Hm, jeg synes VGD er mye kjedeligere enn AD var. Det kan være så enkelt som at jeg savner noen av de faste på AD, eksempelvis Marstrander, som alltid var så elskverdig å stille den ikke så veldig sexy "klimafilologiens" nakenhet til skue...
Selv dumskalle ser ut til å dele mitt syn, ikke så veldig aktiv der, i motsetning til det velvalgte nicket Klimasirkus, som en Klima-Gud som våker over over de ikke-klimaopplystes mørke vann....
Til tross for dette er det et par utmerkede debattanter der som jeg ikke har sett andre steder - eller kanskje de bare har andre nicks.
På AD var det ellers tre store J-er, jeg har snøring på Jostemikk og Josik, men ikke Jarlgeir... og jeg savner nok flere andre - hvor er Translator, og deltar AndersV fortsatt? "Trond A" som dukket opp på tampen av AD, kommenterer nå hos Terje Wahl ser jeg.
Litt løstflytende denne suppen min i dag, men til Amatør1: Jess, dyrk klimaforskning.no og andre forum. Det kan være greit å slenge inn en kommentar under en avisartikkel, men det er ikke verd noen innsats/tid/arbeid. En redelig debatt blir stående for ettertiden, inkludert der du selv driter deg ut og tar feil. Det som er sikkert, er at denne debatten ikke lar seg kvele, til det er den alt for viktig.