Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Da er de i gang igjen, VG - Hevder Syria har kjemiske våpen

Kanalen baserer sine opplysninger på etterretningskilder i Midtøsten og egne undersøkelser.

Ifølge Sky News har Bashar al-Assad utplassert våpenlagrene i flere syriske byer, blant annet hovedstaden Damaskus.

Nyhetskanalen melder nå at det er syrifrykt for at al-Qaida kan skaffe seg våpnene
.

Jeg minner om dette innlegget:

Den tidligere CIA-agenten var leder for spesialgruppen som tok seg av bin Laden/Al Quaida. Det eneste jeg har gjort her er å sitere to av hans utsagn i intervjuet, samt at jeg stiller et spørsmål som rett og slett tvinger seg fram.

Hvis Al Quaida aldri var et problem, og ikke er et problem, hvem sto da bak det som skjedde med World Trade Center 11. september 2001?

Michael F. Scheuer - Wikipedia

- Al Quaida var ikke noe problem da bin Laden levde. Al Quida er ikke noe problem nå når han er død.

- Problemet er det jødiske samfunnet i USA som påvirker og korrumperer Kongressen.


SitatMichael F. Scheuer (born 1952[1]) is a former CIA intelligence officer, American blogger, historian, foreign policy critic, and political analyst. He is currently an adjunct professor at Georgetown University's Center for Peace and Security Studies and an Expert at Wikistrat.[2] In his 22-year career, he served as the Chief of the Bin Laden Issue Station (aka "Alec Station"), from 1996 to 1999, the Osama bin Laden tracking unit at the Counterterrorist Center. He then worked again as Special Advisor to the Chief of the bin Laden unit from September 2001 to November 2004.

Hva som helst er lovlig for å gjøre nøyaktig det de ønsker mot de landene som omkranser en viss stat. Det er i det hele tatt merkelig hvor stor del av verdens uroligheter som er koblet til samme opphav.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

I den artikkelen var det mange kjente uttalelser, ja ... ordet "kan" er flittig i bruk for nå til dags, og mange får ikke ordet med seg en gang.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

WikiLeaks wins case against VISA
SitatThe court also ordered that the donation gateway should be reopened within 14 days otherwise Valitor will be forced to pay a fine of  $6,200 daily.

WikiLeaks founder Julian Assange said "This is a significant victory against Washington's attempt to silence WikiLeaks. We will not be silenced. Economic censorship is censorship. It is wrong. When it's done outside of the rule of law its doubly wrong. One by one those involved in the attempted censorship of WikiLeaks will find themselves on the wrong side of history."

The blockade stripped away over 95% of donations from supporters of WikiLeaks, costing the organization in excess of  $20 million.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Nærmer vi oss det perfekte overvåkningssamfunn?

Hidden Government Scanners Will Instantly Know Everything About You From 164 Feet Away

SitatThe small, inconspicuous machine is attached to a computer running a program that will show the information in real time, from trace amounts of cocaine on your dollar bills to gunpowder residue on your shoes. Forget trying to sneak a bottle of water past security—they will be able to tell what you had for breakfast in an instant while you're walking down the hallway.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Og hvordan vil det så gå med sikkerheten under London-OL? Ser ut som om noen begynner å få fryktelig kalde føtter mens hodene koker.

The Guardian skriver:

Olympic security chaos: depth of G4S security crisis revealed

Recruits tell of chaos over schedules, uniforms and training while ex-police officers asked to help out

Det skulle være 13.700 vakter, men foreløpig har de 4000!

Vil de rekke å rette opp i disse problemene på den korte tiden som er igjen?

Dette sikkerhetsselskapet, G4S, er også brukt av FN, i tillegg til mange liknende sikkerhetsselskaper, noe som ofte har skapt store problemer.

CorpWatch.org har tatt for seg sikkerhetsproblemene i forbindelse med OL, og de har også tittet nærmere på forbindelsen FN har til slike selskaper i denne artikkelen:

United Nations, Olympics Accused of Using "Unaccountable" Private Security

Global Policy Forum tar også for seg FNs bruk av privat militært mannskap og private sikkerhetsselskaper, og de mange problemer dette medfører. Det er også gitt ut en rapport (kan lastes ned fra GPF-siden):

Dangerous Partnership
Private Military & Security Companies and the UN

Er det virkelig dette vi ønsket og trodde vi skulle få med FN?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Six One News: Scientists outline new cuisine developments

Kokken i Det Hvite Hus mener at dette er maten folk bør spise, men understreker at presidentfamilien foretrekker god, gammeldags mat.

Jeg la merke til at de nevnte bl.a. glutamat, en smaksforsterker, en tilsetning det helsemessig er reist stor tvil rundt.

Disse menneskene har nok totalt undervurdert menneskets samsvar med naturen. Ved å kutte båndene til den naturlige maten vi er født til å spise kan vi kanskje på sikt komme opp i uante problemer? Vi ser jo stadig vekk hvor feil forskerne tar - hvor uendelig mye de har igjen å lære og forstå. Men de trenger kanskje slike påfunn for å bli sett? Å bli sett øker ofte inntektene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

På ren trass har jeg ikke startet en OL-tråd, men føler å måtte "linke" til akkurat dette her. Vi har fått ei fekte-stjerne som skal ut i finalen klokka 21.00. NRK1 er kanalen hvis jeg har forstått dette rett. Hvis ikke kommer det garantert på NRK2.

Heia Bartosz Piasecki!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på august 08, 2012, 00:59:46 AM
WUWT - Louis Hooffstetter i åpen tråd: Nuclear fission in the earths core has been proposed since 1993.

Dette er meget interessant og noe jeg har hatt på følelsen lenge. Dette underlige begrepet "fossil energi" får meg til å vrenge meg. Jeg er virkelig i sterk tvil om gamle blader, trær eller dyr er opphavet til oljen og naturgassen. Volumet er ganske enkelt for stort, og hvis alle hydrokarboner stammer fra biologisk materiale, hva så med metansjøene på Titan?



Fra Wikipedia: "False-color Cassini radar mosaic of Titan's north polar region. Blue coloring indicates low radar reflectivity, caused by hydrocarbon seas, lakes and tributary networks filled with liquid ethane, methane and dissolved N2.[7] Photographs suggest that the large body at lower left, Kraken Mare, has about twice the extent visible here. Ligeia Mare is at lower right."




Fra linken til Louis Hooffstetter
Fossil Fuel is Nuclear Waste

"To remain liquid, drilling muds must have a boiling point above the ambient and drill friction generated boiling point.  The ambient temperature for this 42,000 ft deep hole was approaching 350F degrees and high boiling point, oil based drilling muds were being destroyed by water from the rock structures.  Water could not be produced from rock decay so it was declared as 'elemental' water.

This condition provides the missing clue for solving the "Abiogenic Oil Theory" that had not been included in the faulty Russian and Gold theories.  The Hydrogen, Oxygen and Carbon atoms necessary for Earth's natural Hydrocarbon production are from 'elemental' fission production.  The molecular bonding creates a number of simple molecules including Methane, Carbon Dioxide and Hydrogen Dioxide (water).

These simple molecules then rise into stable rock reservoirs where heat and pressure, in a reverse fractional distillation process, form the longer Hydrocarbon chains.  The solvent nature of these compounds then absorbs organic rock material, giving an organic fingerprint.  Rising Methane and other Hydrocarbons which permeate into buried organic sediment layers can then convert this former biomass into coal.

With no way to quantify the fission rate or the byproducts ratio, we are left to guess at what the Earth's average Hydrocarbon production rate actually is, but it is certain that OIL is a renewable resource. That is bad enough news for warmists and environmentalists, but it only gets worse."





Videre
Feasibility of a Nuclear Fission Reactor at the Center of the Earh as the Energy Source for the Geomagnetic Field

THE NATURAL NUCLEAR REACTOR AT OKLO: A
COMPARISON WITH MODERN NUCLEAR REACTORS

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det snur ganske mye på hodet, gjør det ikke?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på august 09, 2012, 11:12:57 AM
Det snur ganske mye på hodet, gjør det ikke?

Definitivt. Oljen er ikke "fossil", men blir fortløpende fornyet. Og bruken av den påvirker ikke klimaet på jorda.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Viktig! Når du i framtida skal delta i samlinger av mennesker, må du sørge for å smile på korrekt måte, når alle andre gjør det. Du må bære klær som står i stil til de andre. Du må i det hele tatt sørge for at du ikke på noen som helst måte avviker fra forventet standard. Dersom du er så uheldig at du lider av Parkinson og har problemer med å smile når andre smiler, bør du absolutt holde deg hjemme!

SitatParkinson-syke Mark (54) arrestert for ikke å ha smilt under OL-løp
- Ble kastet i bakken og lagt i håndjern.

(Dagbladet): Mark Worsfold (54) ble arrestert mens han satt og så på landeveisrittet i OL. Grunnen til at han ble arrestert var fordi han ikke smilte eller så ut som han hadde det bra, skriver Daily Mail.

- Jeg satt der og passet mine egne saker. Før jeg visste ordet av det ble jeg kastet i bakken og lagt i håndjern. Jeg så litt av sykkelløpet mellom bena på noen folk fra bakken, sier Worsfold.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 10, 2012, 09:36:55 AM
Viktig! Når du i framtida skal delta i samlinger av mennesker, må du sørge for å smile på korrekt måte, når alle andre gjør det. Du må bære klær som står i stil til de andre. Du må i det hele tatt sørge for at du ikke på noen som helst måte avviker fra forventet standard. Dersom du er så uheldig at du lider av Parkinson og har problemer med å smile når andre smiler, bør du absolutt holde deg hjemme!

HVILESTILLING
Hendene rett ned langs siden. Bena sammen. Stå i fartsretningen. Den hvilende må aldri stå til hinder for den øvrige ferdsel (parkeringsvedtekter, varselslys og heisedag).


Hentet fra
Faen. Nå har de senket takhøyden igjen. Må huske å kjøpe nye knebeskyttere.

... et mesterstykke av en oppslagsnovelle med hyperlinker, skrevet lenge før internett og HTML ble oppfunnet. Enjoy.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Ha-ha!  ;D  ;D

Her kan jo byråkratene virkelig velte seg i gode ideer! ;)
Vi bør absolutt få stoppet armsvingerne:

(eg. armpendlere) Traffikanter som neglisjerer gangbestemmelsene og pendler fra skulderen i stedet for albuen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på august 10, 2012, 11:36:20 AM
Her kan jo byråkratene virkelig velte seg i gode ideer! ;)

Jepp, jeg venter på at Malthus-dystopistene skal oppdage ideen med SANERING.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to