Har IPCC utspilt sin rolle?

Startet av jarlgeir, februar 28, 2012, 16:29:02 PM

« forrige - neste »

jarlgeir

Judith Curry stiller dette spørsmålet i et lengre intervju:

http://oilprice.com/The-Environment/Global-Warming/The-IPCC-May-Have-Outlived-its-Usefulness-An-Interview-with-Judith-Curry.html

The IPCC May Have Outlived its Usefulness

Blir sikkert en lengre tråd av det på hennes egen blogg.
Her har China, Canada, Japan og Russland forlengst vist at de ikke akter å gjøre det IPCC insisterer de skal gjøre. Sikkert ikke lett å akseptere for alarmistene?
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på februar 28, 2012, 16:29:02 PM
Judith Curry stiller dette spørsmålet i et lengre intervju:

http://oilprice.com/The-Environment/Global-Warming/The-IPCC-May-Have-Outlived-its-Usefulness-An-Interview-with-Judith-Curry.html

The IPCC May Have Outlived its Usefulness

Blir sikkert en lengre tråd av det på hennes egen blogg.
Har har China, Canada, Japan og Russland forlengst vist at de ikke akter å gjøre det IPCC insisterer de skal gjøre. Sikkert ikke lett å akseptere for alarmistene?

"As the global warming debate increases in its intensity we find both sides deeply entrenched, hurling accusations and lies at one another in an attempt to gain the upper hand.  This divide within the scientific community has left the public wondering who can be trusted to provide them with accurate information and answers."

Myten om konsensus slår stadig nye sprekker.


seoto

Sitat fra: jarlgeir på februar 28, 2012, 16:29:02 PM
Judith Curry stiller dette spørsmålet i et lengre intervju:

http://oilprice.com/The-Environment/Global-Warming/The-IPCC-May-Have-Outlived-its-Usefulness-An-Interview-with-Judith-Curry.html

The IPCC May Have Outlived its Usefulness

Blir sikkert en lengre tråd av det på hennes egen blogg.
Har har China, Canada, Japan og Russland forlengst vist at de ikke akter å gjøre det IPCC insisterer de skal gjøre. Sikkert ikke lett å akseptere for alarmistene?

Jeg kan jo ikke annet enn være enig i kommentaren:

Kevin Hearle on February 28 2012 said:
Pity the politicians don't take the advice of a balanced view as espoused by Judith, Policy might benefit from a little more Curry and a lot less Pachuari.

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på februar 28, 2012, 17:36:11 PM
Sitat fra: jarlgeir på februar 28, 2012, 16:29:02 PM
Judith Curry stiller dette spørsmålet i et lengre intervju:

http://oilprice.com/The-Environment/Global-Warming/The-IPCC-May-Have-Outlived-its-Usefulness-An-Interview-with-Judith-Curry.html

The IPCC May Have Outlived its Usefulness

Blir sikkert en lengre tråd av det på hennes egen blogg.
Har har China, Canada, Japan og Russland forlengst vist at de ikke akter å gjøre det IPCC insisterer de skal gjøre. Sikkert ikke lett å akseptere for alarmistene?

Jeg kan jo ikke annet enn være enig i kommentaren:

Kevin Hearle on February 28 2012 said:
Pity the politicians don't take the advice of a balanced view as espoused by Judith, Policy might benefit from a little more Curry and a lot less Pachuari.


I Norge er det verre. Hvorfor innser ikke klimaforskerne at noe er i ferd med å skje, og forteller sine politiske medaktører det?

Her er et innlegg fra Pål Prestrud i VG i dag, 28. februar 2012

http://www.climometrics.org/12vgpres.jpg

Nå har det virkelig gått hakk i plata. Dvs. skal jeg være litt ufin, nå har skyttergravene blitt så dype, at PP ikke en gang kan se ut.

Han påstår i andre sammenhenge at han følger med. Begunnelsen her for at "science is settled" og at det er "buisness as usual", er at ikke det kommer papere som sier det motsatte. F. eks. at oppvermingen skulle ha stanset opp, i den forstand at temperaturen ikke øker. Da er det el et spørsmål om litteratursøket er for selektivt?  ;)


ConTrari

Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 20:18:46 PM

I Norge er det verre. Hvorfor innser ikke klimaforskerne at noe er i ferd med å skje, og forteller sine politiske medaktører det?

Her er et innlegg fra Pål Prestrud i VG i dag, 28. februar 2012

http://www.climometrics.org/12vgpres.jpg

Nå har det virkelig gått hakk i plata. Dvs. skal jeg være litt ufin, nå har skyttergravene blitt så dype, at PP ikke en gang kan se ut.

Han påstår i andre sammenhenge at han følger med. Begunnelsen her for at "science is settled" og at det er "buisness as usual", er at ikke det kommer papere som sier det motsatte. F. eks. at oppvermingen skulle ha stanset opp, i den forstand at temperaturen ikke øker. Da er det el et spørsmål om litteratursøket er for selektivt?  ;)

Han vokter tempelporten iherdig. Men det piler små skeptikermus i alle retninger, og uansett hvor mye han koster ivei, smetter de inn porten og gnager biter av Det Aller Helligste Konsensus Alteret, der det daglig ofres store mengder sannhet, ærlighet og vitenskapsetikk for å blidgjøre Myten.

Det Prestrud ikke vil vedgå, er at hans klimakriseverden er i full oppløsning rundt ham. Når alarmistskuta synker, må vi forvente at kapteinen går ned med den. Han får neppe annen hyre.


Telehiv

#5
Prestruds innlegg i dag begynner faktisk å nærme seg kriminelt underslag av fakta om hvordan global temperatur har utviklet seg de siste 15 år, og uansett en grov og tendensiøs vinkling av fakta.

Og argumentasjonen blir jo bare mer og mer hjelpeløs etterhvert som han med sine manglende faglige forutsetninger prøver å sno seg forbi ubehagelige fakta, slik som at oppvarmingens utflating og begynnende fall faller omtrent 100% sammen med velkjente, forventede historiske og naturlige sykluser.   

Dette han som "motvekt" hevder, at "de siste 40 årene er det minst 5-6 perioder..." (der oppvarmingen har blitt midlertidig stanset, men likevel fortsetter ufortrødent); hvor i alle dager finner han forskningsmessig belegg for disse "periodene"? Hva slags "5-6 perioder" klarer han å finne rom for på skarve 40 år, og fremdeles kan kalle "klima"?

Tidligere argumenterte han hysterisk for at under 30 år knapt var lenge nok for 1 (en) periode for å kunne kalles "klimaendring", for da var det viktig å forklare hvorfor oppvarmingen lot vente på seg, og da måtte jo milepelene flyttes fram i tid, siden de ikke kom som predikert.

Nå er det altså plutselig snakk om "5-6 perioder på 40 år", fordi han må bortforklare et temperaturfall, og da er argumentet at "det skjer stadig vekk, bare vent litt så vil dere se at temperaturen egentlig stiger likevel".

Hvor uredelig kan en person bli før han må helt avskiltes?


Fyren er jo helt desperat etter å finne på noe om hvorfor AGW-modellene er stadig mer i utakt med virkelighetens utvikling - og så er han samtidig så faglig svak at han ikke skjønner at for hver gang han åpner munnen så blir ting bare dummere. Stakkars mann, godt han skifter beite over til noen andre lystløgnere, så får andre slite med denne knølen der.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Noen ganger klarer jeg ikke å dy meg:

Assosiasjonen går til Anne B. Ragdes bok:

Jeg vinker ikke, jeg drukner.

Jostemikk

Jeg skriver mer enn gjerne under på det du skrev der, Tele. Jeg synes alle skal tenke nøye gjennom at dette kommer fra den mannen som har hylt etter "en edruelig debatt", og "en redelig debatt". Dette er en person som ikke eier skam, og som ikke unnser seg fra å fare med bevisste "ukorrektheter".
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Takk for det, Joste.
Mens vi snakker om uredeligheter; jeg antar at de fleste har sett at værmeldingene på TV (både NRK og TV2) har operert med 5-10 varmegrader i Nederland-området i de siste par uker.

Jeg blir nesten sjokkert når jeg nå leser i media at det nå er sikker is på kanalene i Amsterdam for første gang på mange år. Hvordan er det mulig å vise fram de temperaturene de har vist de siste ukene og så er det blitt tykk is på kanalene samtidig?!  

Dette går nå over alle støvleskaft: Hver gang jeg de siste ukene har sjekket med venner ute i verden om temperaturen på stedet der de er, så har met.no og Siri-banden på TV2 oppgitt opptil 5-10 grader høyere temperatur på TV-kartene sine enn det mine høyst pålitelige venner rapporterer om. Met.no synes faktisk verst for tiden! Er de gått helt av skaftet nå?! Hvordan kan denne galskapen fortsette?!   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

De gjør hva som helst for å gi folk inntrykk av at alt er våtere, villere, varmere. Det har gått automatikk i dette for lenge siden. De har lært at det ikke spiller noen rolle om det de sier kan motbevises, se bare på Gleick-saken. De har jo valgt å publisere løgnene selv om de har vært klar over dem. De gidder jo ikke engang rydde opp i særlig grad i etterkant. Nå heter det at han hadde moralsk rett til å gjøre det han gjorde.

Løgn. Løgn. Løgn. Det er hele AGW-saken i et nøtteskall. Når sannheten er en trussel, blir løgnen eneste mulighet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 20:18:46 PM
I Norge er det verre. Hvorfor innser ikke klimaforskerne at noe er i ferd med å skje, og forteller sine politiske medaktører det?

Fordi det ikke er slik det fungerer. Innstruksene går den andre veien. Hele klimadebatten er en del av en mye større politisk drakamp, for å si det diplomatisk.

Jeg har lest litt om dette, og kommer kanskje med noe på dette temaet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på februar 28, 2012, 21:01:53 PM
Det Prestrud ikke vil vedgå, er at hans klimakriseverden er i full oppløsning rundt ham. Når alarmistskuta synker, må vi forvente at kapteinen går ned med den. Han får neppe annen hyre.

Prestrud er vel prototypen på kognitiv dissonnans her til lands. Han jobber iherdig for å endre virkeligheten istedet for å endre mening. Virkeligheten vinner.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på februar 28, 2012, 21:05:38 PM
Stakkars mann, godt han skifter beite over til noen andre lystløgnere, så får andre slite med denne knølen der.

Enig med deg, han burde vært avskiltet. Kanskje også carbon sequestrated?  ;D

Hvilke lystløgnere er det som får glede av å få denne fyren i fanget?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Sitat fra: Telehiv på februar 28, 2012, 21:36:24 PM
Takk for det, Joste.
Mens vi snakker om uredeligheter; jeg antar at de fleste har sett at værmeldingene på TV (både NRK og TV2) har operert med 5-10 varmegrader i Nederland-området i de siste par uker.

Jeg blir nesten sjokkert når jeg nå leser i media at det nå er sikker is på kanalene i Amsterdam for første gang på mange år. Hvordan er det mulig å vise fram de temperaturene de har vist de siste ukene og så er det blitt tykk is på kanalene samtidig?!  

Dette går nå over alle støvleskaft: Hver gang jeg de siste ukene har sjekket med venner ute i verden om temperaturen på stedet der de er, så har met.no og Siri-banden på TV2 oppgitt opptil 5-10 grader høyere temperatur på TV-kartene sine enn det mine høyst pålitelige venner rapporterer om. Met.no synes faktisk verst for tiden! Er de gått helt av skaftet nå?! Hvordan kan denne galskapen fortsette?!
Har hørt at meglere kan "snakke" boligprisene opp, men jeg visste ikke at klimaforskere (meteorologer) kunne gjøre det samme med temperaturene, men nå er det kanskje mulig?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.