Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

#675
Modig og ærlig gjort av Alexandra Irene Larsen, og det hun forteller forklarer godt den eksplosjonsartede økningen i kognitiv dissonans man genererer blant enkelte både her på Klimaforskning og andre steder med deltakelse av debattanter fra nevnte eller tilsvarende opplæringsanstalter hver gang man går til angrep på autoritær styggedom. Svineriet har kommet inn gjennom utdanningsmorsmelka, og jo flere år under utdanning, jo sterkere implementert blir elendigheten.

Vi blir alle manipulert fra fødsel til grav. Det er den institusjonelle manipuleringen vi skal være oppmerksomme på. Om det foregår gjennom utdanningssystemet i Norge, eller gjennom Scientologikirken i diverse land spiller liten rolle. Det viktige er å være klar over det som foregår.

Hovedproblemet for den enkelte som blir utsatt for denne systematiserte manipulasjonen er å gjenkjenne det som skjer, og sette rett navn på problemet. Dette har jeg nevnt litt om tidligere, med blant andre tidligere yrkesoffiserer som ikke har vært i stand til å se objektivt på det de var med på så lenge de var en del av ei gruppe. Først når de har pensjonert seg eller trukket seg ut av gruppa kan enkelte bli i stand til å se mer objektivt på det de var en del av. Gruppementalitet er en trussel mot all objektivitet, og jeg mener at dette er det alvorligste problemet innen klimaforskningens mainstream utøvelse, og derfor den viktigste problemstillingen Judith Curry har tatt opp.

Gruppementalitet får aldri blitt annet enn en trussel mot både sannhet og framskritt. De som tør bryte ut av dette mens de er i en sårbar posisjon i forbindelse med oppbyggingen av en akademisk karriere er i mine øyne helter. Det er slikt mot og slik selvstendighet samfunnets framtid må bygges på. Problemet er jo bare at selvstendig tenking er en trussel mot den samfunns- og utdanningstrukturen vi har i dag. Det skal ikke mye banning i kjerka til før man blir hakkekylling, mer tidsriktig kalt elefanten i rommet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Ewer Gladblakk.

SitatDet skal ikke mye banning i kjerka til før man blir hakkekylling, mer tidsriktig kalt elefanten i rommet.
Ditto...
Og man behøver ikke å banne så mye heller!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Spiren

Journalister forstår ikke videnskab.

Forskningsformidling drejer sig ikke kun om veltalende forskere. Journalister skal lære mere om normerne i den videnskabelige verden. Det vil give forskningsformidlingen mere plads i medierne.

En igangværende undersøgelse viser dog, at problemet ikke kun skyldes videnskabsfolk, som taler med uld i mund. Journalisterne er nemlig også for dårligt klædt på til at forstå den videnskabelige verden.

»Men i 80 procent af tilfældene udtaler forskerne sig ikke som forskere, men som ekspertkilder til et emne, der ofte ligger i udkanten af deres forskningsområde.«

»Der er en tendens til, at det i stigende grad er de samfundsvidenskabelige forskere og forskere i humaniora, som er på i medierne. Det er altså de fortolkende videnskabsfolk, som fortolker nyhederne som eksperter. De eksakte naturvidenskabelige videnskaber er langt sjældnere repræsenteret i nyhedsbilledet.

http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE5435748/journalister-fatter-ikke-videnskab/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

ebye

Dette låter som fløte i mine Klimaører, Spiren.

Et synlig bevis for denne spaltede personligheten, er alle de hattene slike forskere er i stand til å plassere på sitt eget hode!

Fra tid til annen kan man lese om forskere som klager over ikke å bli hørt, ikke å bli tatt med i diskusjonen , med sine seriøse råd. Men, det er jo ikke rart at politikerne ser bort fra slike "politiserte forskere". Det er jo tross alt ikke politiske råd og veivalg de vil høre. Hvor dumme går det an å bli?     :D           :o      8)

Det eneste unntaket måtte vel være klima da?    ;D

seoto

Ny metode kan avsløre flåttbakteriene
Med en enkel metode kan mennesker som er blitt alvorlig syke etter flåttbitt, endelig få vite sikkert om de har bakterier i blodet.


LARS MONSENS BLOD: Blant de mange syke som har kommet til de to biologene på Blindern med prøver av blodet sitt, er Lars Monsen. Blodet hans er et av de aller mest forurensete som forskerne har sett. Det er fullt av bakterier og andre urenheter, som bildet viser. Den norske villmarks- og ekspedisjonsfareren har en tung infeksjon i kroppen som blant annet skyldes borreliabakterier. (FOTO: Morten Laane)

"To erfarne biologer ved Universitetet i Oslo har det siste året opplevd noe som de færreste forskere får erfare, nemlig å bli oppsøkt av en stor og vedvarende strøm av mennesker – fra hele landet – som ber om hjelp.

– Hit til Kristine Bonnevies hus på Blindern kommer folk som er så syke at de knapt kan stå på beina. De er fortvilet, for de har ikke fått noen diagnose og dermed heller ingen god behandling.

Mange mistenker at de har utviklet kronisk borreliose etter flåttbitt, og at de har gått med sykdommen lenge. Men testene som det offentlige helsevesenet bruker, viser ikke det. Til oss kommer de med blodprøver som de vil vi skal undersøke. De har hørt nyss om at vi har utviklet en metode som kan gi dem svar, forteller Ivar Mysterud og Morten Laane. Den nye og oppsiktsvekkende metoden er nettopp publisert i tidsskriftet Biological and Biomedical Reports."




Les resten ved å følge linken ovenfor. Jeg kommer aldri til å glemme hvordan en av de etablerte "spesialistene" for noen dager siden på NRK hånte Monsen, og nærmest antyde at Monsen måtte ha psykiske problemer. Nå håper jeg noen kan håne denne "spesialisten" til han forstår hvor kunnskapsløs han er på området. Dessverre husker jeg ikke navnet hans, men kanskje noen andre gjør det.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Har alle de som har kjempet for å få fjernet høyspentlinjer over husene sine tenkt på at mens kampen varer, kan de skaffe seg gratis belysning? Det er bare å jorde ene enden av et lysstoffrør. Snakk om trådløs overføring. Dette skal jeg teste iløpet av noen dager. Blir jo rene Dart Wader med et lysstoffrør i hånda.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

seoto, det er en viss Preben Aavitsland som frivillig stiller sin kunnskapsmangel til syne for hele landet, se artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2013/05/11/nyheter/innenriks/flatt/27106912/
No fear for the real men! No hope for the scared!

Obelix

Jostemikk, jeg har lagt merke til noe i det norske samfunnet. Mennesker som frykter "global oppvarming" grunnet CO2 i atmosfæren frykter overhodet ikke elektromagnetisk stråling. - Enten det er fra høyspentlinjer, eller fra mobiltelefoner med mere.  -  Rart, eller hva?
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Sitat fra: Obelix på mai 13, 2013, 12:54:11 PM
Jostemikk, jeg har lagt merke til noe i det norske samfunnet. Mennesker som frykter "global oppvarming" grunnet CO2 i atmosfæren frykter overhodet ikke elektromagnetisk stråling. - Enten det er fra høyspentlinjer, eller fra mobiltelefoner med mere.  -  Rart, eller hva?

Gro Harlem Brundtland er et unntak, men så tror hun vel heller ikke på menneskeskapt global oppvarming:

Får hodesmerter av mobilstråling
- Det er ikke lyden, men bølgene, jeg reagerer på. Og overfølsomheten har gått så langt at jeg reagerer på mobiltelefoner som er nærmere meg enn ca. fire meter, forklarer Gro. Når vi sitter sammen med henne på et kontor hos Helsetilsynet i Oslo, spør hun om det er en påslått mobiltelefon i rommet. Hun merker at hun får litt vondt i hodet. Fotografens mobil, som han har i jakkelomma, er påslått, men uten lyd.

Den tidligere statsministeren har aldri hatt egen mobiltelefon, men hun har nære medarbeidere som har det, og før tok hun ofte imot samtaler via disse telefonene. Hun mener det er grunn til å være varsom med bruk av mobiltelefon.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Obelix på mai 13, 2013, 12:51:32 PM
seoto, det er en viss Preben Aavitsland som frivillig stiller sin kunnskapsmangel til syne for hele landet, se artikkelen:
http://www.dagbladet.no/2013/05/11/nyheter/innenriks/flatt/27106912/

Takk, Obelix :) Jeg fant det ut etter hvert - på FB, der saken diskuteres. Han er et av de mest arrogante mennesker jeg har sett på TV.  Litt sånn Prestrud/Benestad-type - skjuler sin mangel på kunnskap bak arroganse og angrep.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

seoto:
SitatTakk, Obelix  :)
Bare hyggelig  :)

Ja, hu Gro Harlem Bruntland er unntaket. Og som vi skjønner, det som er fellesnevneren er penger.

CO2 = penger inn til statskassa.

Beskytte mot elektromagnetisk stråling = penger ut av statskassa.

Og når det kommer til elektromagnetisk stråling så viste staten seg fra en stygg side med hensyn til å spare på pengene i den såkalte "klumpfotsaken" fra Haakonsvern.  De såkalte ekspertene som benektet overhyppighet av skader på barna som ble født med klumfot, er i samme kunnskapsignorante klasse som f.eks. Preben Aavitsland.

Merkelig hvor villige enkelte mennesker er å ville spare staten for noen "peanuts"-utlegg???
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Sitat fra: Obelix på mai 13, 2013, 13:24:23 PM
Og når det kommer til elektromagnetisk stråling så viste staten seg fra en stygg side med hensyn til å spare på pengene i den såkalte "klumpfotsaken" fra Haakonsvern.  De såkalte ekspertene som benektet overhyppighet av skader på barna som ble født med klumfot, er i samme kunnskapsignorante klasse som f.eks. Preben Aavitsland.

Jeg pleier ikke å delta noe særlig på ikke-klimatrådene, men kan ikke la være denne gangen.

Når det gjelder risikoen for helseskader fra høyspentlinjer, så er den på et nivå hvor staten ikke vil finansiere betydelige tilak. Det er nok slik!

Når det gjelder "klumpfotsaken", så, dersom vi begge snakker om KVIK, så vil jeg nok si som Lueng til Dagbladet, og deretter til Avitsland: Er du sikker på at du kjenne alle saksforholdene godt nok, Obelix? Og spesielt med tanke på helseforhold og mulige mekanismer for "sykdomsutvikling"?

Når det gjelder mobiltelefoner så er det ikke-konklusive undersøkelser, begge deler (skadelig/ikke skadelig) er like mulig. Derfor snakker man om føre var, ta forhåndsregler, og ikke glem el-overfølsomme personer. Men det er få i det norske samfunnet som vel på alvor tenker seg at alt trådløst nett skal tas vekk? Jeg tror ikke det.

Obelix

Når det gjelder Kvik-saken fra Bergen så er det en statistisk overhyppighet av barn født med klumpfot. I en "kontroll"-befolkningsgruppe så forekommer klumfot meget sjeldent.

Den elektromagnetiske (E.M.) utstrålingen fra radardomen på toppen av båten var meget kraftig. Marinen var selvsagt klar over dette, fordi E.M.-strålingen påvirket de forskjellige "duppedittende" i båten. Jeg har ikke vært inne i Kvik, men i andre marinefartøy, (for mange år siden) og så hvordan de retrofittet de forskjellige rommene som hadde "duppeditter" for å unngå interferens. Etter dette, flere år senere, så gjorde jeg lab-forsøk med mikrobølgesender, frekvensregulator og sendestyrkeregulator, og resultatene er skremmende. I gale hender er dette er våpen. Det er absolutt hold i at E.M. påvirker menneskelige vev og arvestoffer. Spørsmålet er selvsagt sendereffekten (på Kvik var den høy) og varigheten av eksponeringen. Offiserende fikk selvsagt lange opphold ombord og følgelig lang eskponeringstid.

Dyreforsøk har visst at dyrene får celleforandringer, og det som er variablene (når frekvensvindet er gitt) er sendereffekten og varigheten. Celleforandringene førte meget raskt til kreft-utbredelse hos dyrene.

Vel, med en mikrobølgesender kan man, hvis man er litt leken av seg rett og slett poppe seg popcorn eller varme opp annen mat. Hvis man tør. Jeg turde ikke. - For dette er en sender uten skjerming. Mikrobølgende i trådløse duppedingser er i samme frekvensvindu som en vanlig mikrobølgeovn. - Den eneste forskjellen er sendereffekten. Nå så er den ca. 1,5 W  (før, med NMT var depå ca. 5 W).  Og en mikrobølgeovn har en effekt på antenna på ca. 500 - 600 W.  Frekvensen er på rundt 2 GHz.

Det er vel ingen som ser for seg at vi skal fjerne trådløse nettverk. Det mener ikke jeg. Men, vi må være klar over farene forbundet. Det skader ikke å vite mest mulig, og å beskytte seg, der en kan. El-overfølsomme mennesker sine beskrivelser kimser ikke jeg av, så jeg stiller meg ikke avvisende til deres fortellinger.

Men, det som er rart er jo at mennesker som klima-alarmister, som frykter global oppvarming pga. det hamløse molekylet CO2, er så ihuga benektere av faresignalene med E.M.-stråling.  Grunnen til denne rare selekteringa, kan vel være en egentlig skjult agenda. - Den ene  kan være ønsket å spare staten for penger med hensyn til å sikre oss mot E.M.-stråling (som å kable høyspentledninger i boligstrøk). Og en annen årsak kan ha sammenheng med "storebror-samfunnet". Vi går jo nå rundt med en liten dings som tillater noen å følge med hvor vi er til enhver tid, og mobiltelefonen kan selvsagt avlyttes.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Gloføken

Sitat fra: Obelix på mai 13, 2013, 16:56:42 PM
Etter dette, flere år senere, så gjorde jeg lab-forsøk med mikrobølgesender, frekvensregulator og sendestyrkeregulator, og resultatene er skremmende. I gale hender er dette er våpen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Directed-energy_weapon
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau