An Open Letter to the Heartland Institute

Startet av zulusierragolf, februar 19, 2012, 19:32:39 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Sitat fra: seoto på februar 27, 2012, 13:57:54 PM
Skeptikere og alarmister må komme fra hver sin planet ;)

Hvorfor har ikke Samtiden oppdaget hvor greit det kan være å datere sin artikler på Internett? Det er i hvert fall greit for leserne å vite når hva er skrevet.


Vel, i Prestruds tilfelle er ikke dato så viktig, hans ufrivillig komiske arroganse er jo tidløs!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: Telehiv på februar 27, 2012, 14:01:23 PM
Sitat fra: seoto på februar 27, 2012, 13:57:54 PM
Skeptikere og alarmister må komme fra hver sin planet ;)

Hvorfor har ikke Samtiden oppdaget hvor greit det kan være å datere sin artikler på Internett? Det er i hvert fall greit for leserne å vite når hva er skrevet.


Vel, i Prestruds tilfelle er ikke dato så viktig, hans ufrivillig komiske arroganse er jo tidløs!

Det kan du vel ha rett i. Hans vokabular og valg av ord har nok ikke endret seg mye i løpet av årene. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

George Monbiot går helt av skaftet nå:

"I see Peter Gleick, the man who obtained and leaked the devastating documents from the Heartland Institute, as a democratic hero. I do not think he should have apologised, nor do I believe that his job should be threatened. He has done something of benefit to society."

Hvilke "devastating documents"??? Ikke noe annet enn det som Gleick mest sannsynlig selv forfalsket er kontroversielt. Monbiot går her offentlig ut og forsvarer identitetstyveri. Hvis han mener dette er et moralsk høyverdig prinsipp, betyr det at han må støtte alle som begår dette, uansett mot hvem en slik aksjon rettes.

Men jeg mistenker ham for å bare støtte slikt når det gjøres den "rette" veien, "the Cause" er hellig og ukrenkelig.

Derfor foretrekker jeg å kalle ham MonBigot.

http://www.guardian.co.uk/environment/georgemonbiot/2012/feb/24/christopher-booker-heartland-climate


Jostemikk

Det er helt utrolig. De kan jukse og svindle, men blir de tatt, da er de helter! Jeg har nevnt dette noen ganger, men gjør det gjerne igjen. Verden er snudd på hodet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på februar 27, 2012, 17:50:49 PM
Det er helt utrolig. De kan jukse og svindle, men blir de tatt, da er de helter! Jeg har nevnt dette noen ganger, men gjør det gjerne igjen. Verden er snudd på hodet.

MonBigot vil en gang stilles til ansvar for slike utsagn. Han lever helt klart i et gammelt venstreradikalt moralsk vakum, der alt som gjøresfor "saka" må være riktig, om det så er folkemord. En gang vil Guardian kvitte seg med slike skammelige medarbeidere, når de må forsøke å komme i takt med en verden uten klimakrise.

seoto

Tror ikke jeg orker å lese mer av folk som MonBigot - håper de ikke er smittefarlige, men det er vel et fåfengt håp, det ser vi jo bl.a. på norske alarmister. Løgn blir sannhet, og sannhet blir løgn. Kriminalitet lovprises, ærlighet straffes. Ja, det er snudd på hodet!
La oss få stoppet disse galningene!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på februar 27, 2012, 18:09:53 PM
Tror ikke jeg orker å lese mer av folk som MonBigot - håper de ikke er smittefarlige, men det er vel et fåfengt håp, det ser vi jo bl.a. på norske alarmister. Løgn blir sannhet, og sannhet blir løgn. Kriminalitet lovprises, ærlighet straffes. Ja, det er snudd på hodet!
La oss få stoppet disse galningene!
Klimareligionen/ideologien kan vel til dels sammenlignes med AKP's utopiske Albania / Kina-svermerier på 70-tallet.
Mange av datidens hjernevaske talsmenn (Steigan & co) har vel den dag i dag problemer med å se sannheten i øyene.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: BorisA på februar 27, 2012, 20:12:36 PM
Sitat fra: seoto på februar 27, 2012, 18:09:53 PM
Tror ikke jeg orker å lese mer av folk som MonBigot - håper de ikke er smittefarlige, men det er vel et fåfengt håp, det ser vi jo bl.a. på norske alarmister. Løgn blir sannhet, og sannhet blir løgn. Kriminalitet lovprises, ærlighet straffes. Ja, det er snudd på hodet!
La oss få stoppet disse galningene!
Klimareligionen/ideologien kan vel til dels sammenlignes med AKP's utopiske Albania / Kina-svermerier på 70-tallet.
Mange av datidens hjernevaske talsmenn (Steigan & co) har vel den dag i dag problemer med å se sannheten i øyene.

Ja, kanskje dette alltid har vært menneskets forbannelse - å ha diktatoriske alarmister? Sannelig gjenstår det mye forskning før vi finner ut hvorfor folk er så ekstremt forskjellige ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: BorisA på februar 27, 2012, 20:12:36 PM
Klimareligionen/ideologien kan vel til dels sammenlignes med AKP's utopiske Albania / Kina-svermerier på 70-tallet.

Kanskje fordi Klimareligionen/ideologien er AKP's utopiske svermeri idag?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Denne Gleick-saken har rystet det globale vitenskapelige miljøet i grunnvoldene. Her er det AGU-presidenten som nærmest er i sjokk:

http://www.agu.org/about/presidents_msg/

Avslutningsvis:

SitatThis has been one of the most trying times for me as president of AGU, as it has been for many AGU volunteer leaders, members, and staff. How different it is than celebrating the news of a new discovery or a unique scholarly achievement. These rare and sad occasions remind us that our actions reverberate through a global scientific community and that we must remain committed as individuals and as a society to the highest standards of scientific integrity in the pursuit of our goals.

Mike McPhaden

Amatør1

Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 07:49:40 AM
Denne Gleick-saken har rystet det globale vitenskapelige miljøet i grunnvoldene. Her er det AGU-presidenten som nærmest er i sjokk:

Mao., han plasserte Gleick i lederposisjon for AGUs etiske komité med forventing om at Gleick skulle opptre annerledes enn tidligere?

Etter min mening er dette lett gjennomsiktig. Etter at skandalen er et faktum, er man selvsagt "i sjokk". Selvsagt er man det.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på februar 28, 2012, 08:30:38 AM
Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 07:49:40 AM
Denne Gleick-saken har rystet det globale vitenskapelige miljøet i grunnvoldene. Her er det AGU-presidenten som nærmest er i sjokk:

Mao., han plasserte Gleick i lederposisjon for AGUs etiske komité med forventing om at Gleick skulle opptre annerledes enn tidligere?

Etter min mening er dette lett gjennomsiktig. Etter at skandalen er et faktum, er man selvsagt "i sjokk". Selvsagt er man det.

Der stiller du i grunnen et viktig spørsmål. Hvor blinde kan folk egentlig tillates å være når de sitter i ledende stillinger?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

AGU-presidentens melding vil bli lagt merke til. Den vil ha impact i "science society". Når det så blir pekt på "blindheten", blir det hele bare verre. Det er nok mange som følger med badevannet og ned i gapestokken etter hvert!   ;) Jeg er stadig optimist.  8)

seoto

Det er rart å se hvordan nye ord og uttrykk plutselig dukker opp pga hendelser, som Fakegate, og i dag spres det raskt takket være Internett. Akkurat slik jeg er med på å spre et nytt uttrykk akkurat nå :)

På loggen til "Chiefio" leste jeg akkurat den første kommentaren, av Keith DeHavelle, der han sier:

I think they are wrong, but they seem to have a Gleickian idea of their own competence.

Dermed har vi fått uttrykket "Gleickian idea" om folk som overvurderer sin egen kompetanse. Og etter hvert kanskje "Gleickian symptom"?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

GleickianGate er antakelig overflødig!  8)