Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Når det gjelder det som lyste opp på Østlandet, så de tilsvarende fra andre steder i Europa. Jeg leste om det et par-tre steder på torsdag, men tok ikke vare på linkene. Er vi inne i et meteorregn? Det har vært rapportert fra flere steder, bl.a. Cuba og Japan.
http://www.sott.net/article/258395-Enormous-fireball-seen-from-Belgium-The-Netherlands-and-Germany-13-February-2013

Mange kan nok se mye som skjer, men de fleste tør aldri å berette noe, for da kan de bli beskyldt for så mangt, ja, bortsett fra hvis det står i MSM, da ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på februar 16, 2013, 11:39:53 AM
Når det gjelder det som lyste opp på Østlandet, så de tilsvarende fra andre steder i Europa. Jeg leste om det et par-tre steder på torsdag, men tok ikke vare på linkene. Er vi inne i et meteorregn? Det har vært rapportert fra flere steder, bl.a. Cuba og Japan.
http://www.sott.net/article/258395-Enormous-fireball-seen-from-Belgium-The-Netherlands-and-Germany-13-February-2013

Mange kan nok se mye som skjer, men de fleste tør aldri å berette noe, for da kan de bli beskyldt for så mangt, ja, bortsett fra hvis det står i MSM, da ...

Det som ble observert over Østlandet og i nordeuropa var ingen meteor, det var slik det framgår av linken din et menneskeskapt objekt, visstnok et ubemannet russisk Progress-romfartøy som brant opp i atmosfæren (slik den skal) på hjemtur fra ISS, den internasjonale romstasjonen.

En annen grunn til at dette er helt forskjellige ting er at Progress-fartøyet kom nordfra, mens meteoren over Russland (som virkelig var en meteor), kom østfra. Skal det være en skur, bør de helst fly sånn nogenlunde i samme retning.

Så det eneste disse hadde felles, var et nesten-sammentreff i tid.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det romfartøyet, hvis det var det som lyste opp himmelen ikke én, men to ganger på ca 2,5 timer onsdag kveld og natt til torsdag, må i så fall ha delt seg opp i to deler før det entret atmosfæren. Det ga også elektroniske forstyrrelser.

Det er noe som ikke stemmer. Hva som i virkeligheten har skjedd aner jeg ikke.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Det er mange ting som ikke stemmer i medienes omtale av naturvitenskapelige fenomener. Det koster for eksempel ikke mediene noe (i den grad at de ikke oppdager det selv) å oppgi et tall som er en million ganger mindre enn virkeligheten, slik som i Dagbladets omtale av Tunguska-nedslaget i Sibir i 1908, og samtidig bruke et feil begrep som kansellerer hensikten med utsagnet:

- Så klappet himmelen sammen, det hørtes et sterkt drønn og jeg ble kastet et par meter til side

- Man har aldri funnet noen rester, men skog ble blåst ned der over et område på 2150 kvadratmeter, så i dag tror jeg ingen tviler på at det var en meteor som kom inn i atmosfæren, sier Sannes til Dagbladet.




Meteor - En meteor er den synlige banen til en meteoroide som trer inn i en planets atmosfære. På populærspråk blir meteorer ofte kalt stjerneskudd. Hvis de er svært kraftige kalles de gjerne ildkuler. En meteroide består oftest av små partikler på størrelse med sandkorn, som reiser gjennom rommet med hastigheter opptil 72 km/s.

En meteoroide er et relativt lite objekt i solsystemet. Størrelsen kan variere fra størrelsen til et sandkorn til en større stein. Når en meteoroide kommer inn i en planets atmosfære, vil den varmes opp og delvis eller helt fordampe. Gassen som slippes ut av meteoroiden vil bli ionisert og glødende. Denne effekten blir kalt en meteor eller stjerneskudd. Hvis en del av meteoroiden forblir intakt når den treffer bakken, blir den kalt en meteoritt.





Det Dagbladet prøver å si, er at en meteoride traff atmosfæren over Tunguska i 1908 og la skogen flat over et område på 2150 kvadratkilometer.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på februar 17, 2013, 07:41:37 AM
Det er mange ting som ikke stemmer i medienes omtale av naturvitenskapelige fenomener. Det koster for eksempel ikke mediene noe (i den grad at de ikke oppdager det selv) å oppgi et tall som er en million ganger mindre enn virkeligheten, slik som i Dagbladets omtale av Tunguska-nedslaget i Sibir i 1908, og samtidig bruke et feil begrep som kansellerer hensikten med utsagnet:

- Så klappet himmelen sammen, det hørtes et sterkt drønn og jeg ble kastet et par meter til side

- Man har aldri funnet noen rester, men skog ble blåst ned der over et område på 2150 kvadratmeter, så i dag tror jeg ingen tviler på at det var en meteor som kom inn i atmosfæren, sier Sannes til Dagbladet.




Meteor - En meteor er den synlige banen til en meteoroide som trer inn i en planets atmosfære. På populærspråk blir meteorer ofte kalt stjerneskudd. Hvis de er svært kraftige kalles de gjerne ildkuler. En meteroide består oftest av små partikler på størrelse med sandkorn, som reiser gjennom rommet med hastigheter opptil 72 km/s.

En meteoroide er et relativt lite objekt i solsystemet. Størrelsen kan variere fra størrelsen til et sandkorn til en større stein. Når en meteoroide kommer inn i en planets atmosfære, vil den varmes opp og delvis eller helt fordampe. Gassen som slippes ut av meteoroiden vil bli ionisert og glødende. Denne effekten blir kalt en meteor eller stjerneskudd. Hvis en del av meteoroiden forblir intakt når den treffer bakken, blir den kalt en meteoritt.





Det Dagbladet prøver å si, er at en meteoride traff atmosfæren over Tunguska i 1908 og la skogen flat over et område på 2150 kvadratkilometer.

Er nok en kommende superstjerne i Dagbladet innen klimadekning. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Kommer snart med ny dato.   ;D  ;D

Denne linken er fra 14 mars 2006.
Global-Warming May Have Been Jump-Started By The Tunguska Meteorite Churning Up Atmosphere.

http://www.sciencedaily.com/releases/2006/03/060314170208.htm
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

#531
Sitat fra: Jostemikk på februar 16, 2013, 11:04:07 AM
Da har de dokumentert en ting til fulle. Deres påstått glimrende dekning av truende himmelobjekter står langt tilbake å ønske. Eller er det kanskje ikke mulig å overvåke absolutt alt?

De første estimatene over størrelsen på meteoritten her i landet var et "kjøleskap" eller en "vaskemaskin". Da hadde vi interesserte allerede sett "eksos"rester på himmelen fra titalls videoer som indikerte at dette dreide seg om en helt annen størrelse.

De nye estimatene viser til et objekt på flere millioner kilo, dette i følge Hans Jørgen Ødegård i Dagbladet i dag:

Sitat- Ildkula stammet fra noe langt større enn først antatt

Hadde en estimert masse på 10 000 tonn. Ikke 10, som først antatt.


en masse på ti tonn,  men NASA har nå kommet fram til at den var langt større - hele 7000 tonn, sier Røed Ødegård til Dagbladet.

NASA har nå imidlertid oppjustert tallet ytterligere. Deres siste beregninger viser at steinen var 17 meter bred og hadde en masse på 10 000 tonn.

20 Hiroshima-bomber
Ifølge Røed Ødegård eksploderte ildkula 20 - 25 kilometer over bakken.

- Energien den utløste tilsvarer 20 Hiroshima-bomber, sier Røed Ødegård, som forteller at skadene ildkula forårsaken er de største som er registrert i verden på grunn av en astronomisk hendelse i moderne tid.

