Det er mange gode bidrag i trådene om skremselspropaganda. Mitt synspunkt er at det er viktig å samle inn all denne dokumentasjonen om hvordan FN-systemet og MSM forholder seg alt annet enn edruelig til klimaforskningen. Det er en stor og alarmistisk slagside på deres presentasjonsskute. Svært mye stemmer rett og slett ikke, og jeg karakteriserer uten blygsel deres oppførsel som lite sannferdig.
FN er en gigantisk organisasjon, som alt i alt, med sine mange avdelinger og tilknyttede NGOer, er det mektigste organet verden har sett, kun begrenset av sitt eget byråkratiske virvar i forbindelse med beslutningsprosessene. De som bruker tid på å grave i forhistorien til FN, vil se at mange av de samme oligarkene som sto bak, går igjen i alle de andre organisasjonene, så som Club of Rome, WWF, Bilderberg-gruppen, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations, og mengder av andre tenketanker og NGOer. De som undersøker på egenhånd, vil også finne ut at de samme få hadde mer enn to fingre med i dannelsen av EU og flere andre økonomisk-politiske unioner. De samme går også igjen som eiere av mange av verdens mektigste industrikonserner, og står dessuten i en fullstendig dominerende posisjon innen bank- og finanssystemet.
Jeg skulle ønske at alle dere som har erkjent for dere selv at noe er galt angående FNs (UNEP/WMO/IPCC) og MSMs presentasjon av klimarealitetene, i det som sikkert er en hektisk hverdag for dere alle, også klarte å finne litt tid til å se på alt det som de samme menneskene, organisasjonene og nyhetsredaksjonene presenterer av stoff angående alt som ikke er klimarelatert.
Ta en titt på hva FNs flyktningråd presenterer ved hjelp av MSM. FNs fredsbevarende (nytale) styrkers opptreden i Libya, og medias dekning av hva som skjedde. Verdensbanken og MSMs beskrivelser av pengesystemet. Lista kunne jeg gjort svært lang, men dere forstår forlengst hva jeg mener. Alle har innsett at uærligheten ofte er dominerende, men svært mange ser ut til å mene at denne uærligheten kun gjør seg utslag når det gjelder klimasaken.
Hva hvis MSMs dekning av klimasaken er deres ærligste opptreden som samfunnsopplysere? Jeg sier ikke at det er slik, men stiller spørsmålet som et forsøk på å få igang litt refleksjoner og debatt om temaet. Hva hvis IPCC er det mest edruelige og sannferdige FN-organet?