4195.txt, Phil Jones om at temperaturen har sluttet å stige

Startet av Jostemikk, november 30, 2011, 20:32:27 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

4195

Jeg kopierer fra WUWT der jeg fant denne. Først kommentaren til A. Watts:

Question: If warming really threatens to destroy human civilization, why was Jones hoping for warming?

And if the world was still warming in 2009, why did Jones refer to "lack of warming"?


Så fra e-posten:

Email 4195

Tim, Chris, I hope you're not right about the lack of warming lasting till about 2020.
...
I seem to be getting an email a week from skeptics saying where's the warming gone. I know the warming is on the decadal scale, but it would be nice to wear their smug grins away.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på november 30, 2011, 20:32:27 PM
4195

Jeg kopierer fra WUWT der jeg fant denne. Først kommentaren til A. Watts:

Question: If warming really threatens to destroy human civilization, why was Jones hoping for warming?

And if the world was still warming in 2009, why did Jones refer to "lack of warming"?


Så fra e-posten:

Email 4195

Tim, Chris, I hope you're not right about the lack of warming lasting till about 2020.
...
I seem to be getting an email a week from skeptics saying where's the warming gone. I know the warming is on the decadal scale, but it would be nice to wear their smug grins away.


På ett eller annet tidspunkt vil det komme mediafolk som er villige til å grave kritisk i CAGW-tøyset. Vet jeg har vært mer pessimistisk til dette før, men jeg tror det skjer en omveltning, umulig å si når, men det må være etter at politikerne har sluttet å skrike om oppvarming, og en god stund etter av MSM har sluttet å publisere krisepropaganda. Hvor vi står i dag i forhold til dette er vanskelig å si.

Men når det skjer, vil en epost som denne være manna fra himmelen for en journalist. Jones blir bare mer og mer uspiselig, og hans ettermæle må bli et sørgelig syn. Lurer på om Jones tenker på det? På hvordan hans liv og arbeid vil betraktes av ettertiden? Det virker sannsynlig at klimakrisen vil bli et viktig tma i fremtidens vitenskapshistorie, kanskje også i religionshistorien.

Media har mange svært kyniske mennesker. Jeg vil tippe at en god del av dem sitter akkurat nå og vurderer når det er taktisk riktig å skifte fra forsvar til angrep i klimasaken. Dette er medias modus operandi, vi ser det med politikere og med kjendiser. De er helter til den rollen er oppbrukt, deretter er de fiender.

Når omslaget kommer, vil media som vanlig opptre som en saueflokk og det blir skrinne tider for alle klimasnyltere.

Jostemikk

Jeg lurer på hvordan vi skeptikere vil reagere når den dagen kommer at media hiver seg rundt og begynner å glefse etter de skitne lankene til AGW-folket, ConTrari. For jeg tror også at den dagen tvinger seg fram, og jeg tror det skjer raskere enn AGW-leiren frykter i sine verste mareritt.

Det kan hende det blir et par innlegg og noen linker på diverse forum og blogger den dagen. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren