Medlem

Startet av ConTrari, august 29, 2011, 22:29:37 PM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

Seoto skrev tidligere i tråden:
SitatVi kunne gjerne vært flere medlemmer, men til gjengjeld er noen av oss veldig aktive.
Høyt antall innlegg

Jeg er mektig imponert av både mengden og kvaliteten på alt som gjøres her inne.
Er ikke så rent lite glad heller, for den motvekta det gir til så mye pannikkgallopp, skremselspropaganda i dommedagsmoll og butikkvirksomhet som kværner rundt i ei salig blanding ute i andre hverdagsmedia på full auto ellers.
Og atpåtil er det mye spøk og morro å kose seg med her også!

Er redd jeg ikke klarer å bidra med så mye vettugt med mitt eget surrete og diffuse hode.....pluss mye av samme årsak som Jostemikk er innom i detta innlegget:
http://klimaforskning.com/forum/index.php?topic=104.msg848#msg848
SitatJeg bruker ofte titalls timer på forundersøkelser, så som leting etter litteratur, litteratur som motgår førstnevnte, lesing og forhåpentlig litt forståelse for det jeg leser i denne litteraturen, nedlasting og behandling av dataserier osv. før jeg legger ut et innlegg, eller i det hele tatt tør ha en mening om de sakene jeg mener noe om angående klimasaken.

Men jeg leser ivertfall veldig mye her, og vil gjerne takke alle som en for alt dere gjør....EN KJEMPETAKK! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på september 02, 2011, 14:04:33 PM
Men jeg leser ivertfall veldig mye her, og vil gjerne takke alle som en for alt dere gjør....EN KJEMPETAKK! :)

Takk skal du ha, Gladblakk! :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

kode

Hei alle sammen! jeg har fulgt diskusjonene på nett foraene i flere år uten at jeg har deltatt skriftlig. Det begynte med TV 2s/nettavisen som ble nedlagt på samme måte som AD. De som var mest aktive der startet et nettsted som heter Fritt Forum, som ikke var/er en ren klimablogg og har etterhvert blir ganske livløs. Flere flyttet også over til AD og det gjelder muligens noen av dere også. Felles for både AD og Nettavisen var den uspiselige kveruleringen fra AWG leiren og moderatorer som blandet seg inn i debatten på deres side.

Det er befriende å lese gode innlegg fra kunnskapsrike debattanter uten at tråden blir nedspammet av usaklig søppel. Jeg håper virkelig dere greier å motivere dere til å fortsette med det svært viktige arbeidet dere gjør. Motedebattanter er selvsagt viktig i en diskusjon, men regelrett verbal sabotasje er ødeleggende og det vet AWG- gjengen. Trådene på AD var rett og slett uleselig på grunn av dette, og eventuelle nye lesere hadde ikke en sjanse til å henge med.

Den/de som driver dette nettstedet bør tenke over hvem de ønsker å skrive til og hva de ønsker med forumet. Hvis det som skrives her er av høg nok kvalitet går det faktisk an å spre budskap og linker via fora som f.eks facebook, men det forutsetter at forumet holder seg kun til miljøsaken og holder seg så upolitisk som mulig. TAKK FOR GODT ARBEID! og lykke til videre   :D

Jostemikk

Hei, kode! :D

Velkommen som "skrivende medlem", og takk for både skryt og gode tips! Jeg har tenkt mye på den nedspammingen man har opplevd fra AGW-leiren på f.eks AD, og har ingen ønsker om å oppleve dette igjen. Verken her eller andre steder der jeg deltar i klimadebatten. Jeg ønsker og tror at det etter hvert vil komme noen fra AGW-siden (vi har jo Zulu) for å delta, og da håper jeg det kan være mulig å holde en rimelig grei debatt-tone. Men dette er som å balansere på ei slakk line! ;)

Det med innblanding av politikk er noe som vil tvinge seg fram, ettersom klimasaken er politisk styrt, og politisk ønsket. Jeg tror allikevel jeg forstår hva du mener. Jeg må allikevel nevne politikere som står bak, så får jeg kanskje heller være mer nøye med å ikke nevne partitilknytning, selv om dette vel er åpenbart for alle?

Skal tenke mer på dette, og som sagt, takk for tips og godord! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Velkommen, kode ! Og takk for hyggelige ord :)

Dette forumet er i hovedsak satt opp for å kunne diskutere klima, siden AD ble litt "uspiselig". Nå er det borte, og kommer vel neppe igjen.

Som du sikkert har forstått av artiklene, er Jostemikk drivkraften, og jeg vet han har et sterkt ønske om at klimaendringer og årsaker kan diskuteres på en seriøs og ærlig måte. Derfor har han også lagt ned nærmest endeløst med timer på artikler som kan gi en innføring om klima, mest mulig på norsk, for de som ønsker å sette seg inn i dette viktige emnet.

Et forum som dette har også en viss sosial betydning, og derfor har vi med noen forumdeler som kan være til litt glede og humor, og kanskje til litt nytte på andre områder. Å holde seg helt borte fra politikk ville være vanskelig, siden politikk ligger bak det meste i dag. Veldig mange forskere i dag er helt avhengig av pengebevilgninger gitt av politikere. Flere og flere viktige samfunnsstillinger fylles etter politiske ønsker, noe som ofte innebærer at det ikke alltid er de beste som kommer i en viktig samfunnsposisjon. Alt henger sammen med alt, både innenfor klima og politikk, og også når det gjelder klimapolitikk. Hva med politiske klimaendringer? ;)

Jeg håper du hiver deg inn i diskusjonen, selv om vi ikke har så mange "motstandere". Det går allikevel an å diskutere og kritisere, og derigjennom få mer kunnskap. Selv om de fleste av oss er "på samme side", kan vi allikevel korrigere hverandre eller spørre hverandre om det er noe vi lurer på.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

kode

Ja! det er vanskelig, jeg er klar over at AWG saken er politikk og med klar venstrevri, men det kan virke som om befolkningen er langt mer skeptisk enn politikerne. Det eneste partiet på Stortinget så innrømmer en viss skepsis til AWG-påstanden er FRP, og de er tross alt ikke fler enn ca 20 % så da må AWG-skepsisen gå langt inn i Høyre og AP blant velgerne. Hvis dette nettstedet blir stemplet som en FRP-plass vil en stor del av høyrevelgerne og samtlige AP velgere trekke ned rullegardina og nekte å lese noe her, selv om de innerst inne er enige.

Det er jo umulig å vite hva som er riktig strategi, men det er nå de tankene jeg sitter igjen med etter hvert. Det har jo dessverre vist seg, at det å satse på nettsteder som MSM har kontroll over er umulig.

PS! skal prøve å bidra jeg også om jeg har noe fornuftig å komme med, ellers vil jeg nok for det meste være en trofast leser.  :)

seoto

Det er litt rart dette med klimaendringer blant vanlige folk. De fleste jeg snakker med, har liten tro på at klimaendringene er menneskeskapte, og endel ønsker at vi skal begynne å tenke litt på miljø og forurensning igjen.

Når det gjelder politikk henger jeg akkurat nå i løse lufta, og aner ikke hvor jeg vil falle ned. FrP har aldri vært et parti for meg, de mangler struktur. Alt jeg føler for FrP er litt medlidenhet med Siv Jensen når det gjelder å holde orden på bølingen ;)

Ellers er det vel ganske vanlig at de som sitter med makten er de som må tåle mest juling, og slik har det vært så langt tilbake jeg kan huske.

Du har en klar og fin måte å ordlegge deg på, kode - så jeg håper du griper tak i tastaturet og lar det få gjennomgå :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jeg skal tenke masse på det du sier, kode. Jeg er nemlig helt enig med deg, men sliter litt i balansegangen angående hvem som får ei breiside for politisk media- og klimastyring. En interessant betraktning det om at også AP og H er nødt til å ha mange klimatviler-velgere. Det er dumt å støte dem bort før de får satt seg inn i det budskapet jeg prediker.

Tror sannelig ikke dette er mulig å gjennomføre til det perfekte. Men for de dette gjelder, kan jeg forsikre om at jeg kommer med enkelte kanonader mot politiske representanter hvis moderpartier har mottatt min stemme under tidligere kommune- og Stortingsvalg.

Kan egentlig ikke forklare dette annerledes enn at hvis Anders Lange sto bak hele klimasaken, ville han fått like mye pepper som jeg gir enkelte av dagens politikere, og jeg tror ikke det er mulig å presentere klimasaken på en verdig måte uten å ta med politikken bak. Jeg kan forsøke å gjøre det så partipolitisk nøytralt som overhodet mulig.

Takk for dine to innspill, kode! De er reflekterte og viktige, og jeg håper jeg klarer å lære nok av dem til å få til det beste for klimasaken slik jeg ser den. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

Jeg er vel egentlig ideologisk litt venstrevridd i polimikken skjøl, og vil neppe forandre så mye på det i de egne fundamentaltbaserte grunninnvoldene, til jeg dør.
Gjør muligens et unntak (men ikke til FRP!), basert på generelle fartsovertredelser fra det ellers poppulistiske samfunnfremkalte flertallet av polimekkerne, spesielt omkring klima.....uten noen glede i det hele tatt! :(   
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: kode på september 02, 2011, 17:04:19 PM
Ja! det er vanskelig, jeg er klar over at AWG saken er politikk og med klar venstrevri, men det kan virke som om befolkningen er langt mer skeptisk enn politikerne. Det eneste partiet på Stortinget så innrømmer en viss skepsis til AWG-påstanden er FRP, og de er tross alt ikke fler enn ca 20 % så da må AWG-skepsisen gå langt inn i Høyre og AP blant velgerne. Hvis dette nettstedet blir stemplet som en FRP-plass vil en stor del av høyrevelgerne og samtlige AP velgere trekke ned rullegardina og nekte å lese noe her, selv om de innerst inne er enige.

Det er jo umulig å vite hva som er riktig strategi, men det er nå de tankene jeg sitter igjen med etter hvert. Det har jo dessverre vist seg, at det å satse på nettsteder som MSM har kontroll over er umulig.

PS! skal prøve å bidra jeg også om jeg har noe fornuftig å komme med, ellers vil jeg nok for det meste være en trofast leser.  :)

Hei kode, og velkommen  :)

Godt å se en ny bidragsyter med evne til selvstendige betraktninger. Jeg tror det er alt for enkelt å avvise CAGW-skepsis ved å henvise til FrP. Jeg har for eksempel aldri stemt på dem. Dessuten er mitt personlige syn at deres skepsis mot AGW ikke stikker tilstrekkelig dypt.

Jeg er veldig fornøyd med at du sier
SitatDet har jo dessverre vist seg, at det å satse på nettsteder som MSM har kontroll over er umulig
, for det har blitt en vesentlig sannhet i det siste, for den som tidligere var i tvil. Aftenposten har på vegne av norske MSM (eller "gammelmedia" som vi liker å kalle det) vist at de ikke er tilliten verdig mhp. å være vertskap for offentlig nettdebatt.

Ikke vær redd for å komme med egne bidrag, om det måtte være synspunkter eller spørsmål. Det finnes som kjent ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Misforstå meg rett, jeg mener ikke å si at vi nødvendigvis har svar på alle spørsmål, men i en åpen og fri debatt er det viktig at det man mener er vesentlige tema får komme fram til drøfting. Her kan vi gjøre en stor forskjell fra AD.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 29, 2011, 22:32:36 PM
Ha-ha-ha!  ;D Her var det mange gode forslag!

Det går nok rett og slett på antall innlegg. Husker ikke helt hva det er satt til, muligens 30 - og så går man oppover i gradene!

En etteranmeldt kommentar: På et annet forum (også simple-machines) som jeg har vært medlem av siden ~April 2007 har jeg nå blitt "Advanced newcomer"  ;D

Enkelte steder skjer ting litt langsommere...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg har ikke vært med på disse innstillingene, men jeg tror du nærmer deg "Ressurs", som jeg ser at Jostemikk nå er, og han har passert 250 innlegg. Så det er bare å stå på ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.