Hukommelsen

Startet av ebye, november 15, 2011, 11:19:03 AM

« forrige - neste »

ebye

Jeg var på konsert med Lill Lindfors i Sandvika kulturhus sent i oktober. Plutselig sier hun:

Det drikkes for mye kaffe i operasjonskontoret mitt.

For når jeg sender melding dit om å få et navn, kommer det intet svar. Se for dere det som skjer: behovsmeldingen om navnet kommer til "kontoret", en tar telefonen, skjønner oppdraget,  henvender seg til en annen på "kontoret" og spør om vedkommende kan ta oppdraget.

"Nei, har ikke tid, jeg drikker kaffe". 

Og så fortsetter Lill L. "Så plutselig, klokka fem neste morgen er jobben gjort og navnet kommer til meg, og jeg sitter i sengen! Men, det er jo ikke da jeg trenger det! Gjett om folk skrattlo?

Bebben

Pussig greie, ebye, kaffe har aldri hindret meg i å jobbe, men mangel på kaffe derimot...

Et eller annet sted blir privatdetektiv Philip Marlowe vekket av telefonen av en lettere hysterisk person... og han svarer:

Sitat"Look, it's six in the morning and I am full of no coffee."

Kjartan Fløgstad på sin side skrev et eller annet sted at kaffe var framkallingsvæske for sjøfolk - de ble framkalt om morgenen...!

Min første svigerfar, som døde for snart to år siden (i en alder av 89), var tidligere sjømann og hadde termosen klar på nattbordet... selv nøyer jeg meg med å lage trakteren klar, men har i det siste fabulert om fjernkontroll til strømbryteren fra soverommet. Eller kanskje bare programmering, trakteren starter fem minutter før vekkerklokken.

Min frokost består ellers av svart kaffe og klima. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Sitat fra: Bebben på november 16, 2011, 00:01:04 AM
Pussig greie, ebye, kaffe har aldri hindret meg i å jobbe, men mangel på kaffe derimot...

Et eller annet sted blir privatdetektiv Philip Marlowe vekket av telefonen av en lettere hysterisk person... og han svarer:

Sitat"Look, it's six in the morning and I am full of no coffee."

Kjartan Fløgstad på sin side skrev et eller annet sted at kaffe var framkallingsvæske for sjøfolk - de ble framkalt om morgenen...!

Min første svigerfar, som døde for snart to år siden (i en alder av 89), var tidligere sjømann og hadde termosen klar på nattbordet... selv nøyer jeg meg med å lage trakteren klar, men har i det siste fabulert om fjernkontroll til strømbryteren fra soverommet. Eller kanskje bare programmering, trakteren starter fem minutter før vekkerklokken.

Min frokost består ellers av svart kaffe og klima. :)

;) Nå var det hjernecellene som drakk kaffe, og ikke ville jobbe!  ;)

Jeg kjenner godt til denne forsinkelsen, mer og mer etter hvert!

Bebben

Jaja, min hukommelse er nå dårligere enn jeg noen gang kan huske den har vært.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Hukommelse er en fin ting. Det spesielle ordet jeg ikke kommer på den ene dagen, dukker gjerne opp den neste - men da har jeg glemt hva jeg skulle bruke det til ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Jeg prøver meg litt utenfor den smale sti:

Den ene 80-åringen sa til den andre: Jeg husker at vi løp etter jentene da vi var yngre, men jeg husker ikke hvorfor...  ;)

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 16, 2011, 13:04:23 PM
Jeg prøver meg litt utenfor den smale sti:

Den ene 80-åringen sa til den andre: Jeg husker at vi løp etter jentene da vi var yngre, men jeg husker ikke hvorfor...  ;)

Morsomt  :D Men min erfaring med senile pasienter er at det finnes noe man aldri glemmer....

seoto

Da legger også jeg meg på den brede vei.

- Min hukommelse er blitt mye bedre i det siste, sa gamle Nilsen til sin venn. Nå kommer jeg ofte på at det er noe jeg har glemt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Hehe,
dette er en god anledning til å legge ut noen svisker, skjønner jeg  :o

Den generelle:
Jeg har problemer med korttidsminnet. Jeg har også problemer med korttidsminnet.
George Clooney

Den som IPCC bør frykte:
Noen bør ønske å huske hva noen nødvendigvis ønsker at noen bør glemme.
Georg Johannesen

Den som IPCC ikke har vett til å forstå:
Alle klager over sin dårlige hukommelse, men ingen over sin dårlige forstand.
François de La Rochefoucauld
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten