Sabla rart, for jeg leste det akkurat nå! Og Curry, selv om hun muligens har sitt på det tørre, bommer for første gang skikkelig. Hun virker å ikke ville forstå poengene til Postma, og det er hun ikke alene om. Postma skriver, og dette er et eksempel, ikke fakta:
Jeg har med dette forsøkt å vise at professor A's påstander om at det og det er det korrekte, faktisk er feil, og slik og slik dokumenterer jeg det.Hvorpå motstanderne svarer:
Det er pisspreik, tull, nonsens, hjernedøde påstander, og den ytterste galskap. For å bevise det, hør bare hva professor A sier.Noe sier meg at det man ikke vil forstå, det vil man rett og slett ikke forstå. Og hvordan kan man være enig i det man ikke vil forstå? Noen ganger blir bloggdiskusjoner litt merkelige. Som om jeg skulle skrive:
qann er i realiteten noe man blir bløt av. Hvorpå hylekoret kaster seg over meg og skriker:
Det er ikke noe som heter qann, din idiot!Da kan jeg jo lite annet gjøre enn å forsøke å forklare at det hele dreide seg om en misforståelse og en skrivefeil. Jeg mente selvfølgelig å skrive
vann! Hvorpå påfølgende mitraljøsesalver av noen svar lyder noe lignende:
Og hvorfor skal vi høre på deg, din hjernedøde tomsing, når du ikke engang klarer å stave de enkleste ord korrekt?Tallbloke kjører rimelig tøft om dagen, og det er jeg glad for. En rimelig intelligent kar, og han har aldri vært annet enn trivelig i sine kommentarer så lenge folk oppfører seg rimelig saklig. Han er klimabloggenes egen "Sol".