Ny Climategate?

Startet av Jostemikk, november 22, 2011, 12:03:22 PM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: ebye på november 23, 2011, 01:12:54 AM
Anne B. Ragde har skrevet boken: Jeg vinker ikke, jeg drukner.

Å søren. Trodde det var omvendt. Så feil kan man ta. Umm. Minner meg om en episode i sommer...får litt dårlig samvittighet nå.

ebye

Sitat fra: Jostemikk på november 23, 2011, 00:37:40 AM
En ørliten oppsummering

Dette ble en hektisk klimadag. Naturlig nok var IPCC-skeptikerne de som var først på banen, men sannelig fulgte AGW-gjengen rimelig raskt opp, med sine sedvanlige forsøk på å tåkelegge saken. De er nærmest desperate etter å vende fokus bort fra forskere som for lenge siden har glemt å oppføre seg som forskere, og i flere år har opptrådt som politiske aktivister. Aktivister som oppfordrer hverandre til å begå lovbrudd.


Jostemikk, hvor er AGW-erne aktive på bortforklaring av denne nye Gate'n? Har det skjedd nasjonalt eller intenasjonalt?

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Takk for linken Amatør1.
Jeg er ikke helt regelmessig innom RealClimate (RC). Det kan nok være informativt nå, etter ClimateGate 2.0. Med alle "knappene" på forsiden her hos oss er det jo lagt godt til rette for god overvåking. Så selv om RC snakker om "stjålen gammal graut", er det nok mer spisst denne gangen.

Når dukker det opp noe i Teknisk Ukeblad, forskning.no eller Aftenposten?

Amatør1

Sitat fra: ebye på november 23, 2011, 10:13:00 AM
Når dukker det opp noe i Teknisk Ukeblad, forskning.no eller Aftenposten?

Når Benestad (som igjen er omtalt i epostene) får produsert "The Team" sin versjon på norsk og implantert den hos en av mikrofonstativene?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Angående tåkelegging:

Den lille mannen som gråt for to år siden fordi hans datter aldri ville oppleve snø i New York, Andy Revkin:

Another Treaty Negotiation, Another Batch of Climate Science E-Mail

Dessuten er britiske aviser rimelig fulle av denne tåkelegginga. Det er rene galskapen. De ringer og intervjuer Michael Mann, som bekrefter at e-postene er ekte, men at det selvfølgelig ikke finnes noe kompromitterende i dem. Dette var var en påstand mediene der borte var enige i allerede tidlig i går ettermiddag.

Jeg regner da med at både britiske journalister og redaktører, samt Michael Mann allerede hadde lest gjennom alle 5000 e-poster. Jeg tror dette innebærer ca 1000 e-poster i timen, og at de attpå til analyserte det de leste til fullkommenhet.

Skal vi gi dem en stor applaus? For her snakker vi om et mesterstykke historien sjelden eller aldri har vært vitne til!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

dagfinn

Sitat fra: Jostemikk på november 23, 2011, 10:38:33 AM
Jeg regner da med at både britiske journalister og redaktører, samt Michael Mann allerede hadde lest gjennom alle 5000 e-poster. Jeg tror dette innebærer ca 1000 e-poster i timen, og at de attpå til analyserte det de leste til fullkommenhet.

Skal vi gi dem en stor applaus? For her snakker vi om et mesterstykke historien sjelden eller aldri har vært vitne til!

Vet ikke helt. De gjorde jo nøyaktig det samme forrige gang. Skjønner ikke helt at det virker, for det i seg selv burde jo være nok til å gjøre folk skeptiske.

Jostemikk

Det er akkurat slik jeg ser det, Dagfinn. De røper seg selv angående dette, på samme måte som man som ofte ser ellers i klimasaken. Det som er så spesielt, er at de slipper unna med slikt. Det er akkurat som om sannheten ikke lenger har noen verdi i dagens samfunn.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

dagfinn

Et passelig slagord kunne vært at "sannheten har ingen verdi når noen har monopol på den".

ebye

Boka "Den monopoliserte klimasannheten" er ennå ikke skrevet.

seoto

Sitat fra: ebye på november 23, 2011, 11:34:36 AM
Boka "Den monopoliserte klimasannheten" er ennå ikke skrevet.

Dette kunne blitt en god tittel - bare synd at salgstallene vil bli lave, siden så få bryr seg.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på november 23, 2011, 11:39:03 AM

Dette kunne blitt en god tittel - bare synd at salgstallene vil bli lave, siden så få bryr seg.

Sant nok, jeg får nøye meg med å lagre tittelen. Kanskje den kan brukes en gang....

zulusierragolf

NATRULIGE EPOST VARIASJONER

Jeg gir opp. Jeg vil nå konvertere til den lyse og ukorrupte skeptiker siden.

Jeg tror ikke lenger på menneskeskapte epost utslipp. (AEE) Disse epostene som nå kommer til overflaten skyldes utvilsomt en naturlig epostvariasjon som kommer hvert annet år.
To år er rett nok litt kort tid i epostsammenheng - la oss se hva trenden er om tredve år. Da kan vi sikkert også si noe mer sikkert om hva som forårsaker denne epostvariasjonene som topper seg hvert annet år før FN's klimaforhandlinger.

Sikkert er det ihvert fall at dette ikke under noen omstendigheter handler om et innbrudd eller at det sitter noen mennesker der ute med en agenda.
Det er bare en snill og oppriktig varsler hos CRU som slipper ut epost annet hvert år - for riktig å holde fokus på de fattige mennesken på jorden.

seoto

zulusierragolf:
SitatDet er bare en snill og oppriktig varsler hos CRU som slipper ut epost annet hvert år - for riktig å holde fokus på de fattige mennesken på jorden.

Ja, han/hun er nok en skikkelig idealist. Det er pent å tenke på de fattige, og enda penere å gjøre noe med det :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Søkemotor for Climategate 2.0 - eposter  ;D

http://foia2011.org/

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to