Bilder av litt av hvert

Startet av Jostemikk, september 13, 2011, 00:56:47 AM

« forrige - neste »

Brattbakkallen

Hei.
Den der synes ikke jeg var helt lett, så jeg avsporer: Hjallis, min gamle skøytehelt  fortalte i sin tid, mener jeg å huske, at han ved en anledning fikk deg servert ett eller annet som gjorde at han kunne gå runde etter runde uten å bli trøtt. Far min fortalte da at bl. a. fallskjermhoppere over Tyskland under siste verdenskrig fikk utlevert det samme for å kunne yte maksimalt.
Jeg tror ærlig talt ikke at Hjallis og andre skøyteløpere på den tiden dopet seg, men hva som skjer i dag er en annen sak.

Jeg er virkelig spent på det riktige svaret på det du spør om.

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sergej Khlebnikov er rette navn på skøytesprinteren. Han druknet i en badedam i Moskva i 1990. Det var første gang jeg hørte uttrykket Den russiske bjørn brukt som beskrivelse av et menneske. Det var Knut Bjørnsen som sa det, og husker jeg ikke helt feil, var det under sprint-VM i Alkmaar, men ta akkurat det med ei klype salt.

Han løp med litt høy vinkel på ryggen, og var rimelig gjenkjennelig.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 16, 2013, 21:24:08 PM
Sergej Khlebnikov er rette navn på skøytesprinteren. Han druknet i en badedam i Moskva i 1990. Det var første gang jeg hørte uttrykket Den russiske bjørn brukt som beskrivelse av et menneske. Det var Knut Bjørnsen som sa det, og husker jeg ikke helt feil, var det under sprint-VM i Alkmaar, men ta akkurat det med ei klype salt.

Han løp med litt høy vinkel på ryggen, og var rimelig gjenkjennelig.
Trist sorti for en bokstavelig talt stor sprinter.
Jeg har forøvrig sittet klistret foran TV'en i hele dag (bortsett fra en skitur i formiddag) og sett på skiskyting og skøyter.
Topp underholdning.
Kramer blir nok umulig, men klarer vi 2. og 3. plassen sammenlagt, så er jeg fornøyd.
Skal til Hamar i morgen og se dette live.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Da får du ha god tur til Hamar, BorisA!

Jeg har gjort som deg i dag, minus skituren. Ble litt husarbeid i stedet. Oppvaska begynte å utvikle intelligent liv, og hybelkaninene begynte å bli både store og sinte.

Skiskyting og skøyter er aldeles topp underholdning på TV-skjermen. Langrenn også, for den saks skyld. Savner bare intervallstartene på 5-mila, der hele konkurransen levde sitt eget liv ettersom løperne hadde gode eller dårlige perioder. Derfor er jeg også svak for tiern på skøyter, selv om jeg vet at folk flest synes den er kjedelig.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på februar 16, 2013, 21:24:08 PM
Sergej Khlebnikov er rette navn på skøytesprinteren. Han druknet i en badedam i Moskva i 1990. Det var første gang jeg hørte uttrykket Den russiske bjørn brukt som beskrivelse av et menneske. Det var Knut Bjørnsen som sa det, og husker jeg ikke helt feil, var det under sprint-VM i Alkmaar, men ta akkurat det med ei klype salt.

Han løp med litt høy vinkel på ryggen, og var rimelig gjenkjennelig.
Er dere ikke interessert i empiri, faktiske observasjoner, prestasjoner? Skøytereportasje uten tider blir litt tannløst. I følge mine bøker, var Khlebnikov på delt 14. plass på Adelskalenderen for 500 m, pr. 1.7.1981, med tiden 37.49, oppnådd på Medeo-banen 29.12.1980.

Men, han var nok bedre på 1000 m. Der inntok han 3. plass på Adelskalenderen med 1.13.86, oppnådd i samme stevne. Det var tider det, den gangen!    8)

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 16, 2013, 22:22:09 PM
Skiskyting og skøyter er aldeles topp underholdning på TV-skjermen. Langrenn også, for den saks skyld. Savner bare intervallstartene på 5-mila, der hele konkurransen levde sitt eget liv ettersom løperne hadde gode eller dårlige perioder. Derfor er jeg også svak for tiern på skøyter, selv om jeg vet at folk flest synes den er kjedelig.

Mye tyder på at vi har endel felles, Joste.....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Hvis noen var på Bislet i perioden 1965 - 1968 (VM eller EM) , og sang Skøytevalsen eller Tulipaner fra Amsterdam, til musikk fra en rusten kornett og en picolfløyte, så var det jeg som som blåste i kornetten. Tenk, hele Bisett med Allsang. Det var sterk for en som var medlem av Realistforeningen. Noen av oss gikk i tog fra Blindern til Bislet.    8)

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på februar 16, 2013, 22:22:09 PM
Da får du ha god tur til Hamar, BorisA!

Jeg har gjort som deg i dag, minus skituren. Ble litt husarbeid i stedet. Oppvaska begynte å utvikle intelligent liv, og hybelkaninene begynte å bli både store og sinte.

Skiskyting og skøyter er aldeles topp underholdning på TV-skjermen. Langrenn også, for den saks skyld. Savner bare intervallstartene på 5-mila, der hele konkurransen levde sitt eget liv ettersom løperne hadde gode eller dårlige perioder. Derfor er jeg også svak for tiern på skøyter, selv om jeg vet at folk flest synes den er kjedelig.
Takk for det Joste.
Jeg er også glad i 10000m. Mange spennende forhold å følge med på.
Kampen mot parkameraten, kampen mot sin egen pers, resulatet på distansen, hvor mange plasser oppover på resultatlista kan han klare med en god 10000m, eller eventuelt det motsatte osv.

I år er reglende endret, så det blir bare 4 par på 10000m.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: ebye på februar 17, 2013, 00:12:26 AM
Er dere ikke interessert i empiri, faktiske observasjoner, prestasjoner? Skøytereportasje uten tider blir litt tannløst. I følge mine bøker, var Khlebnikov på delt 14. plass på Adelskalenderen for 500 m, pr. 1.7.1981, med tiden 37.49, oppnådd på Medeo-banen 29.12.1980.

Joda, ebye, det stemmer dette. Bortsett fra det året han ble sprintverdensmester var det mange som slo Khlebnikov, på slutten ikke minst en viss Boucher. Men du glemmer en ting. Hvem andre enn Khlebnikov hadde et utseende og en kropp som fikk Supermann og Fantomet til å se feminine ut? Dessuten ville det ikke blitt ei sportsnøtt hvis jeg la ut et bilde av en som distanserte ham på alle felles distanser under OL i 1980. "Alle" ville gjenkjent Heiden, selv bakfra. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Kanskje dette er noe disse bekymrede besteforeldrene burde tenke nøyere gjennom?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Nå har jeg tre symbolbilder på hvor norske statsledere vender sine blikk.







Jeg tviler på at de er naive nok til å tro at de gjør hva som er best for Norge gjennom å danse for verdens elite. De ønsker vel heller å danse sammen med verdenseliten - de er jo blant "de utvalgte" ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren


???
Orkanen "Sandy" i oktober 2012 mørklagde Manhattan. Kun Goldman Sachs-bygningen brød den dystre skyline med fuldt blus.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

affen


Nedenstående sto å lese i Harstad Tidende 14. august 1905:

[attachimg=1]

For den som ikke er så stø i gotisk skrift: her følger teksten i klarspråk:

"Ny opfindelse af Edison  Til "Berliner Tageblatt" meldes fra New
York: Edison meddeler, at han nu er færdig med arbeidet paa en
opfindelse, hvorved ethvert kjøretøi ved hjelp af et apparat kan
forandres til en automobil.  Det elektriske batteri skal kunne give en
vogn som veier 4000 pund en hastighed af 33 engelsk mil i timen."

Var det noen som mente at El-bil var en ny oppfinnelse ?








Jostemikk

Artig sak, affen! Oljeselskapene ville ikke den gang, ikke nå, og ikke i framtiden, tillate verken e-biler eller andre framdriftsmidler i stor, kommersiell skala hvis de ikke selv klarer tjene like mye penger på det som på å opprettholde smell-motorene, fullstendig avhengige av oljeprodukter både foran og bak.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren