Dette mottoet ble i sin tid misbrukt som en av de største markedsføringsfrekkaser i historien, vet dere av hvem? Jo, sigarettmerket Pall Mall på sine sigarettesker! Noen bedre?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Vel, logoer og bumerker er ikke helt min greie, men slik ble det nå  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på oktober 24, 2011, 11:09:35 AM
Vel, logoer og bumerker er ikke helt min greie, men slik ble det nå  8)

Når jeg tenker meg om, digger jeg A1.

Det er ubeskåret, i motsetning til A4, som er kuttet 3 ganger for å få det til å gli smertefritt ned i enhver skuff uten å yte motstand. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på november 25, 2011, 21:19:54 PM
Sitat fra: Amatør1 på oktober 24, 2011, 11:09:35 AM
Vel, logoer og bumerker er ikke helt min greie, men slik ble det nå  8)

Når jeg tenker meg om, digger jeg A1.

Det er ubeskåret, i motsetning til A4, som er kuttet 3 ganger for å få det til å gli smertefritt ned i enhver skuff uten å yte motstand. :)


Ikke glem A0-formatet  :)


Har ikke funnet noe som kan illustrere ConTrari, men kanskje et biulde av en ufordragelig, kverulerende stabukk kunne passe?

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på november 25, 2011, 22:34:26 PM
Sitat fra: Bebben på november 25, 2011, 21:19:54 PM
Sitat fra: Amatør1 på oktober 24, 2011, 11:09:35 AM
Vel, logoer og bumerker er ikke helt min greie, men slik ble det nå  8)

Når jeg tenker meg om, digger jeg A1.

Det er ubeskåret, i motsetning til A4, som er kuttet 3 ganger for å få det til å gli smertefritt ned i enhver skuff uten å yte motstand. :)




Ikke glem A0-formatet  :)


Har ikke funnet noe som kan illustrere ConTrari, men kanskje et biulde av en ufordragelig, kverulerende stabukk kunne passe?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Vil du ha flere forslag litt sent på kvelden?

Bebben

SitatIkke glem A0-formatet 


Hm ConTrari, i farten glemte jeg at disse formatene var oppfunnet etter at araberne lærte oss å telle. Men kanskje min tellemåte kan passere som postmoderne vitenskap?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 25, 2011, 22:40:56 PM


Har ikke funnet noe som kan illustrere ConTrari, men kanskje et biulde av en ufordragelig, kverulerende stabukk kunne passe?

[/quote]

Takk, den var helt suveren! Personligheten tatt på kornet!

Med Jostemikks tillatelse vil jeg gjerne bruke denne, men åssen gjør man det da?

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 25, 2011, 22:43:38 PM
Vil du ha flere forslag litt sent på kvelden?

Takk, gjerne det, selv om Jostemikks grinebiter er ganske så uimotståelig  :D

Jostemikk

Hvis du velger det bildet jeg la ut, etter at du har sjekket eventuelle nye forslag fra resten av gjengen, så kan du si fra. Da kan jeg legge det til for deg. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren