Amatør1 skriver:
Nå har jo klimaforskerne hatt fritt fram i media i 15år eller mer. Hver eneste dag har de fått boltre seg uten begrensninger eller kritiske spørsmål fra journalister. Nei, journalistene er jo faktisk helt enige med klimaforskerne, ref. Mathismoens HET KLODE serie i Aftenposten, og nyere tilsvarende stoff i det siste.
Mediene er så enige med forskerne at de mener det ikke vil være objektivt å slippe til andre meninger om saken i samme grad, ref. BBCs 28Gate. Det samme gjelder her til lands.
Så hvordan kan det ha seg at journalistene ikke oppfatter hva modellerne egentlig mener? Er forskerne helt ute av stand til å kommunisere? Hvis dette er tilfelle, hva skal vi med slike forskere og journalister egentlig?
Hvis det ikke er tilfelle, hva har vi å gjøre med da?
Hmmm. Jeg har faktisk lurt litt på hva Amatør1 egentlig var ute etter å få fram, men nå håper jeg at det gikk opp et lite lys for meg.

Vi to er nok absolutt ikke uenige, men jeg har ikke vært flink nok til å få fram mine tanker overfor en som tenker i litt andre baner. Fort gjort å regne med at andre tenker som en selv?
For det første så betrakter jeg ikke klimamodell-
programmerere som klima
forskere. I hvertfall ikke alle.
Kan det følgende kanskje forklare bedre hva jeg egentlig hadde i bakhodet da jeg skrev det jeg skrev: For noen år siden leste jeg en artikkel der klimamodell
PROGRAMMERERE diskuterte seg mellom hva de mente om det de drev med. (Jeg tror jammen meg den ene av dem var Gavin Schmidt.) Det ga unektelig et helt annet bilde enn det vi i mange år nå ,har fått inntrykk av ved å følge med i MSM. Jeg mener også å ha registrert at den godeste Kevin Trenberth i sin tid uttalte at disse klimamodellene på ingen måte ga et korrekt bilde av virkeligheten. Disse programmererne og klima"forskene" sier vel en ting seg imellom og noe annet til media.
Hva veldig mange klima
Forskerehar kommet med av overbastante meninger, har nok MSM derfor gjengitt ganske så tydelig.
Det går også kaldt nedover ryggen på meg når jeg registrerer at mange nå mener at meninger de selv ikke deler, må forbys.
Hva gjør vi? Vi må vel forsøke å samle flest mulig opplysninger selv og kritisk vurdere dem inne i vårt eget hode ut fra egne kunnskaper og erfaringer. "Tenk sjøl!", sa far min.

BBK