Robert G. Brown har et interessant innlegg om dette på WUWT, og der antyder han proporsjoner i nærheten av den asteroiden de har skrevet så mye om de siste ukene, og som passerte under satellittenes geostasjonære baner i går kveld norsk tid.

Det stopper egentlig ikke der. Det ble observert et meget kraftig lysglimt på himmelen over Østlandet rundt klokka 22.00 torsdag onsdag kveld. Det lyste opp himmelen over Kjeller, og det lyste opp himmelen i Østfold. En av de som observerte fenomenet kontaktet alt som finnes i vårt land angående observasjoner av lynnedslag, og det var ikke registrert et eneste lyn over Norge Østlandet det døgnet. Jørgen Ødegård ble også kontaktet, men da han hørte hva det dreide seg om, ga han brått beskjed om at han måtte ringe tilbake, noe han aldri gjorde. Det kom et nytt og like kraftig lysglimt av blågrønn farge ca. klokka 00:30 natt til torsdag.

Jeg undres over ødeleggelsens størrelse hvis objektet som dundret inn over Russland hadde truffet rett på en storby, kanskje i ørlite brattere vinkel? Objekter fra verdensrommet som treffer jorda er ingens skyld, men det er tydelig at kunnskapen om potensielt katastrofale asteroider som krysser vår bane står langt tilbake å ønske. Jo Nova tar opp dette på bloggen sin i dag.

Two asteroids in one day but we spend 6000 times as much to change the climate


Dette er en viktig problemstilling. Kanskje på tide å bevilge penger til forskningsområder som faktisk spiller en rolle, i stedet for å øse ut trillioner av dollar på et ikke-eksisterende problem?

Nå viser det seg at en kjapp observant person rakk å filme det som har vært en del av det lystglimtet jeg skrev om i innlegget jeg siterer. Dette er aldeles ingen meteoritt, og jeg begynner å lure mer og mer på det med elektroniske forstyrrelser, samt årsaken til at verken Ødegård, MSM eller andre vil fortelle noe som helst om hendelsen.

Få sekunder etter at videoen starter, ser dere det som minner om en booster, eller et nytt rakett-trinn, med en medfølgende voldsom akselerasjon. Merkelig at Wahl, som har toppstilling i ESA, ikke nevnte noe av dette i sin siste blogg.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Etter de siste dagers hysteriske mobilisering på TV og MSM for å spre frykt om påstått terrorfare og annen styggedom, har vi nå begynt å se resultatet av denne terroren i regi norske myndigheter. For noen dager siden førte fylleprat mellom to brødre til full terroralarm og avstenging av området rundt Stortinget. Nyeste skudd på terrorpropagandalisten er denne:

Nettavisen - Lillestrøm stasjon evakuert

SitatLillestrøm stasjon evakuert

Hele stasjonsområdet rundt Lillestrøm stasjon er evakuert etter funn av mistenkelige gjenstander på et tog


Politiet undersøker nå saken.

Ifølge en togpassasjer skal det ha blitt funnet flere bagger uten eier på et tog.

- Jeg satt selv i vogna der bagene ble funnet. Vi fikk beskjed om at toget var innstilt og vi ble evakuert, sier passasjeren til rb.no.

Først skaper de frykt, så kjører de voldsomme propagandakampanjer, og deretter vil styggedommen komme. Løsningen. Nye lover som innskrenker menneskers rettigheter. Sannsynligvis et tettere samarbeide mellom politi og militæret. Om ikke lenge gjøres lover om slik at Forsvaret kan settes inn mot vårt lands egne innbyggere. Velkommen til det totale overvåkingsamfunnet, bygget på falskhet og jævelskap.

Myndigheter, MSM, PST og andre vil spille på denne frykten, og vi vil få flere og flere førstesideoppslag av samme type vi har sett i klimadekningen. Krigstypene vil florere. Vi vil også få se mer og mer kunstig og falsk krangel mellom PST, forsvaret og annen type e-tjenester. Dette for å sette fokus på "den økte terrorfaren i det norske samfunnet", og dessuten gi økte bevilgninger og muligheter gjennom stadig nye lovendringer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#533
Sitat fra: Jostemikk på februar 19, 2013, 12:41:50 PM
Få sekunder etter at videoen starter, ser dere det som minner om en booster, eller et nytt rakett-trinn, med en medfølgende voldsom akselerasjon. Merkelig at Wahl, som har toppstilling i ESA, ikke nevnte noe av dette i sin siste blogg.

Wahl sier mye rart, men at et romfartøy disintegrerer og genererer eksplosjoner før det brenner opp, er ikke så eksepsjonelt. Her et tilsvarende eksempel fra romfergen Columbia, som havarerte på vei inn i atmosfæren, eksploderte og brant opp:

http://www.youtube.com/v/1oBTzbKx0jo?version=3&hl=en_US
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 19, 2013, 14:58:17 PM
Først skaper de frykt, så kjører de voldsomme propagandakampanjer, og deretter vil styggedommen komme. Løsningen. Nye lover som innskrenker menneskers rettigheter. Sannsynligvis et tettere samarbeide mellom politi og militæret. Om ikke lenge gjøres lover om slik at Forsvaret kan settes inn mot vårt lands egne innbyggere. Velkommen til det totale overvåkingsamfunnet, bygget på falskhet og jævelskap.

Myndigheter, MSM, PST og andre vil spille på denne frykten, og vi vil få flere og flere førstesideoppslag av samme type vi har sett i klimadekningen. Krigstypene vil florere. Vi vil også få se mer og mer kunstig og falsk krangel mellom PST, forsvaret og annen type e-tjenester. Dette for å sette fokus på "den økte terrorfaren i det norske samfunnet", og dessuten gi økte bevilgninger og muligheter gjennom stadig nye lovendringer.

Dette er jeg dessverre ganske enig i.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Kanskje ikke så merkelig at jeg i lang tid har skimtet en utvikling mot full prostitusjon i akademia?

Aftenposten

SitatUniversitas: - Oslo-studiner selger sex på kveldstid

Studenter som er prostituerte på kveldstid tjener 10.000 kroner på to timer.


– Jeg kan tjene 15.000 kroner på én kveld, så du kan si at timelønnen er god, forteller «Julia» på telefon til Universitas.

- Vanskelig å anslå antall norske studenter


Marit Eskeland, leder i Studenthelsetjenesten i Oslo, sier til Aftenposten at hun er overrasket over at studenter prostituerer seg.

- Dette er ukjent for oss. Mange kommer hit med spørsmål om seksuelt overførbare infeksjoner, men ingen nevner prostitusjon som årsak, sier hun.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Brattbakkallen

Jostemikk:

Sitat
Kanskje ikke så merkelig at jeg i lang tid har skimtet en utvikling mot full prostitusjon i akademia?

Aftenposten

Sitat

    Universitas: - Oslo-studiner selger sex på kveldstid

    Studenter som er prostituerte på kveldstid tjener 10.000 kroner på to timer.

    – Jeg kan tjene 15.000 kroner på én kveld, så du kan si at timelønnen er god, forteller «Julia» på telefon til Universitas.

    - Vanskelig å anslå antall norske studenter

    Marit Eskeland, leder i Studenthelsetjenesten i Oslo, sier til Aftenposten at hun er overrasket over at studenter prostituerer seg.

    - Dette er ukjent for oss. Mange kommer hit med spørsmål om seksuelt overførbare infeksjoner, men ingen nevner prostitusjon som årsak, sier hun.


Jeg var en stund i tvil om jeg burde legge ut dette svaret mitt, men jeg tar sjansen: I 1968 var jeg, som avgangsstudent ved NTH,  med på studietur til Muncen, via Hamburg..... Selvfølgelig besøkte vi Reeperbahn og både Sillertahl og (ikke minst) Herbertstrasse mens vi var i Hamburg. I sistnevnet Herbertstrasse kom jeg "i prat med" ei jente, som fortalte at hun studerte for å bli sykepleierske. Hun finnansierte studiene ved prostitusjon. At dette skulle være et ukjent fenomen i Oslo, synes jeg høres merkelig ut.

Ikke si til noen at jeg la ut dette!   :P

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

seoto

Merkelig at noe slikt skulle være ukjent for Marit Eskeland, men kanskje det er mangt og mye hun ikke vet?
Det er nok ikke rent få studiner som har betalt sine studier gjennom godt betalte personlige ytelser.

En gang da jeg var 18 år (60-tallet) og kom ut fra jobb i Oslo, ble jeg snakket til av en fyr, som lurte på om jeg hadde lyst til å tjene 1000 kroner. Den gang tjente jeg ikke så mye, og dette tilbudet var mer enn en måneds lønn! Jeg takket høflig nei og motsto forsøk på overtalelse, men har i ettertid lurt mye på hvem i all verden det var som var så i nøden etter selskap. Så det er kanskje ikke så rart at noen faller for fristelsen til lettjente penger? De går jo ikke akkurat og trekker på gata antar jeg ... det er nok mer spesielle kunder det gjelder.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#538
Akkurat som om det er noen stor hemmelighet hvem disse oligarkene er.

Dagbladet

SitatSentralbanksjefen: Velorganisert gruppe lopper Russland for penger

Nesten 300 milliarder kroner har sporløst forsvunnet.


(Dagbladet): Den russiske sentralbanken trakk i dag fram et problem russerne har slitt med i en årrekke: Pengene flommer ut av det enorme landet.

I 2012 ble nesten 50 milliarder dollar (i underkant av 300 milliarder kroner) ulovlig flyttet ut av Russland, ifølge sentralbanken. Det betyr dermed at rundt regnet en tiendel av vårt enorme oljefond forsvinner sporløst ut av Russland hvert år.

Reuters skriver at sentralbanken hevder at mer enn halvparten av dette beløpet kan være kontrollert av en liten gruppe mennesker.

Sentralbanksjef Sergeij Ignatijev sier sentralbanken har gjennomført en studie som viser dette.

Angrep på Putin?
- Man får inntrykk av at halvparten av pengene kontrolleres av en enkelt, velorganisert gruppe mennesker, sier han til avisa Vedomosti.


Sentralbanksjefen ville imidlertid ikke si noe om hvem denne pengesterke gruppen er.

Det blir det samme som tidligere amerikanske presidenter har sagt. Alle vet hvem de er, men ingen tør si noe. Jeg kan sette dere litt på sporet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Rosario

#539
Denne politikeren er interessant (dette er så gammelt som 2009). Han navngir dem som "global elite"
http://www.youtube.com/watch?v=TP3NnuHXPBc&list=PLDF316B2BEC12E1D9
(4:40) ser vi toppfolk etter toppfolk av dem vi bør sky

Han sier blant annet at de puffer oss dit de vil med å skape kriser. Det er plankekjøring for dem å skape terrorisme-hysteri her også - de har begynt allerede. Oljefondet vårt halveres når ting begynner å skje ... noe annet vil overraske meg

http://www.henrymakow.com/revelations_from_a_swiss_banki.html
Kilden oppgav at de snakket "engelsk" (Sveits har mange språk, men engelsk er ikke ett av dem - les City i London).

Edit:
Jeg prøvde å komme inn på Andrew Mouldens nettsted "www.BrainGuardMD.com". Den er borte?
Sitat"Anyone know what happened to Dr. Andrew Moulen website called BrainGuardMD.com?? *LINK* (views: 389) TimELord -- 4/3/2010, 1:14 pm"

Sitathttp://rense.com/general87/avoid.htm
One medical expert the major media are NOT interviewing is Dr. Andrew Moulden who WARNS we should AVOID ALL VACCINATIONS - and explains WHY in the following article...