Noen sitater og litt til når det faller seg slik

Startet av Jostemikk, mai 30, 2012, 20:00:45 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

The ruling class has the schools and press under its thumb. This enables it to sway the emotions of the masses.
Albert Einstein

If it is not in the media... it did not happen.
If it did not happen, but is in the media... we believe it has happened.

Charles T. Tart

The world is governed by very different personages from what is imagined by those who are not behind the scenes.
Benjamin Disraeli

All we need is the right major crisis and the nations will accept the New World Order.

David Rockefeller

People yield themselves with perfect docility to our molding hands.
David Rockefeller

The real truth of the matter is, as you and I know, that a financial element in the large centers has owned the government of the U.S. since the days of Andrew Jackson.
Franklin D. Roosevelt

Give me control of a nation's money and I care not who makes the laws.
Mayer Amschel Rothschild

The government, which was designed for the people, has got into the hands of the bosses and their employers, the special interests. An invisible empire has been set up above the forms of democracy.
Woodrow Wilson

I am a most unhappy man. I have unwillingly ruined my country. A great industrial nation is controlled by its system of credit. Our system of credit is concentrated in the hands of a few men.

Woodrow Wilson

The individual is handicapped by coming face to face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.
J. Edgar Hoover

Behind the ostensible government sits enthroned an Invisible government owing no allegiance and acknowledging no responsibility to the people. To destroy this invisible government, to befoul this unholy alliance between corrupt business and corrupt politics is the first task of the statesmanship of today.
President Theodore Roosevelt

To achieve world government, it is necessary to remove from the minds of men, their individualism, loyalty to family traditions, national patriotism and religious dogmas.
Brock Chisolm, WHO

It is well enough that people of the nation do not understand our banking and monetary system, for if they did, I believe there would be a revolution before tomorrow morning.
Henry Ford

The one aim of these financiers is world control by the creation of inextinguishable debts.

Henry Ford

The real menace of our republic is this invisible government which like a giant octopus sprawls its slimy length over city, state and nation. Like the octopus of real life, it operates under cover of a self created screen. At the head of this octopus are the Rockefeller Standard Oil interests and a small group of powerful banking houses generally referred to as international bankers. The little coterie of powerful international bankers virtually run the US government for their own selfish purposes. They practically control both political parties.
John F. Hylan, Mayor New York 1918-1925

Fifty men have run America, and that's a high figure.
Joseph Kennedy

The real rulers in Washington are invisible & exercise their power from behind the scenes.
Justice Felix Frankfurter, dommer i USA's Høyesterett

I am concerned for the security of our great nation; not so much because of any threat from without, but because of the insideous forces working from within.
General Douglas MacArthur

We shall have World Government, whether or not we like it. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or consent.
James Paul Warburg, amerikansk bankier

The high office of President has been used to foment a plot to destroy the American's freedom, and before I leave office I must inform the citizen of his plight.
John F. Kennedy

For more than a century, ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as internationalists and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - one world, if you will. If that is the charge, I stand guilty, and I am proud of it.
David Rockefeller
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Dette er en av de som skremmer meg mest:

To achieve world government, it is necessary to remove from the minds of men, their individualism, loyalty to family traditions, national patriotism and religious dogmas.
Brock Chisolm, WHO


Dette er hva jeg har opplevd i løpet av mitt eget liv, og det mest skremmende er at alle oppfatter at det er slik det skal være ;)
Akkurat nå sitter jeg og ser på nyhetene på NRK, og ser tradisjonsløse ungdommers hysterisk tilbedelse av Justin Beaver. Har neppe noen gang vært verre på noe bedemøte ;)

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

The powers of financial capitalism had [a] far-reaching aim, nothing less than to create a world system of financial control in private hands able to dominate the political system of each country and the economy of the world as a whole. This system was to be controlled in a feudalist fashion by the central banks of the world acting in concert by secret agreements arrived at in frequent private meetings and conferences.
Caroll Quigley

Carroll Quigley was a professor of history at Georgetown University from 1941 to 1976. He also taught at Princeton and at Harvard, and lectured at the Brookings Institution. He was a frequent lecturer at the U.S. Naval Weapons Laboratory, the Foreign Service Institute, and the Naval College at Norfolk, Virginia. In 1958, he served as a consultant to the Congressional Select Committee which set up the National Space Agency.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

The Trilateral Commission is intended to be the vehicle for multinational consolidation of the commercial and banking interests by seizing control of the political government of the United States. The Trilateral Commission represents a skillful, coordinated effort to seize control and consolidate the four centers of power political, monetary, intellectual and ecclesiastical. What the Trilateral Commission intends is to create a worldwide economic power superior to the political governments of the nationstates involved. As managers and creators of the system, they will rule the future.
Senator Barry Goldwater

Our job is to give people not what they want, but what we decide they ought to have.
Richard Salent, president CBS News
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Så nær som et sitat, er jeg nå ferdig med sitatdelen. Resten av denne tråden vil jeg sakte men sikkert komme med "litt til når det faller seg slik" som tittelen på tråden sier.

Noen av de mektigste menneskene sitatene i de foregående innleggene nevner, er representert i Norge. Dere vet nok hvem dette er, bare dere tenker dere godt om.

Mange av sitatene jeg har lagt ut er fra det verden anser som meget mektige mennesker. Tidligere presidenter eller ledende figurer i det synlige, offentlige liv. Dere har alle lest hva de har uttalt. De har sittet på første benk og erfart disse menneskene. Disse grå eminenser som har styrt verden i mange generasjoner.

Så var det det siste sitatet jeg ser hensiktsmessig å legge ut. Det handler om pressen, og den fullstendige mangelen på pressefrihet. En del mennesker har blåst i restriksjonene til eierne. Felles for svært mange av disse er at de har mistet jobben sin. Noen har "tatt livet av seg", blant annet funnet døde med to skudd gjennom hodet.

Les dette sitatet, og forsøk å forstå hva det virkelig innebærer. Jeg vet det ikke er morsomt, men prøv allikevel.

There is no such thing as an independent press in America, unless it is in the country towns. You know it and I know it. There is not one of you who dares to write your honest opinions, and if you did, you know beforehand that it would never appear in print.

I am paid $150.00 a week for keeping my honest opinion out of the paper I am connected with. Others of you are paid similar salaries for doing similar things. If I should permit honest opinions to be printed in one issue of my paper, like Othello, before twenty-four hours, my occupation would be gone.

The business of the New York journalist is to destroy truth; to lie outright; to pervert; to vilify, to fawn at the feet of Mammon; to sell his country and his race for his daily bread. We are the tools and vessels for rich men behind the scenes. We are intellectual prostitutes.

John Swinton, editor, New York Tribune.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#5
Fra dagens Aftenposten - Verdens rikeste slår seg sammen

SitatVerdens rikeste slår seg sammen

To av de rikeste familiene i USA og Europa -  Rockefeller og Rothschild - inngår partnerskap for å investere sammen.


...Rothschild-familien er blitt rike på å drive med bankvirksomhet i flere europeiske land. Deres vekst og velstand strekker seg tilbake til tiden rundt den franske revolusjon (1789) og Napoleonskrigene (1800-15)...

Linken sist i sitatet er lagt inn av meg. Sånn, da er dette ørlite på gang. For at dette ikke skal bli et sololøp, noe som ofte virker mot sin hensikt, melder noen seg frivillig til å undersøke hvilke norske politikere disse to familiene har knyttet til seg? Dette er svært viktig, for vi snakker om mennesker som skremte vettet av amerikanske presidenter allerede for 150 år siden. Hva betyr deres nære samarbeid med norske samfunnstopper? Har vi mindre grunn til å la oss skremme?

Hør to tidligere amerikanske presidenters meget sterke advarsler:

http://www.youtube.com/v/EZYfeYhQ9eU

http://www.youtube.com/v/8y06NSBBRtY

Amerikanske presidenter skremmes vannet av. Nåja. Ikke alle. I mer moderne tid har det vært ett og samme, men det skal jeg komme tilbake til. Men når nå Kennedy så det som så alvorlig og truende, hvorfor tillater vi den samme innblanding i norsk toppolitikk? Hvem løper deres ærend? Hvilke gruppering i Europa har makt nok til å skremme britiske statsministre?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#6
Hvordan har dette kunnet skje?

Det finnes enorme mengder med advarsler mot den totale makten bak alt, og sakte, men sikkert skal ferden i denne tråden gå mot hvem de er.

Hvordan har dette kunnet skje? Før Internett kom på banen i 1991, var det vanskelig å få samlet all dokumentasjon om temaet. Like vanskelig var det å finne disse talene, sitatene fra bøker, lydbåndopptak, filmer etc. I realiteten måtte man besøkt mange land, mange ganger så mange biblioteker og avisarkiv. Bestilt bøker man ikke visste fantes også videre.

I media har det stått svært lite. Den som eier media, forvalter opplysningene og "sannheten". I lang tid har medieeierskap vært mildt sagt grumset. I våre dager er dette verre enn noen sinne. Kun et fåtall eiere bak alle de største avisene, fjernsynsselskapene, filmselskapene, radiostasjonene og annet som gir mennesker kunnskap. Disse eierne viser seg å være de samme menneskene og firmaene presidentene Kennedy og Eisenhower advarer mot.

Om den generelle tilliten til MSM

Amerikanske Gallup.com har gjort undersøkelser om folks generelle tillit til MSM. Den siste ser slik ut:



Nesten 60 % av de spurte har liten eller ingen tillit. Har dette alltid vært slik? Her er fra en eldre undersøkelse. Legg merke til at det mangler data fra flere år, noe jeg skal kommentere:



En må kunne anta at den gradvise, lineære streken fra de tidligste undersøkelsene og fram til undersøkelsene startet igjen ikke ser slik ut i virkeligheten. Jeg antar den ville vært vesentlig flatere, før fallet i tillit virkelig blir markant i forbindelse med etableringen av Internet, som på dramatisk vis forandret måten folk skaffet seg kunnskap.

Der noen få før Internetts tidsalder forsøkte å advare folk mot makten bak makten, uten særlig andre måter å få spredd budskapet på enn gjennom brev, personlig meddelelse, eller via telefon, eksploderte nå muligheten for å spre opplysninger. Med blogger og diverse private fora, dukket de profesjonelle debunkerne opp. Akkurat på samme måte som i klimasaken. Det var nå politikernes og maktmenneskene bak dem virkelig fikk fart i bruken av ville konspirasjonsteorier, flat jord-troende også videre.

Internett utviklet seg så raskt, at sjelden har vel verden sett et våpen bakfyre mer enn dette. Derfor var det av ytterste virkelighet for denne makten bak makten å finne på muligheter for å overvåke og styre det som skjedde. Jeg kunne skrevet mye om dette, navngitt selskaper og folk bak nettselskaper, men dere vet allerede hvem disse er.

I vårt land ble en engangs hendelse utført av en gal massemorder umiddelbart brukt som våpen for å trumfe gjennom Datalagringsdirektivet. Internasjonalt er FNs ønske om å kontrollere Internett det siste forsøket på å skaffe seg full kontroll.

Joanne Nova har i sitt siste innlegg omtalt følgende:

=  "...news"?

Dette innlegget avsluttes med en liten oppgave. Spanskesyken. Man antar at et sted mellom 50 og 130 millioner mennesker døde.

Hvorfor ble den kalt Spanskesyken?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på juni 01, 2012, 13:01:04 PM
Hvorfor ble den kalt Spanskesyken?

Fordi Spania var nøytral under 1ste verdenskrig og hadde bred medieomtale om skykdommen, mens de andre landene hadde mediablokkade pga. krigen (de ville ikke blottlegge sin svakhet overfor fienden).

I spania ble sykdommen omtalt som "franskesyken".
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Den tidligere CIA-agenten var leder for spesialgruppen som tok seg av bin Laden/Al Quaida. Det eneste jeg har gjort her er å sitere to av hans utsagn i intervjuet, samt at jeg stiller et spørsmål som rett og slett tvinger seg fram.

Hvis Al Quaida aldri var et problem, og ikke er et problem, hvem sto da bak det som skjedde med World Trade Center 11. september 2001?

Michael F. Scheuer - Wikipedia

- Al Quaida var ikke noe problem da bin Laden levde. Al Quida er ikke noe problem nå når han er død.

- Problemet er det jødiske samfunnet i USA som påvirker og korrumperer Kongressen.


SitatMichael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies and an Expert at Wikistrat.[2] In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

http://www.youtube.com/v/GARE6NcxdcY
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#10
Fram til nå har jeg vært forholdsvis vag. Noen hint har blitt lagt ut, og nå på slutten to videoer, som hver for seg er det man må kalle førstehånds opplysninger. Det finnes utsagn fra flere tidligere etterretningsfolk, og de samlede opplysningene setter hele Al Quaida-fenomenet i et meget spesielt lys. Jeg vil ikke gå videre med dette. Det er andre viktige, historiske hendelser og personer, og jeg skal gjøre så godt jeg kan for å holde dette innenfor to temaer. Denne gang skal det handle om familien Bush.

Senere vil jeg skrive om disse "mektige krefter bak som jeg føler det er min plikt å opplyse om eksisterer," som vel er et rimelig greit referert sitat fra flere tidligere statsledere. Hvem er disse "de"? Hvilke krefter forsøkte for eksempel Kennedy og Eisenhower å advare mot? Hvem representerer de? Har de stått bak oppsiktsvekkende handlinger? Hvilke handlinger?

Hvorfor gjør jeg dette? Fordi det virker helt meningsløst det MSM forteller oss om nær sagt alt. Tåkelegginga av klimasaken er bare en ørliten del av sykdommen som har rammet de institusjonene som skal sikre oss opplysninger for sunn meningsdannelse, og dette har foregått lenge. Alle aksepterer uten særlige refleksjoner at joda, media er sensurert under krisetilstander som krig og okkupasjon, det er greit. Har noen gjort seg den tanken at enkelte mektige personer, familier og selskaper føler å være i en konstant krig? Hva om de samme eier og/eller styrer media? Har disse, til nå diffuse personer, vært med på å finansiere kriger? Eier de viktige deler av åpenindustrien? De største og mektigste bankene? Finnes et politisk miljø bestående av svært mektige lobbyister som representerer dem? Jeg regner med å miste kursen en eller flere ganger underveis. Feilskjær, kanskje fall. Hjelp meg da på beina igjen.

Mye av det under er en oversettelse av utdrag fra Wikipedia. Eventuelt andre kilder nevnes i teksten. Noe er egne kommentarer, og det er skrevet så ingen skal misforstå dette. Jeg vil at alle skal legge seg en ting på minnet før de leser videre. Ingen banker i USA er eid av staten. Alle er privateide. Dette til tross for navnene de har valgt, som nok er mer taktiske valg enn en ærlig beskrivelse. Federal Reserve, Bank of America, First Bank of the United States, First National Bank. Her til lands har vi Den norske Bank. Rett også blikket mot England. I likhet med USA, har heller ikke Storbritannia noen egen statsbank.

Give me control of a nation's money supply, and I care not who makes its laws.
Mayer Amschel Rothschild

Mer enn 100 år senere spilte en representant for Rothchilds bankdynasti i England, Paul M. Warburg, en meget viktig rolle under etableringen av Federal Reserve i USA. Det er de som trykker pengene i USA, og dette er noe alle må bite seg merke i. Jeg skal komme tilbake til dette senere. Dette innlegget skal handle om en kjent familie.

Familien Bush - Del I

Samuel Prescott Bush (1863–1948)
Far til Prescott Bush.



En nær rådgiver for president Hoover, direktør i Ohio Association of Manufacturers og en industrimagnat i Columbus. Han satt dessuten i styret i Frederal Reserve Bank i Cleveland, og Huntington National Bank i Columbus. I 1901 ble han generaldirektør i Buckeye Steel Castings Company, som produserte deler for jernbanen. Selskapet ble ledet av (B)Frank Rockefeller, boren til oljemagnat John D. Rockefeller, og blant klientene var E. H. Harriman, som kontrollerte jernbaneutbyggingen i USA. Bush- og Harriman-familien hadde et nært forhold i hvertfall fram til slutten av den andre verdenskrig. I 1998 pensjonerte Rockefeller seg, og Bush ble direktør for Buckeye, en stilling han hadde helt til 1927, og som gjorde ham til en av de mest fremgangsrike menn i den amerikanske industrien.

Våren 1918 blen Bush kontaktet av bankier Barnard Baruch, og han ble spurt om han ville være med på å omorganisere War Industries Board ettersom USA forberedte seg til å delta i første verdenskrig, og han plasserte flere viktige forretningsmenn i nøkkelposisjoner. Bush ble sjef for Ordnance, Small Arms, og Ammunition Section, med nasjonalt ansvar for offentlig støtte til og relasjoner med våpenhandlere.

Prescott Sheldon Bush (1895-1972)

Sønn av prescott Bush, far til George Herbert Walker Bush (41 president i USA).



En Wall Street administrerende bankier, og senator for Connecticut. Etter endt utdannelse tjenestegjorde han som kaptein i feltartilleriet sammen med de amerikanske styrker i første verdenskrig. Han gjennomgikk opptrening i etterretningstjeneste i Verdun, Frankrike, og var for en kort periode tilknyttet en avdeling med franske offiserer.

I 1924 ble han visedirektør i A. Harriman & Co. Hans svigerfar George Herbert Walker var også ansatt i selskapet, og det var også E. Roland Harriman og Knight Woolley, Bush's klassekamerat fra Yale. Sistnevnte var som Bush en Bonesman, altså medlem av Skull and Bones.




Til venstre for klokka står den fram til nå siste president Bush.

Jeg skal komme tilbake til Skull and Bones i senere innlegg, da de spiller en viktig rolle. Mange mektige mennesker har vært medlemmer av denne losjen.

I 1931 ble han partner i Brown Brothers Harriman & Co, som ble etablert gjennom sammenslåingen i 1931 med A. Harriman & Co with Brown Bros. & Co, en handelsbank etablert i Philadelphia, Pennsylvania, 1818, og med Harriman Brothers & Co, etablert i New York City, 1927. Fra 1944 til 1956 var Bush medlem av Yale Corporation, styrende organ for Yale Universitetet. Bush ble styremedlem i CBS, etter å ha blitt introdusert for styreleder William S. Paley rundt 1932 av sin nære venn og kollega William Averell Harriman, en lobbyist for det demokratiske partiet.

Bush var sammen med W. Averell Harriman en av syv direktører for Union Banking Corporation, en investeringsbank som opererte som hvitvaskere for mange selskaper eid av den tyske stålmagnaten Fritz Thyssen. I juli 1942 ble banken mistenkt for å oppbevare gull på vegne av de nazistiske lederne. Et granskingsutvalg frikjente dem for dette, men vedkjente at Thyssen kontrollerte banken, og i oktober 1942 besluttet myndighetene i USA at forbindelse med banken kom under loven om handel med fienden, og låste verdiene fram til krigsslutt. Jeg legger her til at det er skrevet svært mye om Bush sin rolle angående finansieringen av den tyske krigsmaskinen, og øvrige forbindelser til nazi-regimet. Jeg går ikke nærmere inn på dette denne gang.

Etter krigen fulgte noen år der Bush var aktiv i politikken, blant annet som rådgiver for president Eisenhower. Han var også en pådriver og foregangsmann for det amerikanske fødselskontroll-programmet. Det siste medførte sterk kritikk fra blant annet det katolske miljøet i USA.

Et eksempel på krangel innad i rekkene er at Bush, selv om han svært ofte var enig med New York-guvernør Nelson Rockefeller, mislikte ham personlig.  Dette til tross for det nære forholdet hans far hadde med Rockefeller-familien. Under valget i 1964 fordømte Bush Rockefeller for å skille seg fra sin kone og gifte seg på nytt med sin 20 år gamle elskerinne.

George Herbert Walker Bush (1924 -)
Sønn av Prescot Sheldon Bush, far til USA's 43. president, George Walker Bush, samt Neil Bush, Marvin Bush, og Dorothy Bush Koch.



Denne utgaven av familien Bush er en amerikansk politiker, og var USA's 41. president i perioden 1989-1993. Før dette var han visepresident under president Reagan 1981-1989. Han har vært kongressmann, ambassadør, og direktør for etterretningsorganisasjonen CIA 1976-1977. Før jeg går videre, må nevnes ytterligere forbindelser til etterretningstjenesten.

Zapata Corporation

Zapata Corporation ligger i Rochester, New York. Det er sprunget ut av et oljeselskap startet av en gruppe blant annet bestående av George H. W. Bush. Flere historiske forfattere har påstått å ha funnet linker mellom selskapet og CIA. I 2009 skiftet selskapet navn til Harbinger Group Inc. Selskapet ble stiftet i 1953 av Bush og hans foretningspartnere John Overbey, Hugh Liedtke, Bill Liedtke, og Thomas J. Devine. Investorer var blant andre Prescott Bush og George Herbert Walker, med hele familien og forbindelser i ryggen. Hugh Liedtke ble direktør, og Bush visedirektør.

Ifølge et internt notat fra CIA datert 29. november 1975, var Thomas J. Devine en CIA-ansatt som hadde sagt opp sin stilling samme år for å satse på private forretninger, men som fortsatte sitt arbeide for CIA under et kommersielt skalkeskjul. Devine dro senere med Bush til Vietnam sent i 1967 som en "klarert, kommersiell ressurs" for selskapet, og opptrådte som hans uformelle rådgiver for utenrikssaker. De to hadde et tett forhold i flere år etter dette. I 1954 ble et underselskap, Zapata Off-Shore Company startet med Bush som direktør. Han finansierte oppstarten med penger fra Eugene Meyer, utgiveren av Washington Post.

På slutten av 50-tallet og begynnelsen av 60-tallet samlet Zapata Off-Shore forretningene i Carribia, Mexico-golfen, og langs den sentralamerikanske kysten. USA's myndigheter startet en auksjon om mineralrettighetene i disse regionene i 1954. I 1958 ble det gitt borekontrakter til syv store USA-eide oljeprodusenter, blant annet til oljekildene nord for Isabela, Cuba i nærheten av øya Cay sal. I januar 1959 ble den cubanske presidenten Batista avsatt ved kupp under den cubanske revolusjonen. Zapata Off-Shore Company fikk også tilslaget for oljeboring i Kuwait. Jeg synes denne forbindelsen er være verdt å merke seg. Det er ikke siste gang Bush-familien blir nevnt i forbindelse med Kuwait.

I 1962 knyttet Bush og Zapata Off-Shore til seg en tidligere venn og Yale Skull and Bones-medlem Robert Gow. Innen 1963 hadde selskapet fire operasjonelle oljerigger. Dette var Scorpion, Vinegaroon, Sidewinder, samt Nola III i Persiagolfen.
In 1962, Bush was joined in Zapata Off-Shore by a fellow Yale Skull and Bones member, Robert Gow. By 1963, Zapata Off-Shore had four operational oil-drilling rigs—Scorpion (1956), Vinegaroon (1957), Sidewinder, and (in the Persian Gulf) Nola III.

I 1963 slo Zapata Petroleum seg sammen med South Penn Oil med flere, og dannet Pennzoil.

Zapatas dokumenter i forbindelse med U.S. Securities and Exchange Commission er intakte for årene 1955-1959, og deretter fra 1967 og framover. Dokumentene for årene 1960-1966 er derimot borte. Kommisjonens ansvarlige for lagring av dokumenter fortalte at dokumentene ved en feiltakelse ble tilintetgjort i et føderalt lager, og at totalt 1000 esker med dokumenter ble destruert der. Tilintetgjørelsen av disse dokumentene skjedde enten i oktober 1983, eller i 1981, kort tid etter at Bush ble visepresident under Ronald Reagan.

Zapatas CIA-forbindelse

Flere historie-forfattere mener at Zapata Off-Shore, og i særdeleshet Bush, samarbeidet med CIA fra og med slutten av 50-årene.

To FBI-memorandum har kommet for dagen for å vise forbindelsene mellom CIA og Bush fra hans tid i Zapata. Det første, skrevet av spesialagent Graham Kitchel 22. november 1963, navngir Zapata Off-shore i forbindelse med attentatet på John F. Kennedy klokka 12:30 pm CST den dagen. Det begynner, og denne velger jeg å legge ut på originalspråket:

The first memo, written by FBI Special Agent Graham Kitchel on November 22, 1963, names Zapata Off-Shore regarding the John F. Kennedy assassination at 12:30 pm CST that day. It begins: "At 1:45 pm Mr. GEORGE H. W. BUSH, President of the Zapata Off-Shore Drilling Company, Houston, Texas, residence 5525 Briar, Houston, telephonically furnished the following information to writer. .. BUSH stated that he wanted to be kept confidential. .. was proceeding to Dallas, Texas, would remain in the Sheraton-Dallas Hotel."

A second FBI memorandum, written by J. Edgar Hoover, identifies "George Bush" with the CIA. It is dated November 29, 1963 and refers to a briefing given to Bush on November 23. The FBI Director describes a briefing about JFK's murder "orally furnished to Mr. George Bush of the Central Intelligence Agency. .. [by] this Bureau" on "December 20, 1963. When this second memorandum surfaced during the 1988 presidential campaign, Bush spokespersons (including Stephen Hart) said Hoover's memo referred to another George Bush who worked for the CIA.[7] CIA spokeswoman Sharron Basso suggested it was referring to a George William Bush. However, others described this G. William Bush as a "lowly researcher" and "coast and beach analyst" who worked only with documents and photos at the CIA in Virginia from September 1963 to February 1964, with a low rank of GS-5. Moreover, this G. William Bush swore an affidavit in federal court denying that Hoover's memo referred to him:


SitatI have carefully reviewed the FBI memorandum to the Director, Bureau of Intelligence and Research, Department of State dated November 29, 1963 which mentions a Mr. George Bush of the Central Intelligence Agency. ... I do not recognize the contents of the memorandum as information furnished to me orally or otherwise during the time I was at the CIA. In fact, during my time at the CIA, I did not receive any oral communications from any government agency of any nature whatsoever. I did not receive any information relating to the Kennedy assassination during my time at the CIA from the FBI. Based on the above, it is my conclusion that I am not the Mr. George Bush of the Central Intelligence Agency referred to in the memorandum.(United States District Court for the District of Columbia, Civil Action 88–2600 GHR, Archives and Research Center v. Central Intelligence Agency, Affidavit of George William Bush, September 21, 1988.)

Påstander fra tidligere CIA ansatte

General i den amerikanske hæren, Russel Bowen, skrev at det var et cover-up for å skjule Zapatas CIA-forbindelse. Fakta var at Bush var direkte tilknyttet anti-Castro gruppen i Miami før og etter invasjonen i Grisebukta. Han brukte sitt selskap, Zapata Oil, som skalkeskjul for sine aktiviteter for CIA. Dokumenter på Miami-universitetet, hvor operasjonen hadde sitt senter i flere år, viser at George Bush var til stede denne tiden.

En annen historiker siterer fire tidligere amerikanske etterretningsagenter som fortalte at Bush var involvert i CIA i tiden før Grisebukta.

Robert T. Crowley og William Corson fra CIA:

Bush was officially considered a CIA business asset, according to Crowley and Corson. "George's insecurities were clay to someone like Dulles", William Corson said. To recruit young George Bush, Robert Crowley explained, Dulles convinced him that "he could contribute to his country as well as get help from the CIA for his overseas business activities." [Bush] was, according to Corson, "perfect at talent spotting and looking at potential recruits for the CIA. You have to remember, we had real fears of Soviet activity in Mexico in the 1950s. Bush was one of many businessmen that would be reimbursed for hiring someone the CIA was interested in, or simply carrying a message.

John Sherwood fra CIA:

Bush was at first a tiny part of OPERATION MONGOOSE, the CIA's code name for their anti-Castro operations. According to the late John Sherwood, "Bush was like hundreds of other businessmen who provided the nuts-and-bolts assistance such operations require... What they mainly helped us with was to give us a place to park people that was discreet.

En offisiell, men anonym om "Operation Mongoose":

George Bush would be given a list of names of Cuban oil workers we would want placed in jobs... The oil platforms he dealt in were perfect for training the Cubans in raids on their homeland.

John Loftus

Lofthus forteller i sin bok Secret War quotes at tidligere offisielle i etterretningstjenesten i USA fortalte det samme:

The Zapata-Permargo deal caught the eye of Allan Dulles, who the "old spies" report was the man who recruited Bush's oil company as a part time purchasing front for the CIA. Zapata provided commercial supplies for one of Dulles' most notorious operations: the Bay of Pigs Invasion. – Chapter 16, p. 368

Alle disse sitatene valgte jeg å legge ut på originalspråket. Dette fordi jeg akkurat her vil være svært forsiktig da såpass kraftige anklager ikke bør feilsiteres grunnet mangelfull språkforståelse.

Den neste delen om familien Bush vil ta for seg mer fra tiden under Cuba-krisa, og fram til og med tragedien som rammet USA den 11.09 2001.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#11
Familien Bush del II – fra Grisebukta til 11.09.2001

Også denne gang er min hovedkilde Wikipedia. Andre kilder vil bli referert, og egne kommentarer vil bli gjort på en mate så det ikke kan misforståes.

Zapata, Bush, CIA og Grisebukta

I 1960 arbeidet Fabian Escalante i departementet for statssikkerhet (G-2) på Cuba. I tidsrommet rundt invasjonen av Grisebukta var Ecalante sjef for en avdeling som drev med kontra-etterretning, og var del av ei gruppe som etterforsket en CIA-operasjon med kodenavnet Sentinels of Liberty. Denne operasjonen hadde som hensikt å rekruttere cubanere som var villige til å arbeide mot Castro. Hans informasjon om Bush er fra en kontra-etterretningsoperasjon mot Tracy Barnes, CIA:

Tracy Barnes var sjef for den cubanske operasjonsstyrken. Han innkalte til et møte den 18. Januar 1960. Møtet ble holdt i hans kontor i Quarter Eyes i nærheten av Lincoln Memorial i Washington. Marinen hadde brukt dette stedet en stund mens nye lokaler ble bygd i Langley. De som var på møtet var den eksentriske Howard Hunt, fremtidig leder for Watergate-gruppen, den egosentriske Frank Bender, en venn av Trujillo. Jack Esterline, som hadde kommet direkte fra Venezuela hvor han ledet en CIA-gruppe. David A. Phillips, en ekspert på psykologisk krigføring, og en del ikke-navngitte personer. Denne gruppen var ansvarlig for planleggingen da regjeringen til Jacobo Arbenz i Guatemala ble kuppet i 1954, og nå planla gruppen en lignende operasjon på Cuba.

Barnes snakket lenge om målene de hadde satt seg. Han forklarte at visepresident Richard Nixon var den cubanske saks-offiseren, og hadde samlet en gruppe bestående av mektige forretningsmenn ledet av George Bush og Jack Crichton, begge oljemagnater fra Texas. Dette ble gjort for å bygge opp den nødvendige finansieringen av operasjonen. Nixon var løpegutt for Bush's far, Prescott Bush, som i 1946 hadde støttet Nixons kampanje for kongressen. Fakta var at Bush var strategen som sørget for at både Eisenhower og Nixon ble presidenter i USA. Med slike patriarker på laget, var Barnes helt sikker på suksess.


Watergateskandalen

Phillips og andre var involvert på detaljnivå i Watergateskandalen. George Bush, som på dette tidspunktet var Nixons FN-ambassadør, antas å ha beordret sin tidligere Zapata-partner Bill Liedtke å hvitvaske 100.000 dollar for "rørleggerne" i Det hvite hus.

Egen kommentar: "Plumbers" i denne sammenheng, betyr en hemmelig gruppe i Det hvite hus, en etterretningsgruppe som arbeidet for å stoppe lekkasje av hemmelig materiale. Gruppen ble etablert av Richard Nixon 24.. juli 1971. Gruppen hadde forgreininger til ulovlige aktiviteter. De brukte alle midler for å få Nixon gjenvalgt. Mest kjent er hotellinnbruddet som i ettertid er kalt Watergateskandalen. Kommentar slutt.

Etter gjenvalget av Nixon i 1972, valgte Nixon ut Bush som formann av Republican Party National Committee. Da hvitvaskingen ble avslørt, kom disse navnene for dagen, og flere av disse var CIA-folk: E. Howard Hunt, Frank Sturgis, Eugenio Martinez, Virgilio Gonzalez, og Bernard Barker. En diskusjon disse hadde om hvitvaskingen kan høres på lydbåndopptakene fra 23. juni 1973.

Iran-contras-affæren- Irangate

Michael Maholy mener at Zapata Off-Shore ble brukt i forbindelse med CIA's narko-ring. Smuglingen finansierte bevæpningen av Contras i Nicaragua i 1986-1988. Mahony påstår at Zapatas oljerigger ble brukt som basering for skipslaster med narkotika. Operasjonen hadde kodenavnet Operasjon Whale Watch. Mahony arbeidet for marinens sikkehetstjeneste, statsdepartementet og CIA i to tiår.

Egen kort oppsummering av skandalen: Iran-Contras-skandalen utviklet seg til en utenrikspolitisk skandale i 1980-årene. USA solgte på midten av 80-tallet våpen til Iran, som på det tidspunktet lå i krig med Irak. Skalkeskjulet var frigjøringen av amerikanske gisler. I realiteten var det Israel som etter avtale om erstatning fra USA leverte våpnene. Pengene man tjente på våpensalget ble deretter brukt til bevæpning av Contras og bekjempelse av sandinistregjeringen i Nicaragua. Etterforskningen av skandalen hadde de vanlige ingrediensene slike saker bestand er beheftet med. Dokumenter ble mistet. De ble destruert ved feiltakelser. Det oppsto kollektiv hukommelsessvikt. Her i Norge vil mange huske utspørringene av Oliver North. Jeg går ikke dypere inn i denne skandalen, men en avslutning er på sin plass.



Den offisielle etterforskningen i USA endte med full frifinnelse av president Reagan. Til slutt ble 14 personer tiltalt, deriblant forsvarsminister Caspar Weinberger. Dette førte til 11 domfellelser, men noen av disse ble opphevet under ankesakene. Resten av de dømte ble alle benådet av president George Herman Walker Bush iløpet av hans siste dager i presidentembedet. Bush var visepresident under tidsrommet for skandalen. Under valgkampen i 1988 benektet Bush enhver kjennskap til Iran-contra-affæren. Dette til tross for at han i internnotater skrev at han var en av få mennesker som hadde detaljkunnskap om saken. Han nektet gjentatte ganger å diskutere saken, og vant presidentvalgkampen.

Til slutt en kommentar om visepresidentperioden. Attentatet og drapsforsøket på president Ronald Reagen  ble utført av John Hinckley jr. Hans familie støttet Bush økonomisk under valgkampen mot Ronald Reagan om hvem som skulle stille som presidentkandidat for republikanerne. Familien hadde også sosial kontakt med medlemmer av Bush-familien. Her er et sitat fra The Associated Press Domestic News, 31. mars 1981, og jeg velger å ikke oversette dette:

Houston
The family of the man charged with trying to assassinate President Reagan is acquainted with the family of Vice President George Bush and had made large contributions to his political campaign, the Houston Post reported today.
The newspaper said in a copyright story, Scott Hinckley, brother of John W. Hinckley Jr., who allegedly shot Reagan, was to have dined tonight in Denver at the home of Neil Bush, one of the vice president's sons.
The newspaper said it was unable to reach Scott Hinckley, vice president of his father's Denver-based firm, Vanderbilt Energy Corp., for comment. Neil Bush lives in Denver, where he works for Standard Oil Co. of Indiana.


Nettstedet Nowpublic.com har denne vinklingen:

But far beyond their social connection, neither Bush nor Hinckley wanted Ronald Reagan to become president, because Reagan was opposed to tax breaks for the oil industry to which Bush, Hinckley and other Texans were highly dependent.

The effort to make Bush Sr. president in 1980 failed; but he and his friend and backer Hinckley Sr. got the next best thing – the "heartbeat away from the presidency" office of Vice-President of the United States.

A couple months later, Hinckley Jr. shot Reagan, and Bush Sr. very nearly did become president at that time, after all. Curiously, only one time was it announced on the news about the connections between the Bush and Hinckley families: An almost bewildered John Chancellor on NBC Nightly News reported "the bizarre coincidence" that Vice President Bush's son,
Neil, and Scott Hinckley had dinner plans for March 31, 1981 -- now cancelled, of course. [But even Chancellor failed to mention the close friendship between the the assassin's father and Vice President Bush--let alone the rest of the corporate media.]


President Kennedy foreslo en økt skatte- og avgiftsbelegging av oljebransjen kort tid før attentatet i Dallas.

George Walker Bush (6. juli 1946 -)

Sønn av George Herman Walker Bush, og bror av John Ellis "Jeb" Bush og Marvin Pierce Bush.



Hoveddelen av det følgende er egne kommentarer, støttet av flere kilder, hvorav Wikipedia er mest brukt.

Amerikansk politiker og forretningsmann som ble den 43. president i USA. Han satt to perioder fra 2001-2009. Han var guvernør i Texas 1995-2000. Eldste sønn av George Herman Walker Bush. Han ble uteksaminert fra Yale-universitetet i 1968, der han var med i Skull and Bones-losjen.

Han vant presidentvalget i 2000 etter et tett, spennende, og ikke minst skandaløst valg. Både Bush og motkandidat Al Gore var avhengige av å vinne Florida der Jeb Bush var guvernør. Etter stemmetellingen ble Al Gore utropt som valgvinner i Florida, og rakk å bli gratulert som USAs neste president. Så kom kontrabeskjeden fra de valgansvarlige i Florida, og dermed ble Bush erklært som valgvinner. Det hele ble til slutt avgjort ved kjennelse i USAs Høyesterett, som dømte i favør av Bush ved å forby en ny opptelling av stemmesedlene i Florida.

Åtte måneder etter at han ble sverget inn som president og flyttet inn i Det hvite hus, ble verden rystet av terroren som rammet World Trade Center i New York, angrepet på Pentagonbygningen, og styrten i et jorde i Shanksville, Pennsylvania. Disse hendelsene ga Bush-administrasjonen fullmakt og fritt spillerom til å bygge opp kampen mot terror. Detaljene her kommer jeg tilbake til. Først til et ukjent medlem av Bush-familien.

Marvin Pierce Bush

Sønn av George Herman Walker Bush, og broren til George Walker Bush og Jeb Bush.



Marvin Bush satt i direktørstyret for sikkerhetsfirmaet Securacom 1993-2000. Securacom hadde ansvaret for sikkerheten i World Trade Center fram til og med 11. september 2001, da kontrakten gikk ut.

Jeg skrev i Bush-familien del I at neste innlegg skulle ta for seg perioden til og med 11. september. Dette blir så omfattende, at jeg velger å dele det opp i nok et kapittel. Det kommer når jeg er klar for det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#12
11. september 2001 del I

Historisk sett er denne datoen svært viktig. Den ble et vendepunkt for utøvende innenriks- og utenrikspolitikk i mange vestlige land. De sjokkerende og grusomme scenene som utspant seg på World Trade Center lamslo en hel verden.

Det handler om historien vestlig media ikke ville dele med oss. Eller rettere, de delte svært mye med oss, men svært få så ut til å merke seg det som skjedde. Mainstream media ble på mange måter et ufrivillig sannhetsvitne i denne saken.

Oppsummeringen må nødvendigvis bli omfattende, og er ment å dekke de fleste aspekter, men husk mitt utgangspunkt. Denne historien handler i første rekke om det vi aldri ble fortalt av de kjente nyhetsformidlerne de fleste av oss daglig forholder oss til. I de to første innleggene, Bush-familien I og II, vurderte jeg det best å ikke legge ut linker som dokumentasjon på kilde og egne vurderinger. Hensikten var å legge ut opplysninger om familiens historiske bakgrunn fram mot det som skjedde 11. september. Denne gang blir jeg nødt til å legge ut en god del slike henvisninger, da mye av dokumentasjonen finnes i bilde- og filmformat. Det vil også bli sitert fra og henvist til forskning som har dukket opp i årene etter tragedien.

World Trade Center - bygning nummer 7

Allerede her vil mange stusse. Bygning nummer 7? Handlet ikke 11. september om de to tårnene, Pentagonbygningen, samt en flystyrt på et jorde? Bygning nummer 7 ble på mange måter det glemte stebarnet ingen ville snakke om. De færreste har hørt om bygningen, langt mindre har de fått med seg at denne også raste fullstendig sammen. Den kollapset i likhet med de to tårnene rett ned i sitt eget fotavtrykk.

Slik så bygningen ut:


Wikipedia

Bygning 7 var på 48 etasjer, og inneholdt kontorer for blant annet:

IRS Regional Council
U.S. Secret Service
C.I.A.
Securities & Exchange Commission
Mayor's Office of Emergency Mgmt


Angående CIA, ble opplysningene om deres tilstedeværelse forsøkt unndratt offentligheten. Når det gjelder borgermester Giulianis kontor for krisesituasjoner, var det oppusset for 15 millioner dollar, inkludert uavhengig og sikker luft- og vannforsyning, samt skudd- og bombesikre vinduer beregnet å tåle vindkast på 320 km/t.

[attachimg=1]

Bygning 7 mens det første tårnet raser.



Bygning 7 kollapser

Klokka 17:21:10 klappet bygning 7 sammen. Tiden det tok for bygningen å falle helt sammen ned i sitt eget fotavtrykk tilsvarer fritt fall uten motstand. Det blir flere muligheter til å se kollapsen i videogranskinger senere. Nå legger jeg kun ut en gif-animasjon.

[attachimg=2]
Bilde: 911review.org

Det første tårnet som raste, var det siste som ble truffet av fly. Dette skjedde  09:59 på formiddagen. Det tårnet som ble truffet av det første flyet, kollapset klokka 10:28. Det tok nesten 7 timer før bygning 7. raste sammen. Den norske versjonen av Wikipedia har denne knappe kommentaren om bygning 7:

Sent på ettermiddagen kollapset også bygning 7 i Verdens Handelssenter, uten at årsaken er endelig klarlagt.

Verdt å ta i betraktning før en leser videre er at bygninger med bærende konstruksjoner av stål, ikke bare raser svært sjelden grunnet brann. De tre bygningene som raste 11. september, Tårn 1, Tårn 2, og bygning 7, er de eneste som noen gang har rast sammen. Bygning 7 var ikke en gang truffet av noe fly. Ikke noe drivstoff fra tankene på et passasjerfly (parafin) ble sprøytet ut i ei ildkule i denne bygningen.

Her er to eksempler på brennende skyskrapere, hotell Mandarin i Kina, og Windsorbygningen i Spania:

[attachimg=3]

[attachimg=4]

Her er Windsorbygningen, totalskadd etter den voldsomme brannen som fikk herje fritt i mange timer:

[attachimg=5]
Alle bilder AP.

Så kan en sammenligne med bygning nummer 7 ved World Trade Center slik den så ut ikke lenge før den klappet sammen:

[attachimg=6]

Betydningen av eventuelt uærlig spill med bygning 7

Hvis bygning nummer 7 ble utsatt for en kontrollert, planlagt demolisjon, reiser det en interessant problemstilling. Planleggingen og gjennomføringen av slikt arbeide tar uker, i enkelte tilfelle måneder. Er det dette som har skjedd, innebærer det at personer fra regjerings- og etterretningshold planla hele 11. september lang tid i forveien for hendelsene. Man kan ikke komme i ettertid å si at man planla rivingen av bygning 7, men var totalt uvitende om de andre hendelsene den dagen. Et annet viktig punkt er at myndighetene hadde flere kontorer i bygning 7, deriblant CIA og U.S. Secret Service. At utenforstående terrorister skal ha klart å bevege seg ut og inn av bygning 7 i lang tid, fraktende tonnevis med sprengstoff, pressluftbor, kompressorer og annet, er realistisk sett en umulighet.

Før jeg går videre må følgende forskning presenteres, og viktig å merke seg her, er at støv- og bygningsrestene man her legger til grunn, er samlet inn etter at det første tårnet raste, etter at det andre tårnet raste, samt etter at bygning 7 led samme skjebne.

Store mengder høyteknologisk pyroteknisk sprengstoff i restene etter tårnene

The Open Chemical Physics Journal, 2009 - Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade
Center Catastrophe


Forskerne bak publikasjonen er:

Steven E. Jones, Niels H. Harrit, Jeffrey Farrer, Kevin R. Ryan, Frank M. Legge, Daniel Farnsworth, Gregg Roberts, James R. Gourley, og Bradley R. Larsen.

Forord

Vi har funnet distinkte rød-grå flak i alle prøvene vi har studert av støvet som spredde seg etter at World Trade Towers raste sammen. Undersøkelsene av fire av disse prøvene, samlet inn fra forskjellige steder, er rapportert i denne publikasjonen. De rød-grå flakene viste en markert likhet i alle de fire prøvene. En av prøvene var samlet inn av en innbygger i Manhattan omtrent ti minutter etter at de andre tårnet raste, to den neste dagen, og den fjerde prøven, omtrent en uke etter. Innholdet i disse flakene ble analysert ved hjelp av optisk mikroskop-skanning, røntgen-spektroskopi, og forskjellige kalometri-skanninger. Det røde materialet inneholder korn med størrelse rundt 100 nm tverrsnitt og er i all hovedsak bestående av jernoksid, mens det grå, alumuniumen, sees som små platestrukturer. Splittelse av komponentene ved bruk av metyletylketon, viste elemental aluminium.

Jernoksid og aluminium er blandet tett sammen i det røde materialet. Ved antennelse i et DSC-instrument, lyser det opp i en høy, smal eksoterm flamme som utvikler omtrent 430 °C. Dette er mye lavere enn den normale antennelsestemperaturen for konvensjonell termitt. Utallige jernrike sfærer synes tydelig tiden etter tenningen av disse spesielle rød-grå flakene. Den røde delen av flakene har vist seg å være uantent termisk materiale med meget høyt energiinnhold.


[attachimg=7]

Mikroskopbilder:

[attachimg=8]

[attachimg=9]

De kjemiske analysene av innholdet i en av prøvene:

[attachimg=10]
Fig. (28). XEDS spectrum from a sphere found in the WTC dust.

Det som har blitt presentert her er nano-termitt

Dette er ingen konvensjonell termittblanding hvem som helst kan blande sammen i garasjen. Det er høyteknologi utviklet av våpentekniske laboratorier. Neste sitat omhandler tilgjengeligheten for nano-termitt i tidsrommet før 11. september 2001. Jeg oversetter ikke dette sitatet:

4. Did the Technology to Make Highly Exothermic Nanocomposites Exist Prior to 9/11/2001?

We find the answer in a report by Gash et al. dated April 2000, seventeen months before the tragedy:

"Nanostructured composites are multicomponent
materials in which at least one of the component
phases has one or more dimensions
(length, width, or thickness) in the nanometer
size range, defined as 1 to 100 nm. Energetic
nanocomposites are a class of material that have
both a fuel and oxidizer component intimately
mixed and where at least one of the component
phases meets the size definition. A sol-gel derived
pyrotechnic is an example of an energetic
nanocomposite, in which metal-oxide nanoparticles
react with metals or other fuels in very
exothermic reactions. The fuel resides within
the pores of the solid matrix while the oxidizer
comprises at least a portion of the skeletal ma-
trix." "As an example, energetic nanocomposites
of FexOy and metallic aluminum are easily
synthesized. The compositions are stable, safe
and can be readily ignited"


Om antatt mengde nano-termitt brukt:

I prøven samlet inn av prøvetaker J. MacKinlay, ble andelen av rød-grå flak røflig utregnet. Femten små flak hadde til sammen en vekt på 1,74 mg etter at de ble tatt ut av 1,6 g støv hvor lettgjenkjennelig glass og betong var fjernet. Dermed anslår vi vekten til de rød-grønne flakene å være 0,1 % i vekt...

...Da de to tårnene raste sammen, ble det produsert enorme mengder støv. Det er vanskelig å anslå den totale vekten, men det er helt klart at den totale mengden av rød-grå flak i støvet etter tårnene er betydelig.


Konklusjon:

Denne velger jeg også å la stå uoversatt. Jeg er bekymret for å rote i fagspråket og mistolke.

We have discovered distinctive red/gray chips in significant numbers in dust associated with the World Trade Center destruction. We have applied SEM/XEDS and other methods to characterize the small-scale structure and chemical signature
of these chips, especially of their red component. The red material is most interesting and has the following characteristics:



  • It is composed of aluminum, iron, oxygen, silicon and
    carbon. Lesser amounts of other potentially reactive
    elements are sometimes present, such as potassium,
    sulfur, lead, barium and copper.
  • The primary elements (Al, Fe, O, Si, C) are typically
    all present in particles at the scale of tens to hundreds
    of nanometers, and detailed XEDS mapping shows
    intimate mixing.
  • On treatment with methyl ethyl ketone solvent, some
    segregation of components occurred. Elemental aluminum
    became sufficiently concentrated to be clearly
    identified in the pre-ignition material
  • Iron oxide appears in faceted grains roughly 100 nm
    across whereas the aluminum appears in thin platelike
    structures. The small size of the iron oxide particles
    qualifies the material to be characterized as nanothermite
    or super-thermite.
  • Analysis shows that iron and oxygen are present in a
    ratio consistent with Fe2O3. The red material in all
    four WTC dust samples was similar in this way. Iron
    oxide was found in the pre-ignition material whereas
    elemental iron was not.
  • From the presence of elemental aluminum and iron
    oxide in the red material, we conclude that it contains
    the ingredients of thermite.
  • As measured using DSC, the material ignites and reacts
    vigorously at a temperature of approximately
    430 °C, with a rather narrow exotherm, matching
    fairly closely an independent observation on a known
    super-thermite sample. The low temperature of ignition
    and the presence of iron oxide grains less than
    120 nm show that the material is not conventional
    thermite (which ignites at temperatures above 900 °C)
    but very likely a form of super-thermite.
  • After igniting several red/gray chips in a DSC run to
    700 °C, we found numerous iron-rich spheres and
    spheroids in the residue, indicating that a very hightemperature
    reaction had occurred, since the iron-rich
    product clearly must have been molten to form these
    shapes. In several spheres, elemental iron was verified
    since the iron content significantly exceeded the
    oxygen content. We conclude that a high-temperature
    reduction-oxidation reaction has occurred in the
    heated chips, namely, the thermite reaction.
  • The spheroids produced by the DSC tests and by the
    flame test have an XEDS signature (Al, Fe, O, Si, C)
    which is depleted in carbon and aluminum relative to
    the original red material. This chemical signature
    strikingly matches the chemical signature of the spheroids
    produced by igniting commercial thermite, and
    also matches the signatures of many of the microspheres
    found in the WTC dust [5].
  • The carbon content of the red material indicates that
    an organic substance is present. This would be expected
    for super-thermite formulations in order to
    produce high gas pressures upon ignition and thus
    make them explosive. The nature of the organic material
    in these chips merits further exploration. We note
    that it is likely also an energetic material, in that the
    total energy release sometimes observed in DSC tests
    exceeds the theoretical maximum energy of the classic
    thermite reaction.

Based on these observations, we conclude that the red layer of the red/gray chips we have discovered in the WTC dust is active, unreacted thermitic material, incorporating nanotechnology, and is a highly energetic pyrotechnic or explosive material.

Her er en kort film med dr. Jones, der han forklarer litt om kontrollert nedriving av bygninger. Flere interessante scener av bygninger som raser, deriblant bygning 7:

http://www.youtube.com/v/u1I7dV9OAJY

Hvordan BBC og CNN dekket saken om bygning 7

Dr. Graeme MacQueen er en svært viktig forsker når det gjelder 11. september. Han har i første rekke satt sammen tidslinjene i saken satt opp mot seismografiske målinger. Denne forskningen har vist at kraftige eksplosjoner rystet både bakke, bygninger og seismografer flere sekunder før tårnene og bygning 7 raste. Dette skal jeg imidlertid komme tilbake til. Nå kommer to videoer, eller rettere en, der jeg linker til to forskjellige tidspunkt i filmen. Dette betyr at filmen starter der jeg vil den skal starte. Jeg kan dessverre ikke legge filmen direkte inn i innlegget ved bruk av denne funksjonen, så dere får ta til takke med å klikke på linken.

Det første utdraget er om BBC, og den interessante delen varer til 0:27:40. Dere kan altså avbryte når dere har kommet så langt.

http://youtu.be/McF4flr2dYs?t=23m48s

BBC forsøkte å komme seg bort fra denne flausen ved å først påstå at det hele berodde på en misforståelse, og at det var lagt inn et tidligere opptak brukt som panorama bak den kvinnelige reporteren. Altså at bildet bak henne ikke var sanntid. De har også svart på direkte henvendelse fra støttegruppen til 911-ofrene, der de har nektet for at noen hadde fortalt dem hva de skulle si.

Problemet med akkurat denne forklaringen forstår alle som ser neste klipp. Det samme gjelder her. Det starter på ønsket tidspunkt rett før CNN's direktesending, og dere kan avslutte visningen ved 0:51:15. Men for all del. Se gjerne hele filmen, selv om jeg skal komme tilbake til den senere.

http://www.youtube.com/watch?v=McF4flr2dYs&feature=player_detailpage#t=2742s

Brannmenn fra New York forteller at bygningene raste på grunn av kontrollert nedriving

Etasje for etasje, bom-bom-bom-bom-bom! Dette er bare en ørliten dokumentasjon på at profesjonelle vitner som var til stede hørte svært mange eksplosjoner. Ta en titt på denne korte filmsnutten:



Flere vitneprov om mange eksplosjoner

Dr. MacQueen har som jeg skrev gjort omfattende forskning på tidsaspektet angående seismografiske målinger sett i sammenheng med eksplosjoner og rystelsene da bygningene kollapset Han har også tatt med en  omfattende samling vitneforklaringer fra brann- og politimenn. Hele den rapporten må leses, og den kan lastes ned i PDF-form her:

Graeme MacQueen 9. juli 2009 - DID THE EARTH SHAKE BEFORE THE SOUTH TOWER HIT THE GROUND?

Jeg skal komme tilbake til denne rapporten i neste innlegg, og det kommer når jeg er ferdig med det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg har lovet å gå videre med denne tråden, og en film med viktige og grunnleggende opplysninger om det rent bygningstekniske og annet i forbindelse med 11. september da bygning 7 og de to tvillingtårnene kollapset er å finne i denne oppsiktsvekkende filmen. Her er mange fremstående arkitekter, ingeniører, phd-er i fysikk og kjemi osv. Felles for alle er deres åpenlyse skepsis til de offisielle versjonene av hva som skjedde i New York.

Filmen anbefales på det varmeste, selv om jeg ikke tror noen blir i godt humør av å se den.

9/11: Explosive Evidence - Experts Speak Out:AE911Truth (Full Film)

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Takk for tipset, Joste.

Jeg innehar en smule ekspertise for sentrale deler av dette temaet (er sivilingeniør bygg med styrkeberegning som spesialområde). Det som framkommer er mer enn troverdig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to