"The shameful paper"

Startet av dagfinn, november 23, 2011, 12:15:57 PM

« forrige - neste »

Bebben

Sitat fra: zulusierragolf på november 23, 2011, 18:42:27 PM
Hvor tar de gamle sin dumhet fra?

Nå vet jeg ikke om du bare sugde denne av eget bryst her og nå, zulu, men det er et faktum at alderen på en del klimaskeptikere har vært brukt - og brukes stadig - mot dem, også som en del av de nøye koordinerte personangrepene fra klimaindustrien.

Jeg vet ikke om jeg er gammel nok selv enda til å gjøre meg fortjent til denne æren, men tenk over dette:

* Folk som har levd en stund, har erfaring. De har sett hyper komme og gå, for deretter å bli glemt. Det finnes neppe noen klimaskeptikere som er gamle nok til å ha opplevd eugenikk-hypen fra forrige århundreskifte, men noen er gamle nok til å huske noen av konsekvensene den fikk i sin mest ekstreme form.

* Professorer som er "emeritus" trenger ikke lenger bekymre seg om karrieren eller om å få tildelt forskningsmidler. Så vidt meg bekjent, deles det ikke ut forskningsmidler om dagen til forskning på naturlige klimaendringer, bare til forskning som tar for gitt at klimaendringene er menneskeskapte. Hvis jeg tar feil her, vil jeg gjerne få vite om noen slike prosjekter.

* Snørrunger har en lei tendens til å slenge med leppa og si ting de ikke har dekning for. Har vært der selv, got the t-shirt, men er ikke stolt av det.

Så ikke bare tut-tut på gamle folk:

http://www.youtube.com/v/mr8KrF8vNPM?

;D ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

dagfinn

Litt forenklet kan man si at verden er befolket av dem som fortsatt tror at de kan stole på vitenskapelige eksperter, og de som har fått seg en eller flere a-ha-opplevelser som gjør at de skjønner at de ikke kan det. Richard Feynman syntes nok han selv var lovlig sent ute.

SitatI'll never make that mistake again, reading the experts' opinions. Of course, you only live one life, and you make all your mistakes, and learn what not to do, and that's the end of you.

zulusierragolf

#17
Nettopp fordi man er "professor emeritus" så har man på ett eller annet tidspunkt blitt oppfattet som rasjonelt tenkende.
Jeg vet ikke hvorfor den linjen forlates - men å definere en (mulig) person som sitter på innsiden av et system med tilgang til en felles server som sender ut kompromitterende eposter (etter egen tolkning) på politisk viktige tidspunkt til en politisk aktør med server i Russland, som varsler, er ikke slående rasjonelt.

En slik handlingsrekke er gjerne fysisk mulig - men aktøren hos CRU er ikke lenger en varsler med en viktig sak å fortelle oss om korrupsjon og urederlighet og med kjærlighet til ekte vitenskap, men en politisk aktør med en agenda som ikke er åpen eller tydelig (vel, det kan diskuteres). Spesielt hvis noen av disse epostene er nye, dvs skrevet etter innbruddet i 2009.

Ellers var det et forsøk på å være poetisk - "hvor tar de unge sin råskap fra..."

Videosnutten har jeg sett før - den er meget bra!!

(Innlegget ble redigert torsdag kveld)

seoto

Den som kjenner sin dårskap, er på vei mot visdom.

SitatMeget burde de beundre; Dresden efterlot vi slik:
Som en tundra med fem hundre, med fem hundre tusen lik.
Meget burde de beundre, vår kultur er høy og rik.
For kulturen, for moralen, for et renslig, åndelig liv!
Ungdommen er vill og galen, syk og rå og destruktiv.
For kulturen, for moralen, for et renslig, åndelig liv.
Kan De fatte og begripe hvor de unge får sin råskap fra?

– Jens Bjørneboe, utdrag fra diktet Om ungdommens råskap
fra diktsamlingen Til lykke med dagen
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

dagfinn

Sitat fra: zulusierragolf på november 24, 2011, 14:11:42 PM
Ellers var det et forsøk på å være poetisk - "hvor tar de unge sin råskap fra..."

Jeg kjente den igjen. Jeg har framført den på scenen. Bjørneboe likte det. Nok skryt.  :P  :D

zulusierragolf

Hvis du har fremført det for Bjørneboe så er det imponerende.
Seoto fant det rette utdraget og riktige sitatet.

Amatør1

Sitat fra: zulusierragolf på november 24, 2011, 14:11:42 PM
Spesielt hvis noen av disse epostene er nye, dvs skrevet etter innbruddet i 2009.

Har du ikke fulgt med? Ingen av epostene er nyere enn Climategate I. Dette er et annet utvalg fra samme samling (forbehold om de 220 000 epostene som vi ikke får lest pga. kryptering).

"Innbrudd" er bare ubegrunnet og udokumentert spekulasjon.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

dagfinn

Sitat fra: zulusierragolf på november 24, 2011, 20:32:39 PM
Hvis du har fremført det for Bjørneboe så er det imponerende.

Jeg var med i en oppsetning av Til lykke med dagen som skoleteater. Dette diktet er med i stykket. Bjørneboe var og så forestillingen.

Det var ment som en kuriositet.