En opprydding i trådene

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:44:11 PM

« forrige - neste »

ConTrari

#15
Og jeg vil oppfordre alle til å se etter om deres innlegg kan føyes til en eksisterende tråd, før man starter en ny.

Det kan sikkert argumenteres både for og mot, men jeg foretrekker færre, lengre tråder fremfor mange korte.


Amatør1

Sitat fra: ConTrari på februar 28, 2012, 17:46:30 PM
Men til saken: Hovedtema "Generelt" mener jeg bør utgå. Denne "bolken" har nå 161 tråder, fordelt på 9 sider. De som ikke føler seg helt sikre på hvor deres nye tråd hører hjemme, vil naturlig nok ofte legge den hit.

Jeg er litt uenig i dette. Det vil alltid være mange ting som ikke passer under et rigid klassifiseringssystem. På AD var det ikke noe slikt, og det var ikke det som var problemet der  :o

Etter mitt syn er det greit med noen kategorier som er tydelige og vel forstått av de fleste, og så en sekkepost-kategori for andre ting, og det er vel det "generelt" gjør nå. At det er mange tråder der, viser at det er behov.

Ellers er jeg jo enig i at erfaringen viser at vi bør forsøke å samle oss om noe færre tråder ... kanskje  8)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2012, 17:19:06 PM
Jeg fortsetter å mase på dere.

Mange av de trådene jeg nå skal slå sammen har allerede blitt registrert av de forskjellige søkemotorene. Når mange av disse trådene når blir borte, vet noen om et klikk på dem på for eksempel Google vil føre rett inn til rette innlegg i den nye tråden? Dette dreier seg i så fall om forumet vårt har denne viderelinkingen programmert. Jeg har lett litt angående dette, men har ikke funnet noe.

Noen som vet?

Jeg antar at dette relativt raskt vil bli ryddet opp av robotene som leser igjennom forumet. Ikke noe stort problem hvis endringen skjer over en begrenset periode.

Tror jeg da.

Generelt er vel min kommenter at vi burde kunne redusere antall kategorier på forsiden noe. Disse kan kanskje vurderes
- Hemningsløs skremselspropaganda 
- Climategate 2.0 

Er det lurt å flette tråder? Høres ut som en enorm jobb som ender med at alle blir forvirret? Eg berre spør, vet ikke hva riktig svar er....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg "fletta" (det er faktisk det som skjer) de to trådene om UHI-effekt i ettermiddag som et forsøk. Innleggene havner inn etter dato/klokkeslett. Det fungerer helt fint så lenge de to forskjellige trådene har pågått aktivt samtidig.

Men jeg skal tenke litt på dette. Regner med det blir litt småkrøll, men meningen er jo å få forumet ørlite mer oversiktlig. Vi tenker litt på dette alle sammen, og jeg utsetter hele prosessen i hvertfall et døgn til, og alle tips mottas som sagt med takk, men ikke dermed sagt alle blir fulgt opp.

Er enig i at et par av bolkene, så som "Climategate" ikke trenger egen plass. Det var flott og enkelt for alle å se når det sto på som verst. Nå hører det kanskje hjemme i "Generelt"? Forøvrig et emne jeg tror vi må beholde. Men som sagt, vi får tenke litt på dette. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på februar 28, 2012, 20:50:24 PM
Jeg "fletta" (det er faktisk det som skjer) de to trådene om UHI-effekt i ettermiddag som et forsøk. Innleggene havner inn etter dato/klokkeslett. Det fungerer helt fint så lenge de to forskjellige trådene har pågått aktivt samtidig.

Men jeg skal tenke litt på dette. Regner med det blir litt småkrøll, men meningen er jo å få forumet ørlite mer oversiktlig. Vi tenker litt på dette alle sammen, og jeg utsetter hele prosessen i hvertfall et døgn til, og alle tips mottas som sagt med takk, men ikke dermed sagt alle blir fulgt opp.

Er enig i at et par av bolkene, så som "Climategate" ikke trenger egen plass. Det var flott og enkelt for alle å se når det sto på som verst. Nå hører det kanskje hjemme i "Generelt"? Forøvrig et emne jeg tror vi må beholde. Men som sagt, vi får tenke litt på dette. :D

Vel, vi trenger sikkert en "sekkepost" for alt som ikke enkelt kan klassifiseres. Mitt poeng er at "Generelt" blir så stor at det mister sin informasjonsverdi. Mange tråder herfra bør samles til egne temaer.

ebye

Mye er sagt, jeg er enig i det meste, som går min vei:

samle tråder, nennsomt, samle tråder i Generelt så den bli mer spesifikk, vi trenger en sekkepost, hvis ClimateGate 2.0 blir lagt under "noe", med alle eksisterende tråder, kan den fjernes som hovedtema. men den mekanismen er bra, brennaktuelle saker av stor betydning kan få midlertidig "Eget tema".

Hold av IPCC nedlagt - den kan bli god å ha!  8)

Jostemikk

Det er jeg enig i, ConTrari. Den blir overfylt fordi det er så enkelt å legge inn et nytt emne der i stedet for å finne ut hvilke av de andre trådene som er best egnet. Jeg selv har gjort det mange ganger. Jeg skal virkelig forsøke å finne en bedre løsning på akkurat det der.

Ellers oppfordrer jeg alle å bruke forumets søkefunksjon, som egentlig er helt genial bare man blir kjent med den. Her er et eksempel:

Da jeg skulle finne alle trådene som er startet om Spencer, gjorde jeg følgende:

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

Det siste bildet er krympet i størrelse, det er derfor det er litt uklart. Det er startet 6 egne tråder med "Spencer" i tittelen. Man trenger altså ikke lete rundt på måfå i flere timer for å finne fram til det man leter etter. Det er flere måter å stille søkeparametrene, og selve søkeordene bremses jo kun av ens egen fantasi.

Kanskje dere kan teste ut dette litt, for om mulig å finne litt mindre grunn til å slå sammen tråder?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jostemikk: Kanskje jeg har gullfiskhukommelse, men jeg var ikke klar over den søkemetoden!!!! Jeg har brukt den andre som er "så som så" (hvorfor?). Skal prøve den ut.

Dette tipset hører jo hjemme i "Tips om funksjoner"  ;D  ;D

100% enig i at en fungerende og predikterbar søkefunksjon erstatter mye av behovet for restrukturering (ikke alt). Internett har som kjent ingen hovedindeks...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Flott instruksjon! Jeg har som regel søkt på "ikke her" stedet.

Jostemikk

Jeg har drevet et lignende forum som dette i mange år, og det har identisk søkefunksjon. Har klart å overse den hele denne tiden, og først for et par måneder siden fikk jeg beskjed av seoto. Noen har litt enklere for ting enn andre! ;D

Jeg kan lage en egen tråd om dette hvis seoto ikke allerede har gjort det.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Nei og nei og nei, nå går antallet innlegg ned under 20.000 igjen. Er det en Hansensk jukstering på gang?  8)

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på januar 18, 2013, 23:56:29 PM
Nei og nei og nei, nå går antallet innlegg ned under 20.000 igjen. Er det en Hansensk jukstering på gang?  8)

Nei, du finner forklaringen i dagens postinger...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to