Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Pål Brekke intervjues nå på NRK1 i forbindelse med direkteprogram om Venuspassasjen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Hvis dere følger med på NRK nå, så får dere se hvor knøttsmå vi er i forhold til sola. Venus er ikke så ulik jorda i størrelse. Blir bare en liten prikk på den store gule. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

#242
Pål Brekke er en aktiv solforsker. Han er også intervjuet i en artikkel på forskning.no

Enestående sjeldent, merkelig og fascinerende

http://www.forskning.no/artikler/2012/juni/323658

   8)

Jostemikk

Dette innlegget kunne jeg like gjerne lagt til en klimatråd, for det er samme svineriet bak begge deler. Men her er det.

e24 - Deltok på hemmelig elitemøte

Legg merke til teksten under bildet:


PÅ ELITEMØTE: Ferd-sjef Johan H. Andresen og Hydro-sjef Svein Richard Brandtzæg deltok på den omstridte Bilderberg-konferansen i USA.

Hva pokker er omstridt? Mediene skriver jo ikke noe som helst om dette, og forsøker en annen seg, så blir enten folk tause som østers eller drar konspirasjonsteori-kortet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Amatør1

Smog i Kina er ikke mer mystisk i Kina enn andre steder. Lokal forurensning må de jobbe med.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto


Her er USAs hemmelige romskip

HEMMELIG OPPDRAG: Det ubemannede, eksperimentelle romskipet X-37B lander her på Vandenberg Air Force Base i California etter 15 måneder i rommet. Hva skipet har gjort i bane rundt gjorden, er det ytterst få som har kjennskap til.

Ubegripelig hvordan det kan oppstå spekulasjoner rundt hemmelighold og forsøk på hemmelighold. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

#248
Sitat fra: seoto på juni 18, 2012, 20:06:37 PM
Galskap har ingen grenser!

Fikk bilen tauet - krever 3.000 milliarder

Ummmm...den klassiske er jo den snille gamle amerikanske damen med katt, en katt som fikk lov til å tørke seg god og varm etter en lang dag ute i regn og kulde, bare såvidt litt lunk i komfyren var akkurat passe for pus. Så kjøpte hun mikrobølgeovn. Og satte den på laveste effekt.

Cat all over! Den gamle damen saksøkte produsenten fordi det ikke sto noen advarsel mot kattetørking i ovnen.
Sue you sideways!

seoto

Og vi glemmer vel aldri:

Liebeck v. McDonald's Restaurants

Den berømmelige kaffesaken. Noen folk burde kanskje beskyttes mot seg selv?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

En gang i tiden trodde jeg at myndighetene var til for å verne oss mot pengegriske sjakaler, men også der tok jeg feil.
Nok en gang viser det seg altså at "konspirasjonsteoretikerne" hadde rett ...

Merck vaccine fraud exposed by two Merck virologists;
company faked mumps vaccine efficacy results for over a decade, says lawsuit


SitatAccording to two Merck scientists who filed a False Claims Act complaint in 2010 -- a complaint which has just now been unsealed -- vaccine manufacturer Merck knowingly falsified its mumps vaccine test data, spiked blood samples with animal antibodies, sold a vaccine that actually promoted mumps and measles outbreaks, and ripped off governments and consumers who bought the vaccine thinking it was "95% effective."



Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ageof37

The minut you think you have figured it out... Think again.

Jostemikk

Jeg spiser fiskeboller og frossenmat. Antar de straffedømte skulle kunne klare seg med det samme. Alternativet for disse er jo å være lovlydige. Da kan de spise hva de vil.

Merkelige typer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hm... vet ikke hvordan maten i fengselet i Tromsø er, men jeg var engang innlagt på sykehus en tre ukers tid, og kan anbefale dette som en effektiv slankekur - det strøk med flere kilo per uke, selv om jeg spiste alt jeg fikk og var... vel, fysisk lite aktiv :)

Forøvrig er det OK at det tas hensyn til religion og livssyn i matveien. Mens kinesere spiser "alt", finnes det grupper som muslimer, jøder og noen kristne som ikke spiser svinekjøtt eller reker, og vi har såkalte vegetarer og veganere og hvadetnåer som spiser ditt men ikke datt. En variant jeg har møtt, spiser ikke kjøtt av husdyr - bare av ville dyr. Vet ikke hva det heter hvis det heter noe.
Selv spiser jeg ikke fjøslaks oppdrettsfisk... ikke av religiøse, men av gastronomiske grunner.

... eh hva var det jeg ville si? Jo fisk, ja. Hvorfor må folk spise frossenfisk i Tromsø? Eller i Bergen for den del? Vi har da matfatet rett utenfor døren og kunne fått plenty fersk fisk og annen sjømat.

Sikkert litt på siden av hva det handler om, men noe med den norske matkulturen er ikke optimal. Min favoritt-fiskerestaurant i Bergen pyntet veldig på dette, men gikk konken da jeg ble hevet ut av kontoret mitt, som lå et steinkast unna. De forsto seg på fiskeretter, men kanskje ikke på markedsføring - den korte perioden jeg var stamgjest, så jeg verken japanere eller spanjoler.

Så... hva med å gi disse fengselsfuglene en jobb med å ta imot og pakke fersk fisk rett fra havet? Med deres lønn ville vel dette bli rimelig bærekraftig lønnsomt? Som en bonus kan de slippe å spise frossenfisk og få poteter og kokt torsk og kokt torsk og poteter... og de kan få tilbudet om å variere med hvitvinsdampede blåskjell, sjøsnegler, akkar eller grillede kongekrabber, men om de takker nei, kan de i hvert fall ikke skylde på havets gavmildhet.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Frossen fisk, ja ...

For fryktelig mange år siden, da jeg fikk den første fryseren, husker jeg at det fulgte med anbefalinger på temperatur og lagringstid. Jeg mener bestemt at fisk kom under kategorien "inntil 3 måneder". I dag ser det ut for at butikksolgt frossenfisk godt kan lagres i et helt år. Når man tenker på den vekslende temperaturen på frysediskene, og kunder som ikke gidder å lukke igjen etter seg, dessuten den svært enkle innpakningen, så er det vel ikke merkelig at smaken blir fryktelig når det nærmer seg tiden for "Holdbar inntil". Noen ganger lurer jeg også på hvor gammel fisken egentlig er når den endelig fryses og er klar for salg. Jeg pleide å synes fisk var brukbar mat, noen ganger til og med god mat, men nå har jeg problemer. Det lengste jeg strekker meg er "Gourmet"-torsken - når den har minst 6-7 mnd. igjen av holdbarhetstiden. Og som Bebben: Jeg spiser ikke oppdrettsfisk!

Min beste opplevelse av et fiskemåltid var tilbake i 1967, da jeg besøkte min grandonkel og -tante som bodde på en øy uti havet, og serverte nytrukket havlaks. Jeg visste ikke før da at fisk kunne smake så godt!

Ellers var det et svært fornuftig forslag at fanger i Tromsø, Bergen og andre steder langs kysten, selv kan klargjøre sin egen lokalt fiskede fisk. Men da ville kanskje noen si at fangene fikk bedre fisk enn andre folk i landet, de utenfor fengselet. Så kanskje frossenfisk er en del av straffen? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.