Mathismoen er i sjokk!

Startet av ebye, februar 22, 2012, 17:49:36 PM

« forrige - neste »

ebye

I Aftenposten 20. februar 2012, er det to overraskende artikler. Først

Kommunene kan kutte mye mer.

omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,247.msg9120.html#msg9120

Og så et innlegg fra en sjokkert Ole Mathismoen, som følge av artikkelen over

KS Sjokkerer

http://www.climometrics.org/12apmati.jpg

Sjokket består i:

SitatJeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at Kommune-Norge skulle bli en spydspiss og fantasifull klimapådriver.
:o

Jeg la dette på en egen tråd, kanskje det kommer nye sjokk fremover - mot AR5?  8)

jarlgeir

Jeg så den i går, men orket ikke å ta det videre.

Det som skjer er så enkelt at Mathismoen ikke skjønner noe av det, og tar det til inntekt for den hellige saken sin.

Norske kommuner er alltid på utkikk etter statlige penger, spesielt fordi det kommer en strøm av pålegg og lover fra stortinget uten at det medfølger finansiering for alt de pålegges.

Omsider har kommunene skjønt at de kan bli like rike som Al Gore på klimakvotehandel. En endeløs strøm av penger til kommunene, som så sender en endeløs strøm av dokumenter tilbake for å bevise at CO2en er nøytralisert. Litt avlat/kickback fra kommunene til de grønne NGOene, og de stiller opp som klakkører for dette idiotiet.

Imidlertid er det planøkonomene i finansdepartementet som sitter på den statlige pengesekken, og det spørs om de er fullt så lettlurte som vår alles kjære og høyt respekterte Kim-Il-Mathismoen innbiller seg.
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på februar 23, 2012, 00:53:40 AM
Jeg så den i går, men orket ikke å ta det videre.

Det som skjer er så enkelt at Mathismoen ikke skjønner noe av det, og tar det til inntekt for den hellige saken sin.

Norske kommuner er alltid på utkikk etter statlige penger, spesielt fordi det kommer en strøm av pålegg og lover fra stortinget uten at det medfølger finansiering for alt de pålegges.

Omsider har kommunene skjønt at de kan bli like rike som Al Gore på klimakvotehandel. En endeløs strøm av penger til kommunene, som så sender en endeløs strøm av dokumenter tilbake for å bevise at CO2en er nøytralisert. Litt avlat/kickback fra kommunene til de grønne NGOene, og de stiller opp som klakkører for dette idiotiet.

Imidlertid er det planøkonomene i finansdepartementet som sitter på den statlige pengesekken, og det spørs om de er fullt så lettlurte som vår alles kjære og høyt respekterte Kim-Il-Mathismoen innbiller seg.

Av de 22,5 mill. tonn som man ser for seg av kutt, skal hele 17,5 mill. tonn bestå av effekter fra flere bomringer, rushtidsavgifter og restriksjoner på parkering. Dette er mildt sagt utopisk.

Håper ikke kommunene forhåndsbusjetterer med milde gaver fra staten på så tynt grunnlag.

jarlgeir

Nå varer det ikke lenge før enhver kommune med respekt for seg selv har minst en bompengering rundt kommunens administrasjonssentrum.

Kommunens pamper vil selvsagt få dispensasjon for bompengeavgifter......

På tide å kjøpe ny ammunisjon til hagla?
It's the sun, stupid!

ebye

Sitat fra: jarlgeir på februar 23, 2012, 17:19:04 PM
Nå varer det ikke lenge før enhver kommune med respekt for seg selv har minst en bompengering rundt kommunens administrasjonssentrum.

Kommunens pamper vil selvsagt få dispensasjon for bompengeavgifter......

På tide å kjøpe ny ammunisjon til hagla?

Fritt oversatt i klimaspråk

Nå varer det ikke lenge før enhver klimakommune med klimarespekt for seg selv har minst en klimabompengering rundt klimakommunens klimaadministrasjonssentrum.

Klimakommunens klimapamper vil selvsagt få klimadispensasjon for klimabompengeavgifter......

På tide å kjøpe ny klimaammunisjon til klimahagla?

jarlgeir

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh, ebye.

Nå må du slutte å skrive som om du var Mathismoen!
It's the sun, stupid!

ebye

Men, dette var ironisk ment, jarlgeir  ;D, i motsetning til det Mathis mener.  8)

jarlgeir

Ebye, jeg vet det, og det var ganske morsomt å lese. Utrolig hvor mange ganger du fikk smelt inn ordet klima i de få setningene :p
It's the sun, stupid!

BorisA

Sitat fra: jarlgeir på februar 23, 2012, 20:59:43 PM
Ebye, jeg vet det, og det var ganske morsomt å lese. Utrolig hvor mange ganger du fikk smelt inn ordet klima i de få setningene :p
Dere er rett og slett en herlig klimaklok klimagjeng hele klimabunten.
Et fantastisk høyt nivå på innleggene her.
Så bra er de at jeg får helt klimaprestasjonsangst.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Her er ingen grunn til å føle klimaprestasjonsangst, Boris. Ta det fra en som topper statistikken angående å klimautdrite seg, og i det minste ligger nær toppen i klimaanger. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Hva med litt klimaglede? Hva skulle vi gjort uten klima? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 23, 2012, 21:16:53 PM
Her er ingen grunn til å føle klimaprestasjonsangst, Boris. Ta det fra en som topper statistikken angående å klimautdrite seg, og i det minste ligger nær toppen i klimaanger. ;D
Okey da  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: seoto på februar 23, 2012, 21:19:44 PM
Hva med litt klimaglede? Hva skulle vi gjort uten klima? ;)
Klima,et nødvendig onde?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Et nødvendig onde - og et nødvendig gode  ;D - klimabehov
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Nå mangler vi bare et par youtube-linker, så danser hele forumet.....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten