Arktiske pattedyr lider av mystiske årsaker

Startet av Jostemikk, mai 17, 2012, 19:45:13 PM

« forrige - neste »

seoto

Det er interessant å se at VG-notisen kommer fra NTB, og ikke en norsk journalist.
Legger også merke til at det er stengt for kommentarer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Japan starter opp sine atomkraftverk igjen. Vil tyskerne ta til vettet og avblåse sine planer om null-atomkraft-samfunn?


"Eksperter tror på lavere priser og større utvalg i norske butikker etter Japan startet atomkraftverkene igjen. Da jordskjelvet og den påfølgende tsunamien rystet Japan 11. mars i fjor, ble alle atomkraftverkene stengt av sikkerhetshensyn.

Siden krisen ved Fukushima-kraftverket roet seg, har regjeringen kjempet mot miljøaktivister for å få landets 50 atomkraftverk tilbake i funksjon. Energien er helt avgjørende for Japans produksjon og økonomi.

Kun dager etter stengningen varslet flere teknologiselskaper at produksjonen ville bli kraftig redusert. Prisene på enkelte elektroniske forbrukervarer skjøt i været og aksjekursene falt som en stein på Tokyo-børsen.

Denne helgen startet Japan arbeidet med å få de første atomkraftverkene på beina igjen, skriver nyhetsbyrået AP."


http://www.vg.no/nyheter/utenriks/jordskjelv-i-japan/artikkel.php?artid=10050852

jarlgeir

Tyskland restartet to av sine atomkraftverk i det stille tidligere iår.

Til vinteren vil de ha et enda mer akutt kraftbehov, og med mindre de dekker dette med flere kullkraftverk, så kommer nok flere atomkraftverk online. Stille og rolig uten en eneste notis i pressen.

Nå som de grønne er skutt ned og svekket av piratpartiet kan slikt gjennomføres uten for mye mediespetakkel!

Sakte men sikkert bakker tyskerne ut av klima-asylet uten å gjøre noe nummer av det.
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på juni 18, 2012, 21:09:41 PM
Tyskland restartet to av sine atomkraftverk i det stille tidligere iår.

Til vinteren vil de ha et enda mer akutt kraftbehov, og med mindre de dekker dette med flere kullkraftverk, så kommer nok flere atomkraftverk online. Stille og rolig uten en eneste notis i pressen.

Nå som de grønne er skutt ned og svekket av piratpartiet kan slikt gjennomføres uten for mye mediespetakkel!

Sakte men sikkert bakker tyskerne ut av klima-asylet uten å gjøre noe nummer av det.

Ja, det er litt typisk, steng! steng! med høye moralske fanfarer, og et stille tilbaketog i retning virkeligheten.

Utbakkingen blir nok generell etterhvert, og da er det vår jobb å akkopagnere retretten med en sperreild av "Står du ved hva du sa i..?"  8)

Jostemikk

Er dette noe som gjør pattedyrene i Arktis friske, og samtidig løser problemene med Kina-syndromet i to av reaktorene i Fukushima, og stabiliserer reaktor 4 med 1600 brenselsstaver, flere av dem med plutonium? Jeg regner med at alt dette ble løst ettersom dere ble i så godt humør. Husk å sende gladmeldingen til Japanske myndigheter og innbyggere. Jeg tror egentlig de synes det er litt tungt å leve under presset om at de må evakuere sitt eget land, så dette er nøyaktig den beskjeden de fortjener og trenger.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Jostemikk,

Av kildene dine i denne tråden kan jeg nevne Huffington Post og the Guardian. Samt et oppkok i VG som kommer fra NTB.

Dette er media som systematisk lyver til oss om CO2, om klima, om Klimapanelet og de krympende sauene på St.Kilda og mye, mye annet.

Hvorfor skulle de plutselig begynne å fortelle oss sannheten når temaet er atomkraft???

Vi vet da alle hvilket forhold disse avisene og deres grønne klimaklovner bærekraftige klovner har til atomkraft! De skal stenges og erstattes med solcellepaneler og vindmøller, og for å få det til er absolutt alle metoder tillatt.

At menn rauter på hodet er velkjent. Ja, jeg mistet hår før Tsjernobyl, etter Tsjernobyl, og etter Fukushima. Jeg bodde i oppveksten nesten oppå en av Norges atomkraftverk, senere arbeidet jeg oppå Norges største forekomst av radioaktiv alunskifer (Oslo). Og hva så? Av en eller annen merkelig grad har ikke damene rundt meg mistet håret, ikke katta heller, så hvorfor skulle radioaktivitet ha skylden? Mor sa jeg måtte innta nok B-vitamin for å beholde håret, og det er det mye av i øl. Til tross for at jeg drikker mere øl enn damene rundt meg, er mysteriet like stort.

Verden er ikke alltid så enkel som de rundt oss påstår!

Hvis du kan bevise at utrydningstruede isbjørner med vannskrekk stående på mikroskopiske isflak nå har blitt både radioaktive og grøntglødene i de mørke polarnettene så skal jeg ta deg seriøst!
Gjenkjenner du ikke propagandateknikken? Inntil videre savner jeg tilstrekkelig med observasjoner til å gjøre en seriøs analyse. Jeg er skeptisk til det du skriver, og vi kan gjerne møtes over en diskusjonspils. Bor du i nærheten av Oslo?
It's the sun, stupid!

Jostemikk

#21
Jarlgeir.

Jeg konkluderte i det første innlegget med at jeg ikke trodde de var skadet av radioaktivitet. At det ikke var dette som var årsaken til sykdommen/plagene.

Japanske myndigheters talsmenn er en av kildene jeg har brukt angående planene om å evakuere Japan.

Årsaken til at jeg la ut fra norske aviser var at det var flere av dere som av meget merkelige årsaker (sov dere et halvt år?) ikke hadde fått med dere at dette faktisk dreide seg om kjernefysisk nedsmelting. Altså ble det argumentert uten faktaopplysning/kunnskap til grunn. Slikt kalles kverulering, og det dreier seg også om en forutinntatthet som ikke kan sammenlignes med et ønske om reell debatt.

Propagandateknikken til avisene? Den lurer meg? Har du ikke fått med deg noe av det jeg har skrevet det året som har gått etter at vi startet forumet?

Så tilbake til spørsmålene jeg stilte i forrige innlegg.

De opplysningene blant annet du la ut om gjenåpning av atomkraftverk, løser dette noen av de problemene jeg har tatt opp i denne tråden? Er du i det hele tatt interessert i årsaken til plager for folk og dyr? Løser gjenåpningen av atomkraftverk i Tyskland og Japan problemene med den pågående kjernefysiske nedsmeltingen i Fukushima?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 30, 2012, 11:43:33 AM
Det er interessant å se at VG-notisen kommer fra NTB, og ikke en norsk journalist.
Legger også merke til at det er stengt for kommentarer.

NTB = Norsk Telegram Byrå, de har norske journalister. Men det er godt mulig de har syndikert meldingen fra et internasjonalt byrå.

Har de stengt for kommentarer, eller har det aldri vært mulig å kommentere denne meldingen? Min erfaring er at slike korte meldinger som regel ikke åpnes for kommentar, mest sannsynlig fordi redaksjonen ønsker debatt basert på mer omfattende artikler enn slike korte notiser. Ser ikke noe skummelt i det.

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på juni 19, 2012, 01:14:05 AM
Jeg tror egentlig de synes det er litt tungt å leve under presset om at de må evakuere sitt eget land, så dette er nøyaktig den beskjeden de fortjener og trenger.

Denne formuleringen gir inntrykk av at det er fattet vedtak om å evakuere hele Japans befolkning. Det er nytt for meg.

Men du mener kanskje at det er laget PLANER for evakuering? Av hele Japan, eller bare området rundt Fukushima? Å evakuere ca 130 millioner mennesker ville være litt av en jobb, og hvor skulle de evakueres til?

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 30, 2012, 11:38:18 AM

Kongeriket Norge er en tung økonomisk investor i Fukushima-anlegget gjennom blant annet Oljefondets rikdommer. Sett dette i sammenheng med dette. I det minste verdt å tenke på?


Hvor mye og når har Oljefondet investert i Fukushima?

seoto

Nei, det er nok ikke alltid så lett å følge med på alt som skjer.

Oljefondet har investert i japansk atomkraftverk
Oljefondet har investert milliarder i det japanske selskapet Tokyo Electric Power Co, som eier atomkraftverket i Fukushima i Japan.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på juni 19, 2012, 20:55:47 PM
Nei, det er nok ikke alltid så lett å følge med på alt som skjer.

Oljefondet har investert i japansk atomkraftverk
Oljefondet har investert milliarder i det japanske selskapet Tokyo Electric Power Co, som eier atomkraftverket i Fukushima i Japan.

Det er da viktig å presisere at man har investert i selskapet som eier Fukushima. Slik det var skrevet, ga det inntrykk av at oljefondet hadde investert i byggingen av atomkraftverket...og det er jo lenge siden.

At oljefondet investerer i diverse energiselskaper jorden har jeg ingenting imot, sålenge det gir en rimelig avkastning.

Jostemikk

25800 becquerel pr. kilo er nå målt i fisk i havområdet utenfor Fukushima. CNN - Record radiation found in fish near Fukushima plant, og ifølge en artikkel hos forskning.no, har strålingen over land fått sommerfugler til å mutere Radioaktivitet har forårsaka mutante Fukushima-sommerfugler.

Velger man å se lyst på dette, er halvveringstiden for cesium-isotopene dette antakelig gjelder, Cs 134 og Cs 137, på ca. 2 år for førstnevnte, og vesentlig kortere for sistnevnte. I klartekst betyr vel dette at vent helst noen år før du spiser fisk fra området, men at det vil bli mer normale strålingsforhold etter hvert. Hvis det ikke var for et ørlite problem. De radioaktive lekkasjene skjer fortsatt 24/7, og de er nødt til å fortsette å pøse inn kjølevann, og dette vannet er nødt til å ende opp i havet.

Dette minner meg om en kommunearbeider jeg diskuterte med. Han syntes det var helt greit at kommunen slapp x antall tonn urenset kloakk rett ut i elva i forbindelse med vedlikehold.

Da regnet jeg litt på det, og kom til et størrelsesforhold, om enn forholdsvis kortvarig, at det tilsvarte at tre voksne mannfolk tok en tur til plaskebassenget til ungene hans og bæsja i det. Jeg spurte ham om han syntes det ville være greit for ungene hans å legge seg i dette bassenget med bæsjen flytende rundt. Han forsvant fra debatten. Ingen synes visst at det er så farlig når det ikke gjelder dem selv. Alle andre bare distanserer de seg fra.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Sitat fra: Jostemikk på august 24, 2012, 09:34:53 AM

Velger man å se lyst på dette, er halvveringstiden for cesium-isotopene dette antakelig gjelder, Cs 134 og Cs 137, på ca. 2 år for førstnevnte, og vesentlig kortere for sistnevnte. I klartekst betyr vel dette at vent helst noen år før du spiser fisk fra området, men at det vil bli mer normale strålingsforhold etter hvert. Hvis det ikke var for et ørlite problem. De radioaktive lekkasjene skjer fortsatt 24/7, og de er nødt til å fortsette å pøse inn kjølevann, og dette vannet er nødt til å ende opp i havet.


Cs 137 har ca 30 års halveringstid.  http://www.wolframalpha.com/input/?i=cesium+137

Bokmerk siden, det er en database for alt mulig rart.