Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#196
Nå er det lovlig å storme steder og bruke politihunder på måfå. Skjellig grunn til mistanke mot enkeltpersoner er kastet på båten som krav til ransakelse. Politistaten lenge leve.

Aftenposten - Fritt frem for narkosjekk på skolene.

Vil dette også gjelde Stortinget og regjeringskontorene? Departementene? Losjen?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jeg har hørt de skal ta en runde på CICERO og Bjerknessenteret, de røyker ett eller annet der.  ::)

Men spøk til side, det er en politistat som vokser fram, av Orwell-typen. Det du ser i aksjon er Ministry Of Love.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på mai 09, 2012, 21:50:33 PM
Ja den stekepanna kostet nok samfunnet både overtidsbetaling, slitasje av fingertupper, fortrinnsvis høyre og venstre pekefinger, under skriving av anmeldelse, samt sinnstilstander som nær førte til hjerteattakk, nattlige traumer, og kanskje et lite snev av skrekksengevæting. Mjælke og trøste! ::)

For de som føler for en særdeles dyptpløyende samfunnsdebatt kan jeg anbefale denne tråden på VGD på det aller varmeste. Den er rett og slett et must!

http://vgd.no/samfunn/innvandring-rasisme-og-flerkultur/tema/1717470/tittel/tigere-paa-gaten

Velvel.... det må vel være lov å le... jeg kunne jo ikke la være. Samtidig synes jeg egentlig at de andre debattantene er gemyttelige i tonen og ganske snille, ingen skikkelige troll kaster seg over vedkommende.

Susilu omdøper Tigerstaden til Tiggerstaden - det var jo et godt ordspill :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 09, 2012, 23:32:13 PM
Nå er det lovlig å storme steder og bruke politihunder på måfå. Skjellig grunn til mistanke mot enkeltpersoner er kastet på båten som krav til ransakelse. Politistaten lenge leve.

Aftenposten - Fritt frem for narkosjekk på skolene.

Vil dette også gjelde Stortinget og regjeringskontorene? Departementene? Losjen?

Men Stortinget sa nei:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Stortinget-snudde-om-narkorazzia-pa-skolene-6825629.html#.T6ujhcX4K24

Jostemikk

Takk for den opplysningen, ConTrari! Dette er en formidabel gladnyhet, og jeg regner med at noen gjorde politikerne klar over at det dreide seg om et grovt brudd på menneskerettighetene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på mai 10, 2012, 15:28:59 PM
Takk for den opplysningen, ConTrari! Dette er en formidabel gladnyhet, og jeg regner med at noen gjorde politikerne klar over at det dreide seg om et grovt brudd på menneskerettighetene.

Ja, dette er bare for drøyt og ekstremt provoserende:

"Blant overtrampene er episoder der elevene er blitt stilt opp mot veggen og en hund har luktet på én etter én. Ved en annen skole ba politiet alle elevene i kantinen legge en hånd på bordet før en hund gikk rundt og luktet på alle hendene."

Det er snakk om unger her, selv om de er tenåringer!

seoto

Noen ganger kan det virke som om enkelte bønder går inn for å miste popularitet.

Griser fôret med genmodifisert fôr

Dette er jo som å be om at folk like gjerne kan handle billigere europeisk kjøtt i Sverige.

Men skal man dømme etter lukt og smak på noe av det norske svinekjøttet i dag, kan det virke som om de har begynt å slakte råner og selge kjøttet som mat.

"Grådigheten drepte den norske bonden."

Vanligvis støtter jeg norsk landbruk, men det er vel innen den standen som det er innen forskerstanden: Enkelte gjør alt for penger! Og det gjør i hvert fall de som behandler og formidler kjøttet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: seoto på mai 14, 2012, 17:27:03 PMMen skal man dømme etter lukt og smak på noe av det norske svinekjøttet i dag, kan det virke som om de har begynt å slakte råner og selge kjøttet som mat.

Selv er jeg meget forbauset over at det er bærekraftig å selge kjøtt med lukt som en blanding av gamle underbukser og sure sokker, men sannelig har de da funnet et marked. Nordmenn handler, spiser, og klager ikke.

Særlig bedre er det sant og si ikke med mye av storfekjøttet de legger ut til salg. Stram lukt og smak finnes ikke, men det er mye seige trevler og i overkant velfylt med gamle melkekyr i "oksekjøttet" deres.

Og vi nordmenn handler, spiser og holder kjeft.

Så var det myndighetenes totale trenering av tillatelser når det gjelder naturlig mørning av kjøttet som blir sendt ut til konsum. Ferdig nedkjølt og pakket iløpet av få minutter, og vi snakker om hyperstressede dyr under avlivingen.

Kanskje vi får som fortjent i dagens superrasjonaliserte og industrialiserte samfunn, der det som ikke skjer øyeblikkelig ikke er verdt å samle på?

Er det lys i tunnelen for de få heldige? Ja sannelig. Er ikke bygdeslakteren på vei tilbake?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jo, det er en moderne mobilslakter på gang :) Dette synes jeg er et svært godt tiltak. Dyrene kan slaktes uten stress på gården der de har tilbrakt - i de fleste tilfeller - sine korte liv. Dessverre må man nok reise heller lange veier for å få tak i dette slaktet! Men får jeg mulighetene, vil jeg handle. Her hadde Torill Malmstrøm en ekstremt god idé - og mot til å realisere sine drømmer.
http://www.mobilslakt.no/

Godkjenningen er her:
http://www.fylkesmannen.no/fagom.aspx?m=5367&amid=3537295

Når det gjelder lukt/smak på svinekjøtt, hadde forskning.no en liten artikkel om dette:
Gener forklarer vond lukt

Så da har jeg vel feil gener, da ... men det er ikke bare lukta ...

De var også opptatt av merkelig smak tilbake i 2002:

Grisefôret påvirker svinesmaken

Ifølge EU kan det virke som om vi nå skal styres at de som er utstyrt med dårligere (færre?) gener, og derfor kjenner verken dårlig lukt eller dårlig smak :(

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 14, 2012, 17:27:03 PM
Enkelte gjør alt for penger! Og det gjør i hvert fall de som behandler og formidler kjøttet.

Neinei, det er heller slik at enkelte gjør alt for MER penger.

Jostemikk

I disse dager sier det seg selv at folk flest er rimelig klar over at psykiatri ikke står særlig over klimatologi hva gjelder grove feilskjær.

Mindre betenkelig blir det ikke av dette:

VG - Kvinne levde i 14 år med alvorlig feildiagnose

SitatTirsdag ble det kjent at 116 pasienter kan være feildiagnostisert av én psykologspesialist ved Sykehuset Telemark.

Jeg synes vi alle bør tenke ørlite på om noen av disse diagnosene kan være et resultat av påtrykk fra andre mennesker. Samme hva som er årsaken, er dette fæle greier, og det får meg til å tenke på at det er brukt som politisk våpen også i vårt land.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren


Jostemikk

Forskere vil opprette drapsregister: - Noen potensielle drapsmenn  kan fanges opp i barnehagen

Denne saken står også i Aftenposten. De er tydeligvis svært lykkelige over å kunne presentere dokumentasjon på at vi lever i et sinnssykt overvåkingssamfunn.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 21, 2012, 20:31:07 PM
Forskere vil opprette drapsregister: - Noen potensielle drapsmenn  kan fanges opp i barnehagen

Denne saken står også i Aftenposten. De er tydeligvis svært lykkelige over å kunne presentere dokumentasjon på at vi lever i et sinnssykt overvåkingssamfunn.

Kanskje klimaforskerjuksere kan fanges opp i barnehagen også? Hvor ellers, kan man spørre?

Tenkt sitat:

"Begynner i barnehagen

- Jeg tror det kan være nyttig å samle inn slik kunnskap og forsøke å kartlegge risikofaktorer. Det er nemlig ikke hvem som helst som begår forskningsjuks, sier jukseforskeren, som mener at det allerede i barnehagealder er mulig å plukke ut noen få som har en så bekymringsfull opptreden og bakgrunn at de kan ha forutsetningner for å begå forskningsjuks."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to