Bumerke ditt?

Startet av ebye, oktober 23, 2011, 22:34:27 PM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

En gåte, Bebben....en helt forundelig gåte! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Bebben

Vel som jeg selv sa Seoto og Ewer, "verden snus stadig på hodet"... :)

and the first one now shall later be last
as the times, they are a'changing.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på desember 03, 2012, 21:15:58 PM
Vel som jeg selv sa Seoto og Ewer, "verden snus stadig på hodet"... :)

and the first one now shall later be last
as the times, they are a'changing.

:)  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

Jeg valgte sola, da jeg mener at den har større innvirkning på klimaet enn CO2. Hadde jeg trodd det var CO2, måtte vel bumerket vært noe slikt:

[attachimg=1]


"IPCC is a four letter word."

ebye

Den modifikasjonen av CO2 var praktfull, stjakobs.

Molkylet er grønt, det oser jo av liv.    :D      8)

Ewer Gladblakk.

#80
I en litt fjærn fortid nå, så var jeg rimelig intressert i akvarier, og skjøl om undervannslivet i første rekke kansje dreide seg om fargerike fisk med intresant atferd fra Asia, Afrika og sør-Amerika, så fulgte det med en periode eller to hvor plantelivet i akvariumet ble viktig også.
Plantene ble faktisk så viktige, at jeg anskaffet meg et kostbart CO2-anlegg fra Eheim (en produsent av akvarieutstyr)....pluss sporstoffer, annet småtteri m/m....og ikke minst noen få og fargerike fisk som tålte all misshandlinga....
Jeg rota vel litt for fært med alt sammen, skjøl om jeg prøvde å være aldri så nøye!
Det morsomste med alt foregikk egentlig i akvariumene ved siden av, der til dels sær fisk fra både Afrikas Rift-walley sjøer og Amazonas dypeste jungelelver yngla og sto i, slik at det av og til ikke burde ha vært mulig.

"Moralen" jeg egentlig kansje er ute etter her, er at CO2, skjøl om det er aldri så gæli for noen, også kan være bra...men at vi helst kansje bør overlate prosessen til terra ferma... ;)

Ps...huff!
Glømte sola....typisk meg: Bill merk...Diffus! :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Takk for historien, Gladbakk. Jeg skal innvie deg i en hemmelighet, hvis du ikke sier den til noen. Denne idéen med Bumerket var et resultat av at jeg tenkte: skeptikere gjør bevisste valg. Når du ikke er flokkdyr, må du velge. Valget blir identiteten, i denne sammenheng.

Povl Dissing synger: "... fuglene flyver i flokk, når de er mange nok".

http://www.youtube.com/watch?v=GhrPgbIHVAQ

Vi må passe på at vi ikke blir mange nok!   8)

Ewer Gladblakk.

#82
Et enkelt buemerke (avatar) har aldri skada noen, Ebye....de kan i høyden bare se litt merkelige ut hvis de ikke står helt personligheten, og innholdet innunder buemerket og ellers! :D

Ps.
Og med tidligere erfaring fra slike forumsoppsett som her på Klimaforskning M/M, så kan de også byttes ut....omtrent som hatten på knollen! ;D

Og helt fritt etter Povl-linken din: "Fuglene flyr i flokk, når de er redde nok!" ;)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på desember 14, 2012, 16:36:17 PM
Og helt fritt etter Povl-linken din: "Fuglene flyr i flokk, når de er redde nok!" ;)
Den er et blinkskudd, Ewer.   ;)

Som skapt for AGW-erne, de som er redde for CO2.    ;D

Ewer Gladblakk.

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

ebye

Hei godtfolk!

Igjen vil jeg minne om vårt bumerke - det merket som gjør at vi raskt kjenner hverandre igjen. Det hele begynte her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,203.msg2159.html#msg2159

Vi får jevnlig nye medlemmer, uten bumerkeidentitet. Dessuten har vi gode bidragsytere som heller ikke forteller "hvem de er".

Med denne påminnelsen håper jeg at flere vil "finne" sin identitet, gjennom bumerket. Ekstra morsomt er det dersom det er en historie bak valget, den vil vi gjerne høre.

Jeg har minnet om denne kulturen flere ganger, og tar meg den frihet og frekkhet igjen, å bli litt personlig:

Jeg vil gjerne ha bumerket til Gerten, BaseBallStick, bøvelen, dagfinn, sinus, ufaufa, Stavern, Twisted Sister. Alle dere bidrar med innlegg, bumerket gjør det lettere å kjenne dere igjen!    :)

Hva med en "ny" identitet til jul i 2012?    ;)

Gerten

Jo, ebye, nå jobber jeg med saken og håper å bli ferdig før jul :-)  Antar at det vil gå bra hvis jeg får litt hjelp. 
It's the clouds!

bøvelen

Bumerke, ja. Etter flere oppfordringer får jeg vel komme med noe.
Jeg har lenge vært opptatt av klimaet. Men til å begynne med syntes jeg det var merkelig at omtrent alt av menneskelig aktivitet skulle medføre øket CO2-utslipp og påfølgende oppvarming?
I et selskap spurte jeg en av de yngre gjestene, som var forsker (kjemiingeniør) ved NTNU, om de i hans kretser hadde noen slags kvalitetssikring over hva som kom i media vedr dette tema?
Jeg ble ledd av, og kommentaren jeg husker var: What, is there a conspiracy?
En nettside som hadde mange morsomme saker om journalistvrøvl var Sprøytvarsleren, men jeg oppdaget at her også var det samme holdning. Opphavsmannen her er vel også kjemiker?
Jeg famlet videre, uten å sikkert vite hva som egentlig var realiteten bak klimaalarmismen.
Som ingeniør mottok jeg fagbladet Ingeniørnytt, og der var det en anmeldelse av Per Engenes (m fler) bok om Klima og Politikk. Dette var noe! Jeg løp til bokhandelen og måtte bestille boka.
Etter å ha lest denne har jeg vært overbevist skeptiker, og har funnet veien til dette utmerkete forum.
I mitt arbeid hadde jeg en kollega (sunnmøring) som ikke alltid satte like stor pris på innvendinger og motforestillinger når vi diskuterte design. Jeg var ofte en av hans opponenter, og ble kalt bøvel, eller at jeg og mine like kom fra bøvelsbygda.
Jeg syntes det var en god betegnelse på en skeptiker, så navnevalget var enkelt. Men bumerke (eller avatar) var det litt verre. Jeg tenkte på Kittilsens tegning av Fanden på øltønna og hestehoven. Men det ble litt for kraftig skyts å bringe inn selveste hinmannen. Ikke helt meg, liksom.
I bilverdenen, som jeg har litt kjennskap til, finnes det en bilmodell som kalles imp. Dette er vel en litt snillere utgave (slektning?) av bøvelen, så jeg fant en imp som jeg vil bruke som bumerke.
So, here goes.

Gloføken

Sitat fra: bøvelen på januar 02, 2013, 11:51:01 AM
I bilverdenen, som jeg har litt kjennskap til, finnes det en bilmodell som kalles imp.

Da er det kanskje en Hillman du har i tankene?
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

bøvelen

#89
Yes, Hillmann Imp! Legendarisk engelsk bilmerke
Her i God Jul versjon: