Temperatur mot CO2 1997-2011

Startet av Jostemikk, januar 06, 2012, 02:37:56 AM

« forrige - neste »

Jostemikk

2011 er til ende, og den globale temperaturen spiller ikke på lag med CO2-hypotesen.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#1
Pål Prestrud kan tydeligvis ikke få gjentatt ofte nok at CO2-trend og temperatur har en glimrende korrelasjon. Jeg håper Prestrud fortsetter med det.

Selv har jeg ikke særlig annet å si enn å legge ut en graf som viser CO2, solflekker, PDO, AMO og temperatur de siste 11 hele år, så får enhver finne ut av hva som ser ut til å henge sammen. Skiller en av dataseriene seg ut i negativ retning hva gjelder korrelasjon?

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Her fremstilles det som vanlig feil på feil. Det hele er jo spinnvilt!

Her gjøres følgende fundamentale feil:

1. En temperaturperiode på bare 10 år er alt for kort til å foreta en endelig konklusjon om utviklingen.
2. Slike kortvarige utflatinger eller endog nedganger i temperaturen vil skje hele tiden, det er som forventet.  Disse
    variasjonene er underordnet den gjennomgående trenden, som er kontinuerlig global oppvaming. Dette sees dersom
    f. eks. T-grafen startes i 1979.
3. Det publisereres ingen peer-review artikler for tiden som hevder at den globale oppvamingen har stoppet opp og at
    dette ikke er menneskeskapt.

Dette er helt i tråd med den vitenskapsstøyen som Heartland Institute står for. Dere representerer kun støyforurensning. Science is settled, IPCC står seg godt.


Jostemikk

Har Prestrud stjålet PC-en til Bye? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Tørrtrening - til etterpå.  ;D

Signert PP - Påholden Penn  8)

ebye

Sitat fra: Jostemikk på mars 06, 2012, 14:55:57 PM
Pål Prestrud kan tydeligvis ikke få gjentatt ofte nok at CO2-trend og temperatur har en glimrende korrelasjon. Jeg håper Prestrud fortsetter med det.

Selv har jeg ikke særlig annet å si enn å legge ut en graf som viser CO2, solflekker, PDO, AMO og temperatur de siste 11 hele år, så får enhver finne ut av hva som ser ut til å henge sammen. Skiller en av dataseriene seg ut i negativ retning hva gjelder korrelasjon?



Dette er en usedvanlig interessant graf, Jostemikk, dvs. interessante data.  :) Har du data for en lengre periode, eventuelt tilgjengelig som en excelfil? Jeg går med en drøm om å gjøre PCA på et slikt datasett. Når alle uavhengie variable kan relatereres til året, så er dette et analyserbart datasett.

Om enn en enkel analyse, vill dette kunne vise hvilke grafer som er "like" og hvilke som er "forskjellige", dataanalytisk sett. Desuten vil analysen vise om variablene er korrelert eller ikke. Til dette brukes score- og loading plot. Kan jeg få oversendt dataene på en eller annen måte?

Dette kan bli morsomt!  8)

Jostemikk

Jeg har alle disse dataene på forskjellige Excel-filer, men legger gjerne alt inn på ei samlefil. Skal gå så langt tilbake som det finnes data fra Mauna Loa.

Får imidlertid ikke skjedd før i løpet av søndagen. I morgen er jeg dårlig... ;D

Skal legge ut fila til nedlasting her i tråden når jeg er ferdig.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Flott, Jostemikk. Legg ut dataene når det er komfortabelt, her skal det uansett litt prøving og feiling til.  ;)

Jeg kommer tilbake til hva vi "ser" og hordan "dette" kan brukes.  8)

Jostemikk

#8
Jeg ble litt overrasket over å finne denne på Lucia - The Blackboard, men overraskelse eller ei, denne må være midt i blinken for Bye og hans ønske om å finne ut av korrelasjon eller ikke mellom temperatur og CO2-kurven.

Paul_K som står bak denne statistiske analysen, ser ut til å ha funnet null korrelasjon mellom de to. Derimot fant han et dominant signal på 61 år som ser ut til å styre temperaturutviklingen her på jorda.

Send denne linken til alle analytiske hoder hos Klimarealistene. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Takk for den oppsiktsvekkende linken, Jostemikk.

Dette er mat for mange Monser - de naturlige!  ;